سایر خودروهای اروپایی

اینیوس گرنادیر با تیونینگ منصوری؛ شاسی بلند لوکس برای آفرود

منصوری با استفاده از همان سبک کاری همیشگی خود این‌بار یک شاسی‌بلند انگلیسی تازه را برای مشتریان خاص خود آماده کرده است.

اینیوس گرنادیر خودرویی تازه است که برای آفرود طراحی شده و از این جهت می‌توان انتظار داشت که عملکرد جاده‌ای آن همه‌پسند نباشد. با این همه منصوری که در تولید خودروهای لوکس خیابانی و ابرخودروهای خاص تخصص دارد، تصمیم گرفته تا دستی بر سر این مدل بکشد. اینیوس با تیونینگ منصوری به خودرویی فوق لوکس تبدیل شده است که همچنان توانایی‌های آفرود خود را دارد. اما بعید نیست اگر کسی  هیچ‌گاه از آن در مسیرهای خارج از جاده استفاده نکند؛ چرا که کمتر کسی حاضر می‌شود یک محصول قدرتمند لوکس مجهز به قطعات فیبرکربنی گوناگون را در گل‌ولای فرو کند و ریسک خراشیده شدن رنگ گران‌قیمت بدنه را به تن بخرد.

مقالات مرتبط:

از جمله تغییراتی که کیت منصوری در گرنادیر ایجاد می‌کند می‌توان به طاق پهن‌تر چرخ‌ها، بازسازی کامل چهره خودرو در بخش جلو، پوشش جدید لاستیک زاپاس، پنل‌های کناره سپرها، ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد هوا و هواکش کاپوت اشاره کرد. همان‌طور که انتظار می‌رود، منصوری تمام قطعات تازه یادشده را از جنس فیبرکربن تهیه کرده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی گرنادیر هم مخصوصا برای همین خودرو طراحی شده‌اند.

کابین خودرو با رنگ‌بندی کاملا تازه، حس‌وحالی تازه به خود گرفته است و به‌جای ایجاد حس سواری یک شاسی‌بلند آفرودی، سواری مدل‌های لوکس را در ذهن سرنشین تداعی می‌کند. بخش زیادی از این مسئله به استفاده گسترده از چرم رنگی برمی‌گردد که سراسر صندلی‌ها، پنل‌ درها و حتی داشبورد را فراگرفته است. منصوری به رسم همیشگی خود، از به‌کارگیری فیبرکربن در کابین هم دریغ نکرده است.

برند آلمانی منصوری از تلاش خود روی گرنادیر با عنوان یک «برنامه سفارشی‌سازی کامل» یاد می‌کند که شامل ایجاد تغییرات متنوع در ظاهر خودرو، کابین و حتی پیشرانه می‌شود. ECU گرنادیر بازتنظیم شده و اگزوزهای عادی آن با نمونه‌های کنترلی‌ فلپ‌دار از جنس فولاد ضدزنگ جایگزین شده‌اند. قدرت پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ آن از ۲۸۷ به ۳۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده که در کنار ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولیدی دردسترس هر چهار چرخ، قوای فنی توانمند را برای گرنادیر ایجاد می‌کند. نظر شما درباره اینیوس گرنادیر منصوری چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1415 ديدگاه)

    شبیه جی کلاس شده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  2. ALI.A.NLANSR

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    خدایی این ماشین خیلی داشبورد داغونی داره
    حالا هرقدرم دیزاین بشه

    موافقم 6
    مخالفم 6
  3. JaMsHiD_R1988

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2388 ديدگاه)

    هر مدل با ارزش یه دنیا کپی بی ارزش داره
    مثل ساعت های رولکسه …

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. End

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من که بجا پول خرید این ماشین و پول تیون منصوری ، میرم شیک و مجلسی با همین پول دیفندر جدید میخرم و آپشن بهش اضافه میکنم
    هم لوکسه هم زیباست و هم قدرتمند و توانا

  5. جرمی کلارکسون

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (714 ديدگاه)

    کابین هواپیماس رو سقفش
    خوشمان آمد

  6. jalopy

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    شاسی بلند لوکس برای آفرود
    جی کلاس منطورتونه دیگه

  7. Taha Ayoobi

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3650 ديدگاه)

    ممنونم لکسوس GX550 هست.

    1. جرمی کلارکسون

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (714 ديدگاه)

      ممنونم پاترول واریور هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا