ریمک-ریماکسایر خودروهای اروپایی

ریمک نورا به دنبال شکستن رکورد صفر-400-صفر کیلومتر بر ساعت کونیگزگ

مت ریمک به‌طور ضمنی به شکستن رکورد صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت کونیگزگ آگرا RS با هایپرکار الکتریکی نورا اشاره کرده است.

ریماک نورا ترکیبی از اعداد شگفت‌انگیز است زیرا می‌تواند به سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، ۴۰۰ متر را در ۸.۵۸ ثانیه طی کند و در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ اما این هایپرکار الکتریکی در ترمز گیری چقدر خوب است؟ به‌زودی خواهیم فهمید که ترمزهای کربن سرامیکی برمبوی نورا چه عملکردی دارند و آیا می‌توانند عدد هیجان‌انگیز دیگری به رکوردهای این خودرو اضافه کنند یا نه.

مت ریماک اخیراً در فیس‌بوک خود ویدئویی از رانندگی پرسرعت با نورا در اتوبان منتشر کرده است. یکی از کامنت‌هایی که زیر این پست گذاشته شده این است:

به تایم ۰-۴۰۰-۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارید. مت ریماک شما باید بتوانید رکورد سال ۲۰۱۷ را بشکنید. فکر می‌کنم ریماک نورا همه را شگفت‌زده خواهد کرد.

ریماک به کامنت مذکور این‌گونه پاسخ داده است:

هفته آینده گوش‌به‌زنگ باشید.

این یعنی آزمایش ۰-۴۰۰-۰ یا در همان زمان انجام شده یا قبلاً انجام گرفته و به‌زودی اعلام می‌شود. کامنت موردبحث به رکورد کونیگزگ آگرا RS اشاره داشته که ظرف ۳۳.۲۹ ثانیه از صفر به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس به توقف کامل رسید. این رکوردشکنی در نوامبر ۲۰۱۷ در یک قسمت بستهٔ ۱۷.۷ کیلومتری از جادهٔ ۱۶۰ بین لاس وگاس و پهرامپ صورت گرفت. ماه پیش نیز آگرا RS در یک فرودگاه متروکه در دانمارک همین کار را ظرف ۳۶.۴۴ ثانیه انجام داد.

اما حتی اگر نورا رکورد کونیگزگ را شکسته باشد، این شرکت سوئدی در حال کار روی یک خودروی رکوردشکن جدید یعنی یسکو ابسلوت است. گفته شده این خودرو حتی از بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ هم سریع‌تر خواهد بود و رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را خواهد شکست. ترمزهای یسکو ابسلوت با دیسک‌های ۴۱۰ میلی‌متری در جلو و ۳۹۵ میلی‌متری در عقب، حتی از نورا هم بزرگ‌تر هستند که در هردو محور از ترمزهای ۳۹۰ میلی‌متری استفاده می‌کند. علاوه بر این، هایپرکار کونیگزگ با وزن ۱۳۹۰ کیلوگرم بسیار از رقیب الکتریکی ۲.۳ تنی سبک‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Tesla

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    قطعا اینکار و انجام میده ( چون در حال حاضر با اختلاف سریع ترین هایپرکار دنیا هست ) ، ولی سال بعد رودستر میاد و رکوردش رو میشکنه 😎🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️

    موافقم 8
    مخالفم 88
    1. R/T

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      اما حتی اگر نورا رکورد کونیگزگ را شکسته باشد، این شرکت سوئدی در حال کار روی یک خودروی رکوردشکن جدید یعنی یسکو ابسلوت است. گفته شده این خودرو حتی از بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ هم سریع‌تر خواهد بود
      خوب نخوندی

      موافقم 53
      مخالفم 3
    2. فرید

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (525 ديدگاه)

      با اختلاف مثلا با باتیستا فرق داره؟!!!

      موافقم 25
      مخالفم 3
  2. new reventon

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (452 ديدگاه)

    یه سوال
    drag coefficient هر ماشین یه عدد ثابت است و صرفا به مشخصات هندسی اتوموبیل بستگی دارد یا با تغعیر سرعت خودرو اون هم تغعیر میکنه؟

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. فرید

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (525 ديدگاه)

      فکر میکنم قسمت هایی مثل بال عقب اکتیو چون شکلش عوض میشه تو سرعت های مختلف این عدد رو تغییر میده

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. M

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (204 ديدگاه)

      ضریب درگ ثابته و به خصوصیات سطح مثل زیری و شکل هندسی سطح بستگی داره
      اما اون نیروی درگ هست که به سرعت بستگی داره ولی با توان دو سرعت و سطح مقطع موثر جسم در حال حرکت
      یعنی اگر بخواهید سرعت رو دو برابر کنید باید به ی نیروی درگ چهار برابری غلبه کنید
      برای همین ماشین هایی که رکورد سرعت رو میخوان جابه جا کنن قدرت زیادی دارن و معمولا عرض کمی دارن

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. حسین

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        اینجا متوجه قدرت فوق العاده بالای
        موتور ۱۶ سیلندر شیرون میشم
        که اون هیکل رو چطور با اون سرعت
        اونقدر قرص و محکم رسوند به ۴۹۰ کیلومتر
        اوففف
        کافی بود با اون سرعت با یک شیئ برخورد کنه خدا نیاره سر اون قطعه ارزشمند و رانندش
        دلم بیشتر برای اون شیئ یا چیزی که سر راهش سبز شده ریش ریش میشه
        قدرت برخوردش چقدر میشه یعنی …😂

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. new reventon

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (452 ديدگاه)

          ضریب درگ شیرون یا ویرون فک کنم 38 صدمه
          :/

  3. احمدرضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    به جز شتابگیری از حالت سکون هیچ شانسی جلوی کونیگزگ نداره

    موافقم 26
    مخالفم 4
  4. Tesla

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    البته باید به این نکته توجه کرد : کوئینگزگ هم برنامه ساخت یک ابرخودرو تمام الکتریکی رو در سر داره ، به حدی این امر جدی که در حال حاضر مهندسان این شرکت ( از جمله خود کریستین ون کوئنیگزگ ) در حال کار کردن روی باتری هایی با بیشترین تراکم انرژی در جهان هستن ، باتری هایی که فقط روی هایپرکار میتونن نصب بشن و به نسبت قدرتی که تولید می‌کنند وزن بسیار کمی دارند ، هنوز معلوم نیست این هیولا برقی قرار کی معرفی بشه ولی کریستین ون تشریح کرده تولید یک محصول پاک تا پایان سال ۲۰۲۷ در برنامه این خودروساز سوئدی نیست

    موافقم 3
    مخالفم 20
  5. Tesla

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    سال بعد رودستر میاد 😍😍 رقابت بین این دو تا چه شود از نظر شما پادشاه ۰ تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت کی خواهد بود :
    تسلا رودستر : لایک
    ریمک نورا : دیسلایک

    موافقم 4
    مخالفم 56
    1. ❤BMW❤

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      عزیزم ، مث اینکه خیلی رودستر عمو ایلان بین پدالی ها دوست داشتنیه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  6. R

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    کینگ بوگاتی شیرون ss و تمام

    موافقم 17
    مخالفم 6
  7. رامتین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    این ابسلوت عجب چیزیه. بنظرم ادعاش میتونه رخ بده. احساسم اینه هنسی ونوم نمیتونه رکورد 490 شیرون را بزنه اما ابسلوت میتونه.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. سوشیانت

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3512 ديدگاه)

    ریماک کرواسی هست نه سوئدی

    موافقم 1
    مخالفم 3
  9. حامد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سایپا با اطلس هم میخواد در رقابت شرکت کنه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  10. خاص

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    آقای سوشیانت:

    منظور از شرکت سوئدی ، کوئنیگ‌زگ هست.
    نه ریماک.

    متن‌ رو دقیق بخون:
    (( حتی اگر نورا رکورد کونیگزگ آگرا RS را شکسته باشد، این شرکت سوئدی (یعنی کوئنیگ‌زگ) در حال کار روی یک خودروی رکوردشکن جدید یعنی “یسکو ابسلوت” است. گفته شده این خودرو حتی از بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ هم سریع‌تر خواهد بود و رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را خواهد شکست. ترمزهای یسکو ابسلوت با دیسک‌های ۴۱۰ میلی‌متری در جلو و ۳۹۵ میلی‌متری در عقب، حتی از نورا هم بزرگ‌تر هستند که در هردو محور از ترمزهای ۳۹۰ میلی‌متری استفاده می‌کند. علاوه بر این، هایپرکار کونیگزگ با وزن ۱۳۹۰ کیلوگرم بسیار از رقیب الکتریکی ۲.۳ تنی سبک‌تر است. ))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا