نسخهٔ تولیدی هایپرکار مکمورتری اسپرلینگ با نام پیور معرفی شده است. این خودرو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد.
هایپرکار الکتریکی بریتانیایی مکمورتری اسپرلینگ سال گذشته با شکستن رکورد مسیر Hill Climb فستیوال گودوود به شهرت رسید. این خودرو مسیر مذکور را ظرف ۳۹.۰۸ ثانیه طی کرد و رکورد فولکسواگن ID.R را با اختلاف ۰.۸ ثانیه شکست. در اواخر سال گذشته نیز این هایپرکار تکنفره شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خارقالعادهٔ ۱.۴ ثانیه را ثبت کرد. حال مکمورتری نسخهٔ تولیدی اسپرلینگ را معرفی و ادعا کرده که حتی از پروتوتایپ قبلی هم سریعتر خواهد بود.
این نسخه که پیور نام دارد، برچسب قیمت گزاف ۸۲۰ هزار پوندی معادل یک میلیون دلار خواهد داشت و تنها صد دستگاه از آن ساخته میشود. اسپرلینگ در فستیوال گودوود امسال برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد و اولین نمونههای آن در سال ۲۰۲۵ به خریداران تحویل داده خواهد شد. مثل پروتوتایپ قبلی، پیور هم خودرویی مخصوص پیست است و امکان تردد در جادهها را نخواهد داشت. این خودرو با تنها ۳.۴۵ متر طول، ۱.۵۸ متر عرض و ۱.۰۲ متر ارتفاع دارد. در این خودرو داونفورس از طریق فن تولید میشود. به گفتهٔ مکمورتری در پیور سیستم فن اصلاح شده که هم ۱۴ درصد سبکتر است و هم ۱۵ درصد راندمان بهتری دارد.
پیور روی رینگهای ۱۸ اینچی قرار گرفته که کمی از نمونههای ۱۹ اینچی قبلی سبکتر هستند و با لاستیکهای ۲۷۰ در جلو و ۳۰۰ در عقب پوشیده شدهاند که به ترتیب ۲۸ درصد و ۲۵ درصد پهنتر هستند. به لطف این ویژگیها، اسپرلینگ پیور در پیچها شتاب جانبی بیش از ۳ جی را ارائه خواهد کرد. هرچند این نیرو نصف چیزی است که رانندگان فرمول یک تجربه میکنند اما هنوز هم واقعاً به عضلات گردن کسانی که رانندهٔ حرفهای نباشند فشار وارد میکند. با وجود اندازهٔ بسیار کوچک، به لطف فرمان و پدالهای قابل تنظیم، افرادی با قد حداکثر ۲ متر و وزن ۱۵۰ کیلوگرم میتوانند داخل این خودرو بنشینند.
اسپرلینگ پیور ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این خودرو به پکیج باطری ۶۰ کیلووات ساعتی مجهز است که به گفتهٔ مکمورتری، انرژی کافی برای ۱۰ دور زدن در پیست سیلورستون را فراهم میکند و ظرف تنها ۲۰ دقیقه شارژ میشود. این باطریها سبکتر از قبل شده و مدیریت حرارت بهتری دارند. حداکثر سرعت این هایپرکار الکتریکی بریتانیایی هم ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
Joker
۱ تیر ۱۴۰۲کار به طراحیش و باقی مسائلش ندارم،تو پیست و ۴۰۰ متر خیلی هیولاست،بهتره بگم خیلی خیلی خیلی هیولاست با اینکه به قیافش نمیخوره،به خصوص تو ۴۰۰ متر،البته به پای کونیگ زگ که چند روز قبل مت واتسون باهاش کل رکوردای تاریخ درگ رو جا به جا کرد نمیرسه🤣😂😂😂
Siyavash
۱ تیر ۱۴۰۲جوکر جان همون کوئینگ زگ فعلا ابرویه خودرو در نسوز رو حفظ کرد جلویه الکتریکی ها .در جریان هستی که رکورد ریماک رو چیکار کرد…..
مت واتسون هم راننده حرفه ای نیست که با همه ماشین ها حرفه ای عمل کنه ..برای راننده گی با کوینگ زگ هم باید مهارت کافی داشته باشی چون سخته باهاش لانچ کنی..راجب همین ماشین اسپرلینگ .من خودم عاشق تمام ماشین ها هستم ولی راجب این حس خوبی ندارم چون بیشتر شبیه ماشین کنترلی هست تا یه ماشین پیست محور. و اصلا رخ یه هایپر کار رو نداره ….
R
۱ تیر ۱۴۰۲چهارچرخی که تک نفرست و مخصوص پیسته امکانات یه ماشین معمولی رو نداره سیستم تهویه نداره صندلی ها خشکن سیستم تعلیقش مناسب آسفالت معمولی نیست اصلا جز ماشین حساب نمیشه حالا هرچقدر عدد و ارقامش جالب باشه
مازیار
۱ تیر ۱۴۰۲تمام زحمات گروه سازنده بر باد رفت
اصلا جزء ماشین بحساب نمیاد
علی
۱ تیر ۱۴۰۲اینکه همین فرمول یک دانشگاه مشهده که تازه رونمایی شده کپی کارا😊
مازیار
۱ تیر ۱۴۰۲یکی از نشونه های یه طراحی بدنه عالی و بدون نقص، اینه که مثل مدلهای ماکت یا اسباب بازی بنظر برسه
مثل همین
BMW
۱ تیر ۱۴۰۲تو اصلا بگو نیم میلیون تا وقتی تمام برقی هست لذتی نداره من کلا با برقی مخالف
R/T
۱ تیر ۱۴۰۲این فقط یه هیولای کوچکی که ابهت هیچ هایپرکاری رو نداره به طرز وحشتناکی تیزه
حسین دهمرد
۱ تیر ۱۴۰۲تو ژاپن بهش میگن کی کار
مهردادکمال
۲ تیر ۱۴۰۲دیگه اخرش 200هزارتا می ارزه و واقعا قیمتش گزافه چرا این قد گرونه؟؟
✓چون انگلیسیه… معمولا انگلیسی ها الکی گرونن
❤BMW❤
۲ تیر ۱۴۰۲از طراحیش خیلی خوشم میاد
م.ب
۲۳ تیر ۱۴۰۲این اسباب بازی ویترینی برای پولدارها بحساب میاد تا کلکسیونشون تکمیل کنن، این تو پیست هیچ حرفی برای گفتن نداره، این بنده خدا نوشته این خیلی هیولاست😂😂 بیا هیولا نشونت بدم