سایر خودروهای اروپایی

مک مورتری اسپیرلینگ رکورد فولکس‌واگن ID.R در گوودوود را شکست!

خودروی عجیب مک مورتری اسپیرلینگ رکورد جدیدی را برای تپه نوردی فستیوال سرعت گوودوود ثبت کرد. این خودرو توانسته است رکورد قبلی فولکس‌واگن ID.R با زمان ۳۹.۹ ثانیه را بهبود بخشد. مک مورتری اتوموتیو قبلاً اظهار داشته بود به دنبال ثبت رکورد جدیدی در این رویداد و با راننده اسبق فرمول یک مکس چیلتون خواهد بود. اسپیرلینگ از همان ابتدا نشان داد که خودروی سریعی بوده و در تست‌های قبل از رکوردگیری زمان ۴۱.۲۹ ثانیه را ثبت کرد و آن را به ۴۰.۰۵۶ ثانیه نیز رساند.

البته مک مورتری و چیلتون تمامی تلاش‌های خود را برای روز رکوردشکنی نگه داشته بودند و اسپیرلینگ توانست مسیر تپه نوردی گوودوود را در زمان ۳۹.۰۸ ثانیه طی کند و تقریباً ۱ ثانیه کامل سریع‌تر از محصول الکتریکی فولکس‌واگن باشد. این خودرو همچنین بیش از ۲ سریع‌تر از رکورددار قبل از ID.R یعنی مک لارن MP4/13 ظاهر شده است. ویدئوی رکوردشکنی اسپیرلینگ نشان دهنده سرعت باورنکردنی این خودروست. محصول خبرساز مک مورتری به حدی سریع از خط شروع شلیک می‌شود که باورش برای ما سخت بوده و با سرعت‌های قابل‌توجهی پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارد. دیدن لحظه‌به‌لحظه ویدئوی این رکوردشکنی برای همه ما جذاب و باورنکردنی خواهد بود.

نیروبخش این خودروی الکتریکی یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی و پیشرانه‌های الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۰۰۰ اسب بخار است. همانند هر خودروی مسابقه‌ای دیگر اسپیرلینگ تمرکز زیادی روی داون فورس دارد و این داون فورس به حدی است که در سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت بیشتر از یک خودروی فرمول یک خواهد بود. دلیل تولید چنین داون فورس قابل‌توجهی استفاده از دو توربین در بخش عقب است. این توربین‌ها می‌توانند ۲ تن داون فورس را حتی در زمانی که خودرو توقف کرده تولید کنند. استفاده وسیع از فیبر کربن نیز باعث کاهش قابل‌توجه وزن کلی اسپیرلینگ شده و در واقع با خودرویی طرف هستیم که زیر یک تن وزن دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بنظرم والکری و پورشه ۹۶۳ هم میتونند رکورد های خیلی خوبی بزنند،ولی نه در این حد سریع

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. محمد هادی

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      داداش این ماشین یک نوع خودروی مسابقه ییه
      کیت های تولید دانفورس،سیستم تعلیق خودرو های مسابقه یی،لاستیک های ریس،حذف کردن تمامی تجهیزات رفاهی اضافی بعلاوه ی شاسی و گیربکس ریس باعث میشه یه همچین عملکرد چسب به زمینی از اینجور ماشینا ببینیم
      البته اهمیت وجود اون دو فن تولید کننده نیروی عمودی توی این عملکرد دوچندانه!

      موافقم 10
  2. Reza Waffen SS

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    یه جوریه طراحیش خوشم نیومد

    موافقم 24
    مخالفم 13
    1. TML BN

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      یک مدت چند تا از این ماشین فلزی کوچولو ها اومده بودن بعد سقفاشون عین این تخم مرغی بود نمیدونم شاید بعضی یادشون بیاد
      بعد دقیقا فتوکپی همین بودن

      موافقم 21
      1. Reza Waffen SS

        ۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        دقیقا خخخ

        موافقم 7
        مخالفم 1
  3. reza342

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    میشه گفت، برگهایمان !

    موافقم 22
  4. javadhy

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    علاقه خاصی بهش ندارم ولی حداقل بر خلاف خیلی شرکتای دیگه به چیزی که ادعا کرده بود دست پیدا کرد
    در کل ماشین پیست محور الکتریکی هنوز قابل درک نیست چون نه امکان پایین آوردن وزن هست نه میشه برد زیادی داشته باشه در حالت حداکثر فشار رانندگی
    اینم وزنش کمه بخاطر اینه که ابعاد خیلی کوچکی داره
    عرضش کلا ۱.۵ متره

    موافقم 20
    مخالفم 4
  5. Nima

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    خیلى عجیب سریع بود.لامصب لانچش دیوانه کننده بود.
    مثل تاپ فیول درگسترا لانچ کرد!

    موافقم 25
  6. Scuderia Ferrari

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    حالا یه سوال پیش میاد ….
    آیا این ماشین از ماشین های F1 در پیست سریع تره ؟؟

    موافقم 20
    1. GMA

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      اگه پیست مسیر های طولانی نداشته باشه، میشه گفت بله، چون نقطه ضعفش حداکثر سرعت هست و خیلی زود به حداکثر میرسه،در مکانی مثل گودوود بنظرم سریعتره

      موافقم 13
      1. محمد امین

        ۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        خیر ، خیر به تمام معنی …اگر idr رو ملاک در نظر بگیریم ، متوجه میشیم که این ماشین مقدار ناچیزی از idr سریع تره ، اون هم در مکانی که نقطه ی قوت به تمام معنا محسوب‌ میشه برای این ماشین ، و گریپ در پیچ های سرعت پایین و آسفالت قدیمی گوود وود خیلی سخت به دست میاد برای خودرو های معمولی با ایرودینامیک نرمال….و در بقیه پیست ها ، قطعا idr سریع تره ، چونکه در سرعت های بالا عملکرد بهتری داره ، و به طور کلی ویل بیس کم این ماشین نمیزاره که در پیج های سریع ، به این خوبی عمل کنه
        ….خود idr به طور متوسط حدود ۲۰ ثانیه کند تر از فرمول یک هست ،و مثلا در پیست های بزرگ مثل نوربوگ حدود ۵۰ ثانیه از ۹۱۹ ایوو کند تره ، درصورتی که ۹۱۹ ایوو ، تقریبا سرعتی برابر با f1 داره ، البته این رو بگم که ۹۱۹ ایوو فقط نسبت به خودرو فرمول یک مزیت حداکثر سرعت داره ، و گرنه کورنر پرفورمنس اش اصلا قابل مقایسه نیست با f1 مخصوصا سرعت پایین ها ،و هر  پیچ  سرعت پایین نیم ثانیه کند تره از f1
        ولی به طور کل همونطور آقای gma گفتن …توی پیست های این چنینی ، می‌تونه چالش برانگیز باشه ، اما بازهم نه در حد f1 ، اگر ماشین های فرمول یک رو اینجا ران کنن با حداکثر توان ، متوجه میشید
        به هر حال ساختن ماشینی که بتونی در هر شرایطی با سرعت خودرو فرمول برابری کنه ، عملا ناممکن هست ، مخصوصآ برای شرکت های کوچیک ، هرچقدر هم هایپ بشن ‌‌‌‌‌‌‌…..مثال بزرگش amr pro والکری بود، که اگر hammer time اش اونی باشه که توی لاگونا ثبت کرد ، حتی در حد dpi هم نیست چه برسه f1
        تنها ماشینی که ابراز اندام کرد برای فرمول یک های مدرن ، 919 evo بود ، اونم به طور کلی از فرمول یک کند تره ، اما نزدیک ترین گزینه ی ممکن هست

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. Scuderia Ferrari

          ۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          محمد امین دوست گرامی
          هزینه های تولید ماشینی که بتونه سریع تر از ماشین های F1 باشه سر به فلک خواهد کشید
          بنابر این هیچ برندی زیر بار این هزینه های سنگین نخواهد رفت
          همین والکری AMR PRO هم ادعای رقابت با F1 رو نمیتونه داشته باشه
          حتی اگه حرف خودشون رو هم ملاک قرار بدیم در حد خودروهای LMP2 میتونه ظاهر بشه و کُندتر از کلاس هایپر کارها خواهد بود
          برای مقایسه اول باید کلاس ماشین ها رو در نظر گرفت
          بقیه حرفا در حد تبلیغات هست و بس

    2. محمد هادی

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      سوال قشنگیه
      من که عاشق دیدن رقابت اینجور ماشینای ابر پرفورمنس با خودروهای فرمولا وانم
      برنامه سازای مزخرف بجای برپایی اینجور رقابتا همش گیر دادن به چارتا مسابقه درگ بی سر و ته و بی استفاده!
      تاکی دنبال این باشیم که بلاخاره کی رکورد پورشه توربو اس رو میتونه بزنه؟
      به چه درد میخوره
      بیا سریعترین تایم اتک بالارده ترین ماشینارو بگیر توی یه پیست نااااب مثل مونزا یا اسپافرانکورچامپ
      فیلمشم بگیر ببینیم عششق کنیم
      حتی تایم اتک همون پورشه توربو اس رو اصن!
      چه برسه به این اعجوبه های نایاب

      موافقم 3
      مخالفم 2
    3. rocket bunny

      ۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      بیشترین شانس واسه شکست ماشینا اف وان رو تو پیست موناکو داره

  7. AMIR / ARMI

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    برای رودستر هم چنین سیستمی برای داون فورس طراحی شده البته با تفاوت هایی جوری که یک مخزن هوای فشرده داخل خودرو نصب میشه و با موتور های مشابه موتور های ایرو تروداینامیکی از هوای فشرده شده برای داون فورس و حرکت رو به جلو و ترمز گیری و حتی ممکنه پرواز استفاده بشه ( البته نه به معنی واقعی پرواز )
    و این به معنی حذف شدن خیلی از قطعات آیرودینامیک خودرو ها هستش

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. akrh78

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه
      حالا هی زیر هر پست مربوط و نامربوط بیا از ماشینای خیالی تعریف و تمجید کن

      موافقم 15
    2. محمد

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      داداش بذار رودستر بیاد چشم مهندسی اونم تحسین میکنیم

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. محمد رستمی نژاد

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      عمو رودستر به خاطره ها پیوسته از خوابی که خودتو بهش زدی بیدار شو عزیزم

      موافقم 9
      مخالفم 3
  8. Mf1

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    بی ادعا اومد دروع کرد

    موافقم 13
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    هر چقدر فیلم رکورد شکنیش رو میبینم بازم مو به تنم سیخ میشه.اینا خوبه

    موافقم 10
  10. محمد

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد ازش چیزی رو ادعا کرد که در توانش بود و انجام داد نه مثل هایپرکار هوایی که هرروز پر سر و صدا معرفی میشن و دیگه خبری ازشون نمیاد

  11. JDM lover

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    کلا با ماشنیای برقی پیست محور نمیتونم کنار بیام
    اینم یکیشون

    موافقم 3
    مخالفم 4
  12. محمد هادی

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    دوستان ظاهرا بکارگیری فن در پشت ابرخودروها برای تولید نیروی عمودی داره به یه روش معمول تبدیل میشه
    اینو درنظر داشته باشید در آینده ابرخودروها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا