شرکت موک پس از غیبتی ۴۰ ساله به بازار خودروی آمریکا بازمیگردد اما این بار یک تفاوت کلیدی وجود دارد. این خودرو از قوای محرکه الکتریکی استفاده میکند و مجوز تردد قانونی در بزرگراهها را دارد. از جمله ویژگیهای موک میتوان به حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و شعاع حرکت ۱۲۰ کیلومتر اشاره کرد. این خودروی بدون آلایندگی تجسمی دوباره از مینی کلاسیک بوده و از نام رسمی موک کالیفرنیا استفاده میکند که احتمالاً دلیل انتخاب این نام هماهنگی با فرهنگ این ایالت و حرکت به سمت حملونقل الکتریکی است. پسوند کالیفرنیا در اولین نسل این خودرو نیز بکار رفته بود، محصولی که در بازه زمانی ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ در آمریکا عرضه شد.
اما خودروی الکتریکی موردبحث در بریتانیا ساخته خواهد شد و پیشرانه آن قدرت ۴۴ اسب بخار خواهد داشت. این نیرو به چرخ های عقب فرستاده میشود. همچنین با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت دیگر خبری از صفر تا ۱۰۰ نخواهد بود بلکه باید بگوییم خودروی یاد شده میتواند در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت برسد که با توجه به ماهیت این خودرو خیلی هم بد نخواهد بود.
باتری لیتیوم-یون این خودرو شعاع حرکتی ۱۲۰ کیلومتری را فراهم میکند هرچند این رقم بر پایه استانداردهای خوشبینانهتر WLTP اعلام شده و شاید EPA رقم کمتری را برای آن اعلام کند. البته شرکت سازنده میگوید با این میزان شارژ میتوانید از مسیر ۱۰۱ و از ساحل مالیبو به سمت سانتا باربارا حرکت کنید. همچنین شارژ کامل باتری با استفاده از شارژر استاندارد تیپ ۱ در آمریکا ۴ ساعت طول خواهد کشید.
شاید با دیدن موک فکر کنید این خودرو ارتباطی با مینی یا بی ام و دارد اما اینطور نیست. موک اینترنشنال که تولید کننده این خودروست اولین بار در سال ۱۹۶۴ نام تجاری موک و ۱۰۰ نام مرتبط دیگر را به دست آورد. البته این شرکت ارتباطی با موک آمریکا نیز ندارد، شرکتی که یک خودروی الکتریکی تقریباً مشابه با حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت را تولید میکند. موک اینترنشنال میگوید هماکنون از شرکت موک آمریکا به خاطر استفاده از این نام تجاری شکایت کرده است. موک اینترنشنال میگوید موک آمریکا طراحی این شرکت را کپی کرده و خودروهایش با قوانین صنعت خودروی آمریکا هماهنگی ندارند. قرار است دادگاه مربوط به این پرونده در ژانویه ۲۰۲۳ برگزار شود. همچنین باید گفت قیمت این محصول الکتریکی برای بازار آمریکا اعلام نشده اما در بریتانیا قیمت ۲۹۱۵۰ پوند معادل حدود ۳۳ هزار دلار دارد.
D:
۱۶ آبان ۱۴۰۱۳۳ هزار دلار!!!!؟!
من با ۳۰۰میلیون درست میکنم صفر تا صد چیه صفر تا ۲۰۰بزنه
عارف
۱۶ آبان ۱۴۰۱ببین سیاست و برق چه بلایی سر صنعت خودرو آورده هر کس با یک موتور الکتریکی و چندتا باتری یک چهار چرخ روانه جاده میکند . ( منظورم برندِ خاصی نیست ) فقط خواستم با شما دوستان درد دلی کرده باشم . هی روزگار
برقیه جارو برقی
۱۶ آبان ۱۴۰۱دقیقا عارف خان متاسفانه
اصلا ادم نمتونه چیزی بگه که چرا دنیا انقدر مزخرف شده از زندگی تا ماشین تا ………..
ههییییییییییییییییییی
برقیه جارو برقی
۱۶ آبان ۱۴۰۱چرت ترین و مزخرف به تمام معنا
حالم بهم خورد
یوسف
۱۶ آبان ۱۴۰۱موک اصلی که خودرویی بود که بین سال های 1964 تا 1993 با برندهای آستین، موریس و مینی توسط بریتیش موتورز ساخته می شد. نسخه هایی از اون برای ارتش بریتانیا ساخته شدن که توان آفرودی بالایی در عین سادگی و کم خرجی داشتند. از جنبه استایل شبیه سیتروئن مهاری (همون ژیان وانت خودمون) و فولکس واگن Type 181/182(در ایران معروف به فولکس هلال احمری) بود.
تا جایی که میدونم در سال 2013 یک جوینت ونچر به نام موک ایننترنشنال با همکاری جگوار – لندروور و چری چین تشکیل شد که موک رو احیا بکنه که تو متنم بهش اشاره شده، از وضعیت کنونی این شرکت بی خبرم ولی فک کنم هنوز هم در چین فعالیت داره.
کوروش
۱۶ آبان ۱۴۰۱با این به بازار برگشته؟
خدایی؟
خدایا بسه دیگه
مهردادکمال
۱۶ آبان ۱۴۰۱این ماشین شارژی بَرگِ قهوه ای دیگری بر گرون بودن بیش از حد گران بودن محصولات انگلیسی!! خدایی من یکی پراید ۱۱۱رو به این ترجیح میدم
مشخصات:
شعاع حرکتی۱۲۰کیلومتر
تاپ اسپید ۸۰ کیلومتر
قیمت۳۳هزار تا
با همین ۳۳هزار دلار میشه ۳۳۰۰۰جور انتخاب امریکایی یا آسیایی یا اروپایی داشت!
❤BMW❤
۱۶ آبان ۱۴۰۱چه جذاب :)
ashkan-car
۱۶ آبان ۱۴۰۱کاش غایب میموند
اخه این چه ماشینیه به معنای واقعی کلمه اسباب بازیه
ماشین ها چون برقی میشن هرکی میره از بقالی سر کوچه باتری میخره میاد ماشین میسازه
کم مونده فردا ایران ماشین بسازه به اسم ممد خطر بعد بفرسته بازار جهانی
عاشق پدال
۱۷ آبان ۱۴۰۱همچین مینالین انگار به زور تو پاچتون کرده
ashkan-car
۱۷ آبان ۱۴۰۱به زور تو پاچمون نکرده ولی عملا مردم رو خر فرض کرده
ارشک
۱۷ آبان ۱۴۰۱خیلی افتضاحه ، با این پول خیلی راحت میشه تویوتا کمری یا مزدا شش یا انواع ماشین های جذاب دیگه رو خرید