شرکت سوئیسی مونتهوردی بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۶ کوپهٔ لوکس و جذابی بنام «های اسپید ۳۷۵» را با پیشرانههای V8 کرایسلر تولید میکرد.
تاریخ خودرو مملو از شرکتهای کوچک و گمنامی است که بسیاری از آنها با رؤیاهای بزرگی خودروسازی را شروع کردند اما دوام نیاوردند و خیلی زود از عرصهٔ خودروسازی محو شدند. یکی از این شرکتها، مونتهوردی نام داشت که در دههٔ ۶۰ توسط یک رانندهٔ سوئیسی بنام «پیتر مونتهوردی» تأسیس شد و هرچند خودروهای واقعاً جذابی تولید میکرد ولی فقط ۱۵ سال دوام آورد. یکی از چشمگیرترین خودروهای این شرکت، «های اسپید ۳۷۵ L» نام داشت. این یک گرند تورر جذاب بود که در نسخههای مختلفی تولید شد.
حال یک نمونه از این ماشین برای حراج گذاشته شده است. این خودرو سالها در موزهٔ مونتهوردی نگهداری میشد تا اینکه در سال ۲۰۱۶ به فروش رسید. های اسپید ۳۷۵ L با کاپوت کشیده، اوورهنگ کوتاه جلو و اوورهنگ کشیدهٔ عقب، شبیه ترکیبی از یک لامبورگینی اسپادا و نسل اول آستونمارتین ونتیج به نظر میرسد. این خودرو توسط مالک قبلی به رنگ سبز جذابی درآمده و به رینگهای ۱۵ اینچی منیزیومی مجهز شده است. در داخل خودرو هم تودوزی چرمی شکلاتی را روی صندلیها، رو دریها و تونل مرکزی همراه با غربیلک فرمان سه پره چوبی میبینیم که حال و هوای لوکسی را ایجاد کرده است.
های اسپید ۳۷۵ L که بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۶ تولید میشد، هنوز هم خودروی باشکوهی به نظر میرسد. زیر کاپوت کشیدهٔ این کوپهٔ لوکس سوئیسی هم یک پیشرانهٔ ۷.۲ لیتری V8 ساخت کرایسلر قرار گرفته است که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس سه سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب منتقل میشود. این خودرو تنها ۷۲ هزار کیلومتر کار کرده و سال گذشته پیشرانهٔ آن بهطور کامل سرویس شده است. درحالیکه سه روز به پایان حراج این مونتهوردی های اسپید ۳۷۵ L باقیمانده، بالاترین قیمتی که تا این لحظه پیشنهاد شده ۱۰۵ هزار دلار است.
یعقوب
۲۹ بهمن ۱۴۰۳واقعا چشم نوازه
(Ali(chevynova
۲۹ بهمن ۱۴۰۳بازم موتور آمریکایی
خدایا وجود خودروسازی امریکا رو شکر
(Ali(chevynova
۲۹ بهمن ۱۴۰۳موتوری که رو این ماشینه یه ۴۴۰ موپار هست با کاربرات کارترtq
قدرت ۳۷۵ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتنی نشون از پرفورمنس بسیار عالیه این موتوره که حداکثر گشتاورش رو تو دور پایین بدست میاره
Taha Ayoobi
۲۹ بهمن ۱۴۰۳همه چیش عالیه
هم طراحیش هم اعداد ارقامش
حجتاله براهنی
۲۹ بهمن ۱۴۰۳چقدر زیباست. چه سلیقهای تو طراحی خطوط بدنهاش بهخرج دادن.
شکیبا
۲۹ بهمن ۱۴۰۳خیلی جالبه انگار پدرش امریکاییه مادرش ایتالییایی!! خلاصه دو رگه گردن کلفت و لوکسی شده
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۹ بهمن ۱۴۰۳نکته مهم اینه که تا جایی که تونستن انجین رو کشیدن عقب این نکته بسیار مهمی هست.و جانم به انجینش هلویاست
BMW is GOD
۲۹ بهمن ۱۴۰۳شتر گاو پلنگ اینه
ظاهر ایتالیایی
موتور آمریکایی
تولید سوئیس
برگام 🤣🤣🤣😂😅😆
ولی خدایی از حق نگذریم ماشین خیلی خفنی هست
من که خیلی ازش خوشم اومد
.
۳۰ بهمن ۱۴۰۳ایکاش همه شتر گاو پلنگان اینجوری بودند نه مثل شتر گاو پلنگان ایران خودرو که بیشتر می خوره اسب آبی رو با زرافه پیوند زدن.
Titanium
۲۹ بهمن ۱۴۰۳وای پسر انگار ماشین آمریکایی رو با خطوط و بدنه ماشین ایتالیایی ترکیب کردی.
واقعا اندرریتد هست خیلی زیاد
صامورایی
۲۹ بهمن ۱۴۰۳چند نمونه اسپرت اروپایی که از انجین امریکایی استفاده کردند :
https://www.pedal.ir/vision/coolest-european-supercars-with-american-engines/
محمد
۲۹ بهمن ۱۴۰۳رینگ هاش شبیه قالپاقِ ساینا است
Habib
۲۹ بهمن ۱۴۰۳امیدوارم طراحی خودرو باز این دوران برگرده واقعا نمیشه عاشق این اتومبیل ها نشد
Y_Rons
۲۹ بهمن ۱۴۰۳موتور امریکایی یه سنگ بزرگ که فقط توی ماشین های کلاسیکی که کاپوت کشیده ای دارن جا میگیره v8 موتور fer f40
مزدک
۱ اسفند ۱۴۰۳این مدل از Monteverdi High Speed، در فاصله ی بین 1969 تا 1976 تولید شد، و بدنه ی زیباش رو شرکت ایتالیایی Fissore طراحی کرده بود، که قبلا با Fiat، OSCA، DKW و De Tomaso هم کار کرده بود.
کلا مونته وردی؛ در زمینه ی طراحی محصولات ش، با دو شرکت ایتالیایی ی Fissore و Fura کار می کرد. اولی رو که درباره ش صحبت شد، اما دومی (Fura) بسیار معتبرتر بود. این شرکت طراحی مشهور، شاهکارهایی از مازراتی رو، در کنار مدل هایی برای BMW و AC طراحی کرد.
اولین بدنه های High Speed رو، Fura، در 1971، برای مدل S 375 طراحی کرد. همون شرکت، در 1968، پروتوتایپ مدل L 375 رو طراحی و اجرا کرد.در 1969، بالاخره Fissore هم وارد گود شد، و با طراحی چهره ای متفاوت از مدل S 375؛ تنوعی اساسی در ساختار این مدل ایجاد کرد. در همون سال، Fissore مجددا دست به کار شد، و اتاق جدیدی برای مدل 375 L طراحی کرد (البته نه چندان جدید! چون شباهت بسیاری به 375 های S و L طراحی شده توسط Fura داشت)، و در 1970، فیس لیفت جدیدی از همون مدل ارائه کرد، که با تغییرات جزئی (از جمله چراغ های عقبی که تا کناره های بدنه امتداد پیدا کرده بودن، و جزئیاتی که با مدل اولیه، تفاوت های اندک، اما مشخصی داشت)، مشابه مدل موجود در تصاویر این مقاله بود.
در 1971، کانورتیبل جدید 375 C، توسط Fissore طراحی شد، و در همون سال، با همکاری شرکت طراحی Embo SpA، مدل سدان این ماشین رو، با نام 375/4 تولید کرد، که یکی از زیباترین سدان های لوکس اون سال ها بود. و در نهایت، پرونده ی مدل های جدید Monteverdi High Speed، در 1974، با طراحی 375 GT، توسط Fissore بسته شد.