شرکت مورگان استاد حرکت محتاطانه بین مرز استایل کلاسیک و عملکرد مدرن است. رودسترهای پلاس فور و سیکس این شرکت شاید در نگاه اول به فیلمهای کلاسیک و افراد پا به سن گذاشته تعلق داشته باشند اما زیر پوست آنها شاهد هویت یک خودروی اسپرت با شاسی آلومینیومی و پیشرانههای برگرفته از بی ام و هستیم.
اما یکی از چیزهایی که در تمامی خودروهای مدرن دیده میشود و تا همین الان در محصولات مورگان وجود نداشت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا ESC است که اخیراً به لیست تجهیزات استاندارد خودروهای پلاس فور و سیکس اضافه میشود. این سیستم بخشی از برنامه بهروزرسانی مورگان بوده که شامل افزودن چندین کیسه هوا به خودروهای یاد شده نیز خواهد بود.
این تغییرات به همراه استفاده از ترمزهای قویتر AP ریسینگ شاید باعث نشوند مورگان بیشترین امتیازها را در یورو انکپ به دست آورده و تهدیدی برای ولوو باشد اما قطعاً باعث آرامش خاطر بیشتر خریداران این برند خواهد بود. حساسیت سیستم کنترل پایداری نیز بسته به حالت رانندگی انتخابی راننده متغیر خواهد بود. شایان ذکر است مورگان پلاس فور از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سفارشی بی ام و استفاده میکند. مدل پلاس سیکس از پیشرانه قویتر ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۳۳۵ اسب بخار سود برده و تنها گیربکس در دسترس برای آن نیز همان نسخه اتوماتیک یاد شده است.
مورگان میخواهد محصولات پلاس خود را به عنوان خانوادهای کاملاً جدا از محصولات سهچرخ جدید سوپر ۳ معرفی کند. در واقع این خودروساز محصولات خود را در کلاسی لوکستر ارائه خواهد کرد و به همین خاطر اقدام به معرفی کابینهایی با پوششهای جدید، تریم های چوب و آپشن های سیستم صوتی متنوع میکند. البته نمایشگر LCD بزرگت بین پشت آمپرهای آنالوگ شاید هماهنگی خوبی با حس و حال کلاسیک مورگان نداشته باشد اما قطعاً مفید خواهد بود. هرچند این ویژگی شاید به اندازه جعبهداشبورد موجود در مدل پلاس کاربردی نباشد چراکه در این بخش یک سوکت مخفی USB نیز وجود دارد.
از دیگر تغییرات محصولات پلاس این شرکت میتوان به صندلیهای جدید و راحتتر به همراه دستگیره درب ساخته شده از فولاد ضدزنگ و تسمه چرمی مشابه پورشه اشاره کرد. قیمت مورگان پلاس فور در بریتانیا از ۷۱۸۳۰ پوند شروع میشود و برای مدل پلاس سیکس باید حداقل ۹۰۳۹۰ پوند کنار بگذارید. این شرکت آماده عرضه محصولات خود در آمریکای شمالی نیز میشود و در آمریکا از قانون شرکتهای تولید محدود سود خواهد برد. طبق این قانون به خودروهایی با ظاهر قدیمی اجازه داده میشود بدون رعایت قوانین ایمنی مدرن فروخته شوند.
ehsan.fa
۲۰ آبان ۱۴۰۱بلاخره مورگان هم فریم یا شاسی چوبی رو کنار گذاشت
مهردادکمال
۲۰ آبان ۱۴۰۱قیمت مورگان پلاس فور در بریتانیا از ۷۱۸۳۰ پوند شروع میشود و برای مدل پلاس سیکس باید حداقل ۹۰۳۹۰ پوند کنار بگذارید.
خدایی هر کی این قد پول به این میده بایست بستری شه!
کوروت پورشه ۹۱۱پایه نیسان gtr انواع شاسی بلندهای فول سایز انواع سوپرسدان های اروپایی و امریکایی و… رو میشه با این پول گرفت
مازیار
۲۰ آبان ۱۴۰۱مقایسه یه مورگان با کوروت پورشه و شاسی بلندهای لوکس هم وضعیتی کم از بستری نداره
تفاوت از زمین تا زیرزمین است
بیژن
۲۰ آبان ۱۴۰۱اگه همه این ماشین ها رو هم داشته باشی بازم یه فرق اساسی هست و اونم اینه که مورگان نداری. البته فکر جالبیه که آدم هم جی تی آر داشته باشه و هم مورگان ولی کسیکه ماشینی در سبک مورگان رو بپسنده احتمالا کوروت یا سایر ماشین هایی که نام بردید رو بعنوان گزینه جایگزین اون درنظر نمی گیره.
ehsan.fa
۲۰ آبان ۱۴۰۱ببین دوست عزیز بعد از ۱۳۰۰ کامنت باید به این سطح از نگرش برسی که اولا قیمت بالای مورگان بخاطر دست ساز بودنش هست نه توانایی های فنیش دوما دیگه یاد بگیرید خریداران ماشین هایی مثل مورگان ، کاترهام و حتی لوتوس به هیچ عنوان از این ماشین ها استفاده روزمره نمیکنند و فقط برای تفریح میخرندش و اون ماشین هایی که گفتی رو نمیخرند چون گرونترش رو دارند. کسی که مورگان میخره قطعا یه مرسدس اس کلاس یا آئودی یا شبیه ش رو تو پارکینگش داره.
مهردادکمال
۲۱ آبان ۱۴۰۱معمولا جواب نمیدم اما خب الان
Si
۲۰ آبان ۱۴۰۱بسیار عالی
Khosrow
۲۰ آبان ۱۴۰۱ارابه ی مرگ ایربگش کم بود برای نرم مردن / اوکی شد ..
❤BMW❤
۲۰ آبان ۱۴۰۱چه جذاب 🤩
Royal Driver UK 70
۲۰ آبان ۱۴۰۱خیلی خوشگله، این سبکو دوست دارم ، طراحی و استایل کلاسیک درکنار تکنولوژی ایمنی مدرن، ایول مورگان
Amir mahdi @-1387
۲۰ آبان ۱۴۰۱کجاش جذاب با اون چهره قدیمی که داره
احمدرضا
۲۰ آبان ۱۴۰۱احتمالا رانندگی باهاش خیلی خوش میگذره وگرنه این قیمت خیلی بالاس و گزینه های بهتری میشه خرید