شرکت اسکاتلندی مونرو از دومین محصول خود به نام MK_1 رونمایی کرد. این خودرو که وانتی برقی است از شعاع حرکتی ۳۰۵ کیلومتری سود میبرد و با قیمت ۶۲ هزار دلار عرضه خواهد شد.
مونرو پس از معرفی آفرودر تمام برقی خود در سال ۲۰۲۲ به فکر گسترش سبد محصولاتش افتاده و حالا نسخه وانت پیکاپ از آن شاسیبلند خشن را رونمایی کرده است. مونرو MK_1 وانت به عنوان محصولی فوقالعاده کاربردی و توانا معرفی شده و به دنبال جذب مشتریانی است که در بخشهای چالشبرانگیز صنعت همچون معدن کاری، ساختوساز، کشاورزی و دفاعی فعالیت میکنند.
شرکت یاد شده این خودرو را در نسخه پرچمدار پرفورمنس و با رنگ جذاب زرد معرفی کرده است و از نظر طراحی کاملاً مشابه نسخه شاسیبلند بوده و از دربهای عقب نیز سود میبرد. از این بخش به بعد شاهد تغییراتی هستیم تا MK_1 به شکل یک وانت پیکاپ برقی درآید. البته فضای بار خودروی یاد شده با توجه به طراحی دو کابین آن خیلی زیاد نیست و درب پشتی نیز عرض کمتری نسبت به فضای بار دارد. البته مونرو میگوید چنین فضای باری برای حمل ۱۰۵۰ کیلوگرم بار کفایت خواهد کرد.
حداکثر ظرفیت یدک کشی خودروی یاد شده نیز ۳.۵ تن است. این محصول بدون آلایندگی به باتری ۸۲.۴ کیلووات ساعتی مجهز است و میتواند شعاع حرکتی ۳۰۵ کیلومتری یا حداکثر کاربری ۱۶ ساعت در آفرود را فراهم نماید. مونرو میگوید ۱۵ تا ۸۰ درصد باتری خودرو را میتوان با استفاده از شارژر سریع ۱۰۰ کیلوواتی در ۳۶ دقیقه شارژ کرد. قوای محرکه برقی MK_1 نیز ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور در نسخه پرفورمنس تولید میکند. این وانت با چنین قدرتی توانایی دستیابی به صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیهای را خواهد داشت. البته نسخهای سادهتر از MK_1 با قدرت ۲۹۵ اسب بخار نیز در دسترس مشتریان خواهد بود.
تمامی مدلهای تولیدی با شاسی بدنه روی فریم، سیستم دو دیفرانسیل فول تایم با قفل دیفرانسیل مرکزی استاندارد، قفل دیفرانسیلهای جلو و عقب سفارشی و جعبه انتقال دو سرعته عرضه خواهند شد. همچنین این مدل دارای ارتفاع قابلتوجه ۴۸۰ میلیمتری از سطح زمین و عمق غوطهوری ۸۰۰ میلیمتری است. وانت پیکاپ برقی مونرو MK_1 قیمت پایه مشابه نسخه شاسیبلند را داشته و بنابراین برای خرید آن باید ۶۲ هزار دلار هزینه کرد. این استارت آپ مدعی است اولین نمونههای محصول خود را از اواخر سال جاری میلادی به دست مشتریان خواهد رساند. همچنین گفته شده قبلاً بیش از ۲۰۰ سفارش برای هر دو نسخه از MK_1 دریافت شده است. مونرو خاطرنشان میسازد با این حجم سفارش تا ۱.۵ سال آینده ظرفیت تولید تکمیلی خواهد داشت و بنابراین در هر سال حدود ۱۳۰ خودرو را خواهد ساخت. با این وجود باید دانست مونرو هنوز به مرحله پیشتولیدی نیز نرسیده و ایلان ماسک نیز جمله مشهوری دارد:
ساخت پروتوتایپ آسان اما تولید نهایی کار سختی است.
Royal Driver
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲یکم جالبه اما قشنگ طوری با خطکش طراحیش کردن که داد بزنه من چندضلعی هستم. از لحاظ آیرودینامیک هم که حرفی برای گفتن ندارم.. و اصلا هم این قیمت رو نمیارزه.
R/T
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دقیقا
F22RAPTOR
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بهتر بود فنر بندی رو بالاتر تنظیم کنن
تا که کابین رو بالا بدن
GMA
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اینم مثل اینیوس تو بازار آمریکاست حکایتش، اگر قیمتش تقریبا نصف این بود، شاید کسی میخرید
حداقل اینیوس ظاهر قابل تحملی داره، اینو انگار با تکه های کارتون سر هم کردن!
R/T
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/ezgif.com-gif-maker-13.jpg
نظرم اینه کابینش خیلی ساده است برای ۶۲ هزار دلار
حسین دهمرد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چشم بسته غیب گفته
abbas
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲قیافه که همون پاژن خودمونه بردشم که بیشتر بدرد رفتن تا نون وایی سر کوچه میخوره نه جاده آفرود
MAJking2
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲وقتی ماشین ساختن بشه چند تا دو نه باطری، قطعا چنین افتضاح هایی رو بیشتر از همیشه میبینیم، واقعا دیگ این صنعت در آینده برای ماشین باز بودن بدرد نمیخوره.
Dan
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲قیافه ماشینو که تو نگاه اول دیدم فکر کردم قیمت ارزونی داشته باشه
یعنی ازون ماشینایی که با حداقل هزینه تولید میشن ولی قیمت کم و کارایی زیادی دارن
مثلا انتظار داشتم زیر ۲۵۰۰۰ دلار باشه
مهردادکمال
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲3سال بعد 3500 کیلوگرم رو بدین یدک. بکشه تو شب و یکم شیب جاده… قول میدم بیشتر از 50-60کیلومتر برد نداشته باشه
ناشناس
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحیش بیشتر شبیه پیکاپ بولینگر شده که در ایالات میشیگان تولید میشه
M3GTR
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲۶۲ هزار دلار برای ماشینی که انگار با مقوا درست شده خیلی زیاده!