پینین فاریناسایر خودروهای اروپایی

پینین فارینا NAMX HUV؛ شاسی‌بلند هیدروژنی با پیشرانه 8 سیلندر!

NAMX HUV یک شاسی‌بلند کوپه با طراحی پینین فارینا است که به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آلومینیومی با سوخت هیدروژن مجهز می‌شود.

زمانی که استارت آپ تازه تأسیس NAMX برای اولین بار از کانسپت HUV خود در سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد، اعلام شد که این خودرو از خودروهای عضلانی آمریکایی الهام می‌گیرد. البته در آن زمان مشخصات چندانی از قوای محرکه این شاسی‌بلند کوپه منتشر نشده بود اما در حال حاضر اعلام شده نیروبخش خودروی موردبحث پیشرانه ۸ سیلندر هیدروژنی خواهد بود. NAMX همچنین با انتشار ویدئویی لحظه استارت خوردن این نیروگاه آلومینیومی و صدای تولیدی آن را به تصویر کشیده است.

شرکت موردبحث از محصول متفاوت خود به عنوان “انقلابی در حمل‌ونقل پایدار” نام می‌برد اما پیشرانه آن همان صدایی را تولید می‌کند که از یک نیروگاه ۸ سیلندر حجیم انتظار داریم. اگرچه هنوز هم جزئیات زیادی از قوای محرکه HUV در دست نیست اما فوزی اناجه مؤسس این کمپانی می‌گوید به سه دلیل پیشرانه درون‌سوز هیدروژنی را برای این خودرو انتخاب کرده است.

اول اینکه با این پیشرانه دیگر خبری از باتری‌های سنگین‌وزنی که نیازمند مواد معدنی کمیاب هستند نخواهد بود. دلیل دوم نیز به اروپایی‌ها مربوط می‌شود که در اوج توسعه پیشرانه درون‌سوز قرار دارند و استفاده از پیشرانه‌ای درون‌سوز با سوخت هیدروژنی قدم بعدی در پیشبرد این مسیر خواهد بود. نهایتاً نیز مؤسس NAMX می‌گوید قوای محرکه درون‌سوز هیدروژنی لذت رانندگی را به همراه خواهد داشت.

مزیت دیگر این قوای محرکه به سرعت سوخت‌گیری آن مربوط می‌شود. بنا به گفته شرکت سازنده، سیلندرهای هیدروژنی توسعه یافته که می‌توان در عرض چند ثانیه آن‌ها را از خودرو جدا کرد و سیلندرهای دیگری را بکار گرفت. دسترسی مستقیم از بخش پشتی خودرو یک ویژگی جالب است هرچند باید مشخص شود در زمان تصادف از پشت ایمنی این سیلندرها چگونه خواهد بود. NAMX همچنین دو نسخه از شاسی‌بلند کوپه خود را ارائه می‌کند که نسخه پایه به پیشرانه‌ای با ۲۹۶ اسب بخار قدرت مجهز است و در عرض ۶.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مدل موسوم به GTH قدرت ۵۴۲ اسب بخار را راهی تمامی چرخ‌ها می‌کند و صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای دارد. گفته می‌شود NAMX HUV تا پایان سال ۲۰۲۵ و با قیمت ۷۱ هزار دلاری راهی بازار خواهد شد. البته برای خرید مدل قوی‌تر GTH باید حدود ۱۰۴ هزار دلار پرداخت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    انگار جلوش تلفیقی از جنسیس و کادیلاک هست. ولی قشنگ شده

    موافقم 20
    مخالفم 29
    1. datsun

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3936 ديدگاه)

      پینین فارینا خودش یه عمر برا این اون طراحی کرده حالا بیاد از جنسیس دوهزاری الگو برداری کنه سم پراکنی نکن بچه جان،

      موافقم 48
      مخالفم 9
      1. پیام

        ۲۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        داتسون ولمون کن بابا انگار ماشین ۷۰۰ هزار دلاری دیدی! 😂😂😂😂 توام داره نظراتت نثل نوید سمی میشه‌ها

        موافقم 6
        مخالفم 16
      2. پیام

        ۲۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        اگه جنسیس دو هزاری هست پس یاریس جاروبرقی چیه؟!!!

        موافقم 5
        مخالفم 17
        1. amir

          ۲۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          یاریس همون جاروبرقی هست که جایی که هنرنمایی میکنه( رالی ) هیوندای آی ۲۰ ان به طرز وحشتناکی آتیش میگیره

          موافقم 16
          مخالفم 2
      3. پیام

        ۲۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        به همین خیال باش! قیمت G90 نود هزار دلار هست. فکر کنم واحد دوهزاری تو یه مقدار متفاوته! البته بعد از شنیدن خبر هواپیمای عمودپرواز، تانک و … حق داری برافروخته باشی! چیزی نیست دنیا دو روزه. زود میگذره

        موافقم 3
        مخالفم 13
        1. amir

          ۲۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          فکر میکنی جی نود پیشرفته و فضایی چقدر داره میفروشه؟ برای مثال در سال 2023 در بازار آمریکا که برات مهمه ۱۲۸۸ عدد بیشتر نفروخته به تقریب نصف لکسوس ls 500!!! تازه این از سال ۲۰۱۷ نسل عوض نکرده درصورتی که جنسیس جدید تره آمار خوده لکسوس هم هست که از پارسال تا الانش کلی فروشش زیاد شده و به دوسال پیشش رسید دیگه
          اینم برای تو لینک جنسیس جی نود این سفینه پیشرفته!!!
          https://www.goodcarbadcar.net/genesis-g90-sales-stats-hyundai-monthly-yearly/

        2. amir

          ۲۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          همین الان ls500 که از سال ۲۰۱۷ داره عرضه میشه فروشش دوبرابر جنسیس جی نوده جی نود دوهزاری جتی به خاطرات لکسوس نزدیک هم نشده

    2. 𝐀𝐥𝐢

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1537 ديدگاه)

      خود فرم کلی جنسیس کپی بنتلی

      موافقم 11
      مخالفم 0
    3. amir

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      آخه کافر این کجاش شبیه جنسیسه
      ولمون کن بابا بچه سال اصلا لامبورگینی و فراری هم همه از هیوندای و جنسیس کپی میکنن کنتور نمیندازه
      خوده اون ژیگولیها طراحی بلد نبودن که رفتن بیرمن و شرایر اوردن تا درد طراحیشون خوابید بعد این فدایی اوناس جمع کن بابا

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. ARIAN

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    متأسفانه هیدروژن یکم فراوریش سخته و ممکنه توی تصادف باعث انفجار بشه وگرنه سوخت عالی ای هست. امیدوارم واسه این مشکلاتش هم راه حل مناسبی پیدا کنن.

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. parhamiof

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (749 ديدگاه)

      ایمنی بالایی نیاز داره وقتی قراره مثلا فشار 700 باری داشته باشه انفجارش یه محدوده خیلی وسیعی رو تحت تاثیر قرار میده.

  3. H2

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    مرسده کاویانی:
    پراکسید هیدروژن غیرقابل اشتعال است، اما یک ماده اکسید کننده قدرتمند است که می تواند هنگام تماس با مواد آلی، سرعت احتراق را تسریع کند
    تولید آن نسبتا سخت و پرهزینه است و براحتی تجزیه میشه. به همین دلایل نسبت به هیدروژن خالص توجیحی برای استفاده بعنوان سوخت در پیشرانه ها نداره
    برای استفاده از هیدروژن بعنوان سوخت در انجینهای درونسوز، بهترین راه شناخته شده تا به امروز، استفاده از هیدروژن خالص مایع است
    فعلا عمده تحقیقات در مورد هیدروژن در مورد روشهای تولید پاکتر، با راندمان بالاتر و ذخیره سازی و انتقال ساده تر معطوف شده

    موافقم 19
    1. Mercede kaviani

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (551 ديدگاه)

      باتشکر از جواب وراهنمای شما
      مرسده کاویانی

      موافقم 15
    2. Sina

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ببخشید قربان برد حرکتی این خودرو چقدر هست ؟حدود هزار. کیلومتر میشه ؟

      1. H2

        ۲۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        Sina:
        با هربار سوخت گیری 800 کیلومتر پیمایش داره

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. همایون

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (778 ديدگاه)

      چیزی که تو صنعت خودرو فعلا داره استفاده میشه پیل سوختیه یعنی هیدروژن تبدیل به برق بشه و موتور برقی رو تغذیه کنه.ولی آیا میشه هیدروژن رو مثل بنزین تو موتور درونسوز سوزوند؟یعنی دیگه باتری نباشه و عمل احتراق انجام بشه تو موتور؟

  4. Barsheen

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    از نظر منطق توسعه پایدار، با توجه به بم بست های اکولوژیک در مقیاس کلان، و افزایش فجایع زیست میحیطی، سوخت هیدروژن درست ترین جایگزین میتونه باشه، اما فرایند تولید هیدروژن الان دوران طفولیتش رو از نظر تکنولوژیک طی میکنه.
    علاوه بر این ها یه واقعیت دیگه هم وجود داره اونم اینکه سود و سود و سود آینده صنعت خودرو رو مشخص خواهد کرد نه تحلیل های دلسوزانه منطقی برای احیای خرابی ها و ویرانی های پیش رو.
    با این حال میشه امیدوار موند چراکه جریان خرد بیدار جهان در تلاشه، و ما هم که کلا به این چیزا کاری نداریم قواعد بازی اینجا و البته خیلی جاهای دیگه دنیا هنوز به اون بلوغ نرسیده که بین دو راهی #بخشی از راه حل یا مشکل بودن#بخواد یکی رو انتخاب کنه پایداری براش به ارمغان بیاره.

  5. وی

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    چه خوب یعنی تا 2025 همه چالش هاش برطرف شده و قابل تولیده؟ امیدوارم پیشرانه های درونسوز با استفاده از هیدروژن و… تا ابد نفس بکشن❤️

  6. مجتبی .

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    خیلی خوبه که سایر روشها رو دارن کارمیکنن.چون اگه الکتریکیها نتونن درسطح وسیع اون کاربرد ومزیت ادعایی روداشته باشن سریع روشهای دیگه جایگزین بشه. البته امروزراجع به یک باطری اتمی باکارایی صدها برابری خوندم که اگه بتونن اجرایی کنن انقلابی در صنعت خودرو شکل میگیره.

  7. Saman 715

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در ادامه تکمیل مقاله شرکت namX یک شرکت مراکشی با مالکیت فردی بنام faouzi annajah و با همکاری شرکت پینین فارینا در زمینه طراحی می باشد.

  8. BMW

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1493 ديدگاه)

    جلو رو معلومه از جنسیس زده🥲ولی جدا از اون جنسیس جی 80 خوب باحاله ها

  9. رامتین

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    واقعا ایتالیا مهد هنر و طراحی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا