سایر خودروهای اروپایی

نانوفلوسل به دنبال فروش خودروهای برقی الکترولیت در آمریکاست

نانوفلوسل شرکتی بریتانیایی است که از چندی قبل روی توسعه قوای محرکه برقی خلاقانه و جدید کار می‌کند و به تازگی دومین مقر خود پس از لندن را در نیویورک آمریکا تأسیس کرده است. این شرکت همچنین خودروی مفهومی را به منظور نمایش تکنولوژی جدید خود به نمایش می‌گذارد.

اگرچه نانوفلوسل نامی شناخته شده نیست اما قبلاً در نمایشگاه خودروی ژنو حضور داشته و برخی کانسپت های آینده‌نگرانه را معرفی کرده است. این شرکت در طول چند سال گذشته بی سر و صدا کار کرده و هرچند خبری از آن در نمایشگاه‌های خودرویی سال‌های اخیر نبوده اما روی یک قوای محرکه برقی الکترولیتی کار می‌کرده است. مدیران این شرکت امیدوار هستند شاخه آمریکایی نانوفلوسل بتواند این تکنولوژی را تجاری‌سازی نماید و نهایتاً آن را در خودروها بکار گیرد.

تولید سوخت امری حیاتی برای این شرکت است زیرا خودروهای کانسپت و پروتوتایپ های نانوفلوسل از نوع خودروهای برقی عادی نیستند و نمی‌توانند از باتری‌های مرسوم استفاده کنند. در واقع این خودروها بجای باتری از سوخت الکترولیت با نام بای یون استفاده می‌کنند که از آب دریا یا آب‌های دفع شده به عنوان پایه سوختی خود سود می‌برند. صرف‌نظر از منبع تأمین، آب موردبحث خالص‌سازی شده و به لطف مولکول‌های نانو ساختاری بای یون به سوخت تبدیل می‌شود. مولکول‌های یاد شده به عنوان ذخیره پرتابل انرژی احیا شونده توصیف شده‌اند. برق تولید شده توسط این مایع همان چیزی است که خودرو را به حرکت درخواهد آورد.

در روی کاغذ نتایج احساس‌برانگیزی دیده می‌شود. کانسپت کوانتینو ۲۵ که در تصاویر دیده می‌شود یک رودستر 2+۲ است که از چهار پیشرانه برقی (هریک دارای قدرت ۸۰ اسب بخار) استفاده می‌کند. نانوفلوسل می‌گوید رودستر یاد شده در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شعاع حرکتی فراتر از ۱۹۰۰ کیلومتر دارد. سوخت موردبحث نیز در یک جفت تانک ۳۳ گالنی نصب شده در زیر کف خودرو ذخیره خواهد شد. این پیکربندی موجب بهبود هندلینگ می‌شود چراکه مرکز ثقل خودرو پایین می‌آید. از نظر بصری نیز باید گفت این کانسپت تکامل یافته خودروی کوانتینو معرفی شده در سال ۲۰۱۵ است. نانوفلوسل تأکید می‌کند بخش آمریکایی یاد شده قبلاً به دنبال یافتن روش‌های تجاری‌سازی سوخت بای یون بوده اما فعلاً مشخص نیست خودروهای مجهز به این تکنولوژی چه زمانی راهی بازار خواهند شد. این کمپانی خاطرنشان می‌سازد قبلاً تکنولوژی خود را به‌صورت وسیعی تست کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۱۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    بدون شک خودروهای آینده همچین شکل و شمایلی خواهند داشت ( البته نه آینده دور همین ۱۰ یا حداکثر ۱۵ سال آینده ، خودرو های آینده دور اصلا دیگه چیزی به اسم چرخ و فرمان نخواهند داشت و در هوا معلق هستند ) میدونم هنوز برای خیلی ها همچینی طراحی هایی گنگ و غیرمعقول هست ولی وقتی به صورت انبوه وارد خیابان ها بشن عادی میشه ، آینده در ۳ کلمه خلاصه میشه : انرژی بیشتر ، آلودگی کمتر و آسایش بیش تر

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. زمستانم

      ۱۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      الان این رویاتون بود؟ یا داستان مصور ؟

      موافقم 6
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۱۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    آدم با تلفظ اسمش یاد فلافل میوفته🤦‍♂️😂

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. DoctoR

    ۱۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    چه جالب ولی باید آب دریا در جایگاه سوخت تخلیه بشه و ماشین دوباره پر بشه؟

  4. Lamborghini

    ۱۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    مدت ها بود خبری از این خودروساز نشنیده بودم اولین بار ۶ یا ۷ سال پیش دو کانسپت از این خودروساز دیدم تو همین سایت پدال یکی همین بود یکی هم یه سدان بود که طول بیشتری از این داشت
    از تکنولوژی جالبی هم بهره میبره امیدوارم موفق بشه و بتونه به تولید انبوه برسه

  5. Afg

    ۱۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یکی از سخت ترین و شگفت انگیزترین روشهارو پیش گرفته این روش کلی فرق داره با موتور بخار که باعث صنعتی شدن بشر شد
    دنیا از ان کسانی است که ایده جدید داشته باشن این خودرو یک ماشین زمانه

  6. amirboss

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (735 ديدگاه)

    احتمالا منظورشان روش تجزیه مولکول اکسیژن از هیدروژنه که اگه این دو مولکول تحت فشار با شک یا جرقه با هم ترکیب بشن انرژی گرمایی و نیروی فشار قدرتمندی مانند انفجار بنزین درون سیلندر ایجاد میکنند که هم در راندمان میشه استفاده کرد هم برای تولید برق. و پسماندی که از این روش بوجود میاد چیزی نیست بجز بخار آب.البته روش های دیگه ای هم هست که تنها از هیدروژن استفاده میشه که یه مقدار پیچیده ست.

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا