شرکت نروژی زایروس از نسخه جادهای خودروی پیست محور خود رونمایی کرد. این خودرو استرادا LP1200 نام دارد و حد نهایی خودروی جادهای است که میتواند همانند یک خودروی مسابقهای رانده شود. اولین نمونه از این خودرو هماکنون آماده تحویل به مالک خوششانسش خواهد بود. زایروس LP1200 R خودرویی فقط مختص پیست بوده که بر اساس لامبورگینی سوپر تروفئو LP 640-2 شکل میگیرد. به این خودرو دو توربو اضافه میشود تا قدرت به ۱۲۰۰ اسب بخار برسد. پیروی موفقیت این خودرو در مسابقات قهرمانی GT نروژ، زایروس هماکنون نسخه جادهای آن با نام استرادا LP1200 را معرفی میکند. خودروی موردبحث بر اساس اوراکان اوو RWD شکل گرفته و برای ترددهای روزمره اندکی راحتتر است. در واقع تیم زایروس مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع، ناوبری ماهوارهای و دیگر ویژگیهای رفاهی را برای این خودرو در نظر میگیرد.
البته پرفورمنس خودرو همچنان در سطح بسیار بالایی قرار دارد. صندلیهای این خودرو اگرچه از پوشش چرمی دستدوز سود میبرند اما دارای ساختار کربنی هستند و میتوان آنها را با اتصالات مسابقهای سفارش داد. برای تکمیل این آپشن نیز یک رول کیج نیمه در نظر گرفته میشود. زیر کاپوت زایروس استرادا LP1200 پیشرانه توئین توربویی قرار دارد که قدرت ۱۲۰۰ اسب بخاری در حالت مسابقهای و خروجی ۹۰۰ اسبی در حالت خیابانی تولید میکند. این خودرو همچنین دارای برخی تغییرات پرفورمنس دیگر از جمله سیستم تعلیق TTX اولینز، دیسکهای ترمز کربن سرامیکی، رینگهای فورج کاری شده سفارشی، منیفولد از جنس اینکونل و اگزوز تیتانیومی است. پانلهای بدنه نیز جای خود را به قطعات فیبر کربنی ساخت زایروس دادهاند. این کمپانی اظهار میدارد ۶۰۰ قطعه سفارشی را از روی نسخه پیست حذف یا به آن اضافه کرده است. وزن خودرو نیز ۱۲۸۷ کیلوگرم بوده و در سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت توانایی تولید ۱۸۰۰ کیلوگرم داون فورس را دارد.
این خودرو کاملاً مجوز تردد در جادهها را دارد و توسط TUV تائید شده است. زایروس تنها ۹ دستگاه از این هیولا را با قیمت ۷۹۹ هزار یورو معادل ۸۳۱۱۷۹ دلار تولید خواهد کرد. اگرچه استرادا LP1200 قیمت بالایی دارد اما این قیمت شامل همان لامبورگینی اصلی و پکیج پیست است که مهندسان زایروس نیز در آنجا حضور دارند. اولین نمونه این خودرو در آخرین مراحل تولید قرار دارد و تا چند هفته دیگر به دست مشتری میرسد. در اوایل سال ۲۰۲۳ نیز دو نسخه دیگر از این خودرو تولید خواهد شد.
ممد ژانگولر
۲۷ خرداد ۱۴۰۱این چیه دیگه
لامبورگینی خودمونو یک اسم خفنباحال روش گذاشته یدونه بال عقاب هم چسبونده پشتش پرچم ایتالیا هم چاپکرده زیرش که چی بشه ؟!!! راحت ۴۰۰۰۰۰$ روش سود خورده
محسن
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ما پراید هم مال خودمون نیست
لامبورگینی خودمون؟!!!
ممد ژانگولر
۲۷ خرداد ۱۴۰۱داش محسن اینجا داش محسن اونجا داش محسن همه جا 😂😉
Reza Waffen SS
۲۷ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂👍
ارسلان
۲۷ خرداد ۱۴۰۱این که ظاهری همون هوراکان هست که یه بال عقب بزرگ اضاف کرده
“شامل همان لامبورگینی اصلی و پکیج پیست است که مهندسان زایروس نیز در آنجا حضور دارند”
799 هزار منهای 200 هزار مساوی با 499 هزار یورو !! قیمت گزاف برای یه کیت بدنه و احتمالا کمی دستکاری در انجین و دادن یک نام جدید
با توجه با به اینکه 9 دستگاه قراره بسازه 499 ضربدر 9 مساوی با 7 میلیون 191 هزار یورو !!
کمترین کار و زحمت بالاترین سود در کوتاهترین زمان !! کاسبی خوبیه !! مخش خوب کار کرده
فکر هم نکنم چیزی به اسم خدمات پس از فروش هم داشته باشه چون قطعات با لامبو یکیه و اینکه طرف هم نه انبوه سازه نه کسی که اینو میخره دنبال استفاده روزمره هست میخره میزاره یه گوشه 10 سال دیگه به اسم ماشین خاص 2 برابر گرونتر میفروشه
AMANTE
۲۷ خرداد ۱۴۰۱برای یک ماشینی جاده ای، طراحی بدنه ی تیونینگی خوبی نداره و خیلی مسابقه ای هست.
من به شخصه نسخه استاندارد یا اگه تیونیگ دار بخوام نسخه نوویتک یا منصوری و اگه اغراق آمیز تر بخوام نسخه ی لیبرتی والک رو انتخاب میکنم.
JDM lover
۲۷ خرداد ۱۴۰۱اون ۹۱۱ ابی رو ببین تو عکس اول
محمد هادی
۲۷ خرداد ۱۴۰۱آره
خب موردش چیه؟
باحاله؟
این زایروس الکی گرونم باحاله خب😐
Amard
۲۷ خرداد ۱۴۰۱طرف که لامبو میخره میره پیش یه تیونر و همین ماشین حداقل با صد هزار دلار ارزونتر تحویل میگیره تازه نوشته خوش شانس بود طرف تحویل گرفته
شاهین
۲۷ خرداد ۱۴۰۱به عنوان ماشین جاده ای خیلی گرونه
همون هوراکان sto رو با قیمت تقریبی 130 هزار دلاری میتونن تیونینگ کنن توسط اندرگرند ریسینگ و همین قدرت رو از موتورش بگیرن با بنزین معمولی
کیت بدنه و ایرودینامیکی خودش هم بهتر و بصرفه تره
خلاصه عقل اقتصادی حکم میکنه اینجوری
https://www.instagram.com/reel/CehJpK7pz5F/?utm_source=ig_web_copy_link
پراید ضدگلوله
۲۷ خرداد ۱۴۰۱عجب بال خفنی داره!!!
Alan.r
۲۷ خرداد ۱۴۰۱مثل پلاس سازی های ایرانخودرو شده 😂😂