نیکولز N1A یک خودروی کن ام مدرن برای خیابان است و البته فقط به ویترین نمایشگاهها خلاصه نخواهد شد زیرا طبق اخبار منتشر شده شاهد حضورش در خط تولید خواهیم بود. کسی که این پروژه را هدایت میکند استیو نیکولز نام دارد که مهندس هوافضاست و قبلاً در تیم توسعه مک لارن MP4/1 F1، MP4/3 و MP4/4 حضور داشته است. همانطور که میدانید MP4/4 موفقترین خودروی فرمول یک تاریخ به شمار میرود. N1A که از مک لارن M1A الهام گرفته است از شاسی آلومینیومی و بدنه فیبر کربنی سود میبرد. دماغه جلوی بالا رفته و گلگیرهای عضلانی در تونل باد توسعه یافتهاند تا باعث آئرودینامیک و داون فورس بهینه شوند.
حتی چرخ ها نیز نمونه کپی شده از M1A هستند اما هماکنون ابعاد ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب دارند. نتیجه نهایی نیز یک ادای احترام ویژه به اولین خودروی مسابقهای مک لارن است اما باید دانست این خودرو از تواناییها و ویژگیهای مدرن سود میبرد. نیروبخش این خودروی خاص پیشرانه ۸ سیلندر LT1 شورولت است که قدرت ۴۶۰ اسب بخاری را به چرخ های عقب میفرستد. اگر خریداران تمایل داشته باشند دو آپشن برای ارتقای پیشرانه و رساندن قدرت آن به ۵۲۰ اسب بخار وجود دارد. گزینه دوم نیز استفاده از پیشرانه بیگ بلاک ۷ لیتری با خروجی ۶۵۰ اسب بخاری خواهد بود.
وقتی بدانید وزن این خودرو با در نظر گرفتن مایعات بکار رفته در آن فقط ۹۰۰ کیلوگرم است حجم بالای پیشرانهها بیشتر به چشم خواهد آمد. تمامی پیشرانههای یاد شده با گیربکس ۶ سرعته دستی ساخت خود نیکولز همکاری میکنند. نیکولز N1A نه تنها ظاهری مشابه محصول مشهور مک لارن دارد بلکه تاریخچه آن نیز به نوعی با این برند گره خورده است. مدیرعامل نیکولز میگوید:
ما در ابتدا به دنبال تولید این خودرو نبودیم. توسعه N1A ایدهی جان مینت بود و من نیز چند وقتی به آن فکر میکردم. در نهایت به این تصمیم رسیدیم که باید یک نمونه از آن را بسازیم و نتیجه نهایی را ببینیم. زمانی که مردم آن را در خیابان دیدند واکنشها باورنکردنی بود. N1A به نوعی شبیه M1A بود که کل داستان مک لارن را شروع کرده است. بروس مک لارن آن خودرو را به عنوان نمونه تک ساخت و برای استفاده شخصی تولید کرد. سپس مردم از او درخواست تولید نمونههای بیشتر را داشتند
معرفی رسمی نیکولز N1A در سهماهه دوم امسال خواهد بود و احتمالاً قیمتش اندکی بعدتر مشخص شود. اگرچه این خودرو در پیست بهترین عملکرد را خواهد داشت اما از نظر تردد در جادهها منع قانونی ندارد.
Alan.r
۲ خرداد ۱۴۰۱۶۵۰ اسب بخار با ۹۰۰ کیلو وزن!!!!
میترکونه!! البته باید عملکردشو تو پیست دید
مازیار
۲ خرداد ۱۴۰۱چگونگی توسعه و ماهیت این خودرو GMA T50 گوردون مورای رو تداعی میکنه البته در سطحی پایین تر
aliakbarkhoei
۳ خرداد ۱۴۰۱حتی 520hp هم با 900 کیلو معرکه است چه برسه به 650.
چه شود!