خالق این خودرو طراح کونیگزگ CC850 و بوگاتی شیرون است. نیلو ۲۷ با موتور V12 تنفس طبیعی در کالیفرنیا امریکا تولید خواهد شد.
سازنده این ابرخودروی هیجان انگیز که نیلو نام دارد، «ساشا سلیپانو»، پیش از تبدیل رویای شخصی خود به واقعیت برای شرکتهای مطرحی کار میکرده است که ازجمله آن میتوان به بوگاتی، کونیگزگ و چند برند کوچک دیگر اشاره کرد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که سلیپانو با طراحی ابرخودروها آشنایی کاملی دارد؛ موردی که با تماشای تصاویر محصول نوگرایانه و متفاوت نیلو۲۷ مشخص است.
این خودروی زیبا از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل سود میبرد که توسط هیچ سیستم کمکپیشرانی مانند توربوشارژر و سوپرشارژر پشتیبانی نمیشود؛ نیلو۲۷ به حجم ۶.۵ لیتری موتور تفسطبیعی خود تکیه کرده است که بهادعای سازنده توان تولید ۱,۰۱۳ اسب بخار قدرت را دارد و تا ۱۲ هزار rpm دور میگیرد. شرکت «هارتلی انجین» مستقر در زلاندنو توسعهدهنده این پیشرانه بوده است. سازنده میگوید که ابرخودروی تازهاش توانایی دستیابی به ۱۵ هزار rpm را هم دارد اما بهخاطر حفظ دوام موتور و عملکرد در درازمدت، خط قرمز دورسنج را محدود کرده است.
«نلسون هارتلی»، موسس و مدیرعامل هارتلی انجین، درباره موتور نیلو۲۷ میگوید:
این یک پیشرانه ارتقایافته از یک شرکت دیگر نیست. این یک هیولای متفاوت و منحصربهفرد است که قطر پیستون بالا و فاصله رفتوبرگشت کمی دارد. این موتور به میلبادامکی قدرتمند، قطعات سبکوزن و مواداولیه خاص مجهز شده است. ما میخواهیم هر بار که راننده آن را روشن میکند و گاز میدهد، عرق سرد بر پیشانیاش بنشیند.
سلیپانو تاکید کرده که شرکتش با اعداد کار نمیکند؛ یعنی نیلو۲۷ بهجای تمرکز روی بهرهوری از بالاترین رقمها، به ارائه احساس و تجربهای منحصربهفرد خواهد پرداخت. البته با توجه به دور موتور بالای این خودرو و نسبت قدرت به وزن خیرهکننده ۰.۸۴ اسب بخار بر کیلوگرم، میتوان نتیجه گرفت که سلیپانو این حرف را از روی متانت زده است. در هر صورت قدرت عظیم پیشرانه خاص نیلو از طریق یک جعبهدنده ۷ سرعتی دستی به چرخها منتقل میشود تا ابرخودروهای قدیمی را در ذهن مالک تداعی کند.
تمام اجزایی که تاکنون نام بردیم باید روی یک شاسی باکیفیت سوار شوند تا بتوانند قدرت حقیقی خود را در مسیرهای مختلف به رخ راننده بکشند. سلیپانو با درک این مسئله، نیلو۲۷ را به شاسی تماما فیبرکربنی مونوکوک تجهیز کرده است که از زیرقاب لولهای آلیاژی آلومینیومی استفاده میکند. کل این مجموعه توسط سیستم تعلیق دو جناغی و پوشرادها پشتیبانی میشود تا سواری نیلو۲۷ به سطحی تازه برسد.
سلیپانو فارغ از تمام جزئیات فنی این خودرو، بیشتر تمرکزش را روی طراحی نیلو۲۷ گذاشته است. بدنه زیبا و حفرهدار خارجی شامل زوایای تیز و فرمپردازی ارگانیک است ظاهری متمایز و حتی آشنا به آن داده است. بخش مکانیکی عقب با پنلهای فیبرکربنی بدنه پوشیده نشده است تا بیننده را به یاد خودروهای ارتقایافته درگ بیاندازد. اگر به تصویر موتور هارتلی نگاه کنید، ۱۲ خروجی گاز را میبینید که یکی میشوند و سپس با انشعابی زیبا، یک اگزوز سهگانه را برای این خودرو خلق میکنند.
نیلو۲۷ از در جلو و عقب بهترتیب از رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی مرکزقفل «اپتک» استفاده میکند که دیسک ترمزهای کربن سرامیکی برمبو را در خود جای دادهاند. تمام این مجموعه درون تایرهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ R قرار گرفته است تا نهایت چسندگی را برای نیلو۲۷ به ارمغان بیاورد.
ورود به کابین به وسیله درهای گالوینگ ممکن شده است. راننده پس از نشستن روی صندلیهای ثابت که طراحی آنها از فراری ۳۳۰ P4 الهام گرفته شده است، با چهار صفحه نشانگر مکانیکی روبهرو میشود که در میان ابرخودروهای مدرن نایاب است. بهجز آینه دیده عقب، تمام بخشهای کابین نیلو۲۷ آنالوگ و مکانیکی هستند و خبری از نمایشگرهای مدرن، دستیار رانندگی و حتی دکمه انتخاب حالت رانندگی نیست. کابین نیلو یک فضای متمایز برای لذت بردن از حاصل تفکرات و اندیشه سلیپانو است که به بهترین و باکیفیتترین شکل ممکن سرهم شده است.
سلیپانو درباره محصول خود میگوید:
هدف توسعه و فروش ردبول RB17 بهجز تمرینهای روزانه ماهیچه گردن مشتریان این خودرو چیست؟ مشتری متوسط به دنیای عملکرد فیزیکی حتی نزدیک هم نیست که بخواهد این نوع خودروها را براند. ما میخواهیم خودرویی بسازیم که شما را هیجانزده میکند و احساساتتان را برمیانگیزد اما برای مالکان ابرخودروها که معمولا رانندگیهای بالاتر از حد متوسط دارند، قابلدسترس و بسیار لذتبخش است.
من قبلا سوار ابرخودروهای چند میلیون دلاری لمان هم شدهام؛ درحالیکه یک راننده حرفهای آن را میراند. اما بعدازظهر همان روز سوار یک لوتوس اکسیج شدم که به تایرهای پیست مجهز بود. همین کافی بود که تحتتاثیر قرار بگیرم و آن را بهتر از ابرخودروی مجهز به کمربندی پنجنقطهای و بدون کابین بدانم.
البته که ما (مانند لوتوس) خودرویی خشکوخالی را ارائه نمیکنیم اما تجربه رانندگی را عرضه خواهیم کرد که در مقایسه با کلیساهای خودرویی مانند بوگاتی، پختهتر است. آن چیزی نیست که در سر داریم، ما تجربه یک خودروی خالص، قدیمی و بدون پرتوپلا را میخواهیم.
سلیپانو قول داده که تنها ۱۵ دستگاه از نسخه مخصوص پیست نیلو۲۷ برای پیست توسعه خواهند یافت و مدلها که تولیدشان به ۵۰ دستگاه محدود خواهد شد برای گشتوگذار در خیابانهای عمومی هم مجوز دریافت خواهند کرد. با توجه به تعداد محدود تولید، تلاش بسیار زیاد سلیپانو و فلسفه سنگینی که پشت عرضه خودروی خود دارد و صدالبته پیشرانه و بدنه منحصربهفرد، میتوان انتظار داشت که قیمت نیلو۲۷ سر به فلک بکشد. هر چند سازنده هنوز حرفی از قیمت نهایی آن به میان نیاورده است اما در رویداد پبلبیچ که هفته آینده برگزار میشود از خودروی خود رونمایی رسمی خواهد کرد. او امید دارد که کمی بعدتر تولید را در ایالت کالیفرنیا، آمریکا، آغاز کند. نظر شما درباره نیلو۲۷ چیست؟ از دید شما این ابرخودرو تجربهای منحصربهفرد را ارائه خواهد کرد یا حرفهای سلیپانو صرفا تبلیغات بودهاند؟
Arian
۱۹ مرداد ۱۴۰۳تورو خدا نگاه کن نیوزیلندی ها هم موتور میسازند و توسعه میدهند و ما هنوز صد ساله از یک موتور استفاده میکنیم اونا کجان و ما کجاییم
car lover
۱۹ مرداد ۱۴۰۳داداش یه جوری میگی نیوزلند انگار داری راجب افریقا صحبت میکنی همه ی کشور ها پیشرفت کردن به جز ایران
amdbenz
۱۹ مرداد ۱۴۰۳داداش آفریقا هم پیشرفت کرده یه چیزایی دارن که ما تو خوابم نداریم
امید
۱۹ مرداد ۱۴۰۳مثلا چی داره ما تو خواب نداریم؟
Mr wrong
۱۹ مرداد ۱۴۰۳نیوزیلند از حوزه اقیانوسیه و جزو کشور های توسعه یافته و صنعتیه
آرش
۱۹ مرداد ۱۴۰۳من فکر میکنم این خیلی خوشگله یا واقعا خوشگله ؟ من که عاشق اینجور طراحی ها هستم
جرمی کلارکسون
۱۹ مرداد ۱۴۰۳برو طراحی لوتوس اوایا ببین شبیه همینه
froG-driVer
۱۹ مرداد ۱۴۰۳چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا
جرمی کلارکسون
۱۹ مرداد ۱۴۰۳پوتک میبینی؟😂😂😂
Rahman
۱۹ مرداد ۱۴۰۳اگه بشه ، چی میشه ، خفن به معنای واقعی .
حسین
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ترکیب مکلارن ، فراری ، پاگانی ، بوگاتی و چاشنی خودش
حسین
۲۰ مرداد ۱۴۰۳البته لزوما نمیشه یک طراحی رو مال یک شرکت خاص دونست
بنظر من طراحی خاص خودش رو داره
و خاص و ارزشمنده
اگر واقعا چیزی باشه که گفته شده
جزو معدود خودرو های زمین میشه
فکر کنم تو شتاب هم پا به پای فراری بره
علی
۱۴ شهریور ۱۴۰۳مثلاً کدوم مدل فراری میتونه با این رقابت کنه
نسبت وزن به اسب بخار رو ببین واسه هر اسب بخار ۸۰۰ گرم
ورزن خودرو ۸۵۰ کیلو هست. قدرت ۱۰۱۳ اسب بخار این یعنی با وحشیانه ترین ماشین دنیا طرفیم امکان داره پشت فرمان این ماشین آدم سکته کنه
AMANTE
۱۹ مرداد ۱۴۰۳طراحی زشتی داره و انگار از هر سوپرکار و هایپرکار یک تیکه برداشته.
BlackWing
۱۹ مرداد ۱۴۰۳تو عصر الکتریکی سازی هنوزم میبینیم هایپرکارهای جذاب با موتور ICE طراحی و تولید میشن مثل این ، زینگر ، ردبول RB17 و…
محصولات جدید پاگانی ، بوگاتی ، کونیگزگ ، هنسی و… بماند 👏🏼
OM.01
۱۹ مرداد ۱۴۰۳سرانجام ماشین مورد علاقه R@min رونمایی شد خودرویی با ساختار انجینHOT V
😅
طراحی رو کاری ندارم سلیقه ای هست ولی کابین رو خیلی حال کردم کاملا آنالوگ👌مشخصات فنی هم جالبه.
فقط چون شرکت بسیار کوچیکی هست و خود ساشا و همسرشون بعید میدونم ثروت زیادی داشته باشن فکر نکنم به تنهایی از پس هزینه های تولید بربیان و باید روشون سرمایه گذاری صورت بگیره. فکر کنم تا2027 یا 2028 تولیدش طول بکشه
Mohammad
۱۹ مرداد ۱۴۰۳انجین تنفس طبیعی هستش
OM.01
۱۹ مرداد ۱۴۰۳میدونم ماشین تنفس طبیعی هست.
بسیاری از موتورهای Vشکل ورودی هوای موتور مابین طراحی V شکل موتور قرار دارد و خروجی های اگزوز در اطراف قرار میگیرند، در این موتور V12 خودروی Nilu27 این قضیه برعکس طراحی شده است، ورودیهای هوا و دریچههای گاز در اطراف موتور و مانیفولد اگزوز در وسط V قرار دارد. به این نوع چیدمان اصطلاحاً Hot V گفته میشود.
اون سیستمی که شما فکر کردی برای توربو هست که بهش میگم Hot vee turbocharged. این با اون فرق داره
البته کاربر R@min بیشتر hot vee رو علاقه دارن 😁
Cert
۱۹ مرداد ۱۴۰۳27 برای چی هست همان nilu را می گذاشت
R@min
۱۹ مرداد ۱۴۰۳موتور جالبیه باید دید در دنیای واقعی چه عملکردی داره.
مازیار
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ردبول RB17 به گردن فشار میاره بوگاتی کلیسای خودروییه!!
حداقل بعد اینکه محصولتو بیرون دادی و مقایسه شد برو تو نقش منتقد بامزه
مهراد
۱۹ مرداد ۱۴۰۳بخاطر یه ماشینه فرانکنشتاین به همه دیس داده
داداش معلوم نیست با خودت چند چندی ، حداقل بذار مهر ثبت شرکتت خشک بشه بعد با هزار برابر گنده تر از خودت در بیوفت
من هیچ جوره با ماشیناش حال نکردم ، دقیقا چه نقطه متمایز و برتری داره ؟ گیربکس دستی ؟ اینو که عمه ی منم میتونه روی یه ماشین سوار کنه ، موتورش هم که مال خودش نیست ، شاسیش هم که بقول خودشون کاربن تاپ به صورت بسته بندی از اینگلیسی جایی رسیده لابد
Mr wrong
۱۹ مرداد ۱۴۰۳طرف طراح بوگاتی و کونیگزگ بوده فک کنم در حد و اندازه ایی هست که نقدشون کنه
مازیار
۱۹ مرداد ۱۴۰۳مفهوم حرف من این نیست که کسی حق نداره نقدشون کنه
حتی از نوع نگارش کامنتم هم مشخصه
🏆Lamborghini🏆
۱۹ مرداد ۱۴۰۳خیلی خفن 🔥
تنفس طبیعی
V12
قدرت خیره کننده
mosafer
۱۹ مرداد ۱۴۰۳به نظرم طراحیش همچین جالب نیست و مثل فیکسر بی نتیجه میمونه
OMID-LAMBO
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ولی چرا شبیه این ماشین مسابقه ای توی بازیای اندرویدی شده !
از طراح بوگاتی و کونیگزگ انتظار بیشتری میرفت
البته من فقط با نمای جلوش ارتباط نمیگیرم ولی خدایی خفن طراحیش کرده
Taha Ayoobi
۱۹ مرداد ۱۴۰۳عجب چیزیه
خیلی کابین خفنی داره
B
۱۹ مرداد ۱۴۰۳طراحی کابین بی نظیره خونم به جوش اومد فقط طراحی قشیمت پشت ماشین به دلم ننشست
nikan
۱۹ مرداد ۱۴۰۳با طراحیش خیلی حال کردم موتورشم که شاهکاره v12 تنفس طبیعی با ردلاین و قدرت بالا و گیربکس دستی. ولی هنوز نیومده خودتو با بوگاتی و ردبول مقایسه میکنی؟ گنده گنده حرف میزنی دکتر بهرام
امیر محمد
۱۹ مرداد ۱۴۰۳بابا باریک الله! داخل کابینو ببین! دورموتورووووو
علی ولی زاده
۲۰ مرداد ۱۴۰۳وااااییی
این چیه دیگه
همه چی تمومه
از موتورش بگیر تا بدنه و کابینش
هیچ جای ماشین تکراری بنظرم نمیرسه
از زوایای جنبی یکم به یکی از محصولات تک ساخت فراری شبیهه که اونم فوقالعاده هستش
کاش تولیدش کنن
خان
۲۶ مرداد ۱۴۰۳دلیل پیشرفت نکردن ما دین زدگی و نگاه به 400 سال قبل هست
نمیبینید عمر انسان مثل باد دارد تموم میشه چرا باید به گذشته گان نگاه کرد و زندگی اونا رو سر لوحه قرار داد
همین که انسانیت داشته باشیم تمام
علی
۱۴ شهریور ۱۴۰۳به به چقدر وحشی و دیوانه وار زیباست
وزن تقریبی ۸۵۰ کیلو گرم
قدرت ۱۰۱۳ اسب بخار
هر اسب بخار این ماشین با ۸۰۰ گرم ورزن طرفه یعنی روانی ترین وحشیانه ترین ابر خودرو دنیا
خداااااااااا این خوده شیطانه پشت فرمان این ماشین آنالوگ خالص از هیجان احتمال سکته کردن بسیار بالاست. واقعا عرق سرد روی پیشونی راننده اش میذاره
دوست
۱۴ شهریور ۱۴۰۳و مایی که بعد از کلی تبلیغات ری را طراحی کردیم که واقعا با چینی های آشغال هم نمیشه مقایسه کرد از بس افتضاحه… یاد طراحی لباسهای تیم ملی میفته آدم
یا ۳۰ ساله فقط عقب و جلوی پراید رو عوض میکنیم و گاهی بدتر و گاهی بهترش میکنیم
تحت استثمار دستهای کثیفی هستیم که بعد از خودروهای بی کیفیت داخلی الان پر مصرفهای الوده کننده و پر استهلاک چین عزیز…چون مسئولان خودفروخته ای داریم دلداده توده و کمونیسم و…