لوتک C1000 سوپرکار تک نمونه متعلق به دههٔ ۹۰ میلادی است که با هزینهٔ ۳.۴ میلیون دلاری ساخته شد و مدعی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت بود.
خودرویی که در اینجا میبینید سوپرکاری تک ساخت بنام لوتک C1000 متعلق به دههٔ ۹۰ میلادی است که هرچند شاید تاکنون نامش را نشنیده باشید اما خودروی بسیار خاصی بوده و حالا برای حراج گذاشته شده است. لوتک یک شرکت آلمانی بود که به ساخت خودروهای مسابقهای گروه C میپرداخت. در سال ۱۹۹۰ یک سرمایهدار نفتی از امارات از این شرکت ساخت سریعترین خودروی جهان را خواست و این باعث تولد C1000 شد.
زیرساخت C1000 یک شاسی فیبر کربنی است که با پانلهای بدنهٔ فیبر کربنی سبکوزن ترکیب شده و وزن تنها ۱۰۸۰ کیلوگرمی را فراهم کرده است. لوتک برای این خودرو از پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 مرسدس بنز استفاده کرد اما این موتور به دو توربوشارژر گرت مجهز شد که قدرت را به رقم چشمگیر ۱۰۰۰ اسب بخار رساند. تمام این نیروی عظیم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ مسابقهای به چرخهای عقب منتقل میشد.
پس از چهار سال توسعه و ساخت، C1000 در سال ۱۹۹۵ تکمیل شد. ظاهراً ساخت این خودرو در آن زمان ۳.۴ میلیون دلار هزینه داشته است. لوتک با جسارت اعلام کرد که C1000 میتواند به سرعت ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این رقم برای خودرویی که سه سال قبل از مکلارن F1 با حداکثر سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت ساخته شده بسیار چشمگیر به نظر میرسد ولی حداکثر سرعت C1000 هیچگاه تأیید نشد.
بااینحال، ظاهراً این سوپرکار تک ساخت ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در ۸ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسد. حال این سوپراسپرت منحصربهفرد در میامی برای فروش گذاشته شده و به نظر میرسد تاکنون تنها ۴۱۴۵ کیلومتر کار کرده است.
(Ali(chevynova
۱۴ فروردین ۱۴۰۲هه هه
۳/۴ میلیون پولش بوده و ادعای ۴۳۰ تا سرعت ولی اخرش هم تایید نشده
الکی گرون و تولید محدود به روایت تصویر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ فروردین ۱۴۰۲یک نمونه ساختن برای جذب مشتری و پیش فروش، حتی اگر شرایط فنی درست باشه که ظاهرا نیست
احتمال شکست پروژه خیلی بالا بوده و ریسک بزرگی کردن
چون پرداخت پول بیش از 2-3 میلیون دلار برای ابرخودروی صفر کیلومتر، در شرایط اقتصادی دهه 90 میلادی، اصلا معمول نبود
Hitman
۱۴ فروردین ۱۴۰۲الان پیشرانه این لوتک مربوط به مرسدس c11 میشه؟
Royal Driver AMG
۱۴ فروردین ۱۴۰۲نه عزیز. پیشرانه لوتک سی۱۰۰۰ اصلش موتور M117 مرسدس که نزدیک ۲۰ سال تولید میشد بود از ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹. و قدرت پایهاش تا ۳۳۰ اسب بخار میرسید. که با توربوشارژر های گرت به ۱۰۰۰ رسیده. این موتور ام۱۱۷ توی ساوبر سی۸ بود.سی ۱۱ که میگی موتورش ام۱۱۹ بود.مرسدس سی۱۱ مال سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱ بود و موتور M119 (که حجمش به ۵ لیتر کاهش پیدا کرده بود رو داشت یک هیولای تمام عیار محسوب میشد تعدادی مسابقه هم برنده شد. مرسدس بنز سی۱۱ در کنار جگوار xjr9, پورشه ۹۶۲سی، مزدا ۷۸۷بی و پژو ۹۰۵ بهترین گروه سی های لمانز بودن.
Alan.r
۱۴ فروردین ۱۴۰۲علی آقا
اولا که هایپرکار ها همشون تولید محدودن دوما انتظار داری که یه هایپرکار ۱۰۰۰ اسب بخاری تو دهه نود ارزون باشه؟
این حجم از فشار بی سابقه است🔥🔥
R
۱۴ فروردین ۱۴۰۲مثل تواتارا و ونوم اف ۵ که الان محو شدن
Camaro ZL1 427
۱۴ فروردین ۱۴۰۲۱۰۰۰ اسب بخار قدرت برای اون زمان خیلی هست
حتی الان هم زیاده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۴ فروردین ۱۴۰۲چقدر خوشگله.این رو خوده بنز باید دست میگرفت.یه پلتفرم آلومینیومی که ارزونتر بشه.خلاصه حس خوبی بهم میده به دل میشینه.حتمن صدای خوبی هم تولید میکنه.یه جورایی از بغل یاد فورد gt90 میوفتم.اونم چیز شاخی بود حیف تولید نشد ولی تستش رو ببینید صدای خاصی تولید میکنه
علی جردن
۱۴ فروردین ۱۴۰۲آقا عکس کابین این غول رو ندارین ببینیم چه شکلیه؟
محسن
۱۴ فروردین ۱۴۰۲سرچ کنی میاد تو گوگل،داخلش خیلی زشته ولی
محی
۱۴ فروردین ۱۴۰۲سرچ کنی میاد تو گوگل،داخلش خیلی زشته ولی
Alan.r
۱۴ فروردین ۱۴۰۲۱۰۰۰ اسب بخار و صفر تا صد ۳.۲ در دهه ۹۰!!!!
حیف که تولید نشد کاش خود مرسدس تولیدش میکرد
Royal Driver AMG
۱۴ فروردین ۱۴۰۲مرسدس خودش چیزیو داره به اسم CLK GTR AMG.
مهردادکمال
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ایا توسط دستگاه داینومتر این ۱۰۰۰اسب توان موتور تایید شده. اخه مکلارن اون زمان حول و حوش ۶۲۰اسب قدرت داشته به اعداد یکم مشکوکم به هر حال از اون مقاله های حال خوب کن بود
Hamilton1970
۱۴ فروردین ۱۴۰۲۱۰۰۰ اسب بخار تو دهه نود خیلی بوده….
الان هم خیلیه….
چهرهای هم خوبه، قشنگه…
مهدی قربانی
۱۶ فروردین ۱۴۰۲یادش بخیر سال ۷۴ توی مجله ماشین مقاله اش رو خوندم بهمراه اون عکس از پشت که سیاه و سفید بود و همیشه آرزو داشتم از نمای جلو و کناری عکسش رو ببینم که چند سال پیش فیلم های تستش رو در یوتیوب دیدم