عضو جدید خاندان سوپرخودروهای پاگانی که فعلا با نام C10 شناخته میشود، سرانجام و درحالیکه تستهای خیابانی خود را میگذراند و با پوششی خاص نیز پوشانده شده بود، شکار دوربینهای جاسوسی شد. این سوپرخودروی ایتالیایی که مدتهاست طرفداران این برند را منتظر گذاشته، قرار است جایگزین مدل کنونی هوایرا شود و از چهرهای جذاب و نوگرانه و فرمپردازی آشنای پاگانی سود میبرد که تاحدودی نیز ما را به یاد زوندا میاندازد.
نمونه اولیه این خودرو که در در تصاویر مشاهده میکنید شباهت بسیار زیادی به تصویر احتمالی دارد که سه ماه پیش درز پیدا کرد (تصویر پایین). پردازش خطوط بدنه، کاپوت تخت و کمارتفاع، چراغهای عمودی و بینی مثلثی این خودرو دقیقا مشابه نمونهای هستند که تصویرش را در زیر مشاهده میکنید؛ انگاز که پاگانی درحال توسعه یک نسخه بهروزشده از زوندا است. از سوی دیگر، اشکال پیچیدهای مانند ورودیهای روی سپر و دیفیوزر پشتی شباهت بیچونوچرایی به پاگانی هوایرا دارند؛ با این تفاوت که بهطور کلی کمی خشنتر و تندوتیزتر شدهاند.
چراغهای جلوی این خودرو حال بهجای جدابودن از یکدیگر، مانند مدل فوقالعاده خاص زوندا 760LM درون یک قاب قرار گرفتهاند که همچنان جلوه زیبایی را برای این خودرو بهوجود آورده است اما با نگاه به این حقیقت که این خودرو تنها یک نمونه اولیه است، ممکن است شاهد استفاده از چراغهایی متفاوت در نسخه نهایی C10 باشیم؛ بنابراین امکان دارد پاگانی فرمول معمول خودروسازان را دوباره کنار گذاشته به سنت خود برای جداسازی چراغها در سه ردیف بپردازد.
با همه این تغییرات و دگرگونیها، هرچقدر هم که از دور نگاه کنید باز هم میتوانید سازنده آن را تشخیص بدهید؛ چراکه امروزه کمتر خودرویی به ساختههای هوراچیو پاگانی، موسس این شرکت، شباهت دارد. درکنار تناسبات نسبتا آشنای C10، از دیگر مشخصههای خاص آن میتوان به المانهای مشهوری چون اگزوزهای چهارگانه پاگانی که درون یک دایره قرار گرفتهاند، آینههای آیرودینامیک و گلگیرهای بسیار پهن اشاره کرد.
پاگانی بهصورت رسمی اعلام کرده است که سوپرخودروی C10 از یک موتور ساخته مرسدس AMG کاملا احتراقی استفاده خواهد کرد. این موتور یک واحد ۶ لیتری تویین توربو V12 خواهد بود که ازطریق یک جعبهدنده دستی یا خودکار، تمام قدرت نامعلوم خود را به چرخها منتقل میکند. هوراچیو پاگانی هم اعلام کرده است که بهجای افزودن قدرت بیشتر به این خودرو، برروی کاهش وزن آن تمرکز ویژهای داشته است تا درکنار بهرهوری از آیرودینامیک پیشرفته، یکی دیگر از مهمترین المانهای ساخت یک خودروی بینظیر را به بالاترین حد ممکن برساند؛ درپی همین حرف، اعلام شده که C10 قدرتی بیش از ۸۸۸ اسب بخار نخواهد داشت.
انتظار میرود پاگانی تا اواسط سال جاری میلادی از این سوپرخودروی جدید پردهبرداری کند و از سال ۲۰۲۳ نیز نخستین دستگاهها را به مشتریان تحویل دهد. یک سند درزیافته از این شرکت مشخص کرده بود که نرخ رزرو این خودرو برابر ۳۰۰ هزار یورو (۳۱۶ هزار دلار) خواهد بود. C10 نیز مانند پدرش، هوایرا، نسخههای خاص و تولیدمحدود خواهد داشت و مسلما در آینده، شاهد معرفی نسخههای قدرتمندتر آن نیز خواهیم بود. ظاهرا پاگانی تا خودروهایش را به آسمان نبرد، دست بردارد نیست!
آیا به نظر شما C10 میتواند موفقیت مدلهای زوندا و هوایرا را تکرار کند؟! در عصری که ابرخودروها و حتی سوپرخودروها درحال برقیشدن هستند و شمار زیادی از آنها بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند، آیا جایی برای یک سوپرخودروی احتراقداخلی ۸۸۸ اسب بخاری نیز وجود دارد؟!
ممد ژانگولر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا زوده قضاوت بشه ولی تا همین جاشم ثابت داره میشه شرکت لوتوس به زور طراحی خودشو تحمیل کرده
الان معلوم نیست لوتوس از اینا اسکی رفته یا اینا از لوتوس
همه ماشینا دارن شبیه هم میشن
تازه ماشینای قدیمی بیشتر میدرخشن و به چشم میان و قدرشونو خواهیم دونست
تحت پیگرد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیدونم درست میگم یا نه ولی حس میکنم پاگانی تو طراحی داره پست رفت میکنه به نظرم زوندا به لحاظ طراحی محشر بود مخصوصا 760 lm و hp barchietta و هوایرا نسبت به زوندا تو طراحی ضعیف تر بود واین از هوایرا هم ضعیف تره امیدوارم اشتباه کرده باشم
Reza Waffen SS
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱دلیلش میتونه این باشه که شما از روی عکس ها نگاه و بررسی میکنید
من مطمئنم اگه روزی به همین دبی برید به راحتی همه چیز واستون روشن خواهد شد
اسم اون نسخه روهم اشتباه نوشتید درستش hp barchettaهستش
Jdm باز
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱از شرکت هایی که تو عصر الکتریکی سازی یه سوپر کار ۱۲ سیلندر میسازن باید تشکر زیادی کرد
AMANTE
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پاگانی همیشه با محصولات اش ثابت کرده که همیشه اسب بخار بالا ملاک بردن نیست و باید مهندسی دقیق هم در کنار اش داشت.
نمونه اش هوایرا که رقیب قدری برای سوپرکار های ۱۰۰۰ اسب و بالاتر بود و خیلی هاشون رو توی پیست شکست داد.
امین
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پاگانی ها که همه یه شکله.استتار نمیخواد
جناب ایکس
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱از همین جا نیومده میتونم صدای انجین زیباش رو بشنوم🤤🤤🤤🤤
از زیر پوشش استتاری هم خیلی زیباس، چه برسه به اینکه رونمایی شه و یه دنیا رو دیوانه خود کنه.
حدود ۹۰۰ اسب هم واقعا قدرت خوبیه و نمیشه گفت کمه، مخصوصا اگه این ۹۰۰ اسب مال پاگانی باشه، در ضمن باید منتظر مدل بعدی و جدید ترش هم بود
Hadi
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اومدن یک ماشین خالص در دنیایی که پر از الکتریکی های بی روح شده اتفاق خاصیه 👌🏼
مخصوصا اگه اون ماشین پاگانی باشه…
shirko
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱عکس اول تو یه نگاه یه خورده شبیه لافراریه ، که واقعا استایلش مثل اون باشه محشر می شه .
K.m
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱دیگه طراحیای پاگانی هم خوب نیس نه اینکه بد باشه خیلی خوشگله ولی به اباهت قبلا نیس
هوایرا طراحیش خیلی خفن تره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اون انجین جدیدش چی شد قرار بود خودش بسازه دور بالا و تنفس طبیعی.در صمن این انجین همین وی12 فعلی بنز هست.اگر باشه که صدای پاگانی خراب میشه
M@M@DRZ911
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اون که فقط مال هوایرا r بود نه محصول دیگه .
که با همکاری HWA ساخته شده بود .
Arshia m3csl
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی رترویی داره پاگانی c10 و مثل فورد gt 2005 بازگشت به مدل کلاسیک هست با طراحی مدرن
دکتر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پاگانی بیشتر اقر هنری هست