سرانجام پاگانی از جانشین هوآیرا با نام یوتوپیا رونمایی کرده است. این خودرو که قبلاً با نام C10 شناخته میشد، از مشخصات چشمگیری برخوردار است. ظاهر یوتوپیا که سازندهٔ ایتالیایی ادعا میکند طراحی آن شش سال طول کشیده است، با ویژگیهایی مثل سر اگزوزهای مرکزی مشابه بوستر موشک و چهار چراغ جلو، فوراً بهعنوان یک پاگانی قابلتشخیص خواهد بود. بااینحال، ظاهر کلی خودرو آرامتر بوده و ویژگیهای جدیدی مثل چراغهای عقبی در آن دیده میشود که از توربینهای جت الهام گرفتهاند و گویی در هوا معلق هستند.
در داخل نیز عناصر آشنای زیادی مثل دو آمپر دایرهای و چهار دریچهٔ تهویهٔ جت مانند در بالای داشبورد به چشم میخورد اما بااینحال پاگانی در کابین یوتوپیا تغییرات کافی را ایجاد کرده است تا احساس متفاوتی نسبت به هوآیرا داشته باشد. بهعنوانمثال، این شرکت نمایشگر لمسی مرکزی هایپرکار قدیمی خود را کنار گذاشته و حالا آن را با نمایشگر دیجیتالی بزرگتری بین سرعتسنج و دورسنج موتور جایگزین کرده است.
در سینهٔ یوتوپیا همان نیروگاه دوستداشتنی ۶ لیتری V12 توئین توربوی مرسدس AMG قرار گرفته است که حالا ۸۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به گفتهٔ پاگانی، به لطف تغییراتی در سوپاپها، این موتور حالا میتواند تا ۶,۷۰۰ rpm دور بگیرد. همچنین گفته شده یوتوپیا با تمام مقررات جهانی آلایندگی ازجمله قوانین سختگیرانهٔ کالیفرنیا مطابقت دارد.
ویژگی مهمتر یوتوپیا اما گیربکس آن است. درحالیکه زوندا با گیربکس شش سرعتهٔ دستی عرضه میشد، پاگانی در هوآیرا سراغ گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال رفت اما حالا در یوتوپیا، به خریداران امکان انتخاب از بین گیربکسهای هفت سرعتهٔ دستی و اتوماتیک تک کلاچه را خواهد داد. البتهٔ در این هایپرکار جدید استفاده از گیربکس دوکلاچه به دلیل وزن بالا منتفی شده است. این یکی از دلایلی است که باعث شده وزن یوتوپیا با ۷۰ کیلوگرم کاهش نسبت به هوآیرا به تنها ۱۲۸۰ کیلوگرم برسد. در همین حال، کسانی که گیربکس دستی را انتخاب کنند از دستهدندهٔ کرومی زیبایی روی تونل مرکزی بهرهمند خواهند شد.
تصاویر اجزای سیستم تعلیق یوتوپیا آنقدر خیرهکننده است که پنهان شدن آن زیر بدنه ناخوشایند خواهد بود. در اینجا میتوان جناغهای دوبل آلومینیومی فورجکاری شده را در کنار کمکفنرهای پوشراد دید که پاگانی آنها را نیمه فعال توصیف میکند. این کمکفنرها میتواند هنگام حمله به پیچها طی رانندگی در پیست عملکرد خوبی داشته باشند و درعینحال به لطف حالتهای مختلف، همچنان سواری مناسبی را در جادههای عمومی فراهم کنند.
این سیستم تعلیق از طریق رینگهای آلومینیومی فورجکاری شده ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب که با لاستیکهای پیرلی P Zero کورسا پوشیده شدهاند به سطح مسیر متصل میشود. البته برای این خودرو لاستیکهای زمستانی پیرلی StttoZero هم قابل سفارش خواهد بود. پاگانی یوتوپیا ۲.۱۷ میلیون یورو قیمت دارد.
Amir mahdi @-1387
۲۲ شهریور ۱۴۰۱چرا طراحی همه پاگانی ها یه شکل هست تنوع نیست
Sobhan
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اصلا از طراحیش خوشم نمیاد
JDM lover
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خیلی خوبه
موتور v12 اش عشقه ✌❤❤
Carbonado Aventador
۲۲ شهریور ۱۴۰۱نزدیک ترین خودروی جاده ای به فرمول یک همین پاگانی یوتوپیا هست…
عملا سیستم تعلیق و شاسی و ایرودینامیکشو از فرمول یک برداشتن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ای ام جی وان انجینش هم فورمول یک
Royal Driver UK 70
۲۲ شهریور ۱۴۰۱زیباست…
مازیار
۲۳ دی ۱۴۰۲کجاش زیباست مگه نمیبینی داخلش چقدر زشته.
Taha Malek
۲۲ شهریور ۱۴۰۱پاگانی همیشه تعریف خودش رو از یه سوپر اسپرت داشته .
یه دست پخت ناب…
فرزاد
۲۲ شهریور ۱۴۰۱جدا از بحث عملکرد و بهینهسازی و بروز شدن
اصلا جذبهی زوندا رو نداره
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱سنگ تمام
SRT
۲۲ شهریور ۱۴۰۱طراحی این از هوایرا بهتره
پارسا
۲۲ شهریور ۱۴۰۱https://youtube.com/shorts/i6PbIMYCWTs?feature=share
مربوط به پست
صدرا
۲۲ شهریور ۱۴۰۱زشت بد ترکیب
Ardalan
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خفنترین ادم زنده ی دنیای خودرو
Phonix
۲۲ شهریور ۱۴۰۱کنیگزد؟
Nefarus
۲ آبان ۱۴۰۱هوارچیو پاگانی رو میگه
aliHOZA
۲۲ شهریور ۱۴۰۱قیافه خاصی داره. قشنگ شده. دوست داشتنیه.
داخلش هم حس و حال کلاسیک داره.
از فلسفه پاگانی خوشم میاد.
Ali rezaii
۲۳ شهریور ۱۴۰۱دقیقا هدفشون همین بوده که حس کلاسیک رو القا کنن من از طراحیش خوشم اومده و کلا ماشین هایی مدرنی که طرح کلاسیک قبلی خودشون مثل ۹۱۱ رو حفظ کردم خوشم میاد و تو بحث طراحی واقعا عالی کار کردن
hadi6
۲۲ شهریور ۱۴۰۱یه اثر هنری دیگه از پاگانی 👌🏼
چقد دیدن هیولا های بنزینی با موتور V12 لذت بخشه 😍
اونم وسط موج جارو برقی ها یه ماشین واقعی میاد 👌🏼🇮🇹
خان
۲۲ شهریور ۱۴۰۱عقبش شبیه پاگانی زوندا ست
BMW
۲۲ شهریور ۱۴۰۱هم قشنگه هم زشت
farbod.
۲ خرداد ۱۴۰۲واقعا یکی از بهترین طراحی هایی که تا الان دیدم خیلی خوشکله مخصوصاً که دنده دستی داره ماشین رو زیبا تر کرده یک ماشین سوپر اسپرت زیبا با دنده دستی خیلی عالیه
همایون
۵ آذر ۱۴۰۲جالب اینه رینگها جوری طراحی ظده که کوچکتر دیده میشه واقعا عجیبه!!
کوروش
۲۶ دی ۱۴۰۲هایل هیتلر
آدولف هیتلر
۲۱ خرداد ۱۴۰۳درود بر کوروش عزیز
کوروش
۲۳ دی ۱۴۰۲پاگانی هم از اون پاگانی های قدیم
ایرج
۱ شهریور ۱۴۰۳سلام بر همگی 🖐 به نظرم روی هم رفته خودرو زیباو دلفریبیه ،طراحی کلی ش قشنگه حالا شاید بعضی قسمتهاروضعیف کارکرده بعضی جاهارونه! مثلا قسمت جلوی داشبوردش، میشدزیباترکارکرد،
میشد بایک طراحی خاص و منحصر به فرد،کاری کردکه امتیاز طرح مورد نظر فقط و فقط برای پاگانی باشد البته هنوز دیر نشده و پاگانی میتونه بهتر هم کار کنه 👍
خریداران مبارکتون باشه 👍🖐👍🖐 اونهایی هم که ندارند ایشالا زودتر بخرند و در کل آرزو میکنم به هر چی دلتون میخواد برسید 👍روزگارتون شاد الهی 🖐♥️🖐
ایرج
۱ شهریور ۱۴۰۳سلام بر همگی 🖐 در کل خودرو زیباییست ،
اما به درد آسفالت شهرهای ما و بخصوص جاده های ما اصلا نمیخوره ! من خودم دارم و کاملا ازش راضی هستم ، راه رفتنش خوبه ، بسیار کم خرج هست البته نسبت به خودرو های دیگر ،
من باهاش کار میکنم ، از نظر کولر ضعیف هست
اما در کل خوبه ،،
خریداران مبارکتون باشه 👍🖐👍🖐 اونهایی هم که ندارند ایشالا زودتر بخرند و در کل آرزو میکنم به هر چی دلتون میخواد برسید 👍روزگارتون شاد الهی 🖐♥️🖐
Y_Rons
۶ مهر ۱۴۰۳طرف میگه نزدیک ترین ماشین جاده ای به فرمول یک همین پاگانیه
.
.
.
پس مک لارن کجا رفت P1😬 یا F1🙊🙈 720S