سرانجام پاگانی از جانشین هوآیرا با نام یوتوپیا رونمایی کرده است. این خودرو که قبلاً با نام C10 شناخته میشد، از مشخصات چشمگیری برخوردار است. ظاهر یوتوپیا که سازندهٔ ایتالیایی ادعا میکند طراحی آن شش سال طول کشیده است، با ویژگیهایی مثل سر اگزوزهای مرکزی مشابه بوستر موشک و چهار چراغ جلو، فوراً بهعنوان یک پاگانی قابلتشخیص خواهد بود. بااینحال، ظاهر کلی خودرو آرامتر بوده و ویژگیهای جدیدی مثل چراغهای عقبی در آن دیده میشود که از توربینهای جت الهام گرفتهاند و گویی در هوا معلق هستند.
در داخل نیز عناصر آشنای زیادی مثل دو آمپر دایرهای و چهار دریچهٔ تهویهٔ جت مانند در بالای داشبورد به چشم میخورد اما بااینحال پاگانی در کابین یوتوپیا تغییرات کافی را ایجاد کرده است تا احساس متفاوتی نسبت به هوآیرا داشته باشد. بهعنوانمثال، این شرکت نمایشگر لمسی مرکزی هایپرکار قدیمی خود را کنار گذاشته و حالا آن را با نمایشگر دیجیتالی بزرگتری بین سرعتسنج و دورسنج موتور جایگزین کرده است.
در سینهٔ یوتوپیا همان نیروگاه دوستداشتنی ۶ لیتری V12 توئین توربوی مرسدس AMG قرار گرفته است که حالا ۸۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به گفتهٔ پاگانی، به لطف تغییراتی در سوپاپها، این موتور حالا میتواند تا ۶,۷۰۰ rpm دور بگیرد. همچنین گفته شده یوتوپیا با تمام مقررات جهانی آلایندگی ازجمله قوانین سختگیرانهٔ کالیفرنیا مطابقت دارد.
ویژگی مهمتر یوتوپیا اما گیربکس آن است. درحالیکه زوندا با گیربکس شش سرعتهٔ دستی عرضه میشد، پاگانی در هوآیرا سراغ گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال رفت اما حالا در یوتوپیا، به خریداران امکان انتخاب از بین گیربکسهای هفت سرعتهٔ دستی و اتوماتیک تک کلاچه را خواهد داد. البتهٔ در این هایپرکار جدید استفاده از گیربکس دوکلاچه به دلیل وزن بالا منتفی شده است. این یکی از دلایلی است که باعث شده وزن یوتوپیا با ۷۰ کیلوگرم کاهش نسبت به هوآیرا به تنها ۱۲۸۰ کیلوگرم برسد. در همین حال، کسانی که گیربکس دستی را انتخاب کنند از دستهدندهٔ کرومی زیبایی روی تونل مرکزی بهرهمند خواهند شد.
تصاویر اجزای سیستم تعلیق یوتوپیا آنقدر خیرهکننده است که پنهان شدن آن زیر بدنه ناخوشایند خواهد بود. در اینجا میتوان جناغهای دوبل آلومینیومی فورجکاری شده را در کنار کمکفنرهای پوشراد دید که پاگانی آنها را نیمه فعال توصیف میکند. این کمکفنرها میتواند هنگام حمله به پیچها طی رانندگی در پیست عملکرد خوبی داشته باشند و درعینحال به لطف حالتهای مختلف، همچنان سواری مناسبی را در جادههای عمومی فراهم کنند.
این سیستم تعلیق از طریق رینگهای آلومینیومی فورجکاری شده ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب که با لاستیکهای پیرلی P Zero کورسا پوشیده شدهاند به سطح مسیر متصل میشود. البته برای این خودرو لاستیکهای زمستانی پیرلی StttoZero هم قابل سفارش خواهد بود. پاگانی یوتوپیا ۲.۱۷ میلیون یورو قیمت دارد.
REBORN OF KAMRAN
۲۲ شهریور ۱۴۰۱این همون قبلیه با چند تا تغییر کوچیک ۶ سال وقت سر این از هر دروغی شاخ دار تره
تا ۲۰ سال دیگه هی اسپشیال ادیشن از همین میزنن و فرو میکنن به مشتری نادان
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خب ادم دانا تو نخر
Reza Waffen SS
۲۲ شهریور ۱۴۰۱باید نسخه بازسازی C12 میبود نه جانشین هوایرا هرطور حساب کنی هوایرا هم از لحاظ طراحی بیرونی و هم درونی بسیار خوشگتر از اینه
محمد
۲۲ شهریور ۱۴۰۱دقیقا اگه بحث فنی این خودرو رو کنار بزاریم از نظر طراحی هم بیرونی و هم داخلی کاملا عقب گرده نسبت به هوایرا،وقتی دیدمش یاد این بیت شعر افتادم((از طلا گشتن پشیمان گشته ام مرحمت نموده ما را مس کنید)) دلم می خواد به پاگانی بگم بیخیال طراحی جدید شو همین موتور جدید رو روی هوایرا بزار و ده سال دیگه هم تولیدش کن
Reza Waffen SS
۲۲ شهریور ۱۴۰۱دلم یه پاگانی جدید V12 بدون توربو میخواد با غرش وحشی مثل زوندا چینکوی موافقی لایک کن
محسن
۲۲ شهریور ۱۴۰۱الماس دنیای خودرو. عالیه
GMA
۲۲ شهریور ۱۴۰۱من خوشم اومد،عالیه،از هوایرا بیشتر دوستش دارم👌
AMANTE
۲۲ شهریور ۱۴۰۱زیباست و مثل همیشه یک اثر هنریه ولی در برابر دو اثر هنری قبلی پاگانی زوندا و هوایرا در جایگاه پایین تری هست.
طراحی یوتوپیا منو یاد هوایرا میندازه که رفته سلمونی و گفته فقط مرتب کن ولی اشتباهی کچل اش کردن.
علی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱بهش میاد سال 2010 طراحی شده باشه
Payfast
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اخه کلا طراحی ها فرقی ندارن مگه اینکه بیان چراغاشون رو عوض کنن
Dna
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اون از بتور بعد بکلار اینم از این بعد هوایرا
سبحان
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ظاهر زیبایی داره ولی فقط تا ۶۷۰۰ تا دور میتونه بگیره ؟؟ اشتباهی نشده ؟
amg gtr black series فکر کنم تا ۷۲۰۰ تا دور میگیره
فکر نکنم چیزی باشه که انتظارش رو داشتیم
از نظر فنی که من چیز خاصی ندیدم
mostafa
۲۲ شهریور ۱۴۰۱کاش موتور گوردن موری T50 روی این ظاهر زیبا نصب میشد تا بتونه تا ۱۲ هزار تا غرش بکنه حیف
مهدی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱جواهر
عاشق پاگانی چون الان که همه خودرو ها دارن برقی میشن اومده باز خودروی بنزینی با گیربکس دستی داده
Milo
۲۲ شهریور ۱۴۰۱زیبایی قبل رو نداره به نظرم طول میکشه تا جا بیوفته،طراحیش بیشتر به سمت قلدری رفته..
تو دنیایی که داره الکتریکی میشه این یدونه یه جواهره…💎
احمدرضا
۲۲ شهریور ۱۴۰۱قیافش یه جوری شده
مثل مدلای قبل به دل نمیشینه
Hitman
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ظاهرش تو دل برو نیست نه اینکه بگم زشته ولی طراحی داخلیش خیلی دوست دارم
Erfan
۲۲ شهریور ۱۴۰۱بیاید لطفا با دقت نگاهی به این مجسمه پاگانی بکنیم!
قبل هر چیز اجازه بدین یادآوری کنم از سال ۱۹۹۹این سومین طرح جدید پاگانی هست و جایگزین هایورا!!!
واقعا یوتوپیا باید برازنده ترین اسم برای این ساخته بی نظر باشه.
سه رکن اصلی ساخت ماشین توسط هوریشو پاگانی:
سادگی
سبکی
لذت بی نهایت رانندگی.
موتور جدید ۱۲سیلندر با قدرت۸۶۴اسب بخار و متجاوز از ۱۰۰۰نیوتن متر گشتاور از سوزاندن بنزین اکتان بالای درجه یک.
بر خلاف همه سوپر کار های دیگه خبری از باطری با هیبرید بودن نیست.
سبک بودن معنای جدیدی در یوتوپیا دارد.کاربو تایتینیوم حالا وزن این اعجوبه زیبا رو به ۱۲۸۰کیلوگرم رسانده.
در های پروانه ای شکل.طراحی صدف مانند درپوش موتور.
رینگ های ۲۲اینچی در عقب و ۲۱اینچی در جلو.
و طراحی توربین مانند رینگ ها.
کابین به صورت ساده و در عین حال بسیار زیبا و استفاده نکردن از مانیتور های بزرگ که نگاه هر بیننده ای رو به خودش جذب میکنه.
همه اینا به ما یادآوری میکنه که هنوز زمان مرگ سوپر کار های افسانه ای نرسیده و هنوز غرش موتور های ۱۲سیلندر میتونه دنیای ماشین های برقی رو تیره و تار بکنه.
Erfan
۲۲ شهریور ۱۴۰۱پاگانی باری دیگر به همه نشان داد که جذابیت رو میتوان در عین سادگی داشت و نیاز به طراحی های عجیب و رادیکالی نیست.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱کاملا موافقم نشون داد که نیازی به طراحی های فضای نیست
4wheeled
۲۲ شهریور ۱۴۰۱کابین بی نظیره
Amin
۲۲ شهریور ۱۴۰۱طراحی اش از عقب و نیم رخ بهتر هست نسبت به هویرا از نظر من ، ولی جلوش اش بدون شک بد ترین قسمت این ماشین هست….و کمی احساس نا اشنایی داره
از نظر فنی نسبت به هویرا پیشرفت های زیادی داشته … کاهش وزن ، ۷۰ کیلوگرم کمتر ….۱۲۸۰ کیلوگرم عدد فوقالعاده ای هست ..افزایش قدرت از حدود ۷۲۰ و ۸۶۰
همینطور تغیرات زیاد در شاسی و سیستم تعلیق و فرمان برای بهتر کردن هندلینگ خودرو
بله ، از نظر فنی بهبود های لازم رو دریافت کرده ، ولی طراحیش اونطور که می بایست نیست ، البته قابل قبوله و در آینده بیشتر ازش خوشمون میاد
Erfan
۲۲ شهریور ۱۴۰۱از اون ماشینهای هست که هر چقدر بیشتر بهش نگاه کنی جذابیت برات بیشتر میشه و خستگی نداره.
۹۱۱
۲۲ شهریور ۱۴۰۱یک ماشین بسیار عالی. هم زیبا هم پرقدرت و هم پر سرعت. خیلی شبیه زوندا هست. البته دست زدن به ترتیب برنده کاملا اشتباه. چلنجر، ۹۱۱ دلیل موفقیتشون همینه. درست مثل گذشته هستن. یکی از بهترین ماشین هایی که تاحالا تو عمرم دیدم.
مازیار
۲۲ شهریور ۱۴۰۱در مجموع دستکم به لحاظ ظاهری _ یعنی اون چه که تابحال درمورد پاگانی خیلی مهم بوده _ انتظارات رو برآورده نکرد
اون دریچه های هوای مجزا بالای داشبورد یعنی چی؟
متفاوت بودن هم قیمتی داره!
Behnam1012
۲۲ شهریور ۱۴۰۱از نظر زیبایی هوایرا و زندوا یک چیز دیگه هستن
انتظار بیشتری داشتم
Si
۲۲ شهریور ۱۴۰۱این رو دیروز معرفی کردن و شما الان گذاشتین کمی دیره
ولی بینظیره
Hamed
۲۲ شهریور ۱۴۰۱یه طراحی بی نظیر کلاسیک ایتالیایی
هوراچیو اینو برای ماشین بازا ساخته نه جاروبرقی فنا و صفرتاصد فنا
قدر امثال گوردن موری و پاگانی رو باید بیشتر دونست
Mohammad.2005
۲۲ شهریور ۱۴۰۱شنیدین میگن ایتالیایی ها با قلبشون خودرو میسازن . این قضیه تو مدلای پاگانی واقعا تجلی می کنه . صدای خاصشون و خلاقیت فرای انتظار در طراحی
Yasin
۲۲ شهریور ۱۴۰۱طراحیش میتونست بهتر از اینا باشه
این خیلی شبیه هوایرا است، و اینکه خود هوایرا هم شبیه زوندا بود!
بی خیال اسم
۲۲ شهریور ۱۴۰۱مشخصات فنی که عالیه
وزن کمتر قدرت بیشتر
رقم گشتاورش فوق العاده ۱۱۰۰ نیوتن متر
فقط از ظاهرش انتظار بیشتری داشتم
AMD
۲۲ شهریور ۱۴۰۱عالیه ولی هوایرا یه چیز دیگس اینم زمان بگذره بهتر میشه
Pouyan
۲۲ شهریور ۱۴۰۱نه نه نه نه
این اصلا به قشنگی هوایرا نیست
یه عقبگرد کامل از لحاظ طراحی
charger
۲۲ شهریور ۱۴۰۱داشبوردش شبیه ماشینای 50 سال پیشه
R
۲۲ شهریور ۱۴۰۱این یه فیس لفته نه جاگزین