پاگانیسایر خودروهای اروپایی

معرفی پاگانی یوتوپیا، جانشین هوآیرا با 864 اسب بخار قدرت و گیربکس دستی

سرانجام پاگانی از جانشین هوآیرا با نام یوتوپیا رونمایی کرده است. این خودرو که قبلاً با نام C10 شناخته می‌شد، از مشخصات چشمگیری برخوردار است. ظاهر یوتوپیا که سازندهٔ ایتالیایی ادعا می‌کند طراحی آن شش سال طول کشیده است، با ویژگی‌هایی مثل سر اگزوزهای مرکزی مشابه بوستر موشک و چهار چراغ جلو، فوراً به‌عنوان یک پاگانی قابل‌تشخیص خواهد بود. بااین‌حال، ظاهر کلی خودرو آرام‌تر بوده و ویژگی‌های جدیدی مثل چراغ‌های عقبی در آن دیده می‌شود که از توربین‌های جت الهام گرفته‌اند و گویی در هوا معلق هستند.

در داخل نیز عناصر آشنای زیادی مثل دو آمپر دایره‌ای و چهار دریچهٔ تهویهٔ جت مانند در بالای داشبورد به چشم می‌خورد اما بااین‌حال پاگانی در کابین یوتوپیا تغییرات کافی را ایجاد کرده است تا احساس متفاوتی نسبت به هوآیرا داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، این شرکت نمایشگر لمسی مرکزی هایپرکار قدیمی خود را کنار گذاشته و حالا آن را با نمایشگر دیجیتالی بزرگ‌تری بین سرعت‌سنج و دورسنج موتور جایگزین کرده است.

در سینهٔ یوتوپیا همان نیروگاه دوست‌داشتنی ۶ لیتری V12 توئین توربوی مرسدس AMG قرار گرفته است که حالا ۸۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفتهٔ پاگانی، به لطف تغییراتی در سوپاپ‌ها، این موتور حالا می‌تواند تا ۶,۷۰۰ rpm دور بگیرد. همچنین گفته شده یوتوپیا با تمام مقررات جهانی آلایندگی ازجمله قوانین سخت‌گیرانهٔ کالیفرنیا مطابقت دارد.

ویژگی مهم‌تر یوتوپیا اما گیربکس آن است. درحالی‌که زوندا با گیربکس شش سرعتهٔ دستی عرضه می‌شد، پاگانی در هوآیرا سراغ گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال رفت اما حالا در یوتوپیا، به خریداران امکان انتخاب از بین گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دستی و اتوماتیک تک کلاچه را خواهد داد. البتهٔ در این هایپرکار جدید استفاده از گیربکس دوکلاچه به دلیل وزن بالا منتفی شده است. این یکی از دلایلی است که باعث شده وزن یوتوپیا با ۷۰ کیلوگرم کاهش نسبت به هوآیرا به تنها ۱۲۸۰ کیلوگرم برسد. در همین حال، کسانی که گیربکس دستی را انتخاب کنند از دسته‌دندهٔ کرومی زیبایی روی تونل مرکزی بهره‌مند خواهند شد.

تصاویر اجزای سیستم تعلیق یوتوپیا آن‌قدر خیره‌کننده است که پنهان شدن آن زیر بدنه ناخوشایند خواهد بود. در اینجا می‌توان جناغ‌های دوبل آلومینیومی فورج‌کاری شده را در کنار کمک‌فنرهای پوشراد دید که پاگانی آن‌ها را نیمه فعال توصیف می‌کند. این کمک‌فنرها می‌تواند هنگام حمله به پیچ‌ها طی رانندگی در پیست عملکرد خوبی داشته باشند و درعین‌حال به لطف حالت‌های مختلف، همچنان سواری مناسبی را در جاده‌های عمومی فراهم کنند.

این سیستم تعلیق از طریق رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب که با لاستیک‌های پیرلی P Zero کورسا پوشیده شده‌اند به سطح مسیر متصل می‌شود. البته برای این خودرو لاستیک‌های زمستانی پیرلی StttoZero هم قابل سفارش خواهد بود. پاگانی یوتوپیا ۲.۱۷ میلیون یورو قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. REBORN OF KAMRAN

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    این همون قبلیه با چند تا تغییر کوچیک ۶ سال وقت سر این از هر دروغی شاخ دار تره
    تا ۲۰ سال دیگه هی اسپشیال ادیشن از همین میزنن و فرو میکنن به مشتری نادان

    موافقم 30
    مخالفم 68
    1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (526 ديدگاه)

      خب ادم دانا تو نخر

      موافقم 18
      مخالفم 6
  2. Reza Waffen SS

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    باید نسخه بازسازی C12 میبود نه جانشین هوایرا هرطور حساب کنی هوایرا هم از لحاظ طراحی بیرونی و هم درونی بسیار خوشگتر از اینه

    موافقم 55
    مخالفم 9
    1. محمد

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (124 ديدگاه)

      دقیقا اگه بحث فنی این خودرو رو کنار بزاریم از نظر طراحی هم بیرونی و هم داخلی کاملا عقب گرده نسبت به هوایرا،وقتی دیدمش یاد این بیت شعر افتادم((از طلا گشتن پشیمان گشته ام مرحمت نموده ما را مس کنید)) دلم می خواد به پاگانی بگم بیخیال طراحی جدید شو همین موتور جدید رو روی هوایرا بزار و ده سال دیگه هم تولیدش کن

      موافقم 17
      مخالفم 7
  3. Reza Waffen SS

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    دلم یه پاگانی جدید V12 بدون توربو میخواد با غرش وحشی مثل زوندا چینکوی موافقی لایک کن

    موافقم 47
    مخالفم 6
  4. محسن

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    الماس دنیای خودرو. عالیه

    موافقم 33
    مخالفم 18
  5. GMA

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (853 ديدگاه)

    من خوشم اومد،عالیه،از هوایرا بیشتر دوستش دارم👌

    موافقم 27
    مخالفم 33
  6. AMANTE

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    زیباست و مثل همیشه یک اثر هنریه ولی در برابر دو اثر هنری قبلی پاگانی زوندا و هوایرا در جایگاه پایین تری هست.
    طراحی یوتوپیا منو یاد هوایرا میندازه که رفته سلمونی و گفته فقط مرتب کن ولی اشتباهی کچل اش کردن.

    موافقم 36
    مخالفم 11
  7. علی

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بهش میاد سال 2010 طراحی شده باشه

    موافقم 35
    مخالفم 9
    1. Payfast

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (798 ديدگاه)

      اخه کلا طراحی ها فرقی ندارن مگه اینکه بیان چراغاشون رو عوض کنن

  8. Dna

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (296 ديدگاه)

    اون از بتور بعد بکلار اینم از این بعد هوایرا

    موافقم 14
    مخالفم 1
  9. سبحان

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (322 ديدگاه)

    ظاهر زیبایی داره ولی فقط تا ۶۷۰۰ تا دور می‌تونه بگیره ؟؟ اشتباهی نشده ؟
    amg gtr black series فکر کنم تا ۷۲۰۰ تا دور میگیره
    فکر نکنم چیزی باشه که انتظارش رو داشتیم
    از نظر فنی که من چیز خاصی ندیدم

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. mostafa

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (131 ديدگاه)

      کاش موتور گوردن موری T50 روی این ظاهر زیبا نصب میشد تا بتونه تا ۱۲ هزار تا غرش بکنه حیف

      موافقم 13
      مخالفم 4
  10. مهدی

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    جواهر
    عاشق پاگانی چون الان که همه خودرو ها دارن برقی میشن اومده باز خودروی بنزینی با گیربکس دستی داده

    موافقم 6
    مخالفم 2
  11. Milo

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    زیبایی قبل رو نداره به نظرم طول میکشه تا جا بیوفته،طراحیش بیشتر به سمت قلدری رفته..
    تو دنیایی که داره الکتریکی میشه این یدونه یه جواهره…💎

    موافقم 15
    مخالفم 3
  12. احمدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    قیافش یه جوری شده
    مثل مدلای قبل به دل نمیشینه

    موافقم 8
    مخالفم 7
  13. Hitman

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    ظاهرش تو دل برو نیست نه اینکه بگم زشته ولی طراحی داخلیش خیلی دوست دارم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. Erfan

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    بیاید لطفا با دقت نگاهی به این مجسمه پاگانی بکنیم!
    قبل هر چیز اجازه بدین یادآوری کنم از سال ۱۹۹۹این سومین طرح جدید پاگانی هست و جایگزین هایورا!!!
    واقعا یوتوپیا باید برازنده ترین اسم برای این ساخته بی نظر باشه.
    سه رکن اصلی ساخت ماشین توسط هوریشو پاگانی:
    سادگی
    سبکی
    لذت بی نهایت رانندگی.
    موتور جدید ۱۲سیلندر با قدرت۸۶۴اسب بخار و متجاوز از ۱۰۰۰نیوتن متر گشتاور از سوزاندن بنزین اکتان بالای درجه یک.
    بر خلاف همه سوپر کار های دیگه خبری از باطری با هیبرید بودن نیست.
    سبک بودن معنای جدیدی در یوتوپیا دارد.کاربو تایتینیوم حالا وزن این اعجوبه زیبا رو به ۱۲۸۰کیلوگرم رسانده.
    در های پروانه ای شکل.طراحی صدف مانند درپوش موتور.
    رینگ های ۲۲اینچی در عقب و ۲۱اینچی در جلو.
    و طراحی توربین مانند رینگ ها.
    کابین به صورت ساده و در عین حال بسیار زیبا و استفاده نکردن از مانیتور های بزرگ که نگاه هر بیننده ای رو به خودش جذب می‌کنه.
    همه اینا به ما یادآوری می‌کنه که هنوز زمان مرگ سوپر کار های افسانه ای نرسیده و هنوز غرش موتور های ۱۲سیلندر می‌تونه دنیای ماشین های برقی رو تیره و تار بکنه.

    موافقم 11
    مخالفم 5
  15. Erfan

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    پاگانی باری دیگر به همه نشان داد که جذابیت رو میتوان در عین سادگی داشت و نیاز به طراحی های عجیب و رادیکالی نیست.

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (526 ديدگاه)

      کاملا موافقم نشون داد که نیازی به طراحی های فضای نیست

  16. 4wheeled

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    کابین بی نظیره

    موافقم 8
    مخالفم 3
  17. Amin

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    طراحی اش از عقب و نیم رخ بهتر هست نسبت به هویرا از نظر من ، ولی جلوش اش بدون شک بد ترین قسمت این ماشین هست….و کمی احساس نا اشنایی داره
    از نظر فنی نسبت به هویرا پیشرفت های زیادی داشته … کاهش وزن ، ۷۰ کیلوگرم کمتر ….۱۲۸۰ کیلوگرم عدد فوق‌العاده ای هست ..افزایش قدرت از حدود ۷۲۰ و ۸۶۰
    همینطور تغیرات زیاد در شاسی و سیستم تعلیق و فرمان برای بهتر کردن هندلینگ خودرو
    بله ، از نظر فنی بهبود های لازم رو دریافت کرده ، ولی طراحیش اونطور که می بایست نیست ، البته قابل قبوله و در آینده بیشتر ازش خوشمون میاد

    موافقم 5
    مخالفم 2
  18. Erfan

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    از اون ماشینهای هست که هر چقدر بیشتر بهش نگاه کنی جذابیت برات بیشتر میشه و خستگی نداره.

    موافقم 8
    مخالفم 5
  19. ۹۱۱

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (597 ديدگاه)

    یک ماشین بسیار عالی. هم زیبا هم پرقدرت و هم پر سرعت. خیلی شبیه زوندا هست. البته دست زدن به ترتیب برنده کاملا اشتباه. چلنجر، ۹۱۱ دلیل موفقیتشون همینه. درست مثل گذشته هستن. یکی از بهترین ماشین هایی که تاحالا تو عمرم دیدم.

    موافقم 4
    مخالفم 5
  20. مازیار

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    در مجموع دستکم به لحاظ ظاهری _ یعنی اون چه که تابحال درمورد پاگانی خیلی مهم بوده _ انتظارات رو برآورده نکرد
    اون دریچه های هوای مجزا بالای داشبورد یعنی چی؟
    متفاوت بودن هم قیمتی داره!

    موافقم 7
    مخالفم 3
  21. Behnam1012

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (983 ديدگاه)

    از نظر زیبایی هوایرا و زندوا یک چیز دیگه هستن
    انتظار بیشتری داشتم

    موافقم 8
    مخالفم 2
  22. Si

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (525 ديدگاه)

    این رو دیروز معرفی کردن و شما الان گذاشتین کمی دیره

    ولی بی‌نظیره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  23. Hamed

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    یه طراحی بی نظیر کلاسیک ایتالیایی
    هوراچیو اینو برای ماشین بازا ساخته نه جاروبرقی فنا و صفرتاصد فنا
    قدر امثال گوردن موری و پاگانی رو باید بیشتر دونست

    موافقم 8
    مخالفم 4
  24. Mohammad.2005

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    شنیدین میگن ایتالیایی ها با قلبشون خودرو میسازن . این قضیه تو مدلای پاگانی واقعا تجلی می کنه . صدای خاصشون و خلاقیت فرای انتظار در طراحی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  25. Yasin

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (259 ديدگاه)

    طراحیش میتونست بهتر از اینا باشه
    این خیلی شبیه هوایرا است، و اینکه خود هوایرا هم شبیه زوندا بود!

    موافقم 7
    مخالفم 2
  26. بی خیال اسم

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    مشخصات فنی که عالیه
    وزن کمتر قدرت بیشتر
    رقم گشتاورش فوق العاده ۱۱۰۰ نیوتن متر

    فقط از ظاهرش انتظار بیشتری داشتم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  27. AMD

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    عالیه ولی هوایرا یه چیز دیگس اینم زمان بگذره بهتر میشه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  28. Pouyan

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    نه نه نه نه
    این اصلا به قشنگی هوایرا نیست
    یه عقبگرد کامل از لحاظ طراحی

    موافقم 10
    مخالفم 8
  29. charger

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (393 ديدگاه)

    داشبوردش شبیه ماشینای 50 سال پیشه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  30. R

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    این یه فیس لفته نه جاگزین

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا