از پاگانی یوتوپیا رودستر با پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو، تنها ۱۳۰ دستگاه ساخته میشود که هرکدام حدود ۳.۴ میلیون دلار قیمت دارند.
پاگانی یوتوپیا با پیشرانهٔ V12 توئین توربو، گیربکس دستی و کابین مجلل، یک اثر هنری متحرک است. تنها چیزی که میتواند تجربهٔ رانندگی با این خودرو را بهبود بخشد، سقف بازشو است و ازاینرو، پاگانی حالا یوتوپیا رودستر را معرفی کرده است. این خودرو با بدنهٔ فیبر کربنی به رنگ قرمز هابانرو که از قرمز زوندای دبی الهام گرفته است، بدون سقف حتی از همتای کوپهٔ خود هم بهتر به نظر میرسد.
یوتوپیا رودستر تمام عناصر طراحی نسخهٔ کوپه مثل چراغهای جلوی گرد دوتایی، چراغهای عقب دایرهای و سر اگزوزهای چهارتایی را دارد و حتی درهای پروانهای منحصربهفرد همتای کوپه را هم حفظ کرده است. این سوپرکار روباز ایتالیایی روی رینگهای ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب قرار گرفته که با لاستیکهای پیرلی P زیرو کورسا سایبر پوشیده شدهاند. این لاستیکها بهنوعی با خودرو ارتباط برقرار میکنند بهگونهای که اطلاعات سیستمهایی مثل ABS، کنترل کشش و کنترل پایداری را میخوانند تا به ارائهٔ حداکثر پرفورمنس کمک کنند.
در سینهٔ یوتوپیا رودستر همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربوی نسخهٔ کوپه قرار دارد که ساخت مرسدس است و ۸۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک دیفرانسیل الکترومکانیکی به چرخهای عقب میفرستد. حداکثر سرعت این خودرو بهصورت الکترونیکی روی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده که تنها چند کیلومتر از سقف سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت نسخهٔ کوپه کمتر است.
خریداران میتوانند برای انتقال نیرو گیربکسهای هفت سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک را سفارش دهند که دومی وعدهٔ تعویض دندههای برقآسا را داده است. یوتوپیا رودستر حتی با وجود سقف بازشو، دقیقاً وزن یکسانی با نسخهٔ کوپه دارد. وزن خشک این ماشین تنها ۱۲۸۰ کیلوگرم است که رقم چشمگیری بهحساب میآید. چنین وزنی به لطف شاسی مونوکوک پیشرفتهٔ کربن تیتانیومی حاصل شده که سبکوزن و درعینحال مستحکم است. پاگانی همچنین در ساخت یوتوپیا از بیش از ۴۰ فرمول مواد کامپوزیتی استفاده کرده تا وزن را پایین نگه دارد.
کابین یوتوپیا بهاندازهٔ همتای کوپه چشمگیر است. در اینجا هر سانتیمتر با فیبر کربن، آلومینیوم چرم پوشیده شده است. اتصالات آشکار دستهدنده برای گیربکس دستی نیز همچنان وجود دارد درحالیکه خود سر دنده از فیبر کربن ساخته شده است. غربیلک فرمان خودرو ممکن است در نگاه اول چیز خاصی به نظر نرسد اما این غربیلک از یک تکه فلز ۴.۳ تنی ساخته شده و تکمیل و ماشینکاری آن ۲۸ ساعت طول کشیده است. وزن غربیلک نیز تنها ۲.۴ کیلوگرم است.
یوتوپیا رودستر مثل نسخهٔ کوپهٔ خود، خودرویی تولید محدود خواهد بود زیرا پاگانی قصد دارد تنها ۱۳۰ دستگاه از آن تولید کند که هرکدام ۳.۱ میلیون یورو قیمت خواهد داشت. این سوپرکار چشمگیر ایتالیایی برای اولین بار ماه آینده در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش عمومی درخواهد آمد.
DonJavad
۱۰ مرداد ۱۴۰۳شاهکار!
SMS
۱۰ مرداد ۱۴۰۳V12 توئین توربو با وزن ۱۲۸۰ و گیربکس دستی واقعا شاهکار و خفن و زیبا
واقعا راسته که می گن ماشین های پاگانی اثر هنری اند تا ماشین ، به آدم آرامش می ده
هراکلیوس
۱۰ مرداد ۱۴۰۳فقط بدرد شوگر ددی های میلیونر بالای 70سال میخوره که برن یه دوری توبورلی هیلز بزنن ساعت 8شب بخوابم
مهراد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳داداش ۷۰ سال خیلیه ، الان ما تقریباً نصف این سن هستیم و دروغ نیست که بگم نصف اعضای بدنمون یا کار نمیکنن یا بد کار میکنن 😂
البته توی ایران اینجوریه ، به سن نزدیکای ۵۰ که میرسی پروستات و عمل و قرص و چه و چه آخرم هیچی درست نمیشه
مرد ۷۰ ساله زن میخواد چیکار
من الان خودم از زن و مرد زده شدم ، نه اینکه بدی ای دیده باشم ولی دیگه یک هزارم جذابیت سابق رو برام نداره
هراکلیوس
۱۰ مرداد ۱۴۰۳شوگر ددی ها ایران که با کل دنیا فرق دارن بیشترین پولی که برای ماشین بدن اینکه یه ماکسیما بخرن با یه اپارتمان اجاره ای تو منطقه 22واکثرشون هیکل درحد بادی اسپنسر
B2
۱۰ مرداد ۱۴۰۳من عاشق پاگانیم
بنظرم پاگانی فقط یچیز کم داره اونم قدمت و اصالته . کاش مثلا اسمش دتوماسو بود یا حتی مازراتی
AMANTE
۱۰ مرداد ۱۴۰۳فقط من اینجوری ام که احساس میکنم یوتوپیا به اندازه زوندا و هوایرا یک اثر خاص نیست.
johnmarston
۱۰ مرداد ۱۴۰۳چون هنوز درکش نکردی
BlackWing
۱۰ مرداد ۱۴۰۳دستخوش واقعاً 🤌🏼
البته چراغهای جلو و طراحی کنسول و کلاسترهای هوایرا رو بیشتر هستم
مهدی
۱۰ مرداد ۱۴۰۳عادت ندارم تعریف الکی کنم. پر از جزییات ناهماهنگ و قدیمی . به نظر من تنها نکته جذاب طراحیش محل قرارگیری و گرافیک چراغ های عقب هست
مازیار
۱۰ مرداد ۱۴۰۳در مورد پاگانی هرچی به عقب بریم جذاب تره
چون یه فرم ثابت داره تکرار میشه با تغییر جزئیات
فرزاد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳زوندا جذابترین خودروی پاگانیه خصوصا مدل رودستری که کلارکسون باهاش برنامه ساخت
B
۱۰ مرداد ۱۴۰۳رنگ کرمش خیلی بهتر رو ماشین میشینه بنظرم
javad-bmw
۱۰ مرداد ۱۴۰۳تک به تک یورو هایی که برای خرید این ماشین رو میدی ، می اَرزه
لامصب زیبا.
R
۱۰ مرداد ۱۴۰۳این همه صرف هزینه و مشخصات فنی به چه درد میخوره وقتی هیچکدوم تست نمیشن
amirmohammadja79
۱۰ مرداد ۱۴۰۳چقدر با این رنگ قرمز زیبا شده
khashayartehrani
۱۰ مرداد ۱۴۰۳لعنتی پاگانی خیلی نایس .
از دیزاینش بگیر تا تک تک پیچاش
new reventon
۱۰ مرداد ۱۴۰۳قیمت کل ساخت، کمتر از 100 هزار دلار
فروش 4 میلیون
محمد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳خب شما برو با صدهزار دلار این ماشین رو بساز و ارزونتر بفروش،یعنی ایرانی جماعت متخصص دادن نظرهای چرت و پرته ،اگه ساخت این ماشین صدهزار دلار هزینه میداشت الان همه کمپانی ها میساختن.
JaMsHiD_R1988
۱۱ مرداد ۱۴۰۳درسته بخوای سر همش کنی تهش صد هزار دلار پات بیوفته
ولی موتور این
طراحی این
کیفیت و امنیت
تنظیم سیستم تعلیق ، گیربکس ، موتور و غیره
و این ماشین باید تست بشه
که اینها دست به دست هم میدن تا قیمت توسعه بسیار بالاتر از صد میلیون دلار بشه
مثلا شاه برونئی یه بنتلی سفارشی داره که شاسی بلنده و جالبه قبل از به وجود اومدن بنتایگا هست
کل ساخت این ماشین تک مدل چند میلیون دلار نبود
بنتلی اعلام کرد که اگر دنبال ماشینی هستید که ایمن باشه و تطابق با ایمنی روز جهان رو داشته باشه باید بالای چندین و چند ده میلیون دلار خرج کنی
جی ام
۱۰ مرداد ۱۴۰۳یک لگن به تمام معنا. به اندازه یه پیچ کوروت هم ارزش نداره.
راز قیمت بالا = تولید محدود
ab0lf4zl
۱۰ مرداد ۱۴۰۳تو فکر میکنی مثلا شورلت میگفت کوروت تولید محدوده و کلا صد تا تولید میشه .کسی سه میلیون دلار بش پول میده؟؟؟؟؟؟؟
mosafer
۱۰ مرداد ۱۴۰۳مثل ماشینهای ایرانی هی چراغ عقب و جلو و سپر رو عوض میکنند اسم جدید میزارن وگرنه واقعا طرحش همون طرح اولیه بیست سال پیشه..البته قشنگه ولی تکراری
Parham
۱۰ مرداد ۱۴۰۳سوپرکار مهمترین قسمت و قلب تپنده اش موتور و گیربکس، شه چطور میشه که پاگانی موتورش رو شرکت بنز تامین میکنه.
اگه از ماشین موتور و گیربکس رو فاکتور بگیرند بدنه مگه چقدر میارزه که 3 نیم میلیون پول بدن به پاگانی!!!!؟؟
NFS HEAT
۱۰ مرداد ۱۴۰۳فیبر کربن قرمز💀
طراحی لوکس و اسپرت💀
موتور V12💀
بدنه سبک ۱۲۸۰ کیلویی💀
از پژو پارس سبک تره💀💀💀💀💀💀💀
فرزاد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳زوندا جذابترین خودروی پاگانیه خصوصا مدل رودستری که کلارکسون باهاش برنامه ساخت
GMA
۱۰ مرداد ۱۴۰۳زوندا همچنان جذاب ترین ساخته پاگانی هست برام
Yasin
۱۰ مرداد ۱۴۰۳پاگانی یعنی اثر هنری.. 🔥
علی
۱۱ مرداد ۱۴۰۳جزییات حیرت آور تک تک اعضای این جواهر. زیبایی خیال انگیزی داره مثل ساعت های سویسی دقیق کنار هم چیده شده و نتیجه شده این جواهر خیره کننده
این نهایت مهندسی مواد نهایت طراحی و نهایت پرداخت به جزییات هست
موتورش هم هیولایی به اسم AMG ساخته که بهترین آتشفشان موجود روی کره زمین هست
اگه داوینچی زنده بود. تنها ماشینی که میخرید این پاگانی بود. چون مثل نقاشی های میلیون دلاری میمونه
علی
۱۱ مرداد ۱۴۰۳بدنه فیبر کربن و تیتانیوم موتور amg
ورزن ۱۲۸۰.
قدرت ۸۵۰ اسب
نتیجه موشک بالستیک
محمد
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ظاهرش مضخرف محضه و امیدوارم این همه جفنگ راجع به ظاهرش گفتی تا بگی زیباست حداقل فنی ش خوب باشه نه اینکه فنی ش هم جفنگ باشه
هر چند که با این قیمت چرا بوگاتی نخریم هم زیباتره هم سریع تره تازه معروف تر هم هست
الان یکی میاد میگه خب برو بخر 🤣
فیات مولتیپلا
۱۲ مرداد ۱۴۰۳واقعا راست میگن که هوریشیو داوینچی خودروسازیه
Archi KHAN
۱۳ مرداد ۱۴۰۳کامنتت جالب بود دوست عزیز ، کلی بهش فکر کردم
اما چیزی که هست ؛
بعضی وقتا یه آدمایی یه کارهایی را شروع میکنن و اوقدر قوی و پخته و همه چی تمام کار میکنن که شروع میکنن به اعتبارسازی
طوری که اگه از یه برند قدیمی استفاده میکردن اینقدر منحصربفرد از آب در نمی اومد
میدونی شاید اگه مثلا از د توماسو استفاده میکرد نتیجه اش میشد برندی که خیلی خیلی عالیه ، تاریخچه قوی داره اما در ذهن مردم یه لکه بود همیشه و اونم تصویر یه برند ورشکسته بود
اما اینا خودشون را قوی ساختن اونقدر قوی که با سوپراسپرت سازها و هایپرکارهای قدیمی رقابت میکنن و اندازه شون اعتبار بهم زدن
پاگانی و کونیکزگ مثال عینی حرفام هست
و مثلا لانچیا ، ام جی و بورگوارد و… هم برنهای احیا شده قدیمی ایی که قوی و پُر عمل نکردند و باز خبری شون نیست!
Mohammad amin Ranjbar
۲۱ مرداد ۱۴۰۳خدمت اونایی که میگن نمی ارزه بگم که برای شما بله نم ارزه ولی برای اون پولدارهایی که ۱۰۰ میلیون دلار میدن نقاشی، این یه اثر هنری محشره که حد اقل میتونی توش بشینی! پاگانی همیشه شاهکار بوده!