پیکاسو اتوموتیو یک استارت آپ تازهنفس از سوئیس است که چند ماه پیش قول معرفی اولین محصول خود را داده بود و حالا بهصورت رسمی خودروی ۶۶۰ LMS را معرفی میکند. این خودرو نسخه تولیدی پروتوتایپ PS-01 محصول میشود که اولین بار در سال پیش تیزرهایش پدیدار شد. خودروی موردبحث طی یک رویداد شخصی در مراسم تاپ مارکهای موناکو معرفی شد و حالا مشتریان میتوانند آن را سفارش دهند.
خودرویی که مشاهده میکنید یک محصول پرفورمنس است که از صفر توسط پیکاسو اتوموتیو در سن ویتوره طراحی و مهندسی شده است. ۶۶۰ LMS از پلتفرم فوقالعاده سبکی سود میبرد، پلتفرمی که دارای فیبر کربن و آلومینیوم خواهد بود. مونوکوک این خودرو از فیبر کربن ساخته میشود و بدنه نیز بهصورت تکهبهتکه مونتاژ خواهد شد. این خودروساز با افتخار اعلام میدارد دو سمت بدنه ۶۶۰ LMS با طویلترین پانل فیبر کربن تولید شده برای یک خودرو در دنیا ساخته میشود. به خاطر چنین کارهایی وزن خودرو فقط ۹۸۰ کیلوگرم خواهد بود. پیکاسو میخواهد کابینی راحت برای استفاده روزمره و پیست تولید کند به همین خاطر ویژگیهای زیادی از خودروهای مسابقهای الهام گرفتهاند که از جمله آنها میتوان به کمربندهای ایمنی شش نقطهای، انتخابگر چرخشی سیستم ترمز ضد قفل و کنترل کشش و فرمان فیبر کربنی سفارشی با پوشش آلکانترا اشاره کرد.
نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربویی است که توسط شرکت اتوتکنیکا موتوری تولید میشود. این کمپانی ایتالیایی متخصص تولید پیشرانههای رقابتی است. نیروگاه ۶ سیلندر ۶۶۰ LMS قدرت ۶۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متری دارد. برای اولین بار این پیشرانه در یک خودروی جادهای بکار میرود هرچند گفته میشود پیست، محیط عادی این نیروگاه آهنین خواهد بود. همکار این پیشرانه نیز گیربکس ۶ سرعته سکونشئال ساخت شرکت Sadev خواهد بود.
آنچه برای یک خودروی پیست محور اهمیت اساسی دارد عملکردش است و پیکاسو زمان زیادی را صرف شبیهسازی و تست ۶۶۰ LMS در تونل باد کرده است. پکیج آئرودینامیکی این خودرو شامل اسپلیتر جلوی برگ، بال عقب با تنظیم دستی، کف تخت و دیفیوزر بزرگ است که در سرعت ۳۱۵ کیلوگرم حداکثر داون فورس ۹۶۰ کیلوگرمی تولید میکنند. این خودرو از رینگهای ۱۹ و ۲۰ اینچی در جلو و عقب سود میبرد و زیر آن نیز لاستیکهای پیرلی پی زیرو تروفئو R قرار دارند. قدرت توقف نیز توسط کالیپرهای شش پیستونه برمبو در جلو و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب تأمین میشود. پیکاسو فقط ۲۱ دستگاه از ۶۶۰ LMS را خواهد ساخت. هر خودرو قیمت ۸۲۰ هزار یورویی یا ۸۷۸۵۰۰ دلاری خواهد داشت. هماکنون میتوان این خودرو را سفارش داد. اولین نمونههای آن نیز از نیمه دوم سال آینده به دست مشتریان خواهند رسید.
Amard
۲۰ خرداد ۱۴۰۱مشخصات خیلی خوبی داره اما از لحاظ قیمت باید خیلی خاص پسند باشی که بخریش مخصوصا الان که به کل خودروهای بنزینی و دیزل در حال انقراض هستند
TML BN
۲۰ خرداد ۱۴۰۱پیکاسو تو که مرده بودی😂😂😂😂
Taha Malek
۲۰ خرداد ۱۴۰۱واقعا ماشین های امثال این و آلتیما آر اس گزینه های جذابی ان که آدم بخره برا تعطیلات که باهاشون بره پیست و زیاد ازشون استفاده نکنه به علت نبود نمایندگی بغییر از کشور سازنده (اگه یادتون باشه یکی از قسمت های تاپ گر که توی ایتالیا بود کلاکسون یه اونتادور اورد جیمز می ی مک لارن mp4 و ریچارد هموند نوبل m600 رو اورد و وقتی هموند ماشینش خراب شد مجبور شدن ماشین رو بفرسته انگلیس و از انگلیس بخاطر اینکه داشتن برنامرو ضبط میکردن ی نوبل دیگ اورد که تا آخر برنامه در حال اثبات این بود که این نوبل که رنگش فرق داره همونه و واقعا هم پرفورمنس خوبی داشت با موتور v8 ولوو 650 اسب و 1200 کیلو وزن داشت)
javadhy
۲۰ خرداد ۱۴۰۱مدل بالاترین آلتیما ۱۲۰ هزار تا قیمتشه که به نظرم ارزش خرید به شدت بالایی داره
در مورد این ماشینم به نظرم اصلا به هیچ وجه ارزش خرید که هیچی ارزش نگاه کردنم نداره
JDM lover
۲۰ خرداد ۱۴۰۱مشخصاتش خوبه اما قیمت بالایی داره و با این پول سوپر کار های خیلی خفنیو میشه خرید
aliakbarkhoei
۲۰ خرداد ۱۴۰۱خب نسبت به مشخصاتش گرونه اما تعداد تولید محدودش قیمت رو توجیح میکنه.
تحت پیگرد
۲۰ خرداد ۱۴۰۱قیمت فضایی چه خبره واقعا
به لحاظ طراحی هم کاملا پسرفتست
فقط مشخصات فنی خوبی داره ولی با این قطمت نمیارزه
یاسین
۲۱ خرداد ۱۴۰۱درسته مشخصات فنیش خوبه ولی با این قیمت نه به هیچ وجه ، طراحیش هم که اصلا جذاب نیست
نکته خیلی جذابی توش دیده نمیشه
اگه من انقد پول داشتم قطعا انتخابم این نبود
سامان
۲۳ خرداد ۱۴۰۱اون ورق پانچی روی سپر جلو چی میگه 😂😂😂
ما از این ورقا توی آهنگری استفاده میکنیم😂