نسخه نهایی این خودرو در آینده با ایجاد تغییر رونمایی خواهد شد.
طرح تازه پینینفارینا تنها یک گرنتورر ساده نیست؛ این شرکت یک پکیج خودرویی کامل را به آیندهنگرانهترین شکل ممکن پردهبرداری کرده است. پیشرانه،صندلیها و تمام امکانات این خودرو همهوهمه در بهروزترین حالت ممکن طراحی شدهاند.
این خودروساز ایتالیایی فهرست بلندبالایی از خودروها را در کارنامه خود جای داده که بهعنوان یک گرنتور شناخته میشوند و ویژگیهای منحصربهفرد و جذابی دارند. ظاهرا طراحان آن، راه و رسم دیرینشان را به یاد سپردهاند و در خودرو تازهشان نیز از المانهای ویژه استفاده کردهاند. از ویژگیهای خاص انیگما میتوان به شیشه بزرگ جلو اشاره کرد که درحقیقت مسیر ورود و خروج چهار انسان بالغ محسوب میشود. طراحان برای ساخت این شیشه از خودروهای خاصی چون بردکیج ۷۵، آبارث ۲۰۰۰ کوپه و مودیولو الهام گرفتهاند.
شیشه یادشده بهصورت یکپارچه با تمام داشبورد بالا میرود و نقش در خودرو را بازی میکند. پس از قرار گرفتن سرنشینان درون کابین، اولین چیزی که خواهند دید، نمایشگر بزرگ OLED، داشبورد کشیده و یکدست و مواد بازیافتی کابین است. البته که پینینفارینا از دستیار هوشمصنوعی نیز در گرنتورر خود استفاده کرده که با همکاری سیستمهای کمکراننده، تجربه سواری انیگما را به سطح تازهای میرساند.
پیشرانه این خودروی آیندهنگرانه را یک واحد ۲.۵ لیتری V6 توربوشارژ تشکیل میدهد که با نمونههای متداول بازار یک فرق اساسی دارد؛ آن هم استفاده از هیدروژن بهعنوان سوخت است. موتور انیگما توان تولید ۴۳۵ اسب بخار قدرت را دارد که نهایتا به محور عقب میرسد. بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت جداگانه از یک موتور برقی ۱۰ کیلووات ساعتی به چرخهای جلو منتقل میشود که رویهمرفته یک سیستم چهارچرخ محرک را برای انیگما GT ایجاد میکنند. بهرهوری از این ساختار به پینینفارینا اجازه داده ارتفاع کاپوت و بخش جلوی خودرو را کم کرده و آیرودینامیک آن را بهبود بخشد.
البته فرم بدنه تنها فاکتور آیرودینامیک این خودرو به شمار نمیرود؛ استفاده از بالچه کوچک در کنار سپر، سیستم آیرودینامیک فعال برای بازوبسته کردن جلوپنجره، منحرفکننده باد از چرخ، بالچه متحرک عقب و… برای انیگما ضریب پسا ۰.۲۴ را به ارمغان آورده است.
فاصله محوری این خودروی ایتالیایی در تصاویر زیاد بهنظر میرسد اما بر اساس اعلام سازنده تنها قدری بیشتر از بیامو سری ۳ (۲.۸ متر) است. بنابراین انیگما نهتنها خیلی بزرگ نیست بلکه با توجه به وزن ۱,۶۹۰ کیلوگرمیاش چندان سنگین هم نیست. هرچند که وزن زیاد توقعاتی که انتظار میرود این خودرو برآورده کند بیشتر از سایر نمونههای این برند خوشنام است. پینینفارینا میگوید:
GT از یک سو شکل جدیدی از خودرو را که دوست داریم کاوش کنیم به تصویر میکشد و از سوی دیگر عمدا شکل نهایی طراحیاش را آشکار نمیکند و آن را در هالهای از ابهام قرار میدهد تا در آینده از آن پردهبرداری شود.
مجموعه پینینفارینا هماکنون تولیدکننده یکی از سریعترین و قدرتمندترین خودروهای جهان به نام بایتستا است که از پیشرانه تمام برقی استفاده میکند. موتور این خودرو نزدیک به ۱,۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲,۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور را به هر چهارچرخ آن میفرستد و تاکنون موفق شده تا چندین رکورد را در زمینه شتابگیری و سرعت به نام خود به ثبت برساند. نظر شما درباره این گرنتورر آیندهنگرانه چیست؟ آیا فرم نهایی انیگما چیزی شبیه به خودروهای امروزی خواهد بود یا انقلابی در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد؟
مهران
۸ اسفند ۱۴۰۲👎
amir
۸ اسفند ۱۴۰۲بیشتر میخوره مخلوطی از کانسپت های آینده نیسان و رنو ترزور باشه
علی صفرپور
۸ اسفند ۱۴۰۲عکسشو دیدم اول فکر کردم اسباب بازی شارژیه :) ولی خب واقعی بود
Muscle car
۸ اسفند ۱۴۰۲😂😂😂😂
Joker
۸ اسفند ۱۴۰۲انقلابی که این خودرو در صنعت خودروسازی ایجاد خواهد کرد چیزی شبیه به انقلاب ایران خواهد بود،جدیدا پدال آموخته که انتهای هر پست رو با سوال تمام کنه ولو با هر سوال بی ربطی…!…
علی صفرپور
۸ اسفند ۱۴۰۲چی بگیم مربوطه؟ شما بفرمایین
amirboss
۸ اسفند ۱۴۰۲یکی از ایرادات مهم این طرح اینه که در صورت واژگونی خودرو درب چجوری میخاد باز بشه?
دومم اینکه موتور با سوخت هیدروژن اگه بر اساس تولید برق طراحی میشد خیلی کاربردی تر بود تا اینکه مثل موتورهای سنتی چهار زمانه بخاد نیرو تولید کنه که البته خروجی موتور بجای دی اکسید کربن بخار آبه که اونم یه سری اثرات زیستی داره و زیرساخت های خودشو میخاد
در کل طراحی خودرو در حد یه کانسپت استادانه ست
علی صفرپور
۸ اسفند ۱۴۰۲فرم شیشه جلو کشیده و یکدست کم کم داره راهشو به خیلی از مدلها باز میکنه. نمیدونم تا کی ولی حدس میزنم بالاخره تا دهه آینده خودروهای لوکسی با این فرمپردازی وار بازار بشن.
BMW
۸ اسفند ۱۴۰۲شور هر چی طراحی رو در آوردن دیگه😂🥲
علی صفرپور
۸ اسفند ۱۴۰۲این تازه کم نمک زده
JDM
۸ اسفند ۱۴۰۲الان مثلا اینجور طراحیا قشنگه؟
طراحی یعنی لافراری، لامبورگینی المنتو ، هوندا NSX،موستانگ یا سری۷ اینا چیه حالا بگو ۱۰هزار اسب با این طراحی مفت نمیارزه!
دروغ میگم؟ الان به نظرتون اینا در مقایسه با سری ۷ حرفی برای گفتن دارن؟
رنو لوگان از اینا قشنگتره
علی صفرپور
۸ اسفند ۱۴۰۲سری 7 که با اجازتون هزار بار بله! ولی درمورد ابرخودروها… شرکت ها دارن سعی میکنن خلاقیت به خرج بدن. طراحا فرمها و تناسبات رو میشکنن که بتونن نهایتا به یک نواوری پخته برسن. جدا از انیگما GT، بالاخره در این راه خودروهایی پیدا میشن که حکم یک آزمایش رو داشته باشن. برای همین هم هنوز وارد خط تولید نشدن!
حسنGTO
۹ اسفند ۱۴۰۲ضمن عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان.
به نظر من با تولید چنین اتومبیل هایی رفاه ، راحتی و ایمنی و مهمتر از همه لذت رانندگی رو میخوان یه تعریف جدید ازش ارائه بدن. وهرکدام به نوبه خودش یه شاهکاره.