پراگا بوهما از پیشرانهٔ V6 توئین توربوی تقویتشدهٔ نیسان GT-R با ۷۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. این سوپراسپرت ساخت جمهوری چک، ۱.۳۶ میلیون یورو قیمت دارد.
در دنیایی پر از سوپرکارها و هایپرکارهایی که با سروصدا معرفی شدند اما هیچگاه به نتیجه نرسیدند، پراگا بوهما به تولید رسیده و اولین نمونهٔ آن به خریداری در هلند تحویل داده شده است. تحویل این خودرو توسط رانندهٔ سابق فرمول یک «رومن گروژان» صورت گرفت که هماکنون رانندهٔ توسعهٔ پراگا است. توسعهٔ بوهما در سال ۲۰۲۲ آغاز شد و از آن زمان تاکنون، پراگا این خودرو را آزمایش کرده و بهبود بخشیده تا به نمونهٔ تولیدی و نهایی امروز برسد. این خودرو که بهصورت دستساز در کارخانهٔ پراگا در جمهوری چک ساخته میشود، واقعاً شگفتانگیز است تا جایی که سال گذشته وقتی جرمی کلارکسون و جیمز می با آن در برنامه گرند تور رانندگی کردند تحت تأثیر قرار گرفتند.
پشت صندلیهای بوهما یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. هرچند این موتور از نیسان GT-R گرفته شده ولی توسط لیچفیلد به سیستم روغنکاری کارتل خشک، توربوشارژرهای جدید و سیستم اگزوز تیتانیومی مجهز شده است. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ساخت Hewland به چرخهای عقب منتقل میشود. بوهما تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و بنابراین، با چنین نسبت قدرت به وزنی، پرفورمنسی عالی را به نمایش میگذارد. این سوپرکار ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
بوهما اما فقط در خط مستقیم سریع نیست و به گفتهٔ پراگا، در پیست میتواند با لاستیکهای خیابانی بهاندازهٔ خودروهای مسابقهای GT3 سریع باشد. همچنین برخلاف سوپرکارهای مخصوص پیست، این خودرو جواز تردد در جادهها را هم دارد. دلیل عملکرد چشمگیر بوهما در پیست، شاسی و بدنهٔ سفارشی است که توسط خود پراگا طراحی و در تونل باد فرمول یک آزمایش شده است. این ماشین در داخل هم میتواند دو بزرگسال با قد ۱۹۵ سانتیمتر را جای دهد. صندلیها، فرمان و پدالها همگی قابل تنظیم هستند تا موقعیت مناسبی را فراهم کنند درحالیکه پراگا به فضای بار سخاوتمندانه هم اشاره کرده است. پراگا قصد دارد تا چهار سال آینده به تولید این خودرو ادامه دهد و سالانه حداکثر ۲۰ دستگاه از آن بسازد به شرطی که بتواند خریدارانی را پیدا کند که حاضر به پرداخت ۱.۳۶ میلیون یورو برای یک سوپرکار ناشناخته باشند.
Amiro
۱۹ آذر ۱۴۰۳کاری که شرکت نیسان باید انجام میداد یکی دیگه داره انجام میده شرکت های ژاپنی باید یکم از این آلمانی ها و اروپایی ها یاد بگیرن مثل بنز روش دوشیدن از یک انجین رو
JaMsHiD-B
۱۹ آذر ۱۴۰۳بنز که یه هشت سیلندر چهار لیتری توئین توربو دستش گرفته کم مونده بیاد رو قایقم استفاده کنه
Nismo
۱۹ آذر ۱۴۰۳همشون همینن
کل اروپا یه موتور 8 سیلندر توئین توربو 4 لیتری درست کردن ماشیناشون استفاده میکنن: بنز، آئودی، مکلارن، فراری، لامبورگینی، استون. بابا یه تنوعی چیزی…
Siyavash
۱۹ آذر ۱۴۰۳واقعا شاهکار هست به شدت مشخصات عالی داره..کاشکی بره پیست و تایم بزنه ببینیم عملکردش چطوره که فکر میکنم خیلی عملکرد عالی داشته باشه..
Arash Kashani
۱۹ آذر ۱۴۰۳باید اینو گفت
وزن خشک انجین VR38DETT این ماشین 276 کیلوئه
که با سیستم انتقال قدرت به چیزی حدود 450-500 کیلو میرسه حداقل
جدای از هر چیزی از این ماشین،شاسی و بدنه این ماشین شاهکاره
تازه روی موتور این ماشین تیونینگ مختصری هم صورت گرفته که حدود 100 اسب توان به این ماشین اضافه کرده
یه شاهکار به تمام معناست
پوریا svj
۱۹ آذر ۱۴۰۳طراحی نابی داره کنار وزنش
پوریا svj
۱۹ آذر ۱۴۰۳دقیقا این وزن برابر با سستو المنتو لامبو خودمون
zm
۱۹ آذر ۱۴۰۳اوووف عجب چیزیه
حمید عابدی
۱۹ آذر ۱۴۰۳به زودی در سامانه خودروهای وارداتی موجود میشه و سایپا موتور پراید میزاره روش میده تو بازار 🤣
پوریا svj
۱۹ آذر ۱۴۰۳کافیه اسم برند های درجه یک رو این ماشین بود مثلا این با لوگو لامبورگینی یا فراری راحت 5میلیون دلار بدن با پیش فروش کامل قدرت برند خیلی مهمه
JaMsHiD-B
۱۹ آذر ۱۴۰۳برندینگ خیلی چیز مهمیه
شرکتی مثل تویوتا و فراری و رنجروور و بیمر آرزوی هر شرکت دیگه ای هست
اینا توی سگمنت های خودشون عالین و تک هستن
فراری الان آشغال هم بزنه خریدار داره
یا رنجروور
حتی اگه موتورش ساخت چین باشه باز خریدار داره
یا بیمر
آشغال ترین طراحی رو داشته باشه باز خریدار داره
Cars.hab
۱۹ آذر ۱۴۰۳نه دوست من درسته که هر شرکت معتبری بخاطر اعتباری که داره فروش زیادی می زنه ولی اینم هست که به خاطر یک تار مو نیست و نابود بشه
Cars.hab
۱۹ آذر ۱۴۰۳به احتمال زیاد با مرسدس MAG 1 رقابت کنه
کیی میدونه شاید هم شکستش داد.
NAVID@@98
۲۱ آذر ۱۴۰۳اصلا اینا فرق دارن کلا قابل مقایسه با اون نیست این پراگا بوهما خیلی پایینه در مقایسه
ارژنگ
۲۰ آذر ۱۴۰۳واقعا لذت بردم از دیدنش. یه همچین هیولایی رو باید فقط بوسید و روند. با لاستیک خیابانی شتابش اینه ببین با لاستیک مسابقه ای چه میکنه. واقعا یه خمچین ماشینی بدون موتور وزن حدود 500 کیلو شاهکاره… دمشون گرم. خیلییییییی زیباست. اینو میگن هنر طراحی و اجرا