سایر خودروهای اروپایی

تحویل اولین نمونه پراگا بوهما؛ سوپراسپرت با پیشرانه نیسان GT-R

پراگا بوهما از پیشرانهٔ V6 توئین توربوی تقویت‌شدهٔ نیسان GT-R با ۷۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این سوپراسپرت ساخت جمهوری چک، ۱.۳۶ میلیون یورو قیمت دارد.

در دنیایی پر از سوپرکارها و هایپرکارهایی که با سروصدا معرفی شدند اما هیچ‌گاه به نتیجه نرسیدند، پراگا بوهما به تولید رسیده و اولین نمونهٔ آن به خریداری در هلند تحویل داده شده است. تحویل این خودرو توسط رانندهٔ سابق فرمول یک «رومن گروژان» صورت گرفت که هم‌اکنون رانندهٔ توسعهٔ پراگا است. توسعهٔ بوهما در سال ۲۰۲۲ آغاز شد و از آن زمان تاکنون، پراگا این خودرو را آزمایش کرده و بهبود بخشیده تا به نمونهٔ تولیدی و نهایی امروز برسد. این خودرو که به‌صورت دست‌ساز در کارخانهٔ پراگا در جمهوری چک ساخته می‌شود، واقعاً شگفت‌انگیز است تا جایی که سال گذشته وقتی جرمی کلارکسون و جیمز می با آن در برنامه گرند تور رانندگی کردند تحت تأثیر قرار گرفتند.

پشت صندلی‌های بوهما یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هرچند این موتور از نیسان GT-R گرفته شده ولی توسط لیچفیلد به سیستم روغن‌کاری کارتل خشک، توربوشارژرهای جدید و سیستم اگزوز تیتانیومی مجهز شده است. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ساخت Hewland به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. بوهما تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و بنابراین، با چنین نسبت قدرت به وزنی، پرفورمنسی عالی را به نمایش می‌گذارد. این سوپرکار ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

بوهما اما فقط در خط مستقیم سریع نیست و به گفتهٔ پراگا، در پیست می‌تواند با لاستیک‌های خیابانی به‌اندازهٔ خودروهای مسابقه‌ای GT3 سریع باشد. همچنین برخلاف سوپرکارهای مخصوص پیست، این خودرو جواز تردد در جاده‌ها را هم دارد. دلیل عملکرد چشمگیر بوهما در پیست، شاسی و بدنهٔ سفارشی است که توسط خود پراگا طراحی و در تونل باد فرمول یک آزمایش شده است. این ماشین در داخل هم می‌تواند دو بزرگ‌سال با قد ۱۹۵ سانتی‌متر را جای دهد. صندلی‌ها، فرمان و پدال‌ها همگی قابل تنظیم هستند تا موقعیت مناسبی را فراهم کنند درحالی‌که پراگا به فضای بار سخاوتمندانه هم اشاره کرده است. پراگا قصد دارد تا چهار سال آینده به تولید این خودرو ادامه دهد و سالانه حداکثر ۲۰ دستگاه از آن بسازد به شرطی که بتواند خریدارانی را پیدا کند که حاضر به پرداخت ۱.۳۶ میلیون یورو برای یک سوپرکار ناشناخته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (404 ديدگاه)

    کاری که شرکت نیسان باید انجام میداد یکی دیگه داره انجام میده شرکت های ژاپنی باید یکم از این آلمانی ها و اروپایی ها یاد بگیرن مثل بنز روش دوشیدن از یک انجین رو

    موافقم 35
    مخالفم 5
    1. JaMsHiD-B

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2912 ديدگاه)

      بنز که یه هشت سیلندر چهار لیتری توئین توربو دستش گرفته کم مونده بیاد رو قایقم استفاده کنه

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. Nismo

        ۱۹ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1531 ديدگاه)

        همشون همینن
        کل اروپا یه موتور 8 سیلندر توئین توربو 4 لیتری درست کردن ماشیناشون استفاده میکنن: بنز، آئودی، مکلارن، فراری، لامبورگینی، استون. بابا یه تنوعی چیزی…

        موافقم 22
        مخالفم 3
  2. Siyavash

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (859 ديدگاه)

    واقعا شاهکار هست به شدت مشخصات عالی داره..کاشکی بره پیست و تایم بزنه ببینیم عملکردش چطوره که فکر میکنم خیلی عملکرد عالی داشته باشه..

    موافقم 12
    مخالفم 1
  3. Arash Kashani

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    باید اینو گفت
    وزن خشک انجین VR38DETT این ماشین 276 کیلوئه
    که با سیستم انتقال قدرت به چیزی حدود 450-500 کیلو میرسه حداقل
    جدای از هر چیزی از این ماشین،شاسی و بدنه این ماشین شاهکاره
    تازه روی موتور این ماشین تیونینگ مختصری هم صورت گرفته که حدود 100 اسب توان به این ماشین اضافه کرده
    یه شاهکار به تمام معناست

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. پوریا svj

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (339 ديدگاه)

      طراحی نابی داره کنار وزنش

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. پوریا svj

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (339 ديدگاه)

      دقیقا این وزن برابر با سستو المنتو لامبو خودمون

      موافقم 4
      مخالفم 1
  4. zm

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اوووف عجب چیزیه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. حمید عابدی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به زودی در سامانه خودروهای وارداتی موجود میشه و سایپا موتور پراید میزاره روش میده تو بازار 🤣

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. پوریا svj

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (339 ديدگاه)

    کافیه اسم برند های درجه یک رو این ماشین بود مثلا این با لوگو لامبورگینی یا فراری راحت 5میلیون دلار بدن با پیش فروش کامل قدرت برند خیلی مهمه

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-B

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2912 ديدگاه)

      برندینگ خیلی چیز مهمیه
      شرکتی مثل تویوتا و فراری و رنجروور و بیمر آرزوی هر شرکت دیگه ای هست
      اینا توی سگمنت های خودشون عالین و تک هستن
      فراری الان آشغال هم بزنه خریدار داره
      یا رنجروور
      حتی اگه موتورش ساخت چین باشه باز خریدار داره
      یا بیمر
      آشغال ترین طراحی رو داشته باشه باز خریدار داره

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Cars.hab

        ۱۹ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        نه دوست من درسته که هر شرکت معتبری بخاطر اعتباری که داره فروش زیادی می زنه ولی اینم هست که به خاطر یک تار مو نیست و نابود بشه

  7. Cars.hab

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به احتمال زیاد با مرسدس MAG 1 رقابت کنه
    کیی می‌دونه شاید هم شکستش داد.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. NAVID@@98

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (826 ديدگاه)

      اصلا اینا فرق دارن کلا قابل مقایسه با اون نیست این پراگا بوهما خیلی پایینه در مقایسه‌

  8. ارژنگ

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا لذت بردم از دیدنش. یه همچین هیولایی رو باید فقط بوسید و روند. با لاستیک خیابانی شتابش اینه ببین با لاستیک مسابقه ای چه میکنه. واقعا یه خمچین ماشینی بدون موتور وزن حدود 500 کیلو شاهکاره… دمشون گرم. خیلییییییی زیباست. اینو میگن هنر طراحی و اجرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا