شرکت چکی پراگا تولید هایپرکار بوهما را آغاز کرده است. این خودرو به پیشرانهٔ نیسان GT-R با ۷۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است و زیر ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد.
تاکنون هایپرکارهای زیادی را دیدهایم که توسط شرکتهای نوپا و ناشناخته معرفی شدهاند و خیلی از آنها در حد یک پروتوتایپ و یا حتی چند رندر گرافیکی باقیماندهاند اما هایپرکار پراگا بوهما وارد مرحلهٔ تولید شده است. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. بوهما از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی نیسان GT-R استفاده میکند که به لطف دو توربوشارژر جدید و سیستم روغنکاری کارتل خشک، خروجی آن به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور رسیده است.
هرچند این ارقام در قیاس با دیگر هایپرکارها خیلی کم به نظر میرسند اما هیچکدام از رقبا بهاندازهٔ این ماشین سبک نیستند. به لطف ساختار فیبر کربنی، وزن بوهما به زیر ۱۰۰۰ کیلوگرم رسیده و پراگا امیدوار است هایپرکار خود از این طریق بتواند به هیولایی در پیست تبدیل شود. بوهما همچنین برنامهٔ آزمایشی کامل را پشت سر گذاشته و در تعدادی از پیستهای مشهور جهان مثل اسپا در بلژیک، ردبول رینگ در اتریش و نوربرگرینگ در آلمان دور زده است. در این پیستها علاوه بر رانندهٔ آزمایشی خود پراگا «جوزف کرال»، «رومن گروژان» رانندهٔ فرمول یک و ایندیکار و «بن کالینز» (استیگ سابق تاپ گیر) هم با بوهما رانندگی کردهاند و بازخورد خود را در مورد خودرو ابراز داشتهاند.
شرکت چکی پراگا امیدوار است بوهما برای کلکسیونرهای هایپرکار به گزینهٔ جذابی تبدیل شود. البته خریداران اصلی این هایپرکار باید کلکسیونرها باشند زیرا بوهما با قیمت ۱.۳۶ میلیون یورویی، در دسترس اکثر علاقهمندان قرار ندارد. این خودرو در کارخانهٔ پراگا در جمهوری چک بهصورت دستساز تولید میشود و سازنده قصد دارد اولین نمونههای آن را در نیمهٔ اول امسال به خریداران تحویل دهد. تولید بوهما تا چهار سال ادامه خواهد داشت اما به گفتهٔ پراگا، از این ماشین تعداد بسیار محدودی ساخته خواهد شد. این شرکت میگوید تمام مراحل ساخت هایپرکار خود را بهدقت زیر نظر خواهد داشت تا خودروی تولیدی مطابق و یا حتی فراتر از انتظار خریداران باشد.
𝐀𝐥𝐢
۲۸ دی ۱۴۰۲از طراحیش خوشم اومد
Kktoos
۲۸ دی ۱۴۰۲بیشرف مخوفه و گنگ بالاس
AMANTE
۲۸ دی ۱۴۰۲فقط منم که از این سبک ماشین ها خوشم نمیاد. ماشین هایی که همه چیز رو فدای عملکرد در پیست میکنن.
Puriya
۲۹ دی ۱۴۰۲نه منم هستم
Anti BTS
۲۸ دی ۱۴۰۲با پیشرانه نیسان GTR میان هایپرکار میزنن اون وقت یکی که ژاپن رو هیت میکنه میگه ژاپن مگه ماشینی داره زیر ۳/۵ صفر تا صد بزنه ؟
۱۷ سال پیش صفر تا صد ۲/۷ میزد نیسان .
البته اون موقع متولد نشده بود این بنده خدا .
آدم سطح رو میبینه خندش میگیره .
datsun
۲۸ دی ۱۴۰۲۳.۵ رو که دهه نود میزدن
parhamiof
۲۸ دی ۱۴۰۲دوست عزیز کسی که روی خودرو های ژاپنی،که زبانزد هستن در دنیا،لقب جارو برقی،سه چرخه ساز و…. میذاره،انتظار بیشتری ازش نمیره.
درست مثل اونایی که با یه ساندیس هرچیز آشکاری رو پنهان میکنن.
.Amir.
۲۸ دی ۱۴۰۲دوستان اگه یکم تلاش کنیم میتونیم با همین اعضای پدال یه هایپر کازر بزنیم😂😂
B
۲۸ دی ۱۴۰۲اونم با موتور m15 سایپا
فرشاد
۲۸ دی ۱۴۰۲عجب سیسی داره
Amir
۲۸ دی ۱۴۰۲چطوری با ۷۰۰ اسب هایپر کاره 😐
اگه این هایپر کاره پس کوینگ زگ و بوگاتی جت پرنده هستن😐
P
۲۸ دی ۱۴۰۲یعنی سطح … در حد ویکی پدیا ، هرچی اعداد بزرگتر ، از نظر دوستان اون خودرو بهتر و ارزشمنتر و سریعتر
Amir
۲۹ دی ۱۴۰۲ببخشید به وزنش توجه نکرده بودم😅
NAVID@@98
۲۸ دی ۱۴۰۲وزن تقریبا ۹۰۰ کیلو یا کمتر حتی یعنی وزنش مشابه یه پراید ولی با مشخصات هیجان انگیز وزن کم تاثیر قابل ملاحظه ای در عملکرد داره باید ببینیم در مقایسه با رقبایی که میشه باهم مقایسه بشن چطوره🥳
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۲خب همون GTR بخر حال کن !
این جنگولکبازیها هم لازم نیست با ۱۵ برابر پول بیشتر دادن که چی بشه مثلاً !
akrh78
۲۸ دی ۱۴۰۲استاد عادت نداریم شما رو این پایین مایینا ببینیم
دلیل اینکه این بار کامنت اول رو ریپلای نکردین چی بود
پویا
۲۸ دی ۱۴۰۲دستش خورد شما ببخش
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۲ایمان
تقوا
عمل صالح
اشتباه لُپی صورت گرفت ، به امید خدا برمیگردیم اون بالامالاها!!!
Mr
۱۰ بهمن ۱۴۰۲پله پله به ملاقات خدا میرویم!
۲۸ دی ۱۴۰۲قیافش خوشگله
فرمونش عادی نیست
کاش از فرمون پراید استفاده میکردن مثل کانتاش که از فرمون پراید استفاده کرد
دو تا دکمه هم روش میذاشتن
HFball
۲۹ دی ۱۴۰۲چه طراحی مخوف و وحشی داره
Sisi
۲۹ دی ۱۴۰۲همچین قیافهاش رو درشت کردن که انگار از سرعت زیاد پرواز کنه بابا خود جی تی آر رکوردش بهتر از اینه
گنجشک رو رنگ میکنن جای قناری میفروشن
امیر حسین
۲۹ دی ۱۴۰۲شب میخوابیم صبح بیدار میشیم میبینیم یه کشور جدید هایپر کار ساخته و معرفی میکنه
حالا چه بخش خصوصی یا با حمایت دولت یک کشور
ولی ایران چی
انتظار هایپر کار ندارم
ولی اینکه ما از رقابت با ترکیه هم جا موندیم
در خصوص این هایپر کار چکی باید بگم اصن حال نکردم صرفا علاقه دارم انجین رو هم شرکت ها خودشون درست کنند و چالش بوجود بیارن و باعث نوآوری بشن
این نوع شرکت ها فقط بدنبال پول هستن یکسری هاشون بد از مدتی منحل خواهند شد
ولی خب یه سری هم ب خاطر زبان طراحی بخصوص خودشون محبوبیت خاصی پیدا میکنند
من عاشق پاگانی و نوع طراحیش بودم اما در گذشته اطلاع از انجین موتور نداشتم تا اینکه بیشتر علاقه مند شدم به این ماشین بعد متوجه شدم موتورش ساخته ای ام جی باید بگم بدم اومد ازش با علم به اینکه خیلی از کمپانی های بزرگ از همین روش خودرو میسازند
باز نظر من سلیقه ای
میتونه اینطور نباش درکل من عاشق تمدن و اصالت هستم ولی هیچ با اومدن رقیب برای سنتی های این صنعت هم مخالفتی ندارم چون میدونم دنیا ایران نیس که انحصاری باشه تو هر صنعتی
بلکه این رقابت هست که باعث پیشرفت میشه
Amir
۲۹ دی ۱۴۰۲بازم صنعت خودروی تک بعدی
رامتین
۲۹ دی ۱۴۰۲چهره عبوسی داره.
فرزاد افشار
۲۹ دی ۱۴۰۲نسبت به قیمت نمی ارزه خدایی
Ahmad Akbari
۲۹ دی ۱۴۰۲داشتم ، فروختم ،🥸
ناجی
۲۹ دی ۱۴۰۲این قبیل ماشین ها ساخته میشن که فقط در پارکینگ ها نگهداری بشن و توی همایشهای خودرویی شرکت کنن، در پارکینگ مالکین متمول این قبیل خودروها همیشه تعداد زیادی هایپرکار بسیار گرانقیمت میبینید که هیچوقت از اون پارکینگ خارج نمیشن، اغلب جنبه سرمایه گذاری داره که بعد از توقف تولید قیمتش چندبرابر بشه
Mamad
۲۹ دی ۱۴۰۲یعنی چی
واسه یه سوپر کار یک نیم ملیون دلاری موتور سه لیتری بزارن ار بی ۲۶ یعنی چییی