سایر خودروهای اروپایی

آغاز تولید ابرخودروی 1/5 میلیون دلاری پراگا بوهما با پیشرانه نیسان GT-R

شرکت چکی پراگا تولید هایپرکار بوهما را آغاز کرده است. این خودرو به پیشرانهٔ نیسان GT-R با ۷۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است و زیر ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

تاکنون هایپرکارهای زیادی را دیده‌ایم که توسط شرکت‌های نوپا و ناشناخته معرفی شده‌اند و خیلی از آن‌ها در حد یک پروتوتایپ و یا حتی چند رندر گرافیکی باقیمانده‌اند اما هایپرکار پراگا بوهما وارد مرحلهٔ تولید شده است. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. بوهما از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی نیسان GT-R استفاده می‌کند که به لطف دو توربوشارژر جدید و سیستم روغن‌کاری کارتل خشک، خروجی آن به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور رسیده است.

هرچند این ارقام در قیاس با دیگر هایپرکارها خیلی کم به نظر می‌رسند اما هیچ‌کدام از رقبا به‌اندازهٔ این ماشین سبک نیستند. به لطف ساختار فیبر کربنی، وزن بوهما به زیر ۱۰۰۰ کیلوگرم رسیده و پراگا امیدوار است هایپرکار خود از این طریق بتواند به هیولایی در پیست تبدیل شود. بوهما همچنین برنامهٔ آزمایشی کامل را پشت سر گذاشته و در تعدادی از پیست‌های مشهور جهان مثل اسپا در بلژیک، ردبول رینگ در اتریش و نوربرگ‌رینگ در آلمان دور زده است. در این پیست‌ها علاوه بر رانندهٔ آزمایشی خود پراگا «جوزف کرال»، «رومن گروژان» رانندهٔ فرمول یک و ایندی‌کار و «بن کالینز» (استیگ سابق تاپ گیر) هم با بوهما رانندگی کرده‌اند و بازخورد خود را در مورد خودرو ابراز داشته‌اند.

شرکت چکی پراگا امیدوار است بوهما برای کلکسیونرهای هایپرکار به گزینهٔ جذابی تبدیل شود. البته خریداران اصلی این هایپرکار باید کلکسیونرها باشند زیرا بوهما با قیمت ۱.۳۶ میلیون یورویی، در دسترس اکثر علاقه‌مندان قرار ندارد. این خودرو در کارخانهٔ پراگا در جمهوری چک به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود و سازنده قصد دارد اولین نمونه‌های آن را در نیمهٔ اول امسال به خریداران تحویل دهد. تولید بوهما تا چهار سال ادامه خواهد داشت اما به گفتهٔ پراگا، از این ماشین تعداد بسیار محدودی ساخته خواهد شد. این شرکت می‌گوید تمام مراحل ساخت هایپرکار خود را به‌دقت زیر نظر خواهد داشت تا خودروی تولیدی مطابق و یا حتی فراتر از انتظار خریداران باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1605 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم اومد

    موافقم 30
    مخالفم 5
  2. Kktoos

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (119 ديدگاه)

    بیشرف مخوفه و گنگ بالاس

    موافقم 18
    مخالفم 8
  3. AMANTE

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    فقط منم که از این سبک ماشین ها خوشم نمیاد. ماشین هایی که همه چیز رو فدای عملکرد در پیست میکنن.

    موافقم 19
    مخالفم 27
    1. Puriya

      ۲۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (569 ديدگاه)

      نه منم هستم

  4. Anti BTS

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با پیشرانه نیسان GTR میان هایپرکار میزنن اون وقت یکی که ژاپن رو هیت میکنه میگه ژاپن مگه ماشینی داره زیر ۳/۵ صفر تا صد بزنه ؟
    ۱۷ سال پیش صفر تا صد ۲/۷ میزد نیسان .
    البته اون موقع متولد نشده بود این بنده خدا .
    آدم سطح رو میبینه خندش میگیره .

    موافقم 72
    مخالفم 5
    1. datsun

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3954 ديدگاه)

      ۳.۵ رو که دهه نود میزدن

      موافقم 47
      مخالفم 1
    2. parhamiof

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (754 ديدگاه)

      دوست عزیز کسی که روی خودرو های ژاپنی،که زبانزد هستن در دنیا،لقب جارو برقی،سه چرخه ساز و…. میذاره،انتظار بیشتری ازش نمیره.
      درست مثل اونایی که با یه ساندیس هرچیز آشکاری رو پنهان میکنن.

      موافقم 49
      مخالفم 4
  5. .Amir.

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    دوستان اگه یکم تلاش کنیم میتونیم با همین اعضای پدال یه هایپر کازر بزنیم😂😂

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. B

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (926 ديدگاه)

      اونم با موتور m15 سایپا

      موافقم 18
      مخالفم 4
  6. فرشاد

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (928 ديدگاه)

    عجب سیسی داره

    موافقم 15
    مخالفم 3
  7. Amir

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    چطوری با ۷۰۰ اسب هایپر کاره 😐
    اگه این هایپر کاره پس کوینگ زگ و بوگاتی جت پرنده هستن😐

    موافقم 8
    مخالفم 25
    1. P

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      یعنی سطح … در حد ویکی پدیا ، هرچی اعداد بزرگتر ، از نظر دوستان اون خودرو بهتر و ارزشمنتر و سریعتر

      موافقم 23
      1. Amir

        ۲۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (75 ديدگاه)

        ببخشید به وزنش توجه نکرده بودم😅

  8. NAVID@@98

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (891 ديدگاه)

    وزن تقریبا ۹۰۰ کیلو یا کمتر حتی یعنی وزنش مشابه یه پراید ولی با مشخصات هیجان انگیز وزن کم تاثیر قابل ملاحظه ای در عملکرد داره باید ببینیم در مقایسه با رقبایی که میشه باهم مقایسه بشن چطوره🥳

    موافقم 31
    مخالفم 1
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    خب همون GTR بخر حال کن !
    این جنگولک‌بازی‌ها هم لازم نیست با ۱۵ برابر پول بیشتر دادن که چی بشه مثلاً !

    موافقم 10
    مخالفم 28
    1. akrh78

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      استاد عادت نداریم شما رو این پایین مایینا ببینیم
      دلیل اینکه این بار کامنت اول رو ریپلای نکردین چی بود

      موافقم 27
      مخالفم 3
      1. پویا

        ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (490 ديدگاه)

        دستش خورد شما ببخش

        موافقم 8
        مخالفم 8
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        ایمان
        تقوا
        عمل صالح
        اشتباه لُپی صورت گرفت ، به امید خدا برمیگردیم اون بالامالاها!!!

        موافقم 9
        مخالفم 11
        1. Mr

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (961 ديدگاه)

          پله پله به ملاقات خدا میرویم!

  10. ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (5020 ديدگاه)

    قیافش خوشگله
    فرمونش عادی نیست
    کاش از فرمون پراید استفاده میکردن مثل کانتاش که از فرمون پراید استفاده کرد
    دو تا دکمه هم روش میذاشتن

    موافقم 4
    مخالفم 8
  11. HFball

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    چه طراحی مخوف و وحشی داره

  12. Sisi

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همچین قیافه‌اش رو درشت کردن که انگار از سرعت زیاد پرواز کنه بابا خود جی تی آر رکوردش بهتر از اینه
    گنجشک رو رنگ میکنن جای قناری میفروشن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. امیر حسین

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (298 ديدگاه)

    شب می‌خوابیم صبح بیدار میشیم میبینیم یه کشور جدید هایپر کار ساخته و معرفی می‌کنه
    حالا چه بخش خصوصی یا با حمایت دولت یک کشور
    ولی ایران چی
    انتظار هایپر کار ندارم
    ولی اینکه ما از رقابت با ترکیه هم جا موندیم
    در خصوص این هایپر کار چکی باید بگم اصن حال نکردم صرفا علاقه دارم انجین رو هم شرکت ها خودشون درست کنند و چالش بوجود بیارن و باعث نوآوری بشن
    این نوع شرکت ها فقط بدنبال پول هستن یکسری هاشون بد از مدتی منحل خواهند شد
    ولی خب یه سری هم ب خاطر زبان طراحی بخصوص خودشون محبوبیت خاصی پیدا میکنند
    من عاشق پاگانی و نوع طراحیش بودم اما در گذشته اطلاع از انجین موتور نداشتم تا اینکه بیشتر علاقه مند شدم به این ماشین بعد متوجه شدم موتورش ساخته ای ام جی باید بگم بدم اومد ازش با علم به اینکه خیلی از کمپانی های بزرگ از همین روش خودرو میسازند
    باز نظر من سلیقه ای
    می‌تونه اینطور نباش درکل من عاشق تمدن و اصالت هستم ولی هیچ با اومدن رقیب برای سنتی های این صنعت هم مخالفتی ندارم چون میدونم دنیا ایران نیس که انحصاری باشه تو هر صنعتی
    بلکه این رقابت هست که باعث پیشرفت میشه

  14. Amir

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    بازم صنعت خودروی تک بعدی

  15. رامتین

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    چهره عبوسی داره.

  16. فرزاد افشار

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    نسبت به قیمت نمی ارزه خدایی

    1. Ahmad Akbari

      ۲۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داشتم ، فروختم ،🥸

  17. ناجی

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    این قبیل ماشین ها ساخته میشن که فقط در پارکینگ ها نگهداری بشن و توی همایش‌های خودرویی شرکت کنن، در پارکینگ مالکین متمول این قبیل خودروها همیشه تعداد زیادی هایپرکار بسیار گرانقیمت می‌بینید که هیچوقت از اون پارکینگ خارج نمیشن، اغلب جنبه سرمایه گذاری داره که بعد از توقف تولید قیمتش چندبرابر بشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. Mamad

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی چی
    واسه یه سوپر کار یک نیم ملیون دلاری موتور سه لیتری بزارن ار بی ۲۶ یعنی چییی

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا