شرکت رادفورد که به لطف تلاشهای آنت آنستد مجری تلویزیون و جنسن باتن راننده اسبق فرمول نامی برای خود دست و پا کرده بود اعلام ورشکستگی کرد.
شرکت رادفورد موتورز اولین خودروی خود یعنی تایپ ۲-۶۲ شکل گرفته بر پایه محصولات لوتوس را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. این شرکت به دنبال وارد کردن خودروی تایپ ۲-۶۲ به خط تولید بود اما به نظر میرسد تمامی این برنامهها لغو شدهاند. اوایل ماه جاری بود که شرکت Finest Coachbuilding به عنوان بزرگترین مالک رادفورد اعلام ورشکستگی فصل ۱۱ کرد. اسناد ورشکستگی این شرکت در دادگاه منطقه دلاور آمریکا ثبت شده است. رادفورد موتورز با انتشار بیانیهای میگوید:
ما وارد ساختار کسبوکار فصل ۱۱ میشویم و به دنبال تغییرات استراتژیک برای تقویت پایه و اساس رادفورد موتورز برای آینده هستیم. در طول این فرایند انتظار میرود مالکیت شرکت تغییر یابد، چیزی که برای تکامل آن مهم خواهد بود. مالکان شرکت Finest Coachbuilding شامل پاستور ولاسکو، راجر بل، آنت آنستد، جنسن باتن و ایزی رو هستند که در آینده تغییر خواهند کرد تا راه جدیدی برای سرمایهگذاری و ادامه رشد رادفورد پیدا شود. ما درباره مسیر پیش رو هیجانزده هستیم و روی ادامه کسبوکار خود تمرکز داریم.
رادفورد میگوید به دنبال جذب سرمایه جدید بر اساس برنامه احیای خود خواهد بود و تلاش خواهد داشت به تولید خودروهای اسپرت و لوکس در آینده ادامه دهد. این اخبار تنها سه سال پس از تأسیس رادفورد منتشر میشوند. همانطور که گفته شد خودروی تایپ ۲-۶۲ در سال ۲۰۲۱ معرفی گردید، خودرویی که بر اساس لوتوس اوورا توسعه یافت و به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۶۰۰ اسب بخاری مجهز شد. رادفورد حتی در مسابقات پایکس پیک سال ۲۰۲۳ حضور یافت و مدل مسابقهای ۲-۶۲ را با قیمت ۱ میلیون دلار عرضه کرد.
هنوز مشخص نیست که اعلام ورشکستگی فصل ۱۱ رادفورد چه تأثیری روی تولید خودروی موردبحث و حتی آینده خود شرکت خواهد داشت. یکی از مدیران ارشد شرکت موردبحث با انتشار بیانیه دیگری به جزئیات بیشتر از ورشکستگی رادفورد اشاره داشته است:
رادفورد موتورز تصمیم گرفت تا به دلیل مشکلات مالکیتی اعلام ورشکستگی کند. ما مکرراً راهی دادگاه شدیم و قاضی نیز چندین بار اعلام کرده برای ادعاهای سو مدیریت و کلاهبرداری مدارک کافی وجود ندارد. اعلام ورشکستگی به ما اجازه میدهد تا با تغییر مالکیت شرکت به گونهای پیش برویم که بتوانیم فعالیتهای روزانه شرکت را ادامه دهیم
A
۶ آبان ۱۴۰۳عجب عشقی
amirkhanzadeh
۶ آبان ۱۴۰۳منو یاد gt40 انداخت
آرمان
۷ آبان ۱۴۰۳اعلان ورشکستگی کردن،دلایل خواص خودش داره مثلا مالیات جدید ندن،جریمه هاشون تخفیف بخوره و دلیل برای اخراج پرسنل یا قطع بیمه و البته که خارجی ها برای همه چی بیمه خسارت دارن و اینجوری از ضرر مالی بیشتر جلوگیری میکنن تا بتونن سرمایه گذار یا مالک جدید بگیرن،اگه بدهی های یک شرکت زیاد باشه فروشش بسیار سخته،با اعلان ورشکستگی شکایت های قبلی و جاری و بدهکاری هارو تعلیق میکنن و میشه دلیل محکمه پسند و برای همین هست که اول از همه در دادگاه ایالتی ورشکستگی اعلان رسمی و ثبت میکنن ولی درکل اینکه ۲نفر بشینن خودشون ماشین طراحی کنن ک بدن شرکتهای کوچیک براشون بسازن و بعد میلیون دلاری قیمت بزارن،چیز عجیبیه و وسط اینهمه برند شناخته شده و امتحان پس داده،تولید و فروش محصول بالای ۱میلیون دلاری
بسیار سخت و البته کار ورشکست کننده ای هست
علی منصوری
۶ آبان ۱۴۰۳عاشق شخصیت و رانندگی جنسن باتن بودم ، ولی تولید ی سوپر اسپرت فقط مشهور بودن و معروفیت نیست