ردفورد تایپ ۶۲-۲ در رویداد «هفته خودرویی مونتری» که اخیرا در کالیفرنیا برگزار شد حضور داشت. این خودرو اینبار فرصت این را داشت که بهوسیله راننده اسبق فرمول ۱ و سوپرجیتی در پیست مشهور «WeatherTech Raceway Laguna Seca» رانده شود.
همبنیانگذار ردفورد (Radford) و قهرمان سال ۲۰۰۹ رقابتهای فرمول ۱، «جنسون باتن»، پشت فرمان تایپ ۶۲-۲ نشست و در این رویداد، به مشریان بالقوه خود این فرصت را داد تا درحالیکه روی صندلی شاگرد نشستهاند، سواری این خودرو را تجربه کنند. باتن میگوید:
روند پیشرفت ما در یک سالی که تایپ ۶۲-۲ را معرفی کردهایم، از تپهنوردی پرسابقه گودوود گرفته تا پیچ دشوار «Corkscrew» در پیست لاگونا واقعا تحسینبرانگیز است.
ما از زمان رویداد گودوود چند بهبود در فنربندی و ترمزها ایجاد کردهایم و حالا واقعا عالی است که میتوانیم در آمریکا پشت فرمان تایپ ۶۲-۲ بنشینیم.
ردفورد خاصی که در تصاویر مشاهده میکنید به درخواست یکی از مشتریان این شرکت به رنگ «Burgundy» و بهصورت تیره تزئین شده است. این خودرو از همان موتوری استفاده میکند که نمونه خاص تایپ ۶۲-۲ JPS از آن استفاده میکرد؛ یک واحد ۳.۵ لیتری سوپرشارژر V6 ساخت تویوتا است که توان تولید ۶۰۸ اسب بخار قدرت را داشته و بهعنوان موتور پرچمدار محصولات ردفورد شناخته میشود. مالک این نمونه برای خاصتر کردن خودروی خود، از رینگهای فیبرکربنی «Dymag» استفاده میکند که از پیچهای منیزیومی و قفل مرکزی فوقسبک سود میبرد.
تایپ ۶۲-۲ از شاسی آلومینیومی لوتوس استفاده میکند اما ردفورد آن را کمی بهبود داده و استحکامش را افزایش داده است. ردفورد برای سواری بهتر تایپ ۶۲-۲ از دمپرهای تطبیقپذیر ۴ حالتی و ترمزهای مجهزبه کالیپرهای ۴ پیستونی استفاده کرده است. مشتریان میتوانند ترمزهای خودروشان را از دو جنس استیل و کربنسرامیک سفارش دهند.
ردفورد تمام بدنه تاپی ۶۲-۲ را از جنس فیبرکربن توسعه داده است تا وزن نهایی این خودرو به ۱۰۰۰ کیلوگرم برسد. «راجر بل»، همبنیانگذار ردفورد، گفت:
از زمانی که ردفورد P62-2 را در جریان هفته خودرویی مونتری رونمایی کرذیم، یک سال گذشته است. خودرو از آن زمان تحت مهندسی و بهبودهای بسیاری قرار گرفته که منجربه پردهبرداری فوقالعاده ما در فستیوال سرعت گودوود در ماه ژوئن شد.
واقعا خوب است که دوباره تایپ ۶۲-۲ را به کالیفرنیا و هفته خودرویی مونتری بازگرداندهایم. امسال نهتنها آن را به پیست لاگونا سکا آوردیم بلکه چند مشتریمان نیز توانستند هیجان رانندگی آن را در این پیست، آن هم درکنار جنسون تجربه کنند.
نظر شما درباره ردفورد و خودروی تایپ ۶۲-۲ چیست؟ آیا میتواند خودروهای تثبیتشده برندهای محبوب را به چالش بکشد؟!
بهنام
۱ شهریور ۱۴۰۱موتور ۳,۵ لیتری تویوتا.به به
phonix
۱ شهریور ۱۴۰۱باید از هوندا موتور میگرفت
تویوتا هر چقدر هم خوب باشه و لمان رو ببره بازم هوندا تو ژاپنیا در موتور ساختن حرفه ای تره البته هوندا هم هی خودش لوس میکنه تا الان دوبار از فرمول یک خدافظی کرده
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱ شهریور ۱۴۰۱یکم شبیه فورد جی تی نشده؟
phonix
۱ شهریور ۱۴۰۱اسم شرکت رد فورده
حاصل ازدواج فورد و فراری
کانال هوا کنار درش هم شبیه r8 نسل اوله
Payfast
۱ شهریور ۱۴۰۱من که هرچی میبینم ترکیبی از ۹۱۸ اسپایدر با فورد جیتی r8 و ssc اولتیمیت ائرو
HS
۱ شهریور ۱۴۰۱بیشتر شبیه GT40 افسانه ایه
احمدرضا
۱ شهریور ۱۴۰۱عجب رنگی داره
akrh78
۱ شهریور ۱۴۰۱هیچ وقت با رینگای 4 پره (و کمتر) کنار نیومدم
راستی لوتوس چرا از این موتور ارتقا یافته استفاده نمیکنه؟ با توجه به اضافه وزن امیرا این قدرت بیشتر خیلی به کارش میاد
محمد هادی
۱ شهریور ۱۴۰۱ماشین جالبیه
سبک مثل پر قو
پرقدرت،نسبت به وزن خودرو
شاسی لوتوس
این ماشین خوراک رانندگی پرسرعت و لذت بخش تو پیسته