سایر خودروهای اروپایی

رادیکال RXC ؛ لمانز سواری در خیابان [ویدئو]

فرانکفورت ۲۰۱۳: بزودی باید به دیدن چنین خودرویی در خیابان ها عادت کنیم! چون کمپانی انگلیسی رادیکال به هیچ وجه از تصمیمش برای عرضه نسخه خیابانی RXC کوتاه نمی آید . . .

2013 Radical RXC
۲۰۱۳ Radical RXC

به لطف اسپویلر بزرگ جلو و همچنین باله عریض عقب که قابل تنظیم بوده و مطابق خودروهای GT3 مسابقه ای ساخته شده، نیروی عمودی وارد بر RXC حداکثر معادل ۹۰۰ کیلوگرم است تا راننده این خودروی دو نفره بدون هیچگونه نگرانی، مانورهای ناگهانی را در هر سرعتی تجربه کند.

RXC درب های گالوینگی داشته و بدنه آن هم اکثرا با قطعات کربنی و کامپوزیتی شکل گرفته؛ شاسی این خودرو مطابق استانداردهای FIA ساخته شده و استفاده از رول کیج های فولادی هم برای ایمنی هرچه بیشتر سرنشینان بوده است.

پیشرانه RXC همان موتور Duratec 37 Ti-VCT فورد است که قبلا بر روی موستانگ های V6 بکار رفته؛ این پیشرانه ۳.۷ لیتری با سیستم کامپیوتری Radical/AER Life می تواند از استاندارد آلایندگی یورو ۵ براحتی عبور کند.

البته رادیکال پیشرانه سری RP-V8 خود را هم برای مشتریانی که می خواهند از RXC تنها در پیست ها استفاده کنند نیز مهیا کرده که با حجم ۳.۰ لیتر بیش از ۴۸۰ اسب بخار قدرت دارند. گیربکس هفت سرعته ترتیبی RXC نیز که شیفترهای فرمان دارد با همکاری زیرمجموعه RPE ساخته شده است.

سایر مشخصات رادیکال RXC عبارتند از:

  • ۴۳۰۰ میلیمتر طول.
  • ۱۹۶۰ میلیمتر عرض.
  • ۱۱۲۷ میلیمتر ارتفاع.
  • قدرت ۳۸۰ اسب بخار در دور ۶۷۵۰.
  • گشتاور ۴۳۴ نیوتن متر در دور ۴۲۵۰.
  • شتاب ۲.۸ ثانیه.
  • حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر برساعت.
  • تعلیق چهار حالته بصورت سفارشی.
  • رینگ های ۱۷ اینچی.
  • تایرهای خیابانی دانلوپ با سایز ۲۳۵/۶۲۰ در جلو و ۲۹۰/۶۴۵ در عقب.
  • تایرهای مسابقه ای SP Sport دانلوپ با سایز ۲۱۵/۴۵ در جلو و ۲۵۵/۴۰ در عقب.
  • دیسک های ترمز ۳۳۰ میلیمتری در جلو و ۳۱۰ میلیمتری در عقب با کالیپرهای ۶پیستونه.
  • دیسک های ترمز کربن/سرامیکی سفارشی.
  • باک بنزینی ۱۰۰ لیتری آلومینیومی.
  • فرمان مسابقه ای قابل تنظیم در دو جهت.
  • آینه بغل های برقی با سیستم گرمایشی.
  • داشبورد AiM MXL2 LCD که برای نخستین بار رادیکال از آن استفاده کرده.
  • صندلی های اسپرت Corbeau با کمربندهای ۶ نقطه ای مطابق استاندارد FIA.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. HASSANBMW

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    چه جوری اینقدر شتابش خوبه!!؟؟

    1. فرامرز

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      واسه این که طبق گفته این سایت زیر 2000 پوند (890 کیلو) وزن داره که در مقایسه با سوپر کارها (که اکثراً سنگینتر از 1300 کیلو هستن) حداقل 50 درصد سبک تره.

      1. فرامرز

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        ببخشید لینک رو یادم رفت:
        http://www.automoblog.net/2013/06/26/radical-rxc/

    2. مارال

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (94 ديدگاه)

      هدفشون طراحی یه ماشین کلاسیک پر سرعت بوده یا یه سوپر کار؟ این که اصلا ریخت و قیافه نداره ،

      1. یه پسل باهوش

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        شبیه تراکتوره

        داخلشم که فداش بشم

        این کمپانی رادیکال رو باید … کشید

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. فرامرز

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        لیست رکوردهای نوربرگ رینگ رو ببینید، تو ماشین هایی که مجوز ورود به خیابون رو دارن دو رکورد اول دست ماشین های رادیکال هست. نمیگم بهتر از لامبورگینی و فراریه و مسلماً به طور کلی قابل مقایسه نیست، اما هدفش رسیدن به شتاب خوب با سبک کردن خودرو بوده که خیلی چیزا رو واسه این هدف نادیده گرفتن

    3. aventador twin turbo

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      جالبه که چجوری می گذارند وارد خیابان ها شود چون zonda R رو نگذاشتند وارد خیابان ها شود . تازه قیافه ی پاگانی خیلی بیشتر از این به ماشین شهری می خوره.

      1. aventador twin turbo

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        درسته صفر تا صد اش از آونتادور و فراری و……کمتره ولی تو صفر تا 200 و صفر تا 300 کم می آره

    4. محمد حسین

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      همیشه دوست داشتم به این جور فرمونا با این جنس دست بزنم . کجا میشه پیدا کرد

    5. محمد حسین

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      اون دکمه های زیادو دیدم یاد آسانسور خونمون افتادم

    6. محمد حسین

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      این ماشین ایمنی داره ؟؟؟

    7. slr722

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      هر چیزی که انگلیسی باشه خوبه…

      بگو خب…

  2. Ali.N

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خداییش دگ پراید از این خوشگل تره

    حسن جان راست میگه این چه شتابیه؟شاید اشتباه چاپی!!!

  3. محسن

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    من اگه اینو تو خیابون ببینم از ترس سکنه می کنم

  4. j

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اصلا به ماشین های امروزی شباهتی نداره.

  5. j

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    طراحیش مثل یه حشره هست.

  6. پژمان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    اقای پدال از فراری 458 اسپشیال هم در نمایشگاه فرانکفورت کلیپ و مطلبی بزار ممنون

  7. مجید

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    گیر کردم بگم خوشگله یا زشت

  8. محمدرضا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    ماشین باید علاوه بر سرعت و قدرت و شتاب
    یه فاکتور بسیار مهم دیگه هم داشته باشه
    اونم راحتیه و طراحی interior…
    متأسفانه این رادیکال انگار از این فاکتور بویی نبرده که هیچ ، بلکه راحتی رو فدای شتاب کرده.

    1. محسن

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (249 ديدگاه)

      منم پرایدو ترجیح میدم خیلی هم عالیه…

  9. میثم

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    داشبورد رو از پراید کپی زدن لامصبا :)))))))))
    به دریچه کولر دقت کنین D:

  10. امیرحسین

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اِههههههههههه…!

    نیگا کن!!!چقدر شبیه اسباب بازی های دوران بچگیمونه!!!!نه؟؟؟

  11. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6523 ديدگاه)

    درود.
    اصلا خوشگل نیست.
    شتاب اونقدر ها هم مهم نیست که بخوام به خاطر 2.8 ثانیه بیام پول این بی ریخت رو بدم.
    ولی قیفش خیلی شبیه این اودی است:

    http://www.netcarshow.com/audi/1999-r8r/

    ایران و المان

  12. Ata

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تا حالا تو عمرم ماشینی که تصادف نکرده ولی این قدر له و لورده است رو ندیده بودم.

  13. قادر

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام در کل نسخه خیابانی همچین خودروی چه جوری تایید میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا