سایر خودروهای اروپایی

رادیکال SR1 XXR جدید با طراحی به‌روزتر معرفی شد

شرکت رادیکال موتور اسپرت از نسخه به‌روز شده SR1 با پسوند XXR رونمایی کرد. این خودرو که در شش سال اخیر بزرگ‌ترین بهبود خود را تجربه می‌کند از پیشرانه‌ای با ۱۹۹ اسب بخار قدرت و دوام بیشتر سود می‌برد.

نیروبخش رادیکال SR1 XXR نسل پنجم پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۳۴ لیتری است که ۱۹۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. وزن پیشرانه به همراه منیفولد، آلترناتور، استارتر و برخی قطعات دیگر به ۸۳ کیلوگرم می‌رسد. همکار نیروگاه آهنین رادیکال نیز گیربکس ۶ سرعته سکونشئال خواهد بود. شرکت موردبحث می‌گوید استفاده از پیشرانه جدید مزیت‌هایی برای تیم‌های مسابقه خواهد داشت. برای مثال این پیشرانه سریع‌تر گرم می‌شود و فاصله تعویض روغن آن به هر ۱۰ ساعت رسیده است درحالی‌که مدل قبلی می‌بایست پس از ۶ ساعت مسابقه راهی سرویس تعویض روغن می‌شد. همچنین طراحی جدیدی برای پمپ روغن در نظر گرفته شده تا کار روان کاری قطعات بهتر انجام شود.

SR1 XXR از سیستم تعلیق نیک لینک استفاده می‌کند که در جلو و عقب از جناغ‌هایی با طول غیرمساوی سود می‌برد. پوشرادها نیز قابل تنظیم هستند و رول بارهای قابل تعویض نیز وجود دارند. بدنه خودرو هم بازنگری شده و یک تیغه آیرودینامیک در پشت کاکپیت و نزدیک بال بزرگ پشتی دیده می‌شود. رادیکال می‌گوید این تیغه از خودروهای مسابقه‌ای استقامتی لمان الهام گرفته است. داخل کابین نیز مشتریان می‌توانند یک یا دو صندلی را سفارش دهند. مجموعه پشت آمپرها هم شامل نمایشگر AIM MXS و نشانگر دنده و داده‌های مربوطه است.

آپشن های متنوعی هم در دسترس هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به پکیج داده‌ها شامل جی‌پی‌اس، پایش فشار ترمز و حسگرهای فرمان اشاره کرد. سایلنسر سیستم اگزوز نیز باعث می‌شود SR1 صدای کنترل شده‌ای تولید بکند. پیش‌فروش رادیکال SR1 XXR شروع شده هرچند قیمت آن مشخص نیست. تولید این خودرو نیز از تابستان امسال شروع خواهد شد. رادیکال در اواخر سال قبل نیز نسخه به‌روز شده SR3 XXR را معرفی کرده بود که از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با ۲۳۲ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و می‌توان از سوخت زیستی در آن استفاده کرد. سیستم ترمز جدید این مدل کارایی بهتری دارد و استایل آن نیز شامل همان تیغه جدید آیرودینامیکی است. برند موردبحث اقدام به ارتقای مدل SR10 و معرفی نسخه XXR نیز کرده که از بدنه‌ای با تغییرات بیشتر سود می‌برد. نیروگاه آهنین ۲.۳ لیتری توربوی این مدل هم ۴۲۵ اسب بخار قدرت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    یه خودرو کلکسیونی جالب

    موافقم 12
    مخالفم 3
  2. PRPR

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    چه اسم قشنگی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. جامعه رو به زوال

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین به وزن این با پانصد اسب بخار میتونه بوگاتی تو پیست کوتاه بزنه مثل مسابقه کاوازاکی نینجا با بوگاتی

    موافقم 4
    مخالفم 2
  4. ممدم

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خودروی ۲ ضربدر ۲ خودروی رادیکال … کم کم ماشینا دارن میرن سمت ریاضی و اعداد اینشالله خودروی جذر هم خواهی داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا