رادیکال نسخهای تهاجمیتر از خودروی مخصوص پیست SR10 خود را با نام XXR معرفی کرده که ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ کیلوگرم وزن دارد.
در اواخر سال گذشته، رادیکال مدل SR3 XXR را بهعنوان نسخهای قویتر و وحشیتر از یکی از محبوبترین محصولات خود معرفی کرد. حال این شرکت بریتانیایی همان ارتقاءها را روی مدل قویتر SR10 هم اعمال و مدل SR10 XXR را معرفی کرده است. این خودروی تکنفره حالا در جلو به خروجیهای هوای کرکرهای مجهز شده که آئرودینامیک را در سرعتهای بالا بهبود میدهد و با کاهش کمفرمانی تأثیر مثبتی روی هندلینگ و همینطور خنککنندگی خواهد داشت.
به عقب خودرو هم یک بالهٔ مرکزی اضافه شده که در SR3 XXR هم دیده میشد و از خودروهای مسابقهای لمان الهام گرفته است. رینگهای آلیاژی سبکوزن جدید و چراغهای جلوی جدید با دیلایت هم تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی این نسخه هستند. همچنین خریداران میتوانند پکیج اسپلیتر و دیفیوزر کربنی را هم سفارش دهند که وزن را کاهش میدهد.
SR10 XXR از پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست فورد استفاده میکند که توسط رادیکال تیون و به توربوشارژر سفارشی گرت، پیستونهای فورجکاری شده، سیستم روغنکاری کارتل خشک اختصاصی، برنامهریزی مسابقهای ECU و سیستم اگزوز مسابقهای مجهز شده و حالا ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب منتقل میشود. نیروی این موتور برای خودرویی که تنها ۷۲۵ کیلوگرم وزن دارد کاملاً کافی بوده و SR10 XXR را ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند.
این خودروی مخصوص پیست از ترمزهایی با دیسکهای ۳۱۵ میلیمتری و کالیپرهای چهار پیستونه بهره میبرد و حداکثر شتاب جانبی آن ۲.۳ جی خواهد بود. کسانی که مالک SR10 معمولی هستند میتوانند با سفارش پکیج XXR اوولوشن آن را به نسخهٔ XXR تبدیل کنند. این کیت شامل بهینهسازیهای آئرودینامیکی، رینگهای جدید و بهبود خنککنندگی خواهد بود. رادیکال SR10 XXR هماکنون قابل سفارش است و تولید آن در بهار آینده آغاز میشود.
SR10 برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و با فروشی بیش از ۱۰۰ دستگاه تاکنون، به پرفروشترین محصول رادیکال تبدیل شده است. بزرگترین بازار این شرکت ایالاتمتحده است و ۷۰ درصد فروش SR10 در این کشور بوده است. رادیکال هماکنون در بیش از ۲۰ کشور در سراسر جهان بیش از ۳۰ نمایندگی دارد.
Amiro
۱۳ بهمن ۱۴۰۱به درد نمیخوره من داشتم به دلیل نبود سقف باد خیلی اذیت میکنه پیشنهاد میکنم نخرید
کلاه کاسکت هم تاثیری نداشت متأسفانه
واقعا متاسفم برای خودم که اینو خریدم برج ۴ فروختمش
بنده خدا: بیدار شو صبح شده
مهران
۱۳ بهمن ۱۴۰۱وقتی همه چیز رو فدای آیرودینامیک کنی…
مازیار
۱۳ بهمن ۱۴۰۱یاد نسخه پیست محور گوردون موری T50 افتادم
۷۲۵ اسب بخار اتمسفریک با ۸۵۲ کیلو وزن!
یه بمب واقعی