هایپرکار RB17 ردبول به پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی با ردلاین ۱۵ هزار rpm مجهز خواهد بود که با یک موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری همراه است.
خبر ساخت یک هایپرکار توسط ردبول اولین بار در سال ۲۰۲۲ اعلام شد و امسال سرانجام آن را خواهیم دید. این هایپرکار RB17 نام دارد که از خودروهای فرمول یک ردبول گرفته شده است. RB16 خودروی فرمول یک فصل ۲۰۲۰ این تیم بود که در فصلهای بعد با RB18 جایگزین شد. هایپرکار ردبول که توسط مهندس و طراح فرمول یک، آدریان نیوی طراحی شده، به رقیبی برای مرسدس AMG One و آستونمارتین والکری تبدیل خواهد شد.
حال در آخرین قسمت پادکست ردبول، نیوی در مورد RB17 بسیار صحبت و مشخصات آن را اعلام کرده است. درحالیکه ابتدا گفته میشد RB17 از پیشرانهٔ V8 توئین توربو استفاده خواهد کرد، حالا میدانیم در سینهٔ این ماشین یک نیروگاه V10 تنفس طبیعی قرار خواهد گرفت که میتواند تا ۱۵ هزار rpm دور بگیرد. این پیشرانهٔ بنزینی بهتنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه یک موتور الکتریکی هم ۲۰۰ اسب بخار به این رقم میافزاید. اگر این قدرت را بهاندازهٔ کافی چشمگیر نمیدانید، به گفتهٔ نیوی، تیم مهندسی ردبول وزن زیر ۹۰۰ کیلوگرم را برای RB17 هدف قرار داده است.
نیوی همچنین RB17 را یکی از آیرودینامیکترین خودروهای تاریخ توصیف کرده و گفته است که این هایپرکار میتواند لپ تایمهای مشابه خودروهای فرمول یک ثبت کند. در این خودرو، در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید میشود و در سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، داونفورس معادل وزن خودرو خواهد بود. این هایپرکار دونفره، کابین جادارتری نصبت به والکری دارد و فضای پای بیشتری را برای افراد بلندقد فراهم میکند. سیستم تعلیق فعال و لاستیکهای میشلن اختصاصی هم از دیگر ویژگیهای هایپرکار ردبول هستند. از RB17 تنها ۵۰ دستگاه ساخته میشود که از این تعداد، ۴۹ دستگاه به فروش خواهد رسید زیرا نیوی یک نمونه را برای خودش برداشته است.
ردبول قصد دارد پس از نهایی شدن طراحی و مشخصات، طی سل جاری آزمایش قطعات مختلف هایپرکار خود را انجام دهد. در تابستان امسال نیز ماکتی اندازه کامل از RB17 به نمایش گذاشته خواهد شد اما آزمایشهای پیست تا اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز نمیشود. خودروهای خریداران نیز در سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد. آن ۴۹ نفری که شانس خرید RB17 را داشتهاند آموزشهایی را خواهند دید که شامل استفاده از شبیهساز فرمول یک ردبول خواهد بود. این ماشین ۵ میلیون پوند یا حدود ۶.۳ میلیون دلار قیمت دارد و گفته شده هایپرکاری مخصوص پیست خواهد بود اما ردبول هنوز رسماً در این رابطه حرفی نزده است.
OM.01
۱۳ بهمن ۱۴۰۲آستون مارتین والکری amr pro
گوردون موری T.50s نیکی لائودا
ردبول RB17
کدام یک مرزها رو جابجا خواهد کرد؟ کدام یک تبدیل به شاه پیست ها خواهد شد؟
زمان پاسخ خواهد داد… 🙂
مازیار
۱۳ بهمن ۱۴۰۲قیاس کاملی نیست چون یکیشون هایبریده
البته به نظرم بین این سه که گفتی RB17 توی پیست سریعتر خواهد بود
اما رقابت واقعی بین استون مارتین والکری AMR Pro بوگاتی بولید و T50s نیکی لائودا هست
Amin
۱۳ بهمن ۱۴۰۲با این دیتا ها ….ام ام جی وان که بیخیال ، اصلا قابل مقایسه نیست ، حدود ۸۰۰ کیلوگرم سنگین تره که از معادلات خارج اش میکنه
والکری نزدیک ترینه ولی حدود ۲۵۰ کیلوگرم سنگین تر ، البته ضعیف تر ….و با ایرودینامیک ساده تر
گوردن موری هم به شدت ضعیف و در مقابل این دو آنالوگ محسوب میشه به خاطر گیربکس منوال و البته آیرودینامیک ساده تر
من فکر نمیکنم rb17 با این مشخصات تولید بشه
مازیار
۱۳ بهمن ۱۴۰۲امین جان والکری AMR Pro هزار کیلو وزن داره و آئرودینامیک اون هم کار همین نیوی هست
با اینحال به نظرم این از همه سره
مازیار
۱۳ بهمن ۱۴۰۲البته احتمالا دوستانی که باهات مخالف بودن بخاطر AMG ONE هست اما واقعیت اینه که بنز هیچ شانسی در برابر این دو نداره
NGU
۱۳ بهمن ۱۴۰۲مازیار جان درسته شاید شانسی نداشته باشه در برابر این دو تا ولی خب در عوض مرسدس بنز دو تا توپ خیییییلی بزرگ داشت که باعث شد جراتشو داشته باشه بیاد داخل پیست هر عملکردی که داره رو به نمایش بزاره و فقط حرف نباشه
مازیار
۱۳ بهمن ۱۴۰۲برای قضاوت در مورد جرات داشتن یا نداشتن یه کمی زوده
Amir
۱۳ بهمن ۱۴۰۲یجوری نظر میدی انگار همه هایپر کار هارو سوار شدی خندم میگیره نود درصد کسایی که اینجا کامنت میزارن از ماشین چینی جلوتر دست نزدن
بعد از آستون مارتین و آلمان ایراد میگیرن. آخه تو دیگه کی هستی به قطب صنعتی اروپا ایراد میگیری؟ ها تو کی هستی؟
خاص
۱۳ بهمن ۱۴۰۲پدال یه مقاله کار کن با مقایسه این مدل ها:
RedBull RB17 2025
1200 اسب
900 کیلو
Porsche 919 Hybrid Evo
1160 اسب
849 کیلو
McMurtry Spéirling Pure 2024
1014 اسب
900 کیلو
De Tomaso P900 2025
900 اسب
900 کیلو
AstonMartin AMR Pro
1001 اسب
1006 کیلو
GMA T.50s NikiLauda
772 اسب
852 کیلو
Mclaren Solus GT
840 اسب
1000 کیلو
Huayra R
840 اسب
1000 کیلو
Bugatti Bolid 2024
1600 اسب
1450 کیلو
ـــــــــــــــــــــــــ
Czinger 21C BlackBird
1350 اسب
1240/1315 کیلو
Mercedes-Amg One
1063 اسب
1695 کیلو
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ بهمن ۱۴۰۲همین که شما زخمت کشیدی کفایت است
Ali
۱۳ بهمن ۱۴۰۲*کفایت میکنه
بالاخره یه غلط از اقای اشتری گرفتم.
خاص
۱۳ بهمن ۱۴۰۲شنیدن کی بود مانند دیدن
کار کنید، بچهها هر دفعه سر این ماشینها بحث میکنند.
اکثراً اطلاع دقیقی ندارند که اینها، اختلافات زیادی باهم دارند و در یک حد نیستند.
پورشه میشنX رو هم یادم رفت.
یه مقاله مثلا به این عنوان که کدوم خودروها ممکنه رکورد ۹۱۹ هایبرید evo رو در آینده بشکنن.
خاص
۱۳ بهمن ۱۴۰۲Pagani Huayra R
850 اسب
1050 کیلو
Piero Ferrari
۱۳ بهمن ۱۴۰۲نیکی لائودا اسطوره فرمول یک فراری با صورت سوخته
Mercedes-Benz
۱۳ بهمن ۱۴۰۲AMG one
LAMBORGHINI
۱۳ بهمن ۱۴۰۲1700 داوون فورس
وزن کمتر 900 کیلوگرم
1000 اسب بخار
15 هزار rpm
و مهم تر از همه نیروگاه V10
این ماشین به راحتی والکری و AMGOne شکست بده 👏💀🔥
مازیار
۱۳ بهمن ۱۴۰۲خیلی خوب میشد اگه مثل والکری در دو نسخه تمام بنزینی و هایبرید عرضه میشد اونوقت احتمالا نمونه بنزینی اون وزن دیوانه کننده کمتر از ۸۰۰ کیلو داشت
بهرحال هرچی که باشه به نظرم توی پیست هیچی حریفش نیست
R@min
۱۳ بهمن ۱۴۰۲قراره بهترین ماشین تاریخ ببینیم.
فرشاد
۱۳ بهمن ۱۴۰۲15هزار RPM?
بیشتر منتظر میشن Xام تا ردبول
دکتر_ماشین باز
۱۳ بهمن ۱۴۰۲با توجه به اعداد و ارقامی که داره و پرفورمنس عالی تیم ردبول که توی f1 دیدیم با یه هیولای پیست محور روبه رو هستیم که احتما هردورقیب خودش یعنی amg one و والکری رو حسابی به چالش میکشه پیشرانه با ردلاین 15 هزار هم که هوش از سر میپرونه
آرین
۱۳ بهمن ۱۴۰۲وزن پراید قدرت هلکت ؟این بده
آرین
۱۳ بهمن ۱۴۰۲منظورم عددش بود و زیاد بودنش نزنینمون
NAVID@@98
۱۳ بهمن ۱۴۰۲موتورش به احتمال زیاد کار کاسورث یا گیبسون هست
احسان سعیدی
۱۳ بهمن ۱۴۰۲درود برشما آیا موتور درون سوز این خودرو ساخت کمپانی کاسورد(cosworth) انگلستان هست یا ساخت خوده کمپانی ردبول ممنون میشم اگر اطلاعات بیشتری در مورد این موتور در اختیار بنده قرار بدهید
معمولا موتورهایی با چنین دور بالایی ساخت کاسورد هستند
keyvan
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ساخت کازورث
Scuderia Ferrari
۱۳ بهمن ۱۴۰۲با اختلاف بهترین هایپرکار پیست محور تاریخ خواهد بود
SFXSuperFast
۱۴ بهمن ۱۴۰۲۵-۶سال پیش زمانی ک هنوز انقد مد نبود
فراری اف اکس اکس کا اوو رو ساخت
با ۱۰۳۵ اسب و ۱۱۳۵ کیلو وزن
محصول پیست محور بعدی فراری باز هم یه سر و گردن بالاتر از رقبا عمل خواهد کرد.
۱۳ بهمن ۱۴۰۲حاجی من بوی این ماشین رو از پشت گوشی حس میکنم😐😐
yaghoub
۱۳ بهمن ۱۴۰۲V10 😍
رامتین
۱۳ بهمن ۱۴۰۲بهرحال تجربه وافر در فرمول1 میتونه چنین شاهکاری خلق کنه.
مازیار
۱۳ بهمن ۱۴۰۲اما همه متن یه طرف، همه داستان این مدل یه طرف، اونجا که گفت نیوی یک نمونه را برای خودش برداشته است یه طرف
دمش گرم😀
Mehdi
۱۴ بهمن ۱۴۰۲من عاشق فراری شاسی بلند چهار درب هستم ۱۲ سیلندر داخل کابین محشر ۳۲۰ تا سرعت میره و برای خانواده عالیه قیمتش هم فضایی نیست و حدود ۴۰۰ هزاز دلاره
BMW
۱۵ بهمن ۱۴۰۲V10 رو برم🥲😁