ردبولسایر خودروهای اروپایی

هایپرکار ردبول RB17 به نسخه جاده‌ای تبدیل خواهد شد

شرکت بریتانیایی لاانزانته قصد دارد هایپرکار ردبول RB17 را با هزینه‌ای در حدود ۶۵۰ هزار دلار به خودرویی جاده‌ای تبدیل کند.

مشکل اصلی هایپرکار ردبول عدم امکان تردد در جاده‌های عمومی است اما ۵۰ خریدار خوش‌شانس RB17 می‌توانند این مشکل را حل کنند زیرا شرکت لانزانته در حال تبدیل این هایپرکار به خودرویی جاده‌ای است. این شرکت بریتانیایی قبلاً مک‌لارن P1 GTR را هم به نسخهٔ جاده‌ای تبدیل کرده بود. به گفتهٔ سخنگوی لانزانته، خریداران هایپرکار ردبول مایل هستند برای استفاده از این خودرو در خارج از پیست مسابقه هزینهٔ اضافی پرداخت کنند. البته تطابق دادن RB17 با مقررات جاده‌ای هرگز ارزان نخواهد بود و حدود ۵۰۰ هزار پوند معادل ۶۵۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت که برابر با ۱۰ درصد از قیمت خود خودرو است.

با توجه به آیرودینامیک دیوانه‌وار و ارتفاع بسیار کم RB17، تبدیل آن به خودرویی جاده‌ای هرگز آسان نخواهد بود ولی مردان لانزانته تمام تلاش خود را می‌کنند تا نسخهٔ جاده‌ای را تا حد امکان نزدیک به نسخهٔ اصلی نگه دارند. شرکت موردبحث در این زمینه از تجربه و تخصص کافی برخوردار است زیرا علاوه بر مک‌لارن P1 GTR، یکی از پنج نمونهٔ پاگانی زوندا روولچیون را هم به نسخهٔ جاده‌ای تبدیل کرده و در فستیوال سرعت گودوود سال گذشته به نمایش درآورد.

نسخهٔ جاده‌ای RB17 اما احتمالاً سنگین‌تر از نسخهٔ مخصوص پیست خواهد بود که تنها ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد. با چنین وزن سبکی در کنار ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، طبق شبیه‌سازی‌ها، هایپرکار ردبول در پیست سیلورستون حدود یک ثانیه از خودروهای فرمول یک سریع‌تر خواهد بود. احتمالاً اضافه شدن آینه‌های جانبی در نسخهٔ جاده‌ای روی آیرودینامیک RB17 تأثیر منفی خواهد گذاشت و بنابراین انتظار نمی‌رود داون‌فورس ۱۷۰۰ کیلوگرمی که برای نسخهٔ مخصوص پیست وعده داده شده است را در نمونهٔ جاده‌ای هم ببینیم.

فعلاً مشخص نیست که RB17 جاده‌ای در پیشرانهٔ V10 باشکوه خود هم تغییری را تجربه خواهد کرد یا نه ولی در نسخهٔ مخصوص پیست، این موتور ۴.۵ لیتری تا ۱۵ هزار rpm دور می‌گیرد و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ۲۰۰ اسب بخار قدرت دیگر هم توسط موتور الکتریکی تولید می‌شود که در گیربکس فیبر کربنی خودرو جای گرفته است. این گیربکس دنده‌عقب ندارد زیرا موتور الکتریکی خودرو را به عقب حرکت می‌دهد. حداکثر سرعت هایپرکار ردبول هم به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بااین‌حال، خریداران RB17 به این زودی‌ها نمی‌توانند با خودروی خود در خیابان‌ها رانندگی کنند زیرا تولید این هایپرکار در اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و فرایند تبدیل آن به نسخهٔ جاده‌ای هم احتمالاً ماه‌ها طول خواهد کشید. به‌عنوان‌مثال، پروژهٔ توسعهٔ پورشه ۹۳۵ جاده‌ای که یکی دیگر از پروژه‌های لانزانته بود و چندی پیش در فستیوال گودوود به نمایش درآمد، ۱۸ ماه زمان برده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. PL

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به سگمنت مگاکار خوش آمدید

    موافقم 17
    1. SMS

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (396 ديدگاه)

      واقعا خفنه مشخصاتش دو برابر دیگر ماشین هاست
      ترکیبی از فورد جی تی و ای پی ۹ و…

      موافقم 10
  2. NGU

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    سوشیانت راستشو بگو این یا داج دیمن 170؟
    تاپ اسپید اینارو به صورت تخصصی مقایسه کن کیف کنیم

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3187 ديدگاه)

      بذار نسخه جاده ایش بیاد ببینیم اصن عملکردش فرق میکنه یا نه اینکه هر ماشینی رو سعی میکنین با دیمون مقایسه کنین خودش خیلی چیزا رو نشون میده :)

      موافقم 1
      مخالفم 7
  3. OM.01

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (510 ديدگاه)

    نسخه جاده ای…!؟ قراره باهاش چی کار کنن؟
    برن مک‌دونالد یا برن اداره :)

    جذابیت این ماشین به همین پیست محور بودنش هست. 900کیلو وزن و 1200 اسب قدرت و تولید 1700 کیلو دانفورس در سرعت 160کیلومتر…

    آخر هرماه بری پیست شخصی و یه چندساعت با قوانین فیزیک و ترس خودت مبارزه کنی😁

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1965 ديدگاه)

      جز راننده های فرمول ۱ هیچ کس نمی تونه حتی سی درصد از توانشو استفاده کنه.

      مالکینشم یه پیچ بالای ۱۵۰ کیلومتر رد کنن کل کابین با غذایی که خوردن تزیین می کنن.

      موافقم 9
      مخالفم 7
      1. HELLO.BROTHERS

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (88 ديدگاه)

        خیلی از پول دار ها هستن دوره رانندگی حرفه ای گذروندن،توی همین پیست نورنبرگ رینگ کلیپ هاش هست ماشین های سوپر اسپرتی که توی پیست هستن، و رانندگانشون با سرعت رانندگی میکنن همین پول دارها هستن،توشون فراری و لامبورگینی زیاده،کلاس های رانندگی حرفه‌ای توی اروپا زیاده.

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1965 ديدگاه)

          اول ببین راجب چی صحبت می کنی، رانندگی با یه اسپرت و سوپراسپرت که نهایت ۲ جی شتاب جانبی تو پر فشارترین حالتش وارد می کنه با امثال این ماشین که می تونن به ۵ جی برسن فراتر از توان یه انسان معمولیه که چند تا کلاس گذرونده باشه، حتی راننده های کلاس جی تی هم توانشو ندارن.

          موافقم 9
          مخالفم 5
    2. mtd

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اره دیه تو ولتت هم حدود چند میلیونی هم دلار

  4. HELLO.BROTHERS

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (88 ديدگاه)

    تورو خدا ببین بشر چکار میکنه،شاهکار هنری تمام تمام.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. Amir

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    این ماشین همین جوری که هست خفنه وگرنه اینکه تغییر داشته باشه به نظرم خوب نیست

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا