شرکت بریتانیایی لاانزانته قصد دارد هایپرکار ردبول RB17 را با هزینهای در حدود ۶۵۰ هزار دلار به خودرویی جادهای تبدیل کند.
مشکل اصلی هایپرکار ردبول عدم امکان تردد در جادههای عمومی است اما ۵۰ خریدار خوششانس RB17 میتوانند این مشکل را حل کنند زیرا شرکت لانزانته در حال تبدیل این هایپرکار به خودرویی جادهای است. این شرکت بریتانیایی قبلاً مکلارن P1 GTR را هم به نسخهٔ جادهای تبدیل کرده بود. به گفتهٔ سخنگوی لانزانته، خریداران هایپرکار ردبول مایل هستند برای استفاده از این خودرو در خارج از پیست مسابقه هزینهٔ اضافی پرداخت کنند. البته تطابق دادن RB17 با مقررات جادهای هرگز ارزان نخواهد بود و حدود ۵۰۰ هزار پوند معادل ۶۵۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت که برابر با ۱۰ درصد از قیمت خود خودرو است.
با توجه به آیرودینامیک دیوانهوار و ارتفاع بسیار کم RB17، تبدیل آن به خودرویی جادهای هرگز آسان نخواهد بود ولی مردان لانزانته تمام تلاش خود را میکنند تا نسخهٔ جادهای را تا حد امکان نزدیک به نسخهٔ اصلی نگه دارند. شرکت موردبحث در این زمینه از تجربه و تخصص کافی برخوردار است زیرا علاوه بر مکلارن P1 GTR، یکی از پنج نمونهٔ پاگانی زوندا روولچیون را هم به نسخهٔ جادهای تبدیل کرده و در فستیوال سرعت گودوود سال گذشته به نمایش درآورد.
نسخهٔ جادهای RB17 اما احتمالاً سنگینتر از نسخهٔ مخصوص پیست خواهد بود که تنها ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد. با چنین وزن سبکی در کنار ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، طبق شبیهسازیها، هایپرکار ردبول در پیست سیلورستون حدود یک ثانیه از خودروهای فرمول یک سریعتر خواهد بود. احتمالاً اضافه شدن آینههای جانبی در نسخهٔ جادهای روی آیرودینامیک RB17 تأثیر منفی خواهد گذاشت و بنابراین انتظار نمیرود داونفورس ۱۷۰۰ کیلوگرمی که برای نسخهٔ مخصوص پیست وعده داده شده است را در نمونهٔ جادهای هم ببینیم.
فعلاً مشخص نیست که RB17 جادهای در پیشرانهٔ V10 باشکوه خود هم تغییری را تجربه خواهد کرد یا نه ولی در نسخهٔ مخصوص پیست، این موتور ۴.۵ لیتری تا ۱۵ هزار rpm دور میگیرد و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. ۲۰۰ اسب بخار قدرت دیگر هم توسط موتور الکتریکی تولید میشود که در گیربکس فیبر کربنی خودرو جای گرفته است. این گیربکس دندهعقب ندارد زیرا موتور الکتریکی خودرو را به عقب حرکت میدهد. حداکثر سرعت هایپرکار ردبول هم به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
بااینحال، خریداران RB17 به این زودیها نمیتوانند با خودروی خود در خیابانها رانندگی کنند زیرا تولید این هایپرکار در اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز میشود و فرایند تبدیل آن به نسخهٔ جادهای هم احتمالاً ماهها طول خواهد کشید. بهعنوانمثال، پروژهٔ توسعهٔ پورشه ۹۳۵ جادهای که یکی دیگر از پروژههای لانزانته بود و چندی پیش در فستیوال گودوود به نمایش درآمد، ۱۸ ماه زمان برده است.
PL
۳۱ تیر ۱۴۰۳به سگمنت مگاکار خوش آمدید
SMS
۳۱ تیر ۱۴۰۳واقعا خفنه مشخصاتش دو برابر دیگر ماشین هاست
ترکیبی از فورد جی تی و ای پی ۹ و…
NGU
۳۱ تیر ۱۴۰۳سوشیانت راستشو بگو این یا داج دیمن 170؟
تاپ اسپید اینارو به صورت تخصصی مقایسه کن کیف کنیم
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳بذار نسخه جاده ایش بیاد ببینیم اصن عملکردش فرق میکنه یا نه اینکه هر ماشینی رو سعی میکنین با دیمون مقایسه کنین خودش خیلی چیزا رو نشون میده :)
OM.01
۳۱ تیر ۱۴۰۳نسخه جاده ای…!؟ قراره باهاش چی کار کنن؟
برن مکدونالد یا برن اداره :)
جذابیت این ماشین به همین پیست محور بودنش هست. 900کیلو وزن و 1200 اسب قدرت و تولید 1700 کیلو دانفورس در سرعت 160کیلومتر…
آخر هرماه بری پیست شخصی و یه چندساعت با قوانین فیزیک و ترس خودت مبارزه کنی😁
R@min
۳۱ تیر ۱۴۰۳جز راننده های فرمول ۱ هیچ کس نمی تونه حتی سی درصد از توانشو استفاده کنه.
مالکینشم یه پیچ بالای ۱۵۰ کیلومتر رد کنن کل کابین با غذایی که خوردن تزیین می کنن.
HELLO.BROTHERS
۳۱ تیر ۱۴۰۳خیلی از پول دار ها هستن دوره رانندگی حرفه ای گذروندن،توی همین پیست نورنبرگ رینگ کلیپ هاش هست ماشین های سوپر اسپرتی که توی پیست هستن، و رانندگانشون با سرعت رانندگی میکنن همین پول دارها هستن،توشون فراری و لامبورگینی زیاده،کلاس های رانندگی حرفهای توی اروپا زیاده.
R@min
۳۱ تیر ۱۴۰۳اول ببین راجب چی صحبت می کنی، رانندگی با یه اسپرت و سوپراسپرت که نهایت ۲ جی شتاب جانبی تو پر فشارترین حالتش وارد می کنه با امثال این ماشین که می تونن به ۵ جی برسن فراتر از توان یه انسان معمولیه که چند تا کلاس گذرونده باشه، حتی راننده های کلاس جی تی هم توانشو ندارن.
mtd
۲ مرداد ۱۴۰۳اره دیه تو ولتت هم حدود چند میلیونی هم دلار
HELLO.BROTHERS
۳۱ تیر ۱۴۰۳تورو خدا ببین بشر چکار میکنه،شاهکار هنری تمام تمام.
Amir
۱ مرداد ۱۴۰۳این ماشین همین جوری که هست خفنه وگرنه اینکه تغییر داشته باشه به نظرم خوب نیست