سایر خودروهای اروپایی

نسخه سفارشی نورا برای گرامیداشت پانزده سالگی ریمک

شرکت ریمک با معرفی نسخه سفارشی نورا پانزدهمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفته است.


۱۵ سال از تأسیس شرکت ریمک در کرواسی می‌گذرد و چه راهی بهتر از معرفی یک نسخه سفارشی از ابر خودروی نورا برای گرامی داشت این موضوع وجود دارد؟ می‌خواهیم شما را با ریمک نورا نسخه سالگرد ۱۵ سالگی آشنا نماییم. جدای از نام و نشان این خودرو آنچه بیش از همه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد رشد سریع این کمپانی در چنین صنعت بزرگ و رقابتی‌ای است. مت ریمک در سال ۲۰۰۹ این شرکت را تأسیس کرد چیزی که شاید در کرواسی امری غیرممکن به نظر می‌رسید. او سپس بی ام و سری ۳ نسل E30 خود را به خودرویی برقی تبدیل نمود و با استفاده از آن توانست رکوردهای جهانی متنوعی را در سال ۲۰۱۱ ثبت کند.

کانسپت وان این خودروساز اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت همان سال رونمایی شد و در سال ۲۰۱۶ نیز ریمک اولین خودروی خود را به دست مشتری رساند. این شرک در سال ۲۰۱۸ از خودروی C_Two رونمایی کرد که در نهایت به همان ابر خودروی ۱۸۸۸ اسب بخاری نورا بدل شد. میت ریمک همچنین راهی برای همکاری با بوگاتی پیدا کرد و سرانجام شرکت بوگاتی ریمک تأسیس گردید. با این تفاسیر آیا میت ریمک حتی وقتی برای استراحت و خواب داشته است؟ ظاهراً تعداد کارکنان برند ریمک در حال حاضر به بیش از ۲۲۰۰ نفر می‌رسد و در چهار کشور اروپایی دارای تأسیسات خودرویی است. همچنین کار ساخت و ساخت مقر اصلی ریمک هم‌اکنون در حومه شهر زاگرب ادامه دارد. خودروی نورا نسخه سالگرد ۱۵ سالگی برای گرامی داشت همه این دستاوردها معرفی شده است. تنها ۹ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و همگی دارای رینگ‌های آلیاژی دو رنگ، نشان‌های ویژه و نوار مسابقه‌ای روی بدنه خواهند بود.

این خودروها همچنین از دکمه‌های مسی داخل کابین به همراه نشان‌های سفارشی و نوشته ویژه بهره خواهند برد. رنگ مسی موردبحث در بدنه نیز دیده می‌شود که برای اولین بار روی نورا نقش بسته و جذابیت خاصی به آن داده است. رنگ مسی یاد شده با طرح فیبر کربن بخش پایینی بدنه ترکیب می‌شود. قیمت هر نسخه از نورا سالگرد ۱۵ سالگی به حدود ۳ میلیون دلار می‌رسد و هر خودرو با کیف وسایل ویژه به دست مشتری خواهد رسید. ظاهراً هنوز چند نمونه از این مدل برای سفارش موجود بوده و رونمایی رسمی آن تا چند روز دیگر در فستیوال گوودوود انجام خواهد شد. مت ریمک می‌گوید:

صادقانه باید گفت زمانی که کارم را با اولین خودرو در گاراژ شروع کردم حتی آرزوی رسیدن به جایگاهی که امروز دارم را نداشتم. در آن سال‌ها لحظات بسیاری وجود داشت که واقعاً فکر می‌کردم این کمپانی شکل نخواهد گرفت و بنابراین حس می‌کنم رسیدن به این دستاورد ۱۵ ساله ارزش جشن گرفتن را دارد. نورا نسخه سالگرد ۱۵ سالگی خودرویی است که پیشرفت ما را به نمایش می‌گذارد

این مدیر جوان ادامه می‌دهد:

از گاراژ تا جهان، از نگرانی درباره ادامه مسیر تا ارزش چند میلیارد دلاری کمپانی، از تبدیل بی ام و سری ۳ تا تولید پرشتاب‌ترین خودروی تولیدی جهان و از شرکت تولید کننده هایپرکار تا تأمین کننده تکنولوژی برقی و ذخیره انرژی. همه این دستاوردها در کشوری به دست آمده که شاید در زمان تأسیس کمپانی ریمک چیزی شبیه فیلم‌های علمی تخیلی بوده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3212 ديدگاه)

    کاش بوگاتی در کنار بنزینی هاش که خیلی خاصن یه هایپرکار برقی غول هم برای شکوندن شاخ اینا تولید میکرد میدونم که میتونه

    موافقم 0
    مخالفم 16
    1. تحت پیگرد

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (356 ديدگاه)

      ریمک شرکت مادر بوگاتیه شاخ کی رو بشکنه

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. SMS

        ۲۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (326 ديدگاه)

        با اینکه برقیه اما دلرباس

    2. Joker

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (580 ديدگاه)

      نابغه بوگاتی چند ساله با ریمک یکی شده و جانشین نورا هم قراره هیبریدی باشه بعد تو میگی ریمک یه هایپرکار برقی دیگه با برند بوگاتی که مال خودش هسته بسازه که با برند ریمک یعنی بازم برند خودش رقابت کنه😂کل مراحل توسعه بوگاتی توربیون رو خود مت ریمک انجام داده و به گفته خودش ثروتمندان علاقه ای به خرید هایپرکار برقی چند میلیون دلاری ندارن و همین نورا هم هنوز واسه کمتر از یک سوم ۱۵۰ دستگاهی که قراره تولید کنه مشتری پیدا کرده بعد بیاد یه هایپرکار الکتریکی دیگه هم با بوگاتی تولید کنه تا باد کنه رو دستش…🤣

      موافقم 11
      مخالفم 3
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1344 ديدگاه)

    رنگ خوشگلی داره

  3. زیزیگولو

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    این واقعاً یه ابرخودرو حیرت‌ انگیز از یه کمپانی کمتر شناخته شده هستش …………………….. یه هایپرکار تمام برقی که یه بار رکورد شتاب صفر تا صد رو ثبت کرد و یه بارم رکورد سرعت با دنده عقب رو شکست و به نام خودش ثبت کرد

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (88 ديدگاه)

      رکورد صفر ۴۰۰ صفر ۲۹.۹ ثانیه ای دستاورد بزرگی برای یک خودروی برقی بود
      قابلیت اطمینان ریماک بوگاتی به واسطه برندینگ
      از خودرو هایی مثل کونیگزگ و .. بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا