ابر خودروی برقی ریمک نورا به عنوان یکی از سریعترین چهار چرخ های دنیا راهی اتوبان شده تا تواناییهای سرعت و شتاب خود را به نمایش بگذارد. این خودرو در رسیدن به سرعت فراتر از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت مشکلی ندارد.
در حال حاضر نورا جزو سریعترین خودروهای دنیاست اما رانندگی پرسرعت با این خودرو در دنیای واقعی چه حسی خواهد داشت؟ کانال اتومان تی وی پشت فرمان این خودرو نشسته تا تست سرعت و شتاب آن در بخشهای بدون محدودیت سرعت از اتوبانهای آلمان را داشته باشد و همانطور که انتظار داریم اتفاق شگفتانگیزی رخ داده است.
راننده این خودرو تلاش داشته صفر تا ۱۰۰ و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ریمک نورا برقی را ثبت کند. این ابر خودروی بدون آلایندگی به راحتی چنین کاری را انجام داده و سریعترین شتاب گیری با زمان ۲.۸ ثانیه به ثبت رسیده است. در یک فرصت دیگر راننده به دنبال ثبت حداکثر سرعت خودروی موردبحث بوده و بالاترین سرعتی که روی سرعتسنج به نمایش درآمده سرعت ۳۴۸ کیلومتر در ساعت بوده است. البته دستگاه ریس باکس بکار رفته در ویدئو عدد ۳۳۰.۸ کیلومتر در ساعت را نشان میدهد که درهرصورت عملکردی فوقالعاده برای یک خودرو در معابر عمومی خواهد بود.
اگرچه چنین ارقامی برای نورا دیوانه کننده به نظر میرسد اما تمامی تواناییهای آن را به نمایش نمیگذارند. در واقع یک ریمک نورا دیگر توانسته بود سرعت ۴۱۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کند و بهصورت رسمی سریعترین خودروی برقی دنیا لقب بگیرد. راننده این خودرو میرو زرنسویچ راننده تست و توسعه رسمی ریمک بوده است. البته باید گفت نورا برای ثبت رکوردهای سرعت توسعه نیافته و از لاستیکهای جادهای میشلن کاپ 2R استفاده میکند. هرچند یکی از مهندسان میشلن این خودرو را قبل از تست بررسی کرده بود.
در همین ارتباط بخوانید:
- ابر خودروی ریمک نورا رکورد سرعت خودروهای الکتریکی را شکست
- بررسی ریمک نورا، قدرتمندترین خودروی جادهای جهان
- تست فنی و دریفت با ریمک نورا در پیست برفی/ دوبله فارسی
شایان ذکر است نسخههای تولیدی نورا حداکثر سرعت محدود شده ۳۵۲ کیلومتر در ساعت دارند اما مدل حاضر در رکوردگیری ریمک حالت سقف سرعت فعال شده داشت. البته مشتریان نیز میتوانند در رویدادهای خاص و با هماهنگی تیم ریمک نسبت به فعالسازی حالت یاد شده اقدام کنند. به عنوان سخن پایانی باید گفت نورا تست شده در سال قبل به دستگاه ریس لوجیک وی باکس مجهز بود تا دادههای سرعت دقیق را ثبت کند.
فرشاد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲حیف که برقیه و صدا نداره
ولی صفرتاصد2.8 یکم براش زیاد نی احتمال میدادم حداکثر2.6باشه
ali t
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ ۲/۸ ثانیه نه شتاب ۰تا ۱۰۰
Reza Waffen SS
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اصلا شتاب نورا 2.8 نیست صفر تا صد ریمک نورا 1.85 ثانیه هستش 🙄
حتی کانال یوتیوب Drag Times تو کالیفرنیا هم تستش کرده که نتیجه های زیر بدست اومد 👇👇👇
۰–۹۷ کیلومتر بر ساعت (۰–۶۰ مایل بر ساعت) : ۱٫۹۰ ثانیه
۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۰–۶۲ مایل بر ساعت) : ۲٫۰۰ ثانیه
۰–۱۶۱ کیلومتر بر ساعت (۰–۱۰۰ مایل بر ساعت) : ۳٫۶۱ ثانیه
۰–۲۰۹ کیلومتر بر ساعت (۰–۱۳۰ مایل بر ساعت) : ۵٫۳۶ ثانیه
۰–۲۴۱ کیلومتر بر ساعت (۰–۱۵۰ مایل بر ساعت) : ۶٫۸۸ ثانیه
۹۷–۲۰۹ کیلومتر بر ساعت (۶۰–۱۳۰ مایل بر ساعت) : ۳٫۴۲ ثانیه
۱۶۱–۲۴۱ کیلومتر بر ساعت (۱۰۰–۱۵۰ مایل بر ساعت) : ۳٫۲۷ ثانیه
۱۰۰–۲۰۰ کیلومتر بر ساعت (۶۲–۱۲۴ مایل بر ساعت) : ۲٫۹۵ ثانیه
فرشاد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲آها ممنون که گفتی میکما این انقد زیاد نمیشه
الان شد ریمک😂
مازیار
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ایراد خاصی تو ظاهرش نمیشه پیدا کرد
و البته جذابیت خاصی هم
Amir
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲۹۱۱ توربو اس ۲.۴ عه😂😂
Tesla
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲۲/۸ ثانیه !!!! چقدر کند بود ، تسلا پلد تو همین اتوبان های آلمان به راحتی عدد ۲/۴ رو ثبت کرد ( در کانال auto topnl کلیپش هست) ، این نشدن میده نورا مثل تسلا در اکثر جاها عملکرد پایدار و ثابتی نداره ( همه جای دنیا که قرار نیست پیست درگ famosu باشه یا راننده هم دیوید بروکس باشه ) 😒😒👎👎
Shahab
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش 100 تا 200 ریماک شده 2.8 ثانیه . تسلا پلد زیر 4 ثانیه هم توی خوابش نمی بینه 😏
اصلا مگه میشه پلد رو با ریماک مقایسه کرد؟
امین
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بی خیال دنیای خودرو شو.
دیگه بدیهیات یا باید متوجه باشی یا لفت بدی .
Tesla
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲صفر تا صدش خیلی نا امید کننده بود توقع داشتم حداکثر ۲/۲ بزنه ( چون رسمیش ۱/۹۷ هست ) ، جوون جر خوردنش سال بعد توسط رودستر خیلی جذاب میشه 😈😈🇺🇸🇺🇸⚡️
R/T
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲نمیدونی بدون آقای Reza waffen در بالا اشاره کردن شتاب صفر تا دویست ۲.۸ صفر تا صد ۱.۹ الی ۲.۰
فرشاد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲منم خوب نخوندم اون صفرتادویست هس آقای تسلا اس پلد😂
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲صفر تا صدش ۱.۸۵ هست . این ۱۰۰ تا ۲۰۰ هست . به عنوان طرفدار ماشین های برقی نظرات شما فقط باعث ننگ باقی طرفداراس.
تسلا رودستر الان ۱۰ ساله قرار بیاد هنوز هیچ خبری ازش نیست
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲کاش حداقل ویدیو رو میدید بعد نظر میدادید ، خود خبر هم بد نوشته شده البته. این ۰ تا ۱۰۰ رو تست نکردن بلکه ۱۰۰ تا ۲۰۰ رو تست کردن که زمان بیشتری میبره.
جدا از اون باز تو فیلم هم میگه که جاده سر و بالاییه و برای همین یکم زمان بیش تر شده و تایر ها و خود شرایط جاده هم ایده ال نیستند . این ماشین الان رکورد دنیا رو برای شتاب داره .
دانیال_Surrey،England
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلی فکرتو مشغول این اسباب بازیا نکن.
به خصوص از نوع رودسترش،گنده ی پیست محور الکتریکی ها لوتوس اویجا بود که هیچ خبری ازش نیست بقیشونم جز مسیر مستقیم هیچی برای خودنمایی ندارن.
تا وقتی پورشه و مک لارن و فراری از اسپرت برقیشون رونمایی نکردن نمیشه به بقیه زیاد اطمینان کرد.
پورشه که 5 سال دیگه،مک لارنم اواخر دهه و فراری هم احتمالا یه gt الکتریکی تولید کنه،بعید میدونم فراری به این زودیا اسپرت الکتریکی تولید کنه.
در ضمن زیادم درگیر این مسیر مستقیم نباش استون مارتین والکری مسیر 400 رو طبق تست کارانددرایور حدود 8 ثانیه رفته که اسباب بازی هم نیست.
Mostafa
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲لوتوس اویجا کجاش پیست محور بود ؟
اویجا هایپرکار بود مثل شیرون کوئینگ زگ
توتارا و هنسی
d1123
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲مک مورتری اسپرلینگ پیست محور برقی هست نه اوایا
mercedes
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲یه حسی بهم میگه300تا به بعد ریمک نورا از کوینزگ آگراRSجا میمونه
KF
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲برقه دیگ
Hamilton1970
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲دوستان عزیز، همه منتقدین شتاب و دوستداران الکتریکی ها، این عددی که برای شتاب نوشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رو نشون میده نه ۰ تا ۱۰۰ رو😂
دیمن
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲قهرمان پوشالی😊😊
امین
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دوستانی که معتقدند شتاب صفر – ۱۰۰ ۲/۸ ثانیه هست.
لفت بدهند.
دنیای خودرو برای این عزیزان بیش از حد ثقیل هست