نورا یکی از سریعترین خودروهای حال حاضر جهان است که در تلاش اخیر شرکت سازنده، موفق به ثبت رکورد تازهای برای رسیدن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شده است.
ریمک نورا که یک ابرخودروی برقی محسوب میشود اخیرا در یک پیست در آلمان حضور یافته و رکوردهای سرعت متعددی را شکسته است. این خودرو در تست خود در مجموعه تست خودروی پاپنبورگ، ATP، که شامل یک بخش صاف ۴ کیلومتری هم میشود، تعداد ۲۳ رکورد تازه را به نام خود ثبت کرد. متخصصان مجموعههای «دوسافت» و «ریسلاجیک» برای ثبت و تایید رکوردهای این خودرو در مکان تست حضور داشتند و نهایتا تایید کردند که نورا از آنچه که تبلیغ شده بود، سریعتر است.
ریمک، نورای موردبررسی را به تایرهای جادهروی میشلین کاپ ۲ R مجهز کرده بود و با این تایرها توانست تنها درعرض ۱.۷۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که نسبتبه زمان اعلام شده توسط سازنده یعنی ۱.۸۵ کمتر است. خودروساز کرواسیایی تاکید میکند که سطح این پیست برای ثبت رکورد آمادهسازی نشده بود.
ریمک پیشتر توانسته بود رکوردی تازه را برای ابرخودروها در حوزه رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس توقف کامل ثبت کند. نورا برای انجام فرایند یادشده تنها به ۲۹.۹۴ ثانیه زمان نیاز داشت. در مقام مقایسه، میتوان به کونیگزگ رِگِرا اشاره کرد که برای انجام همین تست ۳۱.۴۹ ثانیه زمان نیاز داشت؛ تست رگرا در سال ۲۰۱۹ و در باند پرواز «رادا» در سوئد انجام شده بود.
ریمک نورا حضوریافته در تست سرعت در آلمان از رنگی تازه برای این خودرو بهرهمند شده بود که بخشهای سبزرنگ آن، به بیامو e-M3 بنیانگذار شرکت ریمک اشاره دارد؛ این بیامو سری ۳ E30 1984 خاص حدودا ۱۲ سال پیش توسط خود مت ریمک به خودرویی کاملا برقی تبدیل شده بود. حال و با گذشت ۱۱ سال از ساختن آن بیامو برقی، ریمک خوشنود است که اعلام کند ابرخودروی مشهورش برای رسیدن به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و توقف مجدد به زمان بسیار کمی نیاز دارد.
نتایج تست ریمک نورا را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید:
تست | ریسلاجیک (ثانیه) | دوسافت (ثانیه) |
۰ – ۶۰ مایل بر ساعت | ۱.۷۴ | ۱.۷۴ |
۰ – ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۱.۸۲ | ۱.۸۱ |
۰ – ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۴.۴۲ | ۴.۴۲ |
۰ – ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۹.۲۳ | ۹.۲۲ |
۰ – ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۱.۳۲ | ۲۱.۳۱ |
۱۰۰ – ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۲.۵۹ | ۲.۵۹ |
۲۰۰ – ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۴.۸۱ | ۴.۷۹ |
۲۰۰ – ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت | ۲.۰۰ | ۲.۰۰ |
۰ – ۱۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت | ۴.۰۳ | ۳.۹۹ |
۰ – ۲۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت | ۸.۸۵ | ۸.۸۶ |
۰ – ۳۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت | ۱۵.۶۸ | ۱۵.۷۰ |
۰ – ۴۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۹.۹۴ | ۲۹.۹۳ |
یکچهارم مایل | ۸.۲۶ | ۸.۲۵ |
یکهشتم مایل | ۵.۴۶ | ۵.۴۴ |
مایل ثابت | ۲۰.۶۲ | ۲۰.۵۹ |
۰ – ۱۰۰ مایل بر ساعت | ۳.۲۳ | ۳.۲۱ |
۰ – ۱۲۰ مایل بر ساعت | ۴.۱۹ | ۴.۱۹ |
۰ – ۱۳۰ مایل بر ساعت | ۴.۷۴ | ۴.۷۵ |
۰ – ۲۵۰ مایل بر ساعت | ۲۱.۸۹ | ۲۱.۸۶ |
۶۰ – ۱۳۰ مایل بر ساعت | ۲.۹۹ | ۲.۹۹ |
۰ – ۲۰۰ مایل بر ساعت | ۱۰.۸۶ | ۱۰.۸۶ |
نورا درکنار ثبت ۲۲ رکورد یادشده که در فهرست بالا عنوان شدهاند، رکوردی برای کوتاهترین فاصله لازم برای توقف خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز ثبت کرده است. بنابر نتایج تستها، این ابرخودروی اروپایی برای توقف از سرعت یادشده تنها به ۲۹.۱۲ متر فضا نیاز دارد؛ البته این عدد توسط ریسلاجیک اعلام شده و دوسافت معتقد است که فضای لازم برای توقف نورا ۲۸.۹۶ متر است.
mercedes
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲منتظر رکورد شکنی یسکو هستم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲منتظر کونیگزگ برقی باشید
R
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲نوشتید در ۱.۷۴ به صد میرسه اشتباهه به ۹۶ میرسه
Tesla
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲دقیقا آقای اشتری 🙌🙌 ، مگه فقط یه هایپرکار الکتریکی مثل جانشین ۹۱۸ اسپایدر یا کوئینگزگ برقی ، بتونن این رکورد ها رو بشکنن
mahdi-es17
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه با 400کیلومتردر ساعت تصادف کنیم چی میشه🤔
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲بستگی داره ایمنی چه طور باشه؛
چند کیسه هوا عمل کنه، واکنش بدنه خودرو به ضربه و زاویه برخورد چه طور باشه، مقاومت شاسی هم خیلی مهمه
کبریا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲عنوان اشتباه نیست؟ صفر ۴۰۰ صفر کیلومتر برساعت ینی چی؟
Shahab
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲با اینکه زیاد با ماشین برقی ها موافق نیستم ولی نورا به معنای واقعی هیولائه…
Amiro
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲صفر تا صد ۱.۸ یک زمانی رکورد ۲.۹.۲.۸ از این قبیل بود حالا فکر کنید آینده بحث ۰.۷ یا ۰.۶ میشه
شاید هم کم تر
دنیا به سوی جلو و ما با اختلاف قرن ها پی های کپی زدن محصولات از رده خارج شده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲نه دیگه :) تمام قوانین جهان هستی زیرسوال رفت
اون طوری که راننده از داخل منفجر می شه
بعد مثلا در سال 2070 صفر تا صد ماشین ها به صفر می رسه
سال 2100 منفی میشه
مردیم از خوشی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲بله درسته بدن انسان تا یه جای تحمل شتاب و فشار را داره و احتمالا اون سرحد تحمل هم چیزی حدود یک ثانیه باشه
والبته ما تا چنین تایمی فاصله چندانی نداریم شاید ۲۰۴۰ سوپر اسپرت هایی با شتاب ۱ ثانیه داشته باشیم
علیx76
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲انسانهای عادی عموما تا ۳ جی شتاب رو میتونن به مدت کم تحمل کنن (جی منفی مثل ترمزگیری دشوارتره)
با فرض ۳ جی شتاب ثابت (شتاب ماشین کاهشیه) صفر تا صد همون ۱ ثانیهای که شما گفتی میشه.
ولی با شتاب بالاتر هم بدن انسان متلاشی نمیشه، صرفا بیهوش میشه.
توی خلبان.های جنگی، حتی ۱۰ جی شتاب کوتاه مدت هم براشون قابل تحمله و دچار مشکل دائمی نمیشن.
احتمالا شتاب ۱۵-۲۰ جی مرز بین مشکلات دائمی و موقتی باشه.
Tesla
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲آقای اشتری از نظر شما اولین بنتلی برقی ، واقعا میتونه تو ۱/۵ ثانیه صفر تا صد بزنه ؟ ( من الان صفر تا صد ۱/۸۲ رو از پشت صفحه موبایل دیدم سر گیجه گرفتم دیگه چه برسه به ۱/۵ 😅 )
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲من اصلا نمی تونم صفر تاصد کمتر از 2 ثانیه رو درک کنم، حتی 2/5 هم خیلی باورنکردنیه
انگار همه دروغ می گن :)
زمانی که نیدفوراسپید بازی می کردم، سریعترین ماشین مکلارن F1 بود صفر تا صد 3/5 ثانیه
datsun
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲مثل تیتر که تا آدم بیاد بخونه بفهمه چی به چیه مغزش تایم رد میکنه 🙂
مهراد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲آقای اشتری ، دیگه این دنیا بدرد نمیخوره
۲۳ رکورد ! خیلی اوضاع خیطه خیلی
reza
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲شتاب 0.7 ثانیه دقیقا میشه 4G که طبق حساب کتابایی که الان کردم با فرض خودرویی 1000Kg و تایر های 21 اینچی 13600N.m گشتاور میخواد ازونجایی که مسافت شتاب گیری صفر تا صد میشه فقط 20m بسته به نسبت دنده گیربکس و دف قدرت انجین باید یه چیزی حدود 7000HP-10000HP باشه حالا باید لاستیکای این خودرو 13600N.m رو بدون هرزگردی به آسفالت منتقل کنه(اینم میشه ضریب اصحکاک لاستیک و آسفالت برابر 3.9 که لاستیک و آسفالت عادی بهترین حالت به 1 نمیرسه) که همون تایر و آسفالت درگستر هارو میخواد. پس عملا رو جاده غیر ممکن به نظر میاد. ( یک ساعته نشستم حساب کتاب می کنم )
سبحان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲این نوع تبلیغات فلکس برای بقیه زیر برند هاش دیده بودیم حالا ریمک هم اضافه شد
فاقد ارزش
R/T
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/rimac-nevera-sets-23-records-at-the-automotive-testing-papenburg-in-germany-6.jpg
این رنگش چقدر خوشگله
R/T
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲آفرین به ریمک
P
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲0 تا 200 هم اندازه خودرو فرمول یک !!!! جالبه
Siyavash
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲من که مغزم ترکید برا ابن رکورد ها با این که مخالف خودرو برقی هستم ولی ریماک واقعا شاهکار هست….حالا باید منتظر همکاریش با بوگاتی باشیم که ببینیم بوگاتی نسل بعد که با استقاده از موتور برقی و موتور ۱۶ سیلندر خودش چه کارایی میکنه…
elonlion
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲مجموعه فلکس واگن فقط یه گروه عکاسی و فیلم برداری تدوین داره . برای بوگانی هم همین عکاس میاد از همین زاویه ها عکس میگیره
فلکس یه کلاس عکاسی ثبت نام بکنه این گروه نصف مشکلات حل میشه
DNA
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲تو جمعمون فیزیکدان داریم؟
لطفا مقدار جی رو حساب کن
Tesla
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲طبق چیزی که توی خود سایت ریمک گفته شده : ۱/۱ g
reza
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲با شتاب 1.81s میشه ۱.۵۶G
harry-potter
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲بیشترین سرعتی که رفتی (با ماشین نه موتور!) چند تا بوده؟
خودم ۱۸۰ (جاده فیروزکوه)
یه دفعه پیچ شد ته ماشین در رفت نزدیک بود بمیرم 😂😂😂😂😂
اقا تند نرید خیلی خیطه
PURIYA
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲عزیز من با ماشین ایرانی که ۱۸۰ تا نمیرن حالا باز بعضی ها ۲۲۰ یا ۲۳۰ تا هم پر میکنن من نمیدونم چرا؟ مشکل من سرعت نیست من خودم عشق سرعتم ولی اخه خود ماشینی که باش ۲۰۰ تا پر میکنیم هم اعتماد به نفسشو نداره که انقد بره😅
مثلا بی ام و m۵ رو اگه تست رانندگیش رو تو اتوبان ببینی مثل هلو تا ۳۳۰ تا میره اون پایداریش بالاست اما اینا که اینطور نیستن
harry-potter
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اقا اگه دیدید یکی تند میره و اصلا به حرفتون گوش نمیده و احساس لرز می کنید
موزیک رو قطع کنید (تجربه)
DDT
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه موزیک گوش نمیداد چی ؟
Tesla
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲electric power ⚡️⚡️💪💪
datsun
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲تو صفر تا ۶۰ مایل هنوز کندتر از اسپارک اووله
^MSP^
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲میخاستم بخابم
دیگه تا اخر هفته نمیخابم
Royal Driver
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲حالا این همه سرعت، خب که چی بشه؟
Joker
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲فکر کن جانشین شیرون دیگه چه جونوریه که مت ریمک گفته شیرون و نورا هر دو زیر سایه اش قرار میگیرن! ریمک گفته جانشین شیرون اولین اولتراکار واقعی دنیای خودرو خواهد تا جایی که تا سالها هیچ رقیبی رو نزدیک خودش نخواهد دید!یکی از نشریات آلمانی هم گفته بوگاتی ریمک انجین ۱۶ سیلندر کاملا جدیدی برای جانشین شیرون تدارک دیدن که حجم کمتر و تراکم بالاتری داره که باعث میشه وزن پایینتری داشته باشه تا با موتورهای الکتریکی سازگار باشه ولی دیگه خبری از آرایش w نخواهد بود، تا سال آینده تمام محصولات بوگاتی و ریماک تولیدشون خاتمه پیدا میکنه و بلافاصله جانشین شیرون معرفی میشه،در ضمن تولید بولاید هم از ماه آینده شروع میشه و قراره به آتیش بکشه تمام رکوردها رو،مانی خوشبین هم چند روز قبل بوگاتی بولاید خودش رو با رنگ زرد پیکربندی کرد و تا چند ماه آینده قراره تحویل بگیره…
حسین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲روحم تازه شد
از این همه شکوه
تشکر
Khan
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اعجابانگیز ه
arsalan-car
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ریمک واقعا هیولائه من هنوز تو کف رکوردشم
reza342
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲این بنده خدا که 410 هم رد کرد بعدش زد رو ترمز:)) رانندش تاخیر داشت
رامتین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲برای من معیار تاپ اسپید بسیار مهمه که برقی ها اصلا نمیتونن به هایپرکارها نزدیک بشن. در بقیه موارد قابل تحسین هستند.