ریمک نورا با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۵.۲ ثانیه، با اختلاف ۲۰ ثانیه رکورد سریعترین خودروی الکتریکی استاندارد جاده در پیست نوربرگرینگ را شکست.
ریمک نورا رکورد تسلا مدل S در نوربرگ رینگ را به میزان قابل توجه بهبود داده است. دیروز این هایپرکار ساخت کرواسی، یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۵.۲ ثانیه طی کرد. رکورد نورا در مسیر کوتاهتر پیست که ۲۰.۶ کیلومتر طول دارد هم ۷ دقیقه و ۰.۹ ثانیه بوده است. این رکورد توسط رانندهٔ کروات «مارتین کودریچ» با لاستیکهای میشلن کاپ 2R ثبت شد.
تسلا مدل S با پکیج پیست اواسط خردادماه با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۵.۲ ثانیه، رکورد سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی نوربرگرینگ را از پورشه تایکان توربو S گرفت. این یعنی رکورد نورا حدود ۲۰ ثانیه از تسلا سریعتر بوده است. در ویدئوی زیر میتوانید ببینید که نورا چطور با گشتاور فوری خود از پیچی به پیچ دیگر شلیک میشود و تنها صدایی که شنیده میشود صدای باد و لاستیکها است.
البته ثبت این رکورد اصلاً کار آسانی نبوده است. کودریچ دراینباره میگوید:
ما در طول تمرینات طی این هفته شرایط آب و هوایی چالشبرانگیزی داشتیم و روزهایی را برای لپ تایم زدن انتخاب کردیم که به نظر میرسد یکی از گرمترین روزهای پیست در این تابستان بود.
اعداد و ارقام مشخصات نورا خارقالعاده است. چهار موتور الکتریکی این ماشین ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارند و توسط یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی تغذیه میشود. این هایپرکار برقی ظرف تنها ۱.۷۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۸.۲۵ ثانیه طی میکند.
هرچند عملکرد نورا در نوربرگرینگ قابلتحسین بود اما هنوز فاصلهٔ زیادی با همتایان بنزینی خود دارد. عنوان سریعترین خودروی تولیدی این پیست هماکنون در اختیار مرسدس AMG One با ۶ دقیقه و ۳۵.۱ ثانیه قرار دارد که در نوامبر ۲۰۲۲ ثبت شد. این در حالی است که هایپرکار برقی چینی نیو EP9 نیز در سال ۲۰۱۷ زمان ۶ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه را ثبت کرد که از تمام خودروهای تولیدی آن زمان سریعتر بود اما EP9 خودروی تجاری محسوب نشد.
*ALI*
۲۹ مرداد ۱۴۰۲این ریمک هم ماشین های برقی خوبی تولید میکنه ماشین های سریع حالا رکورد شکنی هم کرده یادمه یه بار تو برنامه تور بزرگ یه مدلش بود که توی یه مسابقه درگ اون لامبورگینی و هوندا هرو شکست دارد
Yazdan
۳۱ مرداد ۱۴۰۲و بعدش ترکید🤣
رضا
۲۹ مرداد ۱۴۰۲بعد از تصادف هموند و معروف شدن ریمک خیلی سرعت رشدشون بیشتر شد! ماشینهای زیبایی تولید میکنن.
AMANTE
۲۹ مرداد ۱۴۰۲خوب چرا الان باید زمان تسلا مدل S Plaid با ریماک نورا مقایسه بشه؟ وقتی که هیچ ربطی به هم ندارن بجز الکتریکی بودن.
بهتر بود میگفتن سریعترین ماشین یا سوپر ماشین الکتریکی پیست نوربرگرینگ.
بزارید باب این مقایسه یک مثال بزنم. فرض کن BMW M5 CS توی یک پیست زمان ثبت کنه و بعد مرسدس بیاد با AMG GT BS رکورد بهتری ثبت کنه و بگن مرسدس رکورد پیست فلان رو از BMW پس گرفت. این دو هم هیچ ربطی به هم نداشتن بجز موتور V8 شون.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ مرداد ۱۴۰۲دلیل مقایسه خیلی روشنه
رکورددار قبلی تسلا بوده
https://www.pedal.ir/tesla/esla-model-s-plaid-reclaims-nurburgring-record/
نشناسی بهتره
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ممکن ولی بشدت خوشحالم که تسلا رو شکست داده روی فن هاش رو کم کرد رسماً:)))
اشکان
۲۹ مرداد ۱۴۰۲تسلا واقعا ماشین خوبیه!! داخل یوتیوب ام سرچ کنید یه بنده خدا هست ، ایرانی مقیم آلمانه….این مدل تسلارو بررسی کرده!! کلی ام تعریف از کیفیتش میکنه و میگه: فکر نمیکردم انقدر خوب باشه!!
شاخ تسلارو باید با ماشین هم رده خودش شکست ، نه ریماکی که اصلاً ربطی به تسلا نداره…
Hamidreza
۳۰ مرداد ۱۴۰۲آقای اشتری… ریماک با این همه قدر و گشتاور و تکنولوژی و… قیمت فضایی، نتونست زیر 7 دقیقه رکورد بزنه؟
واقعا عجیبه…
R@min
۲۹ مرداد ۱۴۰۲یه مثال واضح برای تاثیر وزن بالا در پیست.
OM.01
۲۹ مرداد ۱۴۰۲(یه مثال واضح برای تاثیر وزن بالا در پیست)
ریماک نورا وزنش 2133 کیلوگرم هست
nio ep9 چینی هم 1735 کیلوگرم
https://www.pedal.ir/chinese/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%A9%D9%86%DB%8C-nio-ep9-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/
20 ثانیه اختلاف. 6:45 😄
(جالبه نسبت قدرت به وزن nio ep9 تقریبا 1.29 هست و ریماک نورا 1.1 هست اما ep9 سریعتر هست اول به خاطر وزن و چابکی سر پیچ و دوم دانفورس بسیار زیاد که سبب شده اجازه تردد نداشته باشه)
nio ep9 تو پیست تخت گاز هم خیلی سریع بود و همچنین ریچارد هموند رو هم شگفت زده کرد.
خودروی برقی سبک وزن میشه ساخت ولی آسان و ارزان نخواهد بود. حداقل فعلا…
محمدهادی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲زشته
بسیار زشته
Alireza
۲۹ مرداد ۱۴۰۲این رکورد قشنگ اینو نشون میده که برقی ها چقدر فاصله دارن
شما در نظر بگیر که ۹۱۱ gt3rs با یک چهارم قدرت نزدیک ده ثانیه سریع تره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ مرداد ۱۴۰۲برقی ها هنوز خیلی سنگین هستند
حالا یکی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲فقط یکسال دیگه صبر کنید…
JDM سابق
۲۹ مرداد ۱۴۰۲این رکورد زنی ها بخش عمده اش تکیه بهگر گشتاور آنی موتورهای برقی تو شتابگیری دور های پایین بعد از گذراندن پیچ ها هست وگرنه یه هایپر کار بنزینی آیرودینامیک با ۲۰۰۰ اسب بود همون۲۰ ثانیه اختلاف بینشون پیش میومد. این وسط میشه گفت NIO با اینکه برقیه و وزن بالایی داره تونسته رکورد خوبی بزنه
مازیار
۲۹ مرداد ۱۴۰۲کمتر از انتظار بود که طبیعیه وزن بالا همه مشخصات چشمگیر دیگه رو خنثی می کنه
هایپرکارهای محدوده ۱۰۰۰ کیلو زیرلفظی میخواین؟
JDM
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ماشینای الکتریکی به دلیل گشتاور انی که دارن تو زمان ورود و خروجشون ازپیچ خیلی تاثیر داره مثلا یه ماشین توربو با تنفسطبیعی ماشین توربو موقع خروج نیروی جی رو راحت تر خنثی میکنه درحالیکه برای تنفسطبعی برای اینکه تعادلرو حفظ کنه بیشتر با این مسئله درگیره
ماشین های برقی هم مثل توربو هستن مخصوصا چهارچرخ متحرک که فشار کمتری هم روی لاستیکا میندازن تا ماشینای FR و FF
JDM
۲۹ مرداد ۱۴۰۲البته من تو توضیح دادن مهارت ندارم امیدوارم منظورمو رسونده باشم. اینا دلایلی هستن که الکتریکی هارو تو پیست هم سریع کرده
GMA
۲۹ مرداد ۱۴۰۲واسه ماشینی با این مشخصات بیشتر آبرو ریزی هست ثبت چنین تایمی! از وایپر هم کند تره!! اگر به همین گشتاور آنی برای شتاب گیری ها هم متکی نبود در حد همون سدان های خانوادگی تایم میزد!
تمام این اعداد ارقام تو خط مستقیم که وزن تعیین کننده نیست باعث ثبت رکورد شگفت انگیز میشه. وگرنه تو پیست چنین فاجعه ای پیش میاد…
در کل هنوز جا داره تا الکتریکی ها تو پیست به درون سوز ها نزدیک بشن، وزن شون خیلی بالاست متاسفانه…
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۴۰۲((در کل هنوز جا داره تا الکتریکی ها تو پیست به درون سوز ها نزدیک بشن، وزن شون خیلی بالاست متاسفانه))
این حرف فقط شامل همین ریمک و رفقای تازه کارش ( اسپارک و….) میشه که به خیال خودشون فکر میکنن همه چی در خط مستقیم خلاصه شده…
S plaid همین الان از تمامی رقبای درونسوز کلاس خودش در پیست سریع تره ، در حالی که هم مثل این الکتریکی هست ، هم وزن بالایی داره و هم اینکه بر خلاف همه به هیچ کدام از آپشن های معمول پیست مجهز نشده.
GMA
۲۹ مرداد ۱۴۰۲حرف شما کاملا درست.
ولی نسبت قدرت به وزن S plaid نسبت به سدان های مذکور که ازشون جلوتر هست چطوره؟
دیگه با +1000 hp و وزنی که فقط حدود 100kg از رقبا بیشتره نباید سریعتر باشه بنظرت؟
در حالی تمام سدان های درون سوز رقیبش زیر 700 hp قدرت دارند.
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۴۰۲به اسب بخار نیست دوست عزیز…
تعداد زیادی هایپر کار درون سوز داریم که بیش از دو برابر GT2 RS و AMG GT بلک سریز اسب بخار دارن اما در پیست هیچ حرفی برا گفتن ندارن…
همین چند روز پیش KM77 هم ثابت کرد که S plaid خیلی فراتر از اعداد و ارقام اسب بخار و شتاب و گشتاور الکتریکی و…. هست
GMA
۲۹ مرداد ۱۴۰۲قطعا تنها عامل اسب بخار نیست، اما آیا بی تاثیره؟
مازیار
۲۹ مرداد ۱۴۰۲المیراژ شما این پلنگ نارنجی رو نمی بینی؟
https://fastestlaps.com/models/jaguar-xe-sv-project-8
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۴۰۲GMA @
روی s plaid که در زمان تایمگیری محدود کننده سرعتی ۲۹۰ کیلومتر داشت ، کاملاً بی تاثیر بود…
چهار پیچ مانده به پایان پیست نوربرگرینگ یک مسیر مستقیم تقریباً ۳ تا ۴ کیلومتری هست که در آنجا به وضوح می بینیم که S plaid از ۲۸۹ کیلومتر در ساعت رد نمیشه در حالی که AMG GT63s به ۲۹۷ کیلومتر می رسه….
.
.
.
مازیار @
تسلا هم براحتی میتونه با تغییرات زیادی چند صد دستگاه s plaid مخصوص پیست بسازه….
بی ام و هم میتونه این کارو با m5 cs انجام بده ،،، مرسدس و پرورشه و کادیلاک هم همینطور…..
شما کافیه یه نگاه به گروه تیونینگ unplugged performance بندازین تا ببینین یک s plaid تجهیز شده چه توانایی هایی در پیست داره ، نسخه ای از s plaid رو دارن که در هر پستی که پا می زاره سریعتر از GT2 RS تایم میزنه…!!!
شما بگین که تایم نسخه معمولی جگوار XE چند هست ؟؟
( حیف که ساخت نسخههای تولید محدود و گران قیمت از هدف و برنامه تسلا خارجه )
مازیار
۲۹ مرداد ۱۴۰۲بله فعلا خارجه
حیف که خارجه
تا ببینیم چی میشه
محمد
۲۹ مرداد ۱۴۰۲اینجا تاثیر وزن مشخص میشه ، شما نمیتونید قوانین فیزیک رو نادیده بگیرید با این اعداد و ارقام و پرفرمومنس فوق العاده بالایی که داره تو پیست حریف پورشه ۵۲۵ اسبی بنزینی نیست
هوشنگ بایی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲به نظر من شاید رانندگی با برقی ها خیلی سخته وجسارت بیشتری میخواد
S
۲۹ مرداد ۱۴۰۲این مقاله برا کسایی خوبه که اعتقاد داشتن این ماشینا میتونن رکورد وان بزنن و مارو متعصب جلوه دادن و الان فقط قیافشون دیدن داره. کاش سعی کنیم یاد بگیریم وقتی از برندی بدمون میاد افتخاراتشو نبریم زیر سوال. این ریمک دیگه سریعترین ماشین بود حالا دیگه بحث مهندسی و اینام که دیگه به کنار.
reza
۲۹ مرداد ۱۴۰۲به نظرتون میشن ایکس پورشه هم میخواد همینجوری تایم بزنه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ مرداد ۱۴۰۲به نظرم اون داستانش فرق می کنه
سبک وزن خواهد بود و فناوری جدید برای باتری خواهد داشت، احتمالا باتری حالت جامد
بعید نیست پورشه از باتری ظرفیت کمتر با شعاع حرکتی پایین استفاده کنه تا وزن کم و عملکرد فنی بهتر بشه
MasouD
۲۹ مرداد ۱۴۰۲هایپرکار الکتریکی توی خیلی از سوپرکارهای فسیلی توی آینه دیده میشه
چرا میگیم جاروبرقی
خاص
۲۹ مرداد ۱۴۰۲آقای S سلام
هیچکدوم از ماشینهای پیستمحوری که بنده قبلاً نام بردم، برقی نبودند.
۱:
AstonMartin Valkyeri
RedBull RB17 2026
Czinger 21C BlackWing 2024
Ferrari F250 2024
2:
AstonMartin Valhalla 2023
Mercedes-AMG One
Ferrari SF90 XX 2024
Pagani Imola / Huayra R evoluzion Barchetta
Porsche 911 GT1 RS 2024
3:
GMA T.50
Mercedes-AMG GT Black Serie
Ferrari SF90 2019
Mclaren Senna
Porsche 911 GT2 RS 2024
همونطور که میبینید ما هیچ تعصبی علیه محصولات بنز نداریم.
حرف اینه که محصولات بنز یا هر شرکت دیگهای رو به اندازهای که جا داره، تحسیناش کنید نه بیشتر.
و از هیچ محصولی ، بُت نسازید.
S
۲۹ مرداد ۱۴۰۲کاربر خاص سلام .
بخدا منم اصلا تعصبی حرف نمیزنم اگه دقت کرده باشی تو بحثای قبلیمم بجز بنز از فراری از پورشه و… هم به عنوان بهترینها نام بردم و فقط بحث من مرسدس نبود اسم وانم اگه آوردم بخاطر این بود که رکورد الان دستشه منظور فقط بنز نبود کلی داشتم میگفتم مگه نه این رکوردا به قول خودت هر چند سال یبار جابجا میشه ولی من حرفم اینه که این باید قبول کنیم که کمپانی هایی مثل مرسدس . فراری . پورشه . بوگاتی و… اینا کمپانی های بزرگی هستن و نمیشه افتخاراتی که از قدیم تا الان بدست آوردن نادیده بگیریم من کل حرفم این بود بخدا تعصبی حرف نمیزنم الان یه مثال برات میزنم یه ذره بالاتر زیر همین پست طرف اومده m5 که یه ماشین سدان هست با خیلی تعصب داره با این مقایسه میکنه که سوپر اسپرت هست و خیلی از m5 قویتره و اصلا قابل قیاس نیستن حالا به نظر شما حرف من تعصبی یا حرف ایشون که اومه بالا داره m5 با amg gt که یه ماشین تمام سوپر اسپرت هست مقایسه میکنه ؟؟؟ والا بخدا ما تعصبی حرف نمیزنیم من اگه چیزی میگم از رو آمار میگم مگه نه تعصبی رو ماشینی ندارم نمیگم بنز دوست ندارم دوست دارم زیادم دوست دارم ولی هیچوقت از رو تعصب نمیام حرفی بزنم الکی بخام تعریف کنم . شما عزیزی دوست عزیز اگه یه موقع چیزی گفتم شرمنده
خاص
۳۰ مرداد ۱۴۰۲منم شرمندهم آقای S که منظورتون [در پستهای قبلی] رو بهخوبی متوجه نشدم.
بله موافقم
برای بررسی و نظردادن درمورد خودرو یا هرچیزِ دیگهای [همونطور که اشاره کردید] باید بدونِ تعصب، نقاط قوت + نقاط ضعفاش رو درکنارِ هم دید.
در اینصورت میتونیم [بهجای نظردادن بصورتِ صفر و صدی] ، یک نظرِ جامع و میدانی بدیم.
S
۳۰ مرداد ۱۴۰۲خواهش میکنم شما عزیزی🙏🙏.دقیقا درست میفرمایید کاملا موافقم
S
۲۹ مرداد ۱۴۰۲البته ببخشید اشتباه شد سر جریان m5 چنتا پست پایینتر زیر پست مربوط به amg gt جدید بود طرف اینو گفته بود
حسن
۲۹ مرداد ۱۴۰۲جا دار یادی کنیم از 919evo که انگار با دوبرابر سرعت ریماک پیستارو رد میکرد و با قدرت کمتر رکورد عجیب و غریبی زد
مهردادکمال
۲۹ مرداد ۱۴۰۲این تازه غول ماشینای الکتریکیه!!! مقایسه کنین با ماشینی که یک هشتم این پولشه
پورشه ۹۱۱ gt2rs
رامتین
۳۰ مرداد ۱۴۰۲شتاب گیری خوبی داره ولی وقتی با این سرعت وحشتناک حرکت میکنی، 30 ثانیه اختلاف، فوق العاده زیاده. این یعنی ببینید amg one چی بوده که 6:30 زده. اما بنظرم برترین خودروی تولیدی تاریخ (البته از نظر من) 911 هست. ورژن gt2 rs. فقط با 690 اسب، 6:38 ثانیه.
سرزمین آفتاب تابان
۳۱ مرداد ۱۴۰۲خیلی کند بود فکر نمی کردم انقدر ضعیف باشه