ریمک-ریماکسایر خودروهای اروپایی

اهداف آتی ریمک مشخص شد؛ تولید خودروهای سبک‌تر و پیست محور

مدیر ارشد شرکت ریمک در گردهمایی موتور اسپرت Quail رکوردشکنی جدید نورا برقی در پیست مشهور نوربرگ رینگ را گرامی داشت و درباره برنامه‌های آتی شرکت صحبت کرد.

اگرچه ریمک در سال‌های اخیر به موفقیت‌های زیادی دست یافته است اما هنوز هم به دنبال راه‌هایی برای بهبود پرفورمنس محصولات خود است و یکی از این روش‌ها کاهش وزن خواهد بود. رسانه‌ها در خلال مراسم گرامی داشت رکوردشکنی نورا در جهنم سبز با امیلیو سروو مدیر فنی ارشد ریمک گفت‌وگو کردند. او می‌گوید ابر خودروهای برقی در آینده اگر خواهان حضور در زمینه موتور اسپرت باشند حتماً باید وزن خود را کمتر کنند. این مدیر رده‌بالا می‌گوید:

اگر به دنبال تولید نسخه پیست محور ریمک نورا باشیم قطعاً مجبور خواهیم بود آن را سبک‌تر کنیم؛ و برخی بهینه‌سازی‌های دیگر نیز می‌بایست انجام شود تا خودرو سواری خشک‌تری داشته باشد و بتواند با راننده ارتباط بیشتری برقرار کند

سروو از پاسخ به این سؤال که آیا ریمک نیز همانند برخی شرکت‌ها از جمله مازراتی به دنبال تولید خودروهای اسپرت مخصوص پیست است یا خیر طفره رفت اما گفت اگر نورا به دنبال ارائه حداکثر پرفورمنس در پیست باشد باید برخی بهبودها را تجربه کند. به نظر او کاهش وزن قطعات برقی می‌تواند به این موضوع کمک کند و باتری نیز در زمان شتاب گیری‌های سنگین کارایی بهتری در برابر کاهش شعاع حرکتی داشته باشد. از نظر تئوری می‌توان یک باتری سبک‌تر و جمع و جورتر برای کاهش وزن را در خودرو نصب کرد.

اگرچه وزن نورا به ۲۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد اما جزو سریع‌ترین خودروهای دنیاست و برخی رسانه‌ها در خلال تست درایو آن حتی صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیه‌ای را نیز ثبت کرده‌اند. این خودرو همچنین به خاطر چسبندگی استثنایی و هندلینگ بسیار خوب خود کارشناسان را تحت تأثیر قرار داده است و به همین خاطر می‌تواند با سرعت بالایی از پیچ‌ها عبور کند. شایان ذکر است ریمک نورا یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۵.۲۹۸ ثانیه طی کرده تا ۲۰ ثانیه سریع‌تر از عنوان دار قبلی یعنی تسلا مدل S پلد مجهز به پکیج پیست باشد. درصورتی‌که گفته‌های مدیر ریمک به واقعیت تبدیل شود شاید در آینده پرفورمنس بهتری را نیز از هیولای این برند شاهد باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (988 ديدگاه)

    سخنرانی و اهداف آتی رو بیخیال
    صبر کنید مک لارن برقی بیاد اونوقت ببینید سبک سازی یه برقی چطوریه تمام😁

    موافقم 36
    مخالفم 8
    1. مهران

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (601 ديدگاه)

      اینطوریه که با یه تصادف ساده از هم میپاشه…

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. X

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        این سبک ماشین بدرد برقی شدن نمیخوره از نظر من شما تخته کنی بین 200 تا 300 تا سرعت بری توی ماشین نیم ساعت هم دووم نمیاره
        و اگر باتری بزرگ تر بشه هم ماشین سنگین تر میشه

        موافقم 14
        مخالفم 4
  2. AMANTE

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    سوپر ماشین های برقی اگه به توانایی برسن که 1 به دو بشن مثلا یک تن وزن و 2000 اسب بخار اون موقع است که رکورد های جالبی خواهیم دید و نفس کشیدن رو برای سوپر ماشین های بنزینی خیلی سخت میکنن.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. ‌ ‌

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5020 ديدگاه)

    سایت پدال از چه سالی ساخته شد؟

    موافقم 7
    مخالفم 2
  4. Scuderia Ferrari

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    فراموش نمی کنم که با ۴۰۰ متر آوانس در مسیر ۱.۵ کیلومتری چطور “آونتادور SVJ” رو پودر کردی و در جهنم سبز توسط یه ماشین ۵۰۰ اسبی (پورشه 911GT3) پودر شدی !!!!
    فوت و فن کوزه گری رو باید از امثال پورشه یاد گرفت که چطور باید پیست رو به آتش کشید نه یک خط مستقیم که چینی ها هم مدعی هستن با برقی شدن ماشین ها
    ریماک زود متوجه شد و راهشو عوض کرد با زرنگ بازی

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. JDM

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      دقیقا همینه که میگی ملاک خیلیا شده همین 400 متر و برندی مثل تسلا بجای بهبود کیفیت و برطرف کردن ایرادات فقط شتاب ماشینو بهتر میکنه ولی به‌قول شما امثال پورشه میدونن که مهندسی و پرفورمنس رسیدن به قدرت بالا هزار اسب نیست بخاطر همین تونسته دهن خیلیا رو ببنده
      تسلا هم اگه گشتاور انی نداشت در حد همون سدان های دیگه تایم میزد بایدم با هزار اسب از سدان های زیر 700اسب سریعتر باشه

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. R

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1221 ديدگاه)

      تو جهنم سبز و پیستای دیگه توسط همون آونتادور پودر شده نیازی به مثال زدن پورشه نیست

    3. LAMBORGHINI

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (196 ديدگاه)

      تو داری میگی این SVJ رو پودر کرد باید یادتون بندازم داخل نوبررینگ SVJ این رو پودر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا