شروع به کار یک کمپانی موفق خودروسازی، هیچگاه آسان نبوده است، ولی شرکت ولزی «ریور سیمپل» امیدوار است تا با ارائه یک مدل پیشرفته کامپکت، بتواند در صنعت خودرو رسوخ کند. مدل ۲ سرنشینه «راسا» که به صورت نمونه اولیه معرفی شده، منحصراً با استفاده از پیشرانه هیدروژنی حرکت میکند و صلاحیت یک تست ۱۲ ماهه را در اروپا پیدا کرده است. این دوره تست، از ماههای آینده سال جاری میلادی آغاز میشود.
ریور سیمپل راسا دارای یک شاسی کمپوزیت فیبر کربنی است و به لطف استفاده از دیگر از قطعات سبکوزن، به وزن خارقالعاده ۵۸۰ کیلوگرم رسیده است. پیشرانه این خودرو از یک پیل سوختی ۸/۵ کیلوواتی تأمین میشود که قدرتی معادل ۱۱ اسببخار برای هر کدام از چهار موتور مورد استفاده در داخل چهار چرخ، در اختیار قرار میدهد. بهعلاوه، این سیستم پیشرانه از یک سری ابرخازن استفاده میکند که میتوانند از طریق ترمزگیری، انرژی دریافت کنند و آن را به صورت الکتریسیته در اختیار موتورهای الکتریکی بگذارند. گفته میشود که مدل تولیدی راسا با استفاده از ۱/۵ کیلوگرم هیدروژن، میتوانند دامنه مسافتی برابر ۴۸۲ کیلومتر داشته باشد. این عملکرد نسبتاً مناسب به نظر میرسد، ولی موضوع زیرساختهای خودروهای هیدروژنی را نیز باید درنظر گرفت. در همین حال، کمپانی ریور سیمپل، کمکهزینهای به ارزش ۲ میلیون پوند از دولت ولز دریافت میکند. ۲۰ نمونه اولیه از این خودرو برای انجام تستها و کسب مجوّزهای قانونی سیستمها ساخته خواهند داشت. اولین مدل تولیدی راسا نیز قرار است در سال ۲۰۱۸ به بازار بیاید. هیهو اسپاورز (Huho Spowers)، مؤسس «ریور سیمپل» در مورد این خودرو میگوید:مهندسی نمونه اولیه راسا، نقطه عطف دیگری در ارائه یک مدل هیدروژنی مقرونبهصرفه و با راندمان بالا به بازار است. ما همهچیز را از صفر و یک کاغذ سفید شروع کردهایم. در نتیجه، فرصتی برای ما فراهم شد تا به مشتریانمان مفهومی مناسبتر از حملونقل و سبکی خودرو معرفی کنیم که هزینه سنگینی را نه به جیب مالک خودرو و نه به محیط زیست، تحمیل نخواهد کرد. راسا، خودرویی ساده، سبک و از هر نظر، جالب و هیجانانگیز است.
مهران
۴ اسفند ۱۳۹۴چرا ماشین سازای نسل جدید اصرار به احمقانه بودن قیافه ماشین دارن؟ حتی ماشین اپل
tv
۴ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز با این که خودم با این ماشین شوخی کردم، ولی این ماشین سیستم پیل سوختی با مزیت مکانیکی بالا داره … که اگه مشکل تولید هیدروژن حل بشه و بشه به آسونی اونو بدست اورد ، برای مثال میشه کل باتریای لیتیومی تسلا رو برداری جاش یه پیل سوختی با یک ششم وزن اون جایگذاری کنی و از هر ماشین بنزین سوزی مسافت بالاتری طی کنی و شتاب و سرعت بیشتری داشته باشی… مهم موتورش نیست مهم فناوری ساخت این پیل سوختیه …
tv
۴ اسفند ۱۳۹۴فیس لیفت ژیانه …
مهران
۴ اسفند ۱۳۹۴چرا ماشین سازای جدید انقدر اصرار به زشت بودن قیافه ماشین دارن؟؟؟؟ حتی ماشین اپل
Mohammad
۴ اسفند ۱۳۹۴وات د فاز؟این دیگه چیه
king 918
۴ اسفند ۱۳۹۴فکر کنم با همکاریه برادران سایپا تولید شده باشه …..
مگرنه چه دلیلی داره ماشین اینقد زشت باشه ……………
سروش
۴ اسفند ۱۳۹۴واقعا چرا اینقد زشته صد رحمت به پراید خودمون
بنتلی
۴ اسفند ۱۳۹۴واقعا ریسک بزرگیه تولید تنها خودرو هیدروژنی،چون هزینه زیادی داره و از طرفی ناشناخته هس و محبوبیت و طرفدار خاصی نداره،ای کاش خودرو عادی هم تولید کنه وگرنه ضررمیکنه مث تسلا البته تسلا دیگه بحرانو پشت سرگذاشته و بامدل شاسی بلند و سدان کوچیک جدیدش حتما سود خوبی میکنه،بخشی از این عدم محبوبیت میتونه ب خاطر شکل متفاوت و عجیب این دست از خودرو ها و همچنین خودرو های هیبریدی و برقی باشه،ب نظرم با ی قیافه متعادل تر و عامه پسندتر میتونه بهتر جایگاهشو بدست بیاره،مث تسلا ک در کنار تکنولوژی پیشرفته و استفاده از برق چهره زیبایی هم داره
moein
۴ اسفند ۱۳۹۴طراحیش عام پسند نیست ولی نوع سوخت هیدروژنیش خوبه
احمد باقری
۴ اسفند ۱۳۹۴قیافه اش جالب نیست.
shz
۴ اسفند ۱۳۹۴من احساس میکنم طراحش یه آدم قدیمیه فسیل شده دهه 50میلادیه
خیلی زشته
احسان(احسان)
۴ اسفند ۱۳۹۴شبیه ماشین 3 چرخ فیلم های مستربینه که تو هر قسمت چپ میشه
ASA
۴ اسفند ۱۳۹۴بدم میاد از فیسش
هرچی خودرو نوین میسازن، چهرش مسخره و افتضاح میشه
آق جبات
۵ اسفند ۱۳۹۴فک کنم نتیجه ازدواج فامیلی بوده…..