شرکت آلمانی راف سه محصول جدید را در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درآورده که جذابترین آنها CRT3 Evo با ۸۰۰ اسب بخار قدرت است.
راف امسال با سه مدل مختلف به هفتهٔ اتومبیل مونتری آمده است که دو نمونه بنامهای تریبیوت و R اسپایدر خودروهای کاملاً جدیدی هستند و دیگری نسخهٔ بروز شدهٔ CTR3 کلاباسپرت با نام CRT3 Evo است. با تریبیوت شروع میکنیم (پورشهٔ سبزرنگ) که از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری هوا خنک ساخت Alois Ruf استفاده میکند و قرار است ادای احترامی به پورشههای ۹۱۱ هوا خنک قدیم باشد.
بااینحال، این پیشرانه از تکنولوژیهای جدیدی مثل سه سوپاپ در هر سیلندر با زمانبندی متغیر و دو میلسوپاپ در هر سرسیلندر و سیستم روغنکاری کارتل خشک بهره میبرد. این موتور همچنین ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که بسیار از پیشرانههای هوا خنک تنفس طبیعی قدیمی پورشه بیشتر است. علاوه بر این، در تریبیوت بهطور گستردهای از فیبر کربن استفاده شده و به رول کیج یکپارچه و شاسی فیبر کربنی مجهز است.
مدل جدید بعدی یعنی R اسپایدر ممکن است یادآور مدل روباز راف برگمایستر باشد که سال گذشته در مونتری به نمایش درآمد. بااینحال، R اسپایدر بهتر و قویتر از چیزی است که راف پارسال به مونتری آورده بود. این مدل روباز جدید به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری تنفس طبیعی شش سیلندر تخت مجهز است که ۵۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود.
در R اسپایدر قسمت هرکدام از سرنشینان با نواری فیبر کربنی از هم جدا شده و مقابل آنها شیشههای جلوی کوچکی جای گرفته است. در داخل هم نمایشگرهایی در دو طرف داشبورد فیبر کربنی نصب شده است. به گفتهٔ راف، این ماشین در جلو به تعلیق مکفرسون و در عقب به سیستم جند اتصالی مجهز است. البته راف این رودستر دونفره را یک کانسپت طراحی توصیف کرده و فعلاً مشخص نیست که تولید و عرضه خواهد شد یا نه.
و نهایتاً به CTR3 Evo میرسیم که قویترین محصول تاریخ راف محسوب میشود. این سوپراسپرت به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برخلاف پورشه ۹۱۱، در CTR3 پیشرانه بین دو محور و دقیقاً پشت صندلیهای جلو نصب شده تا یک سوپراسپرت موتور وسط خلق شود. انتقال نیروی موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد. این خودرو با بدنهٔ کامپوزیت کربنی، توان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و توسط ترمزهای کربن سرامیکی متوقف میشود.
MK
۳۰ مرداد ۱۴۰۲به این میگن ماشین همیشه عاشق این نصخه راف بودم چون پورشه خودش درحال حاضرخودرویی تواین کلاس وبااین مدل تولیدنمیکنه
Cyber truck punk
۳۰ مرداد ۱۴۰۲Ctr 3 evo
the track weapon 🚀🚀
amir
۳۰ مرداد ۱۴۰۲وای فقط نمای عقب تریبیوت عجب ماشینی
R@min
۳۰ مرداد ۱۴۰۲نسل 991 و 992 موتور وسط هستن فقط بخاطر مسائل مارکتینگ این موضوع رو بیان نمی کنن.
M@M@DRZ911
۳۰ مرداد ۱۴۰۲اقا رامین میشه بیشتر توضیح بدید که چرا موتور وسط هستن ؟
R@min
۳۰ مرداد ۱۴۰۲چون موتور تقریبا رو محور عقب و پشت صندلی ها قرار گرفته. اگر اشتباه نکنم تو دو نسل اخیر موتور بیشتر از 4 سانت جابجا شد هر چند نسل های قبلش هم موتور به جلو برده می شد. تصاویر جایگذاری موتور هم ببینین کاملا مشخصه اسم موتور عقب صرفا یه بازی تبلیغاتی هست مثل اسم ماسل کار در صورتی که امروزه اصلا ماسل کاری وجود نداره.
Royal Driver
۳۰ مرداد ۱۴۰۲هیچ دلیلی بنظرم نداره که حتی برای تبلیغات بیان ۹۱۱ موتور وسط بفروشن. باور کردن چنین موضوعی هم درست نیست
R@min
۳۰ مرداد ۱۴۰۲درسته اسم ۹۱۱ موتور وسط ممکنه تاثیر منفی بزاره ولی خب اکثریت مالکین و طرفدارا نمی دونن که باید برای موندن در رقابت ساختار موتور عقب دیگه منسوخ و عقب افتادس.
مهندسای پورشه هم اینو می دونن و تقریبا از ۲۰ سال قبل موتورو جلو اوردن.
رضا
۱ شهریور ۱۴۰۲اگر زحمت بکشی و در گوگل بگردی میبینی که کاملا در اشتباهی،موتور های پورشه هنوز هم مابین محور عقب و عقب خودرو هستن(مقداری هم رو محور)،میتونی با آر۸ مقایسه کنی تا بهتر متوجه بشی.
JDM
۳۰ مرداد ۱۴۰۲380km پشمام عجب چیزیه این مدل CTR3
کسی میدونه که با چه قیمتی میخواد بیاد؟
hssn
۳۰ مرداد ۱۴۰۲البته CTR3 براساس باکستر/کیمن ساخته شده نه ۹۱۱
senior
۳۰ مرداد ۱۴۰۲خوشحال شدم از اینکه گیربکسش دوکلاچس…در کل عالی بود حال کردم…پورشه توی ماشینای اسپورت شاهکاره…اصالت و اوج مهندسی که با هم یکی بشن میشه پورشه…