صنعت خودروی ایتالیا به خاطر تولید ابر خودروهای هیجانانگیز شناخته میشود و به تازگی محصول ناشناخته اما فوقالعادهای به نام ۷۷۷ هایپرکار معرفی شده است که میخواهیم جزئیات آن را خدمت شما عزیزان اعلام کنیم.
اگرچه معرفی رسمی ۷۷۷ هایپرکار تا سال ۲۰۲۵ انجام نخواهد شد اما قبلاً جزئیات طراحی و پیشرانه آن منتشر شدهاند. این خودرو فقط مخصوص استفاده در پیست بوده و شرکت سازنده آن ۷۷۷ موتورز است که به تازگی توسط آندرا لیوای رئیس نمایشگاه خودروی میلانو مونزا تأسیس شده است. ۷۷۷ محصول همکاری چندین شرکت مشهور است که هرکدام از آنها توانایی تولید خاصترین محصولات دنیا را دارند. ۷۷۷ هایپرکار بهطور انحصاری برای حضور در پیست طراحی شده و یکی از شرکتهای فعال در توسعه آن دالارا بوده است. دالارا وظیفه مهندسی آیرودینامیک و تولید این ابر خودرو را بر عهده دارد. شرکتهای امیلیا و گیبسون تکنولوژی نیز برای توسعه پیشرانه کمک میکنند و اسپارکو نیز برای پوشش داخلی خودرو انتخاب شده است. البته طراحی خودرو کار خانه طراحی اومبرتو پالرمو خواهد بود.
لیوای درباره طراحی ۷۷۷ میگوید:
من از پالرمو خواستم تا عملکرد دیوانهوار این ابر خودرو را پنهان کند و او نیز این کار را به خوبی انجام داد. او خطوط روی بدنه را نرم کرد، چیزی که معمولاً در خودروهای مسابقهای لمان دیده میشود. پس از آن بود که ظاهر ۷۷۷ هایپرکار ما را به یاد ابر خودروهای جادهای انداخت
این خودروی جدید بر پایه شاسی مونوکوک کربن ساخته میشود و فقط ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد. آیرودینامیک پیشرفته ۷۷۷ نیز باعث میشود در سرعت ۳۷۰ کیلوگرم در ساعت ۲۱۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید کند. حداکثر شتاب جانبی قابلتحمل توسط محصول موردبحث نیز ۳.۵ تا ۴ جی خواهد بود. لیوای با اشاره به اینکه وزن کم نقطه تولد ۷۷۷ بوده خاطرنشان میسازد:
من بسیار زیاد هم به عنوان تماشاچی و هم به عنوان راننده راهی پیست میشوم. چیزی که در طول این سالها کشف کردم این بود که وزن کم یکی از فاکتورهای کلیدی سواری هیجانانگیز و پرسرعت است و با این کار میتوان از خودرو لذت برد. سبکی خودرو باعث تداوم عملکرد میشود. هدف ما تولید خودرویی بود که وزنی پایینتر از ۹۰۰ کیلوگرم داشته باشد
رئیس کمپانی ۷۷۷ موتورز ادامه میدهد:
نسبت قدرت به وزن مهم است اما وزن باید پایین باشد. در این مورد قوای محرکه هیبریدی کمکی نمیکند؛ و از نظر انتخاب پیشرانه من همیشه نیروگاههای تنفس طبیعی را ترجیح دادهام. به نظر من یک خودروی اسپرت واقعی باید حداقل به پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی مجهز باشد.
به این ترتیب تنها گزینه مدنظر برای ۷۷۷ هایپرکار پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۷۳۰ اسب بخار قدرت در دور ۹۰۰۰ بوده است. خبری از سوپرشارژر و برقی سازی نیست و همهچیز پرفورمنس را نشان میدهد. البته بالاتر از همه اینها وزن کم اولویت دارد. باید به این نکته اشاره کرد که پیشرانه یاد شده از سوختهای مصنوعی استفاده میکند و باعث کاهش ۶۵ درصدی تولید دیاکسید کربن میشود. به عنوان یک خودروی مخصوص پیست فاقد پلاک جادهای، محدودیتی از نظر پرفورمنس و قوانین وجود نداشته است. لیوای میافزاید:
از همان ابتدا من به مهندسان دالارا و گیبسون گفتم که هیچ قانونی را دنبال نخواهیم کرد. فهم این ایده کمی سخت است زیرا نداشتن محدودیت گاهی اوقات ترسناک جلوه میکند. این خودرو از مدلهایی که در مسابقات استقامتی حضور دارند مشتق شده و شاسی خودروهای LMP2 را به همراه دارد. من پرسیدم که حداکثر لذت رانندگی برای طرفداران خودرو چیست؟ عدم رعایت قوانین به ما اجازه میدهد تا آزادی عمل و پرفورمنس بیشتری داشته باشیم. پل پوزیشن مسابقات ۶ ساعته مونزا در سال جاری با زمان ۱:۳۵.۳۵۸ طی شد درحالیکه ۷۷۷ زمان ۱:۳۳ را ثبت کرده است.
بنابراین یک خودروی مسابقهای ناب نباید چیزی را از دست بدهد. عدم اجبار در رعایت قوانین باعث شده ۷۷۷ هایپرکار محصولی منحصربهفرد باشد. مدیر این برند میگوید:
پرفورمنس در موتور اسپرت طی سالهای اخیر بهبود نیافته است. چرا؟ چون هدف اول آن نمایش است. در فرمول یک چه اتفاقی افتاده است؟ جایی که یک خودرو نمیتواند از دیگری سبقت بگیرد قوانین شروع به تغییر میکنند و دلیل آن نیز اجبار به داشتن هیجان است. روش من کاملاً متفاوت است زیرا من مسابقه نمیدهم و اگر مسابقه ندهم همهچیز در بازار مثبت نخواهد بود زیرا خودرو برای جلب نظر افراد خاصی طراحی شده است.
۷۷۷ هایپرکار از هر نظر گیرا به نظر میرسد و حتی در موقع سکون نیز چنین حسی دارد. تنها ۷ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و مالک هر مدل نیز تمرینهایی را پشت سر خواهد گذاشت تا حداکثر پرفورمنس خودرو را استخراج کند. علاوه بر این هر مشتری فرصت استفاده از شبیهساز دالارا را خواهد داشت. یک شبیهساز حرفهای با قیمت ۱۱۲ هزار دلار نیز به خانه هر خریدار ارسال خواهد شد. این شبیهساز دارای همان صندلی بکار رفته در خودروی یاد شده خواهد بود. این شبیهساز ویژه بر پایه شاسی دالارا ساخته شده و میتواند رفتار خودروی واقعی را به خوبی تکرار کند. همچنین باید دانست کیت مسابقهای اسپارکو و کلاه مسابقهای استیلو نیز در دسترس خریداران خواهد بود تا آنها همواره بتوانند با مهندسان و مکانیکها در زمان حضور در پیست ارتباط داشته باشند. علاوه بر این هفت رویداد خاص در طول سال برای مالکان تدارک دیده خواهد شد. اساساً ۷۷۷ در پیست باقی خواهد ماند اما اگر مالکان تمایل داشته باشند میتوانند خودرو را به خانه ببرند.
علاوه بر ۷ خودرویی که به دست مشتریان خواهد رسید یک مدل آزمایشی نیز تولید خواهد شد و از جدیدترین سیستمهای خودران و تکنولوژیهای کمکراننده با هوش مصنوعی سود خواهد برد. این مدل با همکاری پولیموو، آسکاری و ایندی چلنج توسعه خواهد یافت. ۷۷۷ موتورز مرکز تحقیق بینالمللی جدیدی را برای تولید این خودروی آزمایشی تأسیس خواهد کرد و با روی گشاده از مهندسان و دانشگاهیان سراسر دنیا استقبال خواهد کرد. مدیر این شرکت تصریح میکند:
ما بهطور اختصاصی روی خودروی آزمایشی کار میکنیم زیرا همکاران مختلفی خواهان بررسی مشکلات موجود هستند. ما از همکاری با دیگران استقبال میکنیم و دوست داریم پروژههای گوناگونی را توسعه دهیم. همچنین دوست داریم هوش مصنوعی و خودران را در خودروهایی با سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت تست کنیم.
Radmehr (ایتالیایی فن)
۲۸ تیر ۱۴۰۲❤️🤍💚
*ALI*
۲۸ تیر ۱۴۰۲واقعا هم ابر خودرو هست قیافش که خیلی خفنه طراحیش هم بینظیر هست و به پدیده آیرودینامیک هم توجه شده چراغای جلو هم شکل خوبی داره باید ببینیم توی پیست چیکار میکنه تا عمل کردش رو ببینیم
مجتبی .
۲۸ تیر ۱۴۰۲۴g واقعا عالیه.راست میگه خوبه که برای نهایت لذت گاهی قوانین دست وپا گیررو کنار بگذاریم. خوش بحال اون معدود افرادی که پشت فرمون این دلربا میشینن هرچند اکثرشون حتی نمیتونن گرمش کنن چه برسه به نهایت توان ماشین. ولی اینجور چیزا به قول نویسنده خاموشش هم لذت بخشه چه برسه به نعره کنان درپیست.
R/T
۲۸ تیر ۱۴۰۲” نسبت قدرت به وزن مهم است اما وزن باید پایین باشد. در این مورد قوای محرکه هیبریدی کمکی نمیکند؛ و از نظر انتخاب پیشرانه من همیشه نیروگاههای تنفس طبیعی را ترجیح دادهام. به نظر من یک خودروی اسپرت واقعی باید حداقل به پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی مجهز باشد. ”
واقعا خوشم اومد از دو خط آخر بیشتر
R/T
۲۸ تیر ۱۴۰۲هایپرکار سریع ، جذاب با بدنه آیرودینامیک و از همه مهمتر موتور تنفس طبیعی
ehsan
۲۸ تیر ۱۴۰۲پورشه یاد بگیر 😤 بجای اون آشغال برقی باید یه همچین هایپر کاری برای جاده معرفی میکرد
یه چیزی نزدیک به پورشه ۹۱۹ در سطح پایین تر
Royal Driver
۲۸ تیر ۱۴۰۲خب بهرحال من با ظاهرش هیچ مشکلی نداشتم دلیل اینکه هم همه خوششون نمیومد ازش فقط برقی بودنش بود، که ای کاش هم نبود. وگرنه میشن X بی نقصه. فقط یک مشکل داره که اونم معلومه برقی بودنشه… میتونستن یک ۸ سیلندر بزارن روش. همون هشت سیلندر توی ۹۶۳ رو اصلاح کنن برای جاده تا بیارنش توی میشن ایکس. هیبریدی هم بود مشکلی نبود…
امیر
۲۸ تیر ۱۴۰۲شبیه کوئینگزگ جسکو شده !!
MK
۲۸ تیر ۱۴۰۲آفرین به این تفکرماشین بایدپیشرانه درون سوزتنفس طبیعی داشته باشه حالاسوختش مصنوعیه یاهرچی
ماشینم که حرف نداره اثرهنریه
BMW
۲۸ تیر ۱۴۰۲واقعا چهره خفن توری داره امیدوارم واقعا موفق بشه تو راحت ولی خدایی 730 اسب بخار براش نسبت به بقیه ماشین ها کم نیست
مجتبی .
۲۸ تیر ۱۴۰۲چون سبکه نه همچین کم نیست.
جمشیدی
۲۸ تیر ۱۴۰۲«روش من کاملاً متفاوت است زیرا من مسابقه نمیدهم و اگر مسابقه ندهم همهچیز در بازار مثبت نخواهد بود زیرا خودرو برای جلب نظر افراد خاصی طراحی شده است.»
اگه از این چیزی فهمیدید با بقیه در میون بذارید.
OM.01
۲۸ تیر ۱۴۰۲عکس های دیجیتالی و مشخصات کلی این خودرو رو سایت پدال آذر ماه 1401 منتشر کرد و کامنت دوستان خیلی دیدنی بود و هست!
https://www.pedal.ir/european/777-hypercar-race-car-monza/
و الان میبینم ماشین واقعا درحال توسعه هست و در فستیوال گودوود به نمایش درآمده! یعنی 7ماه بعد اون عکس ها!
ای کاش یاد بگیریم در هر موقعیت و موضوعی زود قضاوت نکنیم…
SH
۲۸ تیر ۱۴۰۲کاش اسمشو میزاشتن 666
Siyavash
۲۸ تیر ۱۴۰۲اوج زیبایی و پرفورمنس….واقعا عالی هست….من که دیونش شدم…
amir-z
۲۸ تیر ۱۴۰۲ای کاش قدرتش هم مثل اسمش ۷۷۷ اسب بود
باحال تر میشد
شکیبا
۲۸ تیر ۱۴۰۲اون هفت تا میلیاردر که اینو میخرن دقیقا بجز پز دادن و نمایش تو پارکینگ ..وقتی پلاک نمیشه میخان باهاش چیکار کنن؟؟؟
LAMBORGHINI
۳۱ تیر ۱۴۰۲عجب چیزی ولی من لامبورگینی سستو المنتو رو بیشتر دوست دارم 😍