سایر خودروهای اروپایی

نانوکار الکتریکی سایلنس S04 جدید معرفی شد

شرکت اسپانیایی سایلنس که در زمینه تولید اسکوترهای الکتریکی فعالیت می‌کند از نانوکار الکتریکی و جدید خود با نام S04 رونمایی کرد. این وسیله نقلیه جدید که در میلان ایتالیا رونمایی شده از سال آینده وارد بازار اروپا خواهد شد. S04 در دو نسخه عرضه خواهد شد که برای راندن یکی از آن‌ها فقط کافی است گواهینامه موتورهای کم قدرت را داشته باشید. حمل‌ونقل الکتریکی در شکل‌های متنوعی پدیدار شده و از محصولات آشنایی همچون اتوبوس‌ها، شاسی بلندها و موتورسیکلت‌ها تا محصولات عجیب و جدیدی همچون بایک های الکتریکی، برف نوردها و میکروکارها را شامل می‌شود.

S04 در کلاس جالب خودروهای کوچک شهری قرار گرفته یعنی جایی که شرکت‌هایی همچون سیتروئن، اوپل، اِلی، میکرو و البته رنو حضور دارند. همانند محصولات این شرکت‌ها، نانوکار الکتریکی سایلنس نیز محصولی باب میل همه نبوده اما می‌تواند گزینه‌ای منطقی برای رانندگان تنها یا زوج‌هایی باشد که به دنبال مزیت‌های یک خودرو با فلسفه یک موتورسیکلت هستند. کارلوس سوتلو مدیرعامل سایلنس گفته است:

چرا سایلنس محصولی چهار چرخ را رونمایی کرده است؟ چون ما یک کمپانی حمل‌ونقل هستیم که کار خود را با محصولات دو چرخ شروع کرده اما به حضور در این کلاس جدید معتقد است. ما این کلاس را کلاس نانوکارها می‌نامیم، کلاسی که تکنولوژی، ارتباطات و باتری‌های جداشدنی را با آلایندگی صفر و اثر کربنی بسیار کم ترکیب می‌کند. این محصول همچنین تمامی مزیت‌های یک موتورسیکلت همچون چابکی، وزن کم و پارک راحت را داشته و از طرف دیگر امنیت و راحتی یک خودروی چهار چرخ را نیز ارائه می‌کند. ما با S04 می‌خواهیم مشتریان جدیدی پیدا کرده و نه تنها در کلاس دو چرخ ها بلکه در تمامی بخش‌های حمل‌ونقل شهری یک پیشرو باشیم

S04 بر پایه فریم لوله‌ای موتورسیکلت مانند ساخته شده است. شعاع گردش این نانوکار برابر با ۳.۵ متر بوده و بنابراین گزینه‌ای مناسب برای خیابان‌های تنگ اروپا می‌باشد. دو نفر می‌توانند در کنار یکدیگر بنشینند و فضای ۳۱۳ لیتری نیز برای قرار دادن وسایل وجود دارد. سایلنس S04 در دو نسخه تولید می‌شود که نسخه L7e از پیشرانه ۱۴ کیلوواتی سود برده و حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعتی را فراهم می‌کند.

باتری این مدل نیز ظرفیت ۱۱.۲ کیلووات ساعتی داشته و شعاع حرکتی ۱۴۹ کیلومتری را ارائه می‌کند. نسخه L6e از پیشرانه ۶ کیلوواتی استفاده کرده و حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعتی دارد. این نسخه به باتری ۵.۶ کیلووات ساعتی مجهز بوده و برد ۷۰ کیلومتری دارد. نقطه قوت این نسخه از S04 عدم نیاز به گواهینامه خودرویی بوده و داشتن گواهینامه موتورسیکلت‌های کم قدرت کفایت می‌کند.

هر دو نسخه این نانوکار نیروی تولیدی را به چرخ های عقب منتقل می‌کنند. S04 به چرخ های ۱۴ اینچی مجهز بوده و با ترمزهای دیسکی جلو و عقب و ABS سفارشی تولید می‌شود. از جمله ویژگی‌های این وسیله نقلیه می‌توان به فرمان چندکاره، داشبورد دیجیتالی ۷ اینچی، نگه‌دارنده و شارژر گوشی هوشمند، چراغ‌های LED، شیشه‌های برقی، قفل مرکزی و سیستم صوتی بلوتوث اشاره کرد.

انتظار می‌رود سایلنس S04 از سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ و با قیمت پایه ۷۵۰۰ یورو عرضه شود. این شرکت اسپانیایی همچنین از کانسپت جایگاه تعویض باتری رونمایی کرده و در آینده مالکان S04 می‌توانند باتری‌های ضعیف‌تر خود را با نمونه‌های جدید و بهتر تعویض کنند. سایلنس می‌گوید چنین سرویس‌هایی در ورودی‌های متروها تأسیس گردیده و به‌صورت ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته کار خواهند کرد. نمونه آزمایشی این جایگاه تعویض باتری طی ۲ سال آینده در بارسلونا و مادرید شروع به کار خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    یه سوال

    من تنها کسی هستم که از این ماشین ها حالش بهم میخوره ؟!

    موافقم 6
    مخالفم 24
    1. مهدی موتور

      ۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      اره

      موافقم 17
      مخالفم 2
  2. ممد هلکت سوار

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    شبیه بسته شیر پاکتی مچاله شده اس

    موافقم 10
    مخالفم 5
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    والا بنظر جالب میاد جای چیزای چرت و پرتی مثل اون دوتا قوطی چینی این خیلی بهتره طراحیشم مناسبه نه مثل اونا انگار کابین عقب یه هاچبک رو بریدی!

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. محمدرضا

      ۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      خب قیمتش ۲براره معلومه بهتره.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        اونام نیروی کار ارزون و منابع مفتی (از مستعمره هاشون که خودتون بهتر میدونید) دارن که به حاجی ارزونی معروفن وگرنه اینا نباشه میشه جریان ایران خودرو و سایپا و منت گذاشتن سر ماشینای بی کیفیتشون با قیمتهای نجومی…

        موافقم 3
        مخالفم 1
  4. Aran+Milan

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    واسه رفت و آمد تو شهرهای کوچکتر حرف نداره

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. M.K

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    خیلی طراحی خوبی داره ! امکانتش هم در حد خودش واقعا خوبه. جون میده برای کارمندا تو رفت و آمد به اداره . مشخصات فنی خوبی هم در حد و اندازه خودش داره . چیزی که برام جلب توجه کرد فضای بار عقبش بود ، در حقیقت یه موتورسیکلت شهری اما با امکاناتی مثل تهویه مطبوع ، سیستم های امنیتی بروز ، فضای بار خوب ، بدون آلایندگی و سر وصدا ، داشبورد دیجیتالی و خب ضبط بلوتوثی هم که داره😅 فقط بنظرم یک ذره گرونه.

  6. یک کاربر

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    بشخصه ، نسخه چینی وولینگ میپسندم که ۴ هزار دلار هست ، ۷۵۰۰ یورو برای این ماشین یعنی ۹۰۰۰ دلار ، نرخ برابری ۱.۳ یورو با دلار حساب کنیم.

    ایا شما حاضرید ۲.۲۵ برابر پول گرانتر برای این خودرو بدهید. ۵۰۰۰ دلار یعنی ۱۵۰ میلیون پول یک پراید اضافه تر .

    البته در اینده بدلیل مصرف سوخت و خودروهای تک سرنشین ، استفاده از این خودرو ها ،با کاهش عوارض و مالیات ترویج خواهد شد.

    مثلا افراد دو خودرو دارند ، یک خودرو خانوادگی برای سفرهای بین شهری ، و یک خودرو مینی ،برای رفتن به اداره و ترافیک کمتر و مشکل و هزینه پارکینگ کمتر ، در ترافیک کلانشهرها هم نگران نداشتن سرعت ۱۲۰ نخواهید شد ، با سرعت ۵۰ تا هم کلاهتان روی هوا خواهید انداخت.! چون در ترافیک سنگین سرعت ۵۰ تا هم رویاست

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. میثم

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    من بشدت طرفدار جا افتادن این جور ماشینا در سطح شهرها هستم

    1. شاپور

      ۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (320 ديدگاه)

      میثم من هم موافقم اما با این توان تو شهرهای بدون شیب میتونه کارایی داشته باشه

  8. یک کاربر

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    تویوتا هم یه مدل از این خودروها بیرون داده ،

    تازگی ها مد شدند . اما نمیدانم در تهران با وضعیت خاص جغرافیایی کوهستانی قدرت موتور انها جواب بدهد ؟

    من بنظرم برای ترویج این خودروها در ایران ، مسئولان یه مدت با این خودرو ها به سرکار بروند تا در جامعه این نوع خودروهای بسیار کم مصرف و کم ترافیک ترویج شوند.

    من یادمه یه زمان شهردار سابق تهران با دوچرخه به اداره نیرفت تا فرهنگ دوچرخه سواری ترویج شود.

    1. Hamid

      ۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      مسئولان جیب ما رو نزنن …
      حالا با بی ام و سری 7 برن و بیان یا با پراید کسی اهمیت نمیده …

      موافقم 3
      مخالفم 1
  9. یک کاربر

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    تویوتا هم یه مدل از این خودروها بیرون داده ،

    تازگی ها مد شدند . اما نمیدانم در تهران با وضعیت خاص جغرافیایی کوهستانی قدرت موتور انها جواب بدهد ؟

    من بنظرم برای ترویج این خودروها در ایران ، مسئولان یه مدت با این خودرو ها به سرکار بروند تا در جامعه این نوع خودروهای بسیار کم مصرف و کم ترافیک ترویج شوند.

    من یادمه یه زمان شهردار سابق تهران با دوچرخه به اداره میرفت تا فرهنگ دوچرخه سواری ترویج شود.

  10. محمد مختاری آذر

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    من فقط میخوام بدونم که کی بادی تایپ میکرو کار رو اختراع کرد اصلا کی میکرو کار رو به بازار اورد مگه نمیشد یک اسپرت با جثه کوچک ساخت
    در مورد این خودرو هم خیلی باتری ضعیفی داره آخه 11.2 کیلووات ساعت!!!!!! حتی قسمت طراحی هم مشکل داره اگه به قسمت جلوی خودرو توجه کنیم بعد اون دو خط که به لوگو جسبیدند میای پایین یه دفعه کاملا صاف هستش

    1. یک کاربر

      ۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (148 ديدگاه)

      خودروی ۴ نفره اقتصادی معمولا ۴۰ تا ۵۰ کیلووات باتری داره ، خودروی تک نفره و دو نفر باتری ۱۰ تا ۱۳ کیلووات براش معقولانه است چون ظرفیتش به نسبت نصف تا یک چهارم شده ،
      بعد فلسفه این خودرو ها در غرب بیشتر بخاطر هزینه سوخت کمتر ،ترافیک کمتره و نیاز پارکینگ کمتره، عبور از محله های قدیمی و تنگ شهر تاریخی رم در نظر بگیرید ، یا حتی استانبول توی خاورمیانه، خیابان های گاها کم عرضی دارند، این نوع خودروها راحت تر هستند و هزینه پارکینگ پایینی دارند حتی گاها برای تشویق رایگان هستند.

      بعد یکسری شهرها برای این نوع خودرو ها معافیت مالیاتی ، عوارض، طرح ترافیک ، برق رایگان و تخفیف پارکینگ و…. در نظر گرفتند .

      چون هم مصرف سوخت میاره پایین، هم ترافیک کاهش میابد ، معمولا برای رنج مسافت های ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر خوب هست صبح بچه ببری مدرسه ، بعد اداره بری ، یه خرید کوچولو از فروشگاه کنی.

      توی ایران توجه نشده ولی توی هند این نوع خودروها پر طرفدارند. خانواده هایی در غرب هستند که معمولا دوتا خودرو دارند ، یک خودرو سدان و شاسی بلند برای سفر بین شهری و یک car city اونهم بخاطر عوارض و هزینه های بالا پارکینگ و ترافیک و سوخت ، از car city استفاده میکنند .

      شهرهای مالزی حتی بعضی بزرگراه های داخل شهرها، عوارض عبوری دارند. قانونگزار برای این خودروها تخفیف میدهند.

      الان من روستاها کشورمان هم دیدم همینجور هست حتی افراد خودروهای شاسی بلند دارند . اکثریت یک موتور سیکلت ۱۲۵ هوندا دارند با اون رفت و امد میکنند .چون پول سوخت کمی میدهند. طرف با شاسی بلند نمیره توی روستا بچرخه ، هم بخاطر استهلاک ، پول سوخت و خالی بودن سرنشین مسافر،

      توی کشور ما سیاستگزاران درست قانونگزاری نکردند، در خارج با این علم سعی دارند خودروهای تک سرنشین کم کنند و خودروهای کوچک و کم مصرف city car که مشکل پارکینگ و ترافیک و سوخت کمتری دارند جایگزین کنند. خودروها بزرگتر استفاده انها پر هزینه تر.

      الان قانون دوچرخه شهر تهران ببینید کارهای خوبی سالهای قبل انجام شده اما به ان استاندارد جهانی نرسیدیم ، الان حتی پسرفت هم گاها شده، دوچرخه ها جمع اوری کردند

  11. من⁦^_^⁩

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (200 ديدگاه)

    هم قیمت یه تیبا یا کوییکه بعد میگه مناسب برای زوج های که میخوان موتور سقف دار داشته باشن😑😢
    یا یه نفر با حقوق ماهی پونزده میلیون باید یه سال و سه ماه غذا نخوره و تو کارتون بخوابه تا یکی از اینا بخره😐😂

  12. Hamid

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    به شخصه توش جا نمیشم …
    یاد جرمی کلارکسون میفتم وقتی میخوام تو ی ماشین بشینم و جا نمیشم … با خودم میگم اشکال نداره … تو تنها نیستی … جرمی هم از این مشکلا داشت (جرمی رو در حال رانندگی با والکری فرض میکنم!!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا