این هایپرکار در دو نسخهٔ تمام الکتریکی با ۲۵۰۰ اسب بخار و پلاگینهیبریدی V8 با ۱۹۳۰ اسب بخار قدرت تولید میشود و روی شخصیسازی تمرکز ویژهای دارد.
وقتی حرف از سوپرکار میشود، قطعاً ذهن هیچکس به سمت اسلوونی نخواهد رفت اما «آلجوشا توشک» قصد دارد شرایط را تغییر دهد. این رانندهٔ مسابقهای سابق، شرکت خود بنام توشک را در سال ۲۰۱۲ تأسیس کرد و پس از تولید دو سوپراسپرت نهچندان مطرح، حالا هایپرکار جدیدی را با مشخصات چشمگیر معرفی کرده است. این هایپرکار که ایون (Aeon) نام دارد، به ادعای سازنده، نهتنها قصد رقابت با مدلهای مشهور را دارد بلکه بر بازار هایپرکارها سلطه خواهند یافت.
ایون با دو قوای محرکهٔ مختلف عرضه میشود که هردو نسبت قدرت به وزن فوقالعادهای را فراهم میکنند. ایون E مدلی تمام الکتریکی با بیش از ۲۵۰۰ اسب بخار قدرت و تنها ۱۶۰۰ کیلوگرم وزن است و درنتیجه، نسبت قدرت به وزن ۱.۵ اسب بخار بر هر کیلوگرم خواهد داشت. مدل بعدی با نام ایون H اما قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ V8 و یک موتور الکتریکی دارد که مجموعاً ۱۹۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. هرچند این عدد حدود ۶۰۰ اسب بخار از نسخهٔ تمام الکتریکی کمتر است اما ایون H تنها ۱۴۸۰ کیلوگرم وزن دارد و درنتیجه، نسبت قدرت به وزن آن با ۱.۳ اسب بخار بر هر کیلوگرم، هنوز هم چشمگیر است.
دیگر مشخصات توشک ایون مثل اعداد پرفورمنس و جزئیات آیرودینامیک پیشرفتهٔ آن هفتهٔ آینده اعلام خواهد شد. توشک وعدهٔ ارائهٔ بدعت جدیدی در تولید هایپرکار را داده است که شخصیسازی مهمترین اولویت آن خواهد بود. ازاینرو، خریداران میتواند بهطور کامل کابین خودروی خود را شخصیسازی کنند. توشک دراینباره گفته است:
«هر خودرو بهطور جداگانه برای صاحب آن طراحی میشود. این ما را از سایر سازندگان در سراسر جهان متمایز میکند و تضمین خواهد کرد که هر خودرو واقعاً منحصربهفرد باشد».
اولین سوپراسپرت توشک که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، TS500 نام داشت. این خودرو به پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 آئودی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت مجهز بود و ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید. توشک بعداً نیز مدل TS900 را با ۹۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه معرفی کرد. هایپرکار ایون هم مدلی تولید محدود خواهد بود که زمان ساخت و عرضهٔ آن بعداً اعلام میشود.
پیرمرد قدیمی
۲۶ شهریور ۱۴۰۲موشک اگه ماشین بود
باز خوبه نسخه هیبرید ازش ساختن
قدیما اسب بخار برای خودش حرمت داشت
الان دیگه هربرقی میاد روی کار اولین مدلش بالای ۱۰۰۰ اسب رو داره😂
mercedes
۲۶ شهریور ۱۴۰۲دیگه هرکی از اون ور میاد هایپرکار درست میکنه
R
۲۶ شهریور ۱۴۰۲توشک هم شد اسم اخه اینم مثل دول سیکستین یه پروژه شکست خوردس
Reza Waffen SS
۲۷ شهریور ۱۴۰۲این شرکت رو از بدو تولدش میشناسم از سال 2012 کار خودشو شروع کرده تا به اینجام 4 نسخه TS500 – TS600 – TS900 Racer Pro – TS900 Apex رو معرفی کرده .
درسته شرکت اسم و رسم داری نیست ولی کار خودشو خوب بلده
parhamiof
۲۶ شهریور ۱۴۰۲2500 اسب
تو کل اون کشور 2500 اسب وجود نداره
اسب بخار ماشینشم جمع بزنی انقدر نمیشه
Puriya
۲۶ شهریور ۱۴۰۲این ماشین میره تو دسته اولترا کار ها
بوگاتی بولید هم در همین دسته محسوب می شود
AMANTE
۲۶ شهریور ۱۴۰۲منو یاد Ferrari Vision Gran Turismo انداخت.
M
۲۵ مهر ۱۴۰۲بنظرم اون یکی از زیبا ترین ماشین های دنیاست کاش واقعا میساختنش
البته خب تکنولوژی حال حاضر دنیا جواب گوی ساختش نیست شاید ۱۰-۲۰ سال دیگه ساختش!
کاربر۳
۲۶ شهریور ۱۴۰۲از این پروژه های هایپر کارا زیاد اومده ولی شکست خوردن!
JDM
۲۸ شهریور ۱۴۰۲این توشک بد نبوده و تقریبا خوب پیشرفته هم کاربلده هم مدعی
Siyavash
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ماشین جذابی به نظر میاد…و به نظرم مهندسی عالی داشته باشه چون نسبت قدرت به وزن چشمگیری داره مخصوصا که نسخه تمام برقی وزنش به۱۶۰۰ کیلو میرسه دقیقا از پورشه ۹۱۱ نزدیک ۷۰ کیلو سبکتر و هم وزن فراری sf90میشه البته باید بیاد و به دست چندتا مجله معتبر تست بشه چون تمام اعضای پدال شاهد این اسم ها بودیم که با قدرت هایه عجیب و غریب آمدن و خیلی سریع ناپدید شدن….
حسین
۲۶ شهریور ۱۴۰۲قابل توجه هموطنان عزیز، کشور اسلوونی کلا 2 میلیون نفر جمعیت داره. از نظر جمعیت و مساحت مشابه استان کرمانشاه ایران هست.
M
۲۵ مهر ۱۴۰۲دمش گرم
کلا قبلا هم گفتم بازم میگم
هیچ کشور و قاره ای در جهان تو خودروسازی حریف اروپا نمیشه
ژاپن و آمریکا خوبن
کره هم خوبه ، چین هم خیلی پیشرفت کرده و آینده خیلی خوبی در انتظارشه (نظر شخصیم اینه تا ده بیست سال دیگه بعد از اروپا بهترین ماشینارو میسازه چین)
ولی خب با این حال بعید میدونم هیچ کشوری بتونه نزدیک به اروپا بشه حتی
درسته یه سریا دریفت و ماشین ژاپنی دوست دارن
یه سریا مدرنیته ماشین چینی دوست دارن
یه سریا موتور های غول پیکر آمریکایی دوست دارن
ولی بازم هیچی اروپا نمیشه مهد خودروسازی جهانه
همونطور که هیچ کشوری مثلا در معماری مثل آسیا نمیشه
هیچ کشوری هم در خودروسازی (و مهندسی مکانیک) اروپا نمیشه
Enzo Ferrari 2008
۲۶ شهریور ۱۴۰۲شکست حتمی در انتظارشونه
amir
۲۷ شهریور ۱۴۰۲توشک؟ پوشک؟ موشک؟ ولی فک کنم ریمک نورا بعدی رو بتونه بسازه