کوپهٔ زیبای اولتا محصول شرکت Smith Vehicle Engineering را ازاینپس میتوان با نسخهای سفارشی از پیشرانهٔ شش سیلندر محبوب S54 بامو خریداری کرد. این خودرو تاکنون فقط با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی S65 ارائه میشد. این پیشرانهٔ هشت سیلندر که از M3 GTS نسل E92 گرفته شده است، بیش از ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. کوپهٔ اولتا با پیشرانهٔ شش سیلندر جدید در نمایشگاه Audrain Newport Concours به نمایش درخواهد آمد.
فعلاً اطلاعات زیادی در مورد تغییراتی که شرکت اسمیت در پیشرانهٔ S54 بامو ایجاد کرده در دست نیست ولی میدانیم که حجم آن از ۳.۲ به ۳.۴ لیتر افزایش پیدا کرده است. همچنین این موتور به ورودی هوای فیبر کربنی مجهز شده و ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۶۰ اسب بخار از موتور استاندارد بیشتر است. این موتور مثل نسخهٔ استاندارد تا ۸ هزار rpm دور میگیرد و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل میشود. به گفتهٔ اسمیت، وزن خشک اولتا با موتور شش سیلندر ۱۳۶۰ کیلوگرم خواهد بود که حدود ۴۵ کیلوگرم از نسخهٔ V8 کمتر است.
تنها تفاوت ظاهری نسخهٔ شش سیلندر این خودرو با همتای هشت سیلندر خود فقدان برآمدگی روی کاپوت است. اولتا را میتوان یک Z8 کوپه دانست یعنی خودرویی که بامو هیچگاه آن را تولید نکرد. این کوپهٔ زیبا بر اساس Z4 نسل E86 ساخته شده اما بازنگری اساسی را تجربه کرده و به بدنهٔ فیبر کربنی متمایزی مجهز شده که طراحی جاودانهای دارد. تعلیق قابل تنظیم، ترمزهای AP Racing و رینگهای فورجکاری شده با لاستیکهای میشل پایلوت اسپرت S4 هم از دیگر ویژگیهای این خودرو هستند.
علی جردن
۱۱ مهر ۱۴۰۱تا وقتی کانورتیبل هست هیچ کوپه ایی زیبا نیست
فرزاد
۱۱ مهر ۱۴۰۱موافقم باد بپیچه با ب لایه موهای یار
محمدعلی کاشی
۱۱ مهر ۱۴۰۱ماشینی برای لذت بردن از رانندگی
بدون هر گونه صفحه نمایش
دنده دستی و جاده پیش رو
علی جردن
۱۱ مهر ۱۴۰۱شما واسه لذت بردن از رانندگی مخصوصا تو سربالایی یا ترافیک کلان شهرها کلاچ گرفتن رو دوست داری؟؟ نهایت لذت رانندگی پدال شیفتر پشت فرمان هست عین F1🏎
محمد هادی
۱۱ مهر ۱۴۰۱اصصلنم اینجور نیست
تمام راننده های معروف اسپرتی،عذشق درگیر بودن با ماشین حین رانندگی اسپرتن
و اون لذت فقط با دنده ی دستی که دقیق و نرم باشه بدست میاد
اونی که شما ازش بعنوان لذت نام بردی،در واقع لذت راحتی در رانندگی بود
نه لذت رانندگی اسپرتی در جاده ها پیچ و خم دار کوهستانی…
Ali_x76
۱۱ مهر ۱۴۰۱خیلی نازه
کاش با انجین V10 S85 هم تولید میشد :)
فريد
۱۱ مهر ۱۴۰۱مگه z8 نبود این مدل؟
Dian
۱۱ مهر ۱۴۰۱اره خدایی خیلی شبیه z8 عه
محمد هادی
۱۱ مهر ۱۴۰۱همه چیش شبیه سری زد بی ام و نسل های قبله
چقدم زیبا و ساده و شیکه
حتی فرمون ماشینم کاملا طرح خود بی ام و های الانه!
همکاری با بی ام و در این سطح از ساخت و تولید،در این شرکت و شرکت تویوتا نشان دهنده ی اعتبار و اعتماد به کیفیت و محصولات برند بی ام و در جهان است
Si
۱۱ مهر ۱۴۰۱فقط برای جاده و تنهایی
۹۱۱
۱۱ مهر ۱۴۰۱این که شبیه z4هست. 🤔
Dian
۱۱ مهر ۱۴۰۱Z8 منظورته؟
مانی
۱۱ مهر ۱۴۰۱درسته Z8 ماشین موفقی نبود ولی خیلی خوب و بینهایت زیبا بود
الان به ارزشش پی بردن و تو بازار کلاسیکها درحال افزایش قیمته
محمد هادی
۱۱ مهر ۱۴۰۱بی ام و جواهر زیر خاکی اینجوری زیاد داره
Muty
۱۳ مهر ۱۴۰۱این زیباست ؟!!
نه خدا وکیلی این زیباست ؟!
آقا من صحبتی ندارم اصن
دانیال
۱۳ مهر ۱۴۰۱من هم با شما موافقم
سلیقه ها متفاوته بنده به سلیقه نگارنده احترام میذارم حتما دوسش داشته که نوشته «کوپهٔ زیبای اولتا» « این کوپهٔ زیبا بر اساس . . .» و « که طراحی جاودانهای دارد . . .» ولی واقعا این ماشین به سلیقه من نمیخوره و رُک بگم خیلی زشته