خودروی بامزهای که مشاهده میکنید برداشتی مدرن از بی ام و ایزتا مشهور است. این محصول جدید میکرولینو نام داشته و قوای محرکه برقی آن باعث ایجاد حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت میشود.
دو برادر سوئیسی به دنبال احیا کردن صنعت خودروی سوئیس هستند و در این راه محصولی کلاسیک مربوط به دهه ۵۰ میلادی را انتخاب کردهاند. الیور و مرلین اوبوتر میخواهند نسخه جدیدی از خودروی کوچک و مشهور بی ام و ایزتا را با قوای محرکه برقی تولید کنند. میکرولینو برقی جدید بجای پیشرانه بنزینی قدیمی از قوای محرکه برقی با قدرت ۱۷ اسب بخار استفاده میکند و حداکثر شعاع حرکتی و سرعتش به ترتیب به ۲۳۰ کیلومتر و ۹۰ کیلومتر در ساعت میرسد. این خودروی کوچک ۴۹۶ کیلوگرم وزن و ۲.۵ متر طول دارد و به همین خاطر پارک کردن آن در هر فضایی بسیار راحت خواهد بود.
اوبوتر میگوید:
ایده ما تولید جایگزینی برای خودروهای سنتی بود. میکرولینو عملکردی بسیار بهتر از دوچرخهها دارد چراکه سرنشین را در برابر آبوهوای نامساعد محافظت میکند و فضایی هم برای حمل بار دارید. علاوه بر دو نفر میتوانند در کنار یکدیگر بنشینند
او ادامه میدهد:
به خاطر اینکه میکرولینو برقی کوچکتر از یک خودروی مرسوم است به همین خاطر فرایند ساخت آن هزینه کمتری دارد و وجود باتری کوچکتر هم به معنی مصرف برق کمتر خواهد بود. به همین خاطر تأثیر زیستمحیطی این خودرو حدود یکسوم خودروهای برقی موجود خواهد بود
تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر این خودرو را رزرو کردهاند. تولید میکرولینو در ایتالیا انجام خواهد شد و حداکثر قیمت آن به ۱۶۱۹۵ دلار خواهد رسید. خانواده اوبوتر که بیش از ۹۰ میلیون اسکوتر را تاکنون به فروش رساندهاند بیش از ۹ میلیون دلار را روی این پروژه سرمایهگذاری کردهاند. کشور سوئیس که بیشتر به خاطر شکلات، ساعت و بانکداری خود شناخته میشود در اوایل قرن بیستم دارای صنعت خودرو بود و برندهایی همچون آژاکس، فیشر و توریکام در این کشور فعالیت میکردند. هزینههای تولید بالا و بازار داخلی کوچک بسیاری از این برندها را محو کردند اما سوئیس هنوز هم میزبان برخی شرکتهای کوچک است. یکی از مدیران موزه حملونقل سوئیس میگوید:
ایدههای تولید خودرو به همراه بازاریابی آن میتواند در سوئیس انجام شود اما تولید انبوه آن جای دیگری خواهد بود. میکرولینو جدیدترین مثال از این فرایند است. برای چنین خودرویی تقاضای خوبی وجود دارد چراکه طراحی خاص و جالبی دارد.
PRPR
۲ دی ۱۴۰۱ترکیب سایبرتراک با بی ام و ایزتا
حسن
۲ دی ۱۴۰۱۱۶۰۰۰ دلار؟
shayan1renault
۲ دی ۱۴۰۱با همین پول یه ماشین درون سوز خوب میشه خرید..
کرگدن باواریا
۲ دی ۱۴۰۱احتمالا داخل داشبوردش ۱۲ هزار دلار نقدر گذاشتن خخخخخ
OM.01
۲ دی ۱۴۰۱من عادت دارم اگه ماشین جدید از یه استارتاپ جدید رونمایی بشه اگه ازش خوشم بیاد برم زیر روی برند رو دربیارم. رفتم وبسایت شرکت چیزهای جالبی پیدا کردم که پدال نگفته.
اولا قسمت شخصی سازی داشت برام جالب بود دوما یه چیز عجیب برخوردم که برای بار اول هست تو یه برند خودرویی دیدم تو قسمت انتخاب منطقه ایران هم داشت!!
این ماشین در تریم های مختلف عرضه میشه
اولیش Urban هست دومیش DOLCE سومیش COMPETIZIONE و چهارمیش PIONEER Series. به ترتیب 14990 و 16390 و 18590 و 20590 یورو قیمت داره که آخری لیمیتد هست و 999دستگاه تولید میشه. من تمام نسخه هارو یه سریع Configure کردم و جالبه تریم مختلف رنگ های مختلف میشه انتخاب کرد و جالبه تنوعی که داره از سایپا و ایرانخودرو بیشتره!
به شخصه از خودروهای کوچیک خیلی خوشم میاد چون برای کارهای کوچیک شهری یا سرکار رفتن روشن کرد و رفتن با ماشین سدان suv و… زیاد منطقی هست. اگه اروپا بودم قطعا برای کارهای روزانه یه فیات 500 برقی یا مینی کوپرse برقی میخریدم. حالا این خودرو هم جدید رونمایی شده گزینه خوبی هست
اما برگردیم سراغ این ماشین. این ماشین 3تا پک باتری داره. 6کیلووات و10 کیلووات و 14کیلووات که به ترتیب 95 و 175 و 230 کیلومتر پیمایش داره و وزن هم به ترتیب 496 و 513 و 530 کیلوگرم هست. 2تا آدم بزرگ رو صندلی جا میشن با فضای پا خوب و خوبیش اینه صندلی هاش عین خودروهای کلاسیک مبله و تخت هست. فضای صندوق عقبش 230لیتر هست که زیاد مالی نیست ولی با توجه به اینکه 2.5متر طول داره و 1.5متر ارتفاع خیلی خوبه.
16.7اسب قدرت داره و 89 نیوتون گشتاور در خصوص اینکه چند چرخ متحرک چیزی ننوشته بود ولی نوشته بود شتاب 0 تا 50 کیلومتر در 5ثانیه هست و تاپ اسپید 90 کیلومتر. با توجه تاپ اسپید 90 کیلومتری که داره شتاب 0تا 50در 5ثانیه واقعا عالیه. شتاب 0تا 50 از تمام آشغال های داخلی بیشتره.
این ماشین تا حالا 35 هزار پیش سفارش گرفته تو اروپا من که خیلی ازش خوشم اومد.
کریمی
۲۰ تیر ۱۴۰۳سلام یعنی میشه از ایرانم سفارش داد؟ من حدود یک سال و نیم هست درگیر این ماشینم میخواستم از طریق یکی از بستگانم توی دبی سفارش بدم چه سایتی باید برم؟
گلاب
۲ دی ۱۴۰۱یکی از کاربردی ترین وسایل نقلیه شهریه طولش اندازه عرض ماشین معمولیه و همین موجب پارک راحت میشه و همچنین ایمنی بیشتری نسبت به موتور سیکلت داره فقط قیمتش بالاست که به مرور پایین میاد
ایران
۲ دی ۱۴۰۱واسه مناطق شهری شلوغ با خیابونهای باریک واقعا خوبه شعاع حرکتیشم که عالیه
ferimia
۲ دی ۱۴۰۱ایمنی؟ صفر حتما
amirboss
۲ دی ۱۴۰۱البته نباید انتظار زیادی از این خودرو داشته باشیم. شانزده هزار دلار برای یه خودرو برقی کوچک جهت پیمودن مسافت های کوتاه با کاربری محدود. مشخصات فنی هم نسبت به خودرو یه شاخص کاملا معمولیه و چیز زیادی در اختیار مشتری قرار نمیده. از نکته های برتر این خودرو به طراحی زیبا و سایز کوچک خودرو و شاید سهولت استفاده از اون بشه اشاره کرد.
zeg02
۲ دی ۱۴۰۱این یه مسخره بازی تمام عیاره
ممد ژانگولر
۲ دی ۱۴۰۱این چیه دیگه حالا اون ق قدیمیش زمان خودش جالب بود
اینو جایه گلابی میتونی ببری پیکنیک
کرگدن باواریا
۲ دی ۱۴۰۱این گردالو چرا ۱۶ هزار دلاره؟؟؟ ترجیح میدم شاستی خفن چینی یا هیوندا کونایی چیزی سوار شم تا این تخم مرغ شانسی
پارسا
۲ دی ۱۴۰۱بالاخره رویت شد
ماشین مد نظر دولت برای واردات
البته قیمتش با تغییر جزئی به ۴۰۰۰۰ یورو میرسه
Mercede kaviani
۲ دی ۱۴۰۱قیمت سیترون امی نصف هم کمتر است با مشخصات فنی یکسان منفی دادن فراموش نشود
حسین دهمرد
۲ دی ۱۴۰۱یه مدل چینی بود که چهار نفر ظرفیت داشت بردشم بیشتر بود قیمتشم نصف این جقله بود.
ولی خب طراحیش نقطه قوتشه
Mercede kaviani
۳ دی ۱۴۰۱https://www.byd.com/eu/car/atto3
زیزیگولو
۲ دی ۱۴۰۱این بیشتر بدرد بازی بچه ها تو حیاط و پارکینگ خونه میخوره
arashk
۲ دی ۱۴۰۱خیلی ضایع ست
محمد
۳ دی ۱۴۰۱همین خاطر فرایند ساخت آن هزینه کمتری دارد و وجود باتری کوچکتر هم به معنی مصرف برق کمتر خواهد بود.
پس چرا قیمتش بالاست اگه هزینه ساختش کمه 16 هزار دلار برای این ابعاد و مشخصات یکم زیاده حالا فارغ از بحث آلایندگی با همین پول میشه میتسوبیشی میراژ یا شورولت اسپارک خرید
samurai
۳ دی ۱۴۰۱پارکش کنی ممکنه با سطل اشغال اشتباه بگیرنش بعدم اتیشش بزنن :))
از جلو تصادف کنی با خاک انداز باید جمعت کنن :)))