تقریباً پنج سال پیش، شرکت بریتانیایی TVR مدل جدید گریفیت را معرفی کرد. این یک کوپهٔ اسپرت دونفرهٔ جدید بود که قصد داشت TVR را احیا کند. متأسفانه اما اوضاع طبق برنامههای این شرکت پیش نرفت و تولید گریفیت بارها به تعویق افتاد. با توجه به این تأخیرهای مداوم، گریفیت تقریباً فراموش شد اما در جولای سال گذشته شنیدیم که این خودرو هنوز زنده است. حال که حدود یک سال از آن خبرها میگذرد، TVR بالاخره دلایل اینهمه تأخیر را اعلام کرده است.
گریفیت بهعنوان اولین خودروی تولیدی معرفی شد که از تکنیک ساخت انقلابی گوردون موری بنام iStream استفاده میکند. در این شیوهٔ ساخت، برای کاهش هزینهها و زمان تولید، از قطعات پیش مونتاژ شده استفاده میشود. بااینحال، ما چیزی در این رابطه ندیدیم زیرا TVR کارخانهای نداشت تا خودروی جدید خود را در آن تولید کند. همچنین به گفتهٔ نشریهٔ بریتانیایی Evo، شرکت گوردون موری اتوموتیو گفته است که هیچکسی از TVR در مورد تولید گریفیت جدید با آنها تماس نگرفته است. این یعنی TVR علاقهای ندارد که تولید خودروی خود را به شرکت دیگر بسپارد اما چرا؟
TVR قصد داشت با حمایت دولت ولز، کارخانهٔ خودش را احداث کند اما متأسفانه این کار به دلیل قوانین مربوط به بودجهٔ دولتی به تعویق افتاد و روی اعتماد سرمایهگذاران به TVR تأثیر منفی گذاشت. بااینحال، هنوز هم روزنهٔ امیدی برای این کوپهٔ جذاب بریتانیایی وجود دارد زیرا TVR انتظار دارد بتواند کارخانهٔ خود را خیلی زود تکمیل کند. بااینحال، این شرکت نگفته است که به هدف خود برای تکمیل کارخانه در سهماههٔ اول سال ۲۰۲۲ رسیده که این نشان میدهد شرکت بریتانیایی یک بار دیگر از برنامههای خود عقب مانده است. بااینحال، TVR برای غلبه بر این چالشهای متعدد تلاش میکند و گفته است که تولید و تحویل اولین TVR جدید را در سهماههٔ پایانی سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.
گریفیت جدید که پس از بیست سال دوباره این نام را زنده کرده است، از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی موستانگ با ۵۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. این خودرو که توسط گوردون موری طراحی شده، به لطف استفادهٔ گسترده از فیبر کربن، وزنی کمتر از ۱۲۵۰ کیلوگرم دارد و از توزیع وزن ۵۰-۵۰ بهره میبرد که موجب بهبود هندلینگ میشود. گفته شده این خودرو ظرف حدود ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. قیمت گریفیت در زمان رونمایی حدود ۹۰ هزار پوند اعلام شده بود.
مهردادکمال
۲۴ فروردین ۱۴۰۱زمانی تی وی ار رو بخاطر طرحای عجیبش و رنگهای بی نظیرش مردم. میشناختن اما از اون روزها انگار دیگه خبری نیست
مازیار
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خودروسازی انگلستان
تمرکز بروی تولیدات خاص با تیراژ پایین و قیمت بالا و همواره درگیر مشکلات اقتصادی
دقیقا در نقطه مقابل خودروسازی ژاپن با تکیه بر خودروهای عام با تیراژ بالا و قیمت پایین و همواره در شرایط خوب اقتصادی
GMA
۲۴ فروردین ۱۴۰۱اگه قیمتش واقعا ۹۰ هزار پوند باشه مفته، مفت مخصوصا وقتی بهترین طراح صنعت خودرو طراحش باشه قدرت و موتورش هم عالیه
AMANTE
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خسته نباشی که تازه سه ماه ی پایانی 2023 میخوای ماشین رو وارد بازار کنی.
یا همین امسال باید بیاد بیرون یا اون مدلی که قراره ۲۰۲۳ بگیم ۲۰۲۴ بیاد باید تغییرات بسیار زیاد و مثبتی داشته باشه.
تا از رقیب هاش عقب تر نباشه و یک ماشین بروز عرضه بشه.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ فروردین ۱۴۰۱کاش از موتور وودو استعادهدمیکرد و با یه ارتقا ریز دور موتور رو به 9000 و قدرت رو به 550 اسب یا بیشتر میرسوند.
یوسف
۲۴ فروردین ۱۴۰۱با این مشکلاتی که داره عمرا تولید بشه