شرکت تاگ TOGG که مخفف عبارت Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu یا گروه خودروسازی ترکیه است با برگزاری مراسمی تأسیسات تولید خودروهای خود را افتتاح کرد. رجب طیب اردوغان رئیسجمهور ترکیه در این مراسم با یک نسخه پیشتولیدی از شاسیبلند کلاس C این شرکت به روی استیج آمد. تاگ در این مراسم نام خودروی جدید خود را اعلام نکرده اما به برخی اطلاعات از نسخه تولیدی نهایی آن اشاره کرده است.
این خودروی الکتریکی با یک یا دو پیشرانه الکتریکی، دو نوع باتری و حداکثر شعاع حرکتی تخمینی ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتری عرضه خواهد شد. اگرچه از قیمت این محصول تاگ ترکیه خبر نداریم اما گفته میشود پیشفروش قدبلند الکتریکی این شرکت از فوریه ۲۰۲۳ شروع شده و فروش رسمی آن نیز از ماه مارس کلید خواهد خورد.
تاگ میگوید به دنبال تولید ۱۷ تا ۱۸ هزار دستگاه از خودروی الکتریکی جدید خود در سال اول است. این شرکت همچنین تخمین میزند تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ میلیون دستگاه خودروی بدون آلایندگی را در کارخانه یاد شده مونتاژ خواهد کرد. در مراسم افتتاح این تأسیسات اعلام شد تاگ از سیستم نمایندگی محور استفاده نخواهد کرد بلکه خریداران قادر خواهند بود خودروی خود را از طریق برنامهای موبایلی به نام Togg Care سفارش دهند. خودروهای این شرکت نیز در مکانهایی با نام “نقاط تجربه” تست و بررسی میدانی خواهند شد.
همانطور که گفته شد اولین محصول تاگ ترکیه یعنی شاسیبلند کلاس C در ماه مارس ۲۰۲۳ راهی بازار خواهد شد؛ اما برای دسترسی به سدان کلاس C این شرکت که در نمایشگاه CES 2022 نیز حضور داشت باید تا سال ۲۰۲۵ صبر کنیم. یک خودروی کوپه نیز در دست توسعه است که سال ۲۰۲۶ راهی بازار خواهد شد. خریداران برای دسترسی به شاسیبلند ارزانتر کلاس B تاگ باید تا سال ۲۰۲۷ صبر کنند. نظر شما درباره استراتژی خودرویی کشور ترکیه و محصولات جدید این خودروساز چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
سیروس
۱۸ آبان ۱۴۰۱و ما… هیچ، نگاه، تاسف و خجالت…
دیجی
۱۸ آبان ۱۴۰۱غصه نخور ماهم در تلاشیم سمند برقی با قابلیت پیمایش 20کیلومتر واستفاده باطری قلمی بجای باطری لیتیوم تولید کنیم
بنده خدا
۱۸ آبان ۱۴۰۱ما تارا برقی تولید کردیم با برد خوب300کیلومتر
البته که به تاگ نمیرسه اما بد نی
سامان اذری
۱۹ آبان ۱۴۰۱تو خود همین پدال تارا برقی رو گذاشته بودن پستشو
برو فقط عکسهای داخلی مخصوصا قسمت مانیتور رو ببین
MOHAMMAD.DEMON
۱۸ آبان ۱۴۰۱شبکه های ترکیه نشون میدادن که مردم دارن دارن بنز و بی ام و هاشون میفروشن و واسه این ماشین ملی ثبت نام میکنن چون بنزین و گازوییل خیلی گرون شده
خیلی احمقانه من یاد اون موقعی انداختن که وقتی دلار گرون شد توی ترکیه مردن داشتن دلار آتیش میزدن الان دلار شده ۱۸ لیر !
سامان اذری
۱۹ آبان ۱۴۰۱اونا دارو دسته اردوغان هستن
افشار
۱۸ آبان ۱۴۰۱((در مراسم افتتاح این تأسیسات اعلام شد تاگ از سیستم نمایندگی محور استفاده نخواهد کرد)) !!!! این یعنی چی ؟ پس یعنی در زیر مجموعه این شرکت شبکه نمایندگیهایی که کار فروش و مخصوصا سرویس خودرو و خدمات بعد از فروش انجام میدن وجود نداره ؟ پس اگر خودرو مشکل پیدا کرد مردم چه کار بکنن ؟ توضیح بیشتری هم در این خبر داده نشده
عرشیا بیگی
۱۸ آبان ۱۴۰۱خیر فقط برای فروش استفاده نمیشه و برای خدمت پس از فروش راه دیگه انجام میدن
افشار
۱۸ آبان ۱۴۰۱چه راهی مطمئن تر از مراجعه مالک خودرو به نمایندگی ؟
احسان
۱۸ آبان ۱۴۰۱مراسم افتتاح این تأسیسات اعلام شد تاگ از سیستم نمایندگی محور استفاده نخواهد کرد بلکه خریداران قادر خواهند بود خودروی خود را از طریق برنامهای موبایلی به نام Togg Care سفارش دهند”
ظاهرا کلیه مراحل سفارش تحویل و سرویس دوره ای خودرو از طریق برنامه موبایلی هست و این برنامه شبیه یک دستگاه دیاگ روی تلفن همراه شما عمل میکنه! بعد از عیب یابی اگر مقدور باشه رفع ایراد از طریق بروز رسانی درایورهای اجزای خودرو اصلاح میشه وگرنه لزوم تعمیر یا تعویض قطعات مورد نظر یا هر سرویس لازم دیگر را بدون نیاز به حضور در نمایندگی به شما اعلام میکند” برداشت من اینه!
افشار
۱۸ آبان ۱۴۰۱اگر این طور باشه چقدر مسخره و الکی خواهد بود !
اطلاعات مفید
۱۸ آبان ۱۴۰۱نمیدونم میدونید یا نه!
ولی توی ماشین های الکتریکی چیزی به اسم دیاگ وجود نداره!
به جاش یه فرایند دیگه داره به اسم ریست کردن کل سیستم ماشین برقی،
مثلاً توی تسلا دو تا کلید روی فرمون ماشین هست، وقتی میبینی سیستم ماشین درست کار نمیکنه و هنگ و باگ داره ، دو تا کلید و همزمان نگه میداری و سیستم ریبوت و ریست میشه:))
AMANTE
۱۸ آبان ۱۴۰۱ماشین های الکتریکی مثل ماشین های درونسوز زیاد قطعات مکانیکی یا قطعاتی که خراب بشه ندارن.
از طریق همین برنامه و خود ماشین اگه مشکل نرم افزاری پیش بیاد اعلام و آپدیت و رفع میشه.
اما اگه مکانیکی یا لازم به چک کردن باشه از طریق برنامه اش اطلاع میدن و برای بررسی ماشین میان و لازم به تعمیر اساسی تر باشه به یک تعمیرگاه که باهاش شرکت باهاش قرارداد میبرن و ماشین رو درست میکنن.
به نظر من اینجوری هست.
افشار
۱۸ آبان ۱۴۰۱مگر میشود که احتیاج به نمایندگی نداشته باشه و همه چیز با برنامه موبایلی از دور کنترل شود!!!! حتی شرکت تسلا که بنیان گذار و تولید کننده انبوه الکتریکیها هست هم چنین کاری نکرده !!!
فرزاد
۱۸ آبان ۱۴۰۱دمش گرم وولیی برای اینکه سرنوشتش مثل مونتاژ بیرقدار نشه تو روح پاکش صلوااات
امیر _ اهوازی
۱۸ آبان ۱۴۰۱واقعا جای تأسف داره اینقدر عقب افتاده شدیم
و هنوز داریم قایمکی پراید تولید میکنیم
و ماشین های 20سال پیش رو سوار میشیم
واقعا افسوس و لعنت به این زندگی
بنده خدا
۱۸ آبان ۱۴۰۱20سال پیش نه ما تکنولوژی تارا داریم مال10سال پیشه
Reza Waffen SS
۱۸ آبان ۱۴۰۱از خوشحال کننده ترین خبرهایی بود که تا به امروز شنیده بودم
ناخدا
۱۸ آبان ۱۴۰۱پدال این همه خبرهای مربوط به بهترین ماشینهای آمریکایی و اروپایی و کره ای و ژاپنی که همشون مدرن و بروز هستن رو گذاشت خوشحالت نکرد !! اونوقت این ماشین تازه به دوران رسیده و بنجل ترکیه ای خوشحالت کرده !! دقیقاً فاز فکریت چیه ؟
Behi
۱۸ آبان ۱۴۰۱دادا سواریش چطوره؟
آخه گفتی بنجل گفتم شاید تستش کردی!
ناخدا
۱۸ آبان ۱۴۰۱خودت فکر کن ببین ترکیه از کی تا حالا داره خودرو طراحی و تولید میکنه؟ اصلاً در دنیا کسی ترکیه رو داخل صنعت خودروسازی بحساب میاره؟ اینها حتی از چینیها هم بنجل ترن
Reza Waffen SS
۱۹ آبان ۱۴۰۱همین که تونست حرف خودشو عملی کنه خیلیه. مثل برخی . . . . کارشون فقط دزدی و وعده وعیدهای توخالی نیست
ناخدا
۱۹ آبان ۱۴۰۱از نظر اینکه مسئولانشون فقط شعار نمیدن و عمل میکنن درست میگی👍👍
Just toyota
۱۸ آبان ۱۴۰۱ترکیه هم دیگه داره پیشرفت میکنه ، بعد ما هنوز در حال تولید تیبا و کوییک هستیم ( که از نظر من دقیقا همون پراید هستن ، فقط ظاهرشون فرق کرده و موتورهاشون یه خورده قوی تر شده همین ) ، یه ویدئو جالبی تو اینستا دیدم که یه ایرانی داشت آپشن های کادیلاک ۵۰ سال پیش رو نشون میداد و واقعا خنده ام گرفت که ماشینی که دوره شاه ساخته شده ۵ برابر سمند امروزی آپشن داشت 🤦♂️😔
بنده خدا
۱۸ آبان ۱۴۰۱عزیز ریو کیا هم همون پرایده
یوسف
۱۸ آبان ۱۴۰۱خوبی خودروهای الکتریکی این بود که داره همه کشورها رو صاحب خودروی ملی میکنه، تایوان، ویتنام، ترکیه و …
ژیار
۱۸ آبان ۱۴۰۱با توجه به نیاز ترکیه به سوخت ، خودروهای الکتریکی برای این کشور گزینه ی خوب و ایدهآلی محسوب میشه.
ولی حضور اردوغان در مراسم افتتاح چیزی جز یک حرکت عوام فریب تبلیغاتی انتخاباتی برای خود و حزبش نیست .
ژیار
۱۸ آبان ۱۴۰۱با توجه به نیاز ترکیه به سوخت پایدار ، گزینه تولید خودروی الکتریکی یک گزینه مناسب است ، ولی حضور اردوغان در مراسم افتتاح چیزی جز یک شوی تبلیغاتی انتخاباتی نیست.
علی
۱۸ آبان ۱۴۰۱مگه اونجا فعالیت احزاب و انتخابات دارن پس چطور اردوغان ده بیست ساله راس قدرته
KHAN
۱۸ آبان ۱۴۰۱یاشاسین تورکیه که روز به روز داره پیشرفت میکنه .باعث خوشحالیه که همچین همسایه پیشرفته ای داریم
قاطر فروش
۱۸ آبان ۱۴۰۱ترکیه کامیون های bmc هم تولید میکرد
بنظر بنیه این کار رو دارن
دیروز هم که خبر خودروسازی عربستان رو شنیدیم امروزم ترکیه بیچاره ما ایرانیا ب امید فردایی روشن
صفر
۱۸ آبان ۱۴۰۱راناپلاس ما یه مانیتور چهاراینچ ساده هم نداره این خودرو إنگارمانیتورش چندتاهفت اینچی هست که به طول نزدیک یک متردرامتدادپهنای خودرو رو سینه ماشین نصب شده،وهرمانیتورقسمتهای مختلف فعال وکارکردووضعیت خودرو رو نشون میده!
بنده خدا
۱۸ آبان ۱۴۰۱ترکیه صنعت خودرو سازی نداره عزیزان
نصفشم خودشون نساختن
بهنام
۱۸ آبان ۱۴۰۱ترکیه یکی از بزرگترین تولید کننده و صادر کننده ی قطعات خودرویی هست و بسیاری از شرکت های معتبر دنیا در این کشور سایت تولیدی دارن . کی گفته ترکیه صنعت خودرویی نداره ؟
علی
۱۹ آبان ۱۴۰۱دوستانی که ادعا میکنند تورکیه صنعت خودرویی نداره چند تا علت براش میشه تصور کرد؛ اولی بخاطر اینه که از سر حسادت این حرف رو میزنند دوم هیچ وقت در این مورد تحقیق و مطالعه نکردن و تا حالا پاشون به خاک تورکیه نرسیده و سوم اگر ازشون بپرسی اگر تورکیه صنعت خودروسازی چطور جزو بیست کشور صنعتی جهانه؟
بهزاد
۱۹ آبان ۱۴۰۱فاقد اهمیت
سامان اذری
۱۹ آبان ۱۴۰۱اسم ماشین توگ هست تاگ نیست
خود مهندسین شون اردوغان و تمام نماینده های مجلس و مردمشون میگن توگ اونوقت ما میگیم تاگ
رزا ملکی
۱۹ آبان ۱۴۰۱مثلا میخواد طرف و دستاوردشو مسخره بکنه
ما فقط تو مجازی و غیر واقعی الکی خوشیم ولی اونا تو واقعیت در حال پیشرفتند
سهراب
۱۹ آبان ۱۴۰۱لطفاً درست بنویسیم تاک نیست توگ
هستش
علی
۲ مهر ۱۴۰۲ایرانخودرو با ۵۰ سال سابقه هنوز ماشین در حد پیکان تولید میکنه بعد ترکیه…..