سایر خودروهای اروپایی

شاسی بلند و سدان TOGG خودروهای برقی ساخت ترکیه در نمایشگاه CES

گروه صنعتی تاگ (TOGG) با همکاری چند شرکت ترکیه، سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و  تاکنون ۳/۲ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. این مجموعه، هنوز محصول تجاری تولید انبوه ندارد اما سال ۲۰۲۲ اقدام به عرضه‌ی عمومی خودرو خواهد کرد. کارخانه‌ی درحال ساخت TOGG  توانایی تولید سالیانه ۱۷۵ هزار دستگاه خودرو خواهد داشت.

شاسی بلند وسدان TOGG که در CES معرفی شدند، خودروهای مفهومی با پیشرانه‌ی برقی هستند که سال قبل تصاویر آن‌ها منتشر شده بود. بنابر اعلام شرکت سازنده، خودروهای تولید انبوه TOGG از نظر طراحی بیرونی تفاوت چندانی با مدل‌های مفهومی ندارند. طراحی خودروهای تاگ، توسط شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا انجام شده است.

سدان TOGG، ترکیبی جذاب و چشم‌نواز با طرح فست‌بک دارد. البته چراغ‌های باریک در جلو، بی‌شباهت با نسل قدیم کیا اپتیما نیستند و نمای روشنایی در عقب هم، متناسب با دیگر اجزا به نظر نمی‌رسد. این خودرو، درهای متقارن (خودکشی: suicide) دارد که مثل مدل‌های سوپرلوکس به طرفین باز می‌شوند. چنین طرحی به خودروساز اجازه می‌دهد تا ستون وسط را حذف کند؛ اما به این دلیل که ایمنی بدنه را کاهش می‌دهد، به‌ندرت در مدل‌های تولید انبوه استفاده می‌شود و احتمالا در خودروی تولید انبوه TOGG حذف خواهد شد.

در نمای داخلی خودرو، طرحی شبیه به مرسدس بنز EQS وجود دارد. سرتاسر داشبورد با نمایشگر پوشیده شده و نزدیک دسته دنده هم، نمایشگر لمسی نصب شده است. این ترکیب، با فرمان بیضی شکل متمایل به بالا، تا حدودی شبیه نمای داخلی در خودروهای مدرن جنسیس است. با این شرایط می‌توان مطمئن بود سدان تولید انبوه TOGG، داشبورد ساده‌تر و عامه‌پسندتری داشته باشد.

بنابر اطلاعات موجود، شاسی بلند TOGG قبل از مدل سدان، تجاری‌سازی و تولید انبوه می‌شود. این مدل، طراحی متناسب با نیاز جهانی ارائه می‌کند و ظاهرا، هماهنگ با برندهای مشهور دنیا است. ترکیب ادوات بدنه در این کراس‌اوور شباهت زیادی با مدل سدان دارد؛ اما تناسب بیشتری بین اجزای آن دیده می‌شود. فرم کلی بدنه، یک کراس‌اوور کوپه را نشان می‌دهد که اسپرت و کم‌ارتفاع است.

سدان و کراس‌اوور TOGG، از نظر تجهیزات فنی مشابه خواهند بود. مدل پایه، با یک موتور برقی ۲۰۰ اسب بخار روی محور عقب تولید می‌شود و نسخه‌ی قوی‌تر، دارای دو موتور با سیستم دو دیفرانسیل ۴۰۰ اسب بخار خواهد بود. با این اوصاف، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت برای مدل‌های یک و دو موتوره، به ترتیب ۷/۶ و ۴/۸ ثانیه، تخمین زده شده است. توان پیمایش این خودروها نیز ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتر پیش‌بینی می‌شود.

قیمت نهایی محصولات TOGG هنوز مشخص نیست. مدیران شرکت سازنده، رعایت استانداردهای اروپا، نصب فناوری‌های مدرن و فروش در بازارهای خارج از ترکیه را هدف TOGG اعلام کرده‌اند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Mercedes-benz

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    همه از ما رد کردند …

    از اولین های آسیا بودیم احتمالا اولین خاورمیانه
    در ساخت خودرو حالا از آخرین های جهان شایدم آخر …

    موافقم 87
    مخالفم 7
  2. حامد

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بین پانزده الی بیست هزار دلار قیمت گذاری خواهدشد و اولویت فروش و بازار داخل ترکیه هست

    موافقم 9
    مخالفم 36
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2864 ديدگاه)

      با رعایت استاندارد اروپا و موتور برقی 200 اسب بخار، غیرممکنه کمتر از 30 هزار دلار قیمت داشته باشه
      نظر من 40 هزار دلار هست

      موافقم 75
      مخالفم 10
    2. ممد ژانگولر

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      قشنگ از طراحی داخل ماشین و منوهاش و ال سی دی هاش رد پای چینیهارو میشه در ترکیه پیدا کرد

      چین داره دنیارو قورت میده

      موافقم 18
      مخالفم 70
      1. Avan

        ۱۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (121 ديدگاه)

        البته به نظر من از کیا آپتیما الگو برداری کرده ولی قشنگ هست در هر صورت

        موافقم 7
        مخالفم 4
      2. بابک

        ۱۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        حتی یک ماشین چینی در تورکیه وجود نداره

  3. مسعود

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (116 ديدگاه)

    به نظر من ترکیه هیچ هنری نکرده . رفته داده چند تا شرکت مطرح ایتالیایی این ماشین رو واسش طراحی کردند. بعدش داره به عنوان دستاورد ترکیه قالب کشورهای دیگه میکنه. ترکیه عرضه تولید همچین ماشینی رو نداره فقط یه مونتاژ کار دست چندمه. خیلی میخواست هنر کنه میرفت خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبرید از کشورهای دیگه می آورد تولید میکرد. نه صنعت درست و حسابی ای داره نه اقتصاد درست و حسابی.

    موافقم 24
    مخالفم 117
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2864 ديدگاه)

      ترکیه در صنعت قطعه سازی، یک قدرت بزرگ هست، بسیار موفق و سودآور
      این کشور برای برندهایی مثل تویوتا، فولکس واگن، رنو، فیات، قطعات مهم می سازه، پس ساخت خودرو توسط ترکیه اصلا عجیب نیست

      موافقم 111
      مخالفم 7
      1. جهان

        ۲۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ایران هم میتونه تبدیل به یک ابرقدرت قطعه ساز بشه
        طراحان صنعتی خوبی هم در ضمینه طراحی خودرو داریم

        موافقم 1
        مخالفم 12
    2. AMIR / ARMI

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      جالب شد بدونی تولید ناخالصی ترکیه تو سال 2021 برابر با 740 میلیارد دلار بوده
      و صنعتی که بیشترین سهم رو از اقتصاد ترکیه داشته صنعت خودرو بوده برای همین میخوان تو صنعتی که اینقدر درش مهم هستن برای مخصوصا بازار اروپا برند ملی داشته باشن
      شاید جالب باشه بدونی تولید ناخالصی ایران 250 میلیارد بوده

      موافقم 77
      مخالفم 6
      1. AMIR / ARMI

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        یه چیزی یادم رفت اضافه بکنم
        بیشترین صادرات ترکیه تو سال 2021 به امریکا بوده

        موافقم 58
        مخالفم 6
      2. امین

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (657 ديدگاه)

        با تمام این موارد اقتصاد ترکیه بدون ثبات ظاهر شده.
        با اینکه در تولید قطعات خودرو غنی هستند ولی تا کنون نتونستن وارد صنعت تولید خودرو بشوند.
        قیمت خودرو در ترکیه خیلی بالاتر از قیمت جهانی هست.
        ( قیمت میشه در سایت‌های فروش خودرو و نمایندگی ها مطالعه کرد)
        از اولین نتایج تولید ناخالص بالا باید ثبات ارزش پول ، و ثبات ارزش پول باید نتیجه ثبات اقتصادی باشه ولی ترکیه در این زمینه مشکل داره.
        موضوع بعدی اینه که ترکیه با این تولید ناخالص داخلی بالا مشکل بدهی ملی بالا نیز داره. که با این تولید ناخالص باید این مشکل کمرنگ تر میشد. ولی نشده.
        موضوع بعدی میزان متوسط درآمد به هزینه نسبت کمی داره و درآمد پوشش هزینه ها رو نمیده.
        حداقل حقوق قانونی در ترکیه ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار شده که در حقیقت خیلی پایین هست.
        موضوع بعدی اینکه آمار بیکاری و نا امنی اقتصادی در نتیجه نا امنی شغلی فعلا گریبان جوانان ترکیه گرفته.
        بنده نمیدونم چرا با این میزان صنعتی شدن و ارقام عالی در تولید و صادرات چرا وضعیت کار و معیشت مردم در ترکیه شکننده هست.
        میزان مهاجرت جوانان ترکیه اعم از نیروی کار عادی و متخصص نیز بالاست.

        موافقم 27
        مخالفم 42
        1. sina7

          ۱۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (436 ديدگاه)

          اینایی که گفتی منو یاد یه کشور دیگه ای انداخت
          البته ترکیه هم نسخه بزک شده همون کشوره ولی خب بازم اون کشوری که اشاره کردم خیلی وضعش خراب تره

          موافقم 35
          مخالفم 4
        2. سامان

          ۱۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          من جوابت مبدم جواب اول اکنون ترکیه با برند تووگ دیگه وارد دنیای خودروسازی شد جواب دوم در خاورمیانه ترکیه پایین ترین قمیت خودرو داره چیزی در ایران با حتی امارات نمیشه دید و سوما حقوق ها 30 درصد افزایش یافته و با توجه به ابن که ارزش لیر تقویت شده و رسیده به 13 تا 12 لیر عالیه و چهارما بدهی چین یا آمریکا بسیار بالاست و یه نگاهی به کشور های کمترین بدهی دارن بورکینافاسو کمترین داره 😅پس دلیل نمیشه پتچما بیکاری در ترکیه در منطقه خیلی خوبه و حدود 9 درصد هست و الان در مهاجرت چین بالاترین مهاجرت داره که البته مهاجرت همیشگی نیست واسه درس خوندن بیشتر می رن الان سلجوق بایراکتار پدر پهپادی ترکیه در mitدرس خونده ولی برگشت ترکیه همیشه سعی کنید درست حرفت بزنید

          موافقم 32
          مخالفم 13
        3. امین

          ۱۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (657 ديدگاه)

          @ سامان
          فقط یک مورد من پاسخ میدم و دوستان نیز میتونند خودشون تحقیق کنند.
          قیمت دو برند لوکس بازار
          TL : Turkish liras
          Mercedes Benz S400 D 4matic L start price 6.040.700 TL
          Mercedes Benz E200 D Exclusiv start price 1.489.500 TL
          اگر هر دلار بین 12-13 لیر باشه قیمت به دلار میشه
          503.391 برای S
          124.125 برای E
          منبع سایت فروش مرسدس بنز ترکیه

          BMW 520i Luxury Line 1.470.600 TL
          BMW 530 xDrive Luxury Line 2.338.400 TL
          BMW 530 xDrive M Sport 2.371.400 TL
          منبع سایت فروش BMW ترکیه
          قیمت امروز 07.01.2022 و نرخ ها به لیر هست.
          پی نوشت : واقعا باید درست حرف بزنیم ،
          نه فقط حرف ، که باید درست هم فکر و عمل بکنیم.
          شاید همه افراد دسترسی به اطلاعات بازار و یا آشنایی با زبان کشور مقصد نداشته باشند ولی یک درصد احتمال بدیم که شاید کسی بود که دسترسی و آشنایی داره و اطلاعات نادرستی که به دروغ یا از روی ناآگاهی منتشر میکنیم متوجه بشه.

          موافقم 7
          مخالفم 3
        4. امین

          ۱۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (657 ديدگاه)

          ترکیه یکی از کشورهایی که تولید قطعات خودرو ، کارخانه های مونتاژ برندهای مختلف در اون بسیار هست.
          سیاست ترکیه در صنعت خودرو اون رو تبدیل به یکی از قطبهای تولید طراحی قطعات خودرو کرده.

          موافقم 12
          مخالفم 1
        5. Saman

          ۱۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (7 ديدگاه)

          اولا بنز و بی ام و ماشین لوکس هستند و این قیمت واسه بنز بی ام و محشره و عالی هست وداداش قیمت خودروهای کاری در ترکیه که فیات رنو مساعد و بین۲۰۰تا ۳۰۰هزار لیر هست و البته قسطی هم میشه خرید و الان ون های کوچک در ترکیه بسیار پرکاربرد هستند و قیمت این ها مساعد هستند و شما مقایسه بسیار بدی انجام دادید جسارتا و میدونی چی بدتره آدم خودشو همه چیزدان بدونه و فکر کنه بقیه نمیفهمن

          موافقم 10
          مخالفم 1
      3. امین

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (657 ديدگاه)

        این اطلاعات و آمار نیز محرمانه نیستند.
        اگر نوشتار ترکی میتونید بخونید میتونید در خبرگذاری های ترکیه مطالعه کنید.

        موافقم 22
        مخالفم 8
    3. حامد

      ۱۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      من از فناوری و تکنولوژی سردرنمیارم از دوستان باسابقه و متخصص پدالی سوالی داشتم آیا در ایران هم مثل ترکیه فناوری های مدرن مثل کمپ فضایی – فرودگاه دریایی – پست پهپادی – خانه ساخت شده با چاپگر سه بعدی – قطار پرسرعت – ربات جراح سایبرنایف – همین ماشین برقی – شهر متاورسی – اتوبوس خودران – یا حتی تکنولوژِی ساخت کشتی های لوکس و قایق تندرو وجود دارد؟

      موافقم 23
      مخالفم 1
    4. Hamid

      ۱۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      دوست من
      آره اصلا ترکیه هیچ کاری نکرده
      ولی خب…
      چرا ما همون هیچ کار رو نمیکنیم؟!
      این که بهتر از پراید وانت هست …
      نیست؟!
      شایدم نیست !!!!
      چرا ما طراح از ایتالیا نیاوردیم؟! اوه اوه جوانان انقلابی خودشون باید ماشین تولید کنند و بدن دست ملت! بله! گویا جونان انقلابی فقط بلدن به یه ماشین پسوند S و پلاس اضافه کنند و 100 تمن بکشن رو قیمتش!

      موافقم 32
      مخالفم 2
      1. ارسلان

        ۱۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (272 ديدگاه)

        Hamid
        چرا ما همون کارو نمیکنیم ؟؟

        جواب :: همون کار یعنی همکاری تکنولوژیکی بر پایه قراردادهای مالی / خب وقتی ما تحریم هستیم برعکس ترکیه که تحریم نیس خب در این شرایط شرکتهای خارجی که منفعتی در بازار جهانی دارن نمیان با شرکتای ایرانی کار کنن

        چرا ما طراح از ایتالیا نیاوردیم ؟؟

        جواب :: طراحی تیبا کار شرکت ایتال دیزاین ایتالیا هست در کل تمام ماشینهای ایرانی مثلا ملی از سمند و دنا و … گرفته همشون کاره شرکتای خارجی هست از آلمان و فرانسه بگیر تا چین و ایتالیا و به سفارش نیازه خودروساز ایرانی (هزینه حداقلی تولید – سود حداکثری فارغ از مبانی رفاهی و ایمنی و طراحی منسجم) / شرکتایی که قرار بود برای ایرانخودرو پلتفرم و غیره طراحی کنن هم «پینین فارینا» ایتالیا، «پانچ» بلژیک و «ماهله» آلمان بودن سایپا هم در این زمینه دست به دامان رنو – نیسان هند شده بود

        اوه اوه جوانان انقلابی خودشون باید ماشین تولید کنند و بدن دست ملت!؟

        جوانان انقلابی اگه منظورت بسیجیا و سپاهیا هست یا دقیق تر بخوام بگم اصولگرا ها هست اونا در زمینه خودرو تا بحال فعالیت نکردن حالا میتوانن یا نمی توانن اون بحث ش جداس
        خودروسازی ایران بدست اصلاح طلب ها و جریانات موسوم به آقازاده ها هست که اینا هم مافیا به راه انداختن و به خوددروسازی به یک ماشین پول سازی با سود سرم سام آور نگاه میکنن و نگاه شما رو به این صنعت ندارن
        کلا تمام صنایع و بازارهای ایران از واردات و صادرات تا تولید انرژی و مونتاژ کالا بین این دو جریان تقسیم شده و هیچکدوم به محدوده اونیکی وارد نخواهد شد پس اینکه بگیم به قوله شما جوانان انقلابی بیان خودرو بسازن چیزه محالی هست حتی اگه خروجی کارشون کاملا با این چیزی که میبینیم یکسان باشه

        موافقم 8
        مخالفم 5
    5. MR.JD

      ۱۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (329 ديدگاه)

      خواهشا دست از این تخریب کاری ها بردارید
      کی میخواهید قبول کنید که ترکیه دیگر اون ترکیه سابقی نیست که شما فکر میکنید تنها کافیه یک نگاهی به صنعت خودروسازی ایرانی با ترکیه
      اومدن یک شاسی بلند / دودیفرانسیل / 400 اسبی / با یک طراحی چشم نواز و مدرن ایتالیایی درست کردن که در آن از جدید ترین تکنولوژی ها و فناوری ها استفاده شده . که کاملا متناسب با استاندارد های قرن بیست و یکم و حتی قابل رقابت با انواع خودروهای اروپایی و آسیایی هست
      ما چی داریم ؟ هنوز بعد از 30/40 سال سوار مشتقات پراید و پژو 405 میشویم . آمدیم مثلا خودروی جدید بسازیم سمند ساختیم / پژو فارس ساختیم با امکانات دهه 80 میلادی و موتور xu7 از رده خارج
      خیلی جالبه هنوز برای ما استفاده از رینگ بجای قالپاق و داشتن سانروف یک ” لوکس و امتیاز ” محسوب میشود
      ببین توی امکانات توگ نوشته رینگ آلومینیومی یا صفحه نمایش لمسی :)

      حالا محکم تر بانگ بزن که ترکیه هیچی نیست ابر قدرت فقط ماییم و بقیه کشکن
      حسود هرگز نیاسود

      موافقم 42
      مخالفم 4
      1. ارسلان

        ۱۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (272 ديدگاه)

        پژو فارس ساختیم ؟؟ منظورت پژو پارس هست ؟ خوبه خودت داری میگی پژو یعنی پژو ساخته نه ما و فقط داره توی ایران با اجازه ی پژو تولید میشه چون از هر دستگاه تولیدش سودی برای پژو کنار گذاشته میشه
        سمند هم همه میدونن همون 405 هست که اتاقش عوض شده مثله نیسان آبی که یه اتاق چینی روش سوار کردن اسمشو گذاشتن پادرا پلاس
        ببین توی بخش تولید صنعتی نیت مهمه / وقتی نیت هزینه حداقلی تولید – سود حداکثری فارغ از مبانی رفاهی و ایمنی و طراحی منسجم باشه خروجیش میشه سمند / دنا / تیبا و …

        صنعت توی هر کشوری دو بخشه / یکی صنعت نظامی / یکی صنعت تجاری
        برعکس صنعت تجاری در صنعت نظامی ایران چون نیت ساخت یه وسیله با کارایی و کیفیت بالا بود خروجیش هم همین شد
        صنایع نظامی ایران چون قیمت پایین و کارایی بالایی دارن برای همین برای خیلی از کشورها بسیار وسوسه انگیز هستن ولی بخاطر تحریم فقط کشورهای تحریمی و افریقایی مشتری صنایع نظامی ایران هستن
        روسیه که خودش قطب صنایع هوایی نظامی هست ایران بهش مینی جت انجین پهپاد صادر میکنه
        یا خودروی رخش که در بخش خودروهای نظامی APC قرار داره به سودان صادر شده خب چرا سودان نیومد از غرب بخره ؟؟
        پهپادهای ایران هم به چن کشور افریقایی صادر شد که امسال هم دولت یکی از این کشورها با یکی از این پهپادای ایران یه تانک تی 72 شورشیان رو منهدم کرد
        موشک ضد تانک ایرانی دهلاویه که ایرانیزه شده ی کورنت هست یعنی بیس تکنولوژی ش رو از کورنت گرفته قاتل تانک شکست ناپذیر مرکاوا 3 اسراییل هست و به این افسانه تانکی این کشور در جنگ 33 روزه پایان داد و باعث لغو قرارداد خریدش توسط هند و چن کشور دیگه از اسراییل شد
        یا موشکای نقطه زن / توی دنیا چون موشکهای بالستیک عموما موشکای اتمی بودن برای همین مهم نبود 2-3 کیلومتر خطا داشته باشن چون بمب اتم 3 کیلومتر اینورتر هم بخوره باز کاره خودشو میکنه اما ایران چون کاربری بالستیک براش فرق میکرد به نوعی در زمینه بالستیک نقطه زن پیشرو هست و در لبه ی فناوری بالستیک نقطه زن هست ولی بقیه دنیا بعد از ایران تازه به فکر افتاده به این سمت یعنی افزایش دقت بره

        ترکیه هم امروز پا نشد به فکره ماشین سازی بیافته و فرداش ماشین بسازه تقریبا تلاش برای ساخت خودروی ملی در ترکیه همزمان با تلاش ایران بود که فک میکنم اوایل سال 2000 تا 2003 بود اما ترکیه هیچ وقت موفق نشد تا دنیا به سمت چیز ساده ای به اسم آرمیچر رفت

        موافقم 3
        مخالفم 12
    6. بابک

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داری در مورد افغانستان صحبت می کنی احتمالا

  4. محمدرضا

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    سدانش چقدر شبیه اپتیماست

    موافقم 26
    مخالفم 2
  5. Hosein

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ترکیه الانش اینه آینده اش چی می خواد بشه؟ فکر کنم در آینده باید در بحث تکنولوژی به بی ام دبلیو کمک کنه :)
    البته اگر به طرفداران بی ام دبلیو بر نخوره.

    موافقم 27
    مخالفم 37
    1. 8797

      ۱۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (185 ديدگاه)

      دوست عزیز لطفا توهین نکنید

      موافقم 11
      مخالفم 6
  6. علی

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    هعی
    فکر کنم بهترین سدان ایران K132 و بهترین شاسی بلندش K125 هست درسته ؟؟

    یعنی اون طراحی داخلیش واقعا به دلم نشست

    موافقم 25
  7. HR3

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    البته این ماشینم مثل او سوپر اسپرت لبنانی اماراتی ( لایکان دبلیو موتورز) فقط به نام کشور سازنده است و الا 90 درصد قضیه هنوز از کشورهای غربی پیاده و اجرا شده

    موافقم 23
    مخالفم 30
  8. Behi

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نمیدونم چرا دوستان متعصبانه نظر میدن خب پنین فارینا برا شرکتهای عظیم اتومبیل‌سازی هم ماشین طراحی کرده مث کادیلاک، حالا درسته بگیم آمریکا هنر نکرده که یه شرکت خارجی طراحی کرده.
    جالبه که موتور اف۳۵ رو شرکت کانادایی پرات اند ویتنی تولید می‌کنه، دنیا جاییکه باید باهمه در ارتباط باشی اگه ارتباطتو قطع کنی میشی صنعت خودروسازی ایران، واژه استقلال بی خودی ترین واژه جهانه که بیشترین استفاده کنندش هم ملت ایرانه(کل پیشرفت همسایه ها رو با این واژه تحقیر می‌کنیم)، بدلیل هزینه تولید نباید انتظار داشت که صفر تا صد یک محصول در داخل یک جغرافیای خاص تولید شه.

    موافقم 46
    مخالفم 4
    1. پویا

      ۱۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (487 ديدگاه)

      Pratt & Whitney is an *American* aerospace manufacturer with global service operations. It is a subsidiary of Raytheon Technologies. Pratt & Whitney’s aircraft engines are widely used in both civil aviation and military aviation. Its headquarters are in *East Hartford Connecticut حرف شما درسته اما Pratt and Whitney امریکایی

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Behi

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (174 ديدگاه)

        بله حق با شماست شرکت آمریکاییِ من کانادایی خونده بودم اما در زمینه موتور جت میشه رولزرویس رو مثال زد که با صنایع نظامی آمریکا ارتباط نزدیکی داره

  9. مردیم از خوشی

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    واقعا عالیه ، دوستان که میگید خودشون طراحی نکردند ! خب که چه ؟ اصلا مهم نیست ! مهم اینه محصولی بسازی زیبا و با کیفیت که سود آوری داشته باشه

    واقعا بهترین کانسپت الکتریکی بود که دیدم که فضایی نبود (پست قبل گفتم از همه کانسپت ها بدم میاد ولی چه زود نظرم عوض شد )

    موافقم 31
    مخالفم 3
  10. یوسف

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (746 ديدگاه)

    بر خلاف تصور برخی دوستان خودروسازی در ترکیه پیشینه داره. تلاش ها برای ساختن خودرو در ترکیه به دهه 1950 برمیگرده ولی بیشتر خودروسازان بومی و جوینت ونچرها در نیمه دوم دهه 1960 آغاز به کار کردن که در نتیجه میشه گفت خودروسازی در ترکیه و ایران تقریبا همزمان شروع شد. البته شرکت فورد مدت کوتاهی در سال 1929 در ترکیه خودرو تولید کرده ظاهرا.

    یکی از این شرکت ها توفاش هستش که کارش رو در 1968 شروع کرد و مدل های فیات رو با برند خودش مونتاژ میکرد و نام هایی مانند مورات(همون مراد خودمون)، شاهین و دوغان روشون میذاشت. هنوز هم میشه این توفاش ها رو ترکیه دید و تو فیلم های قدیمی ترک که حضورشون پررنگه ولی بعدها توفاش تنها به مونتاژ فیات با برند خود فیات ادامه داد و الان مینی ون ها و فیات تیپو/اژه رو مونتاژ میکنه.
    بیشتر تولیدات خودروسازی ترکیه به کارخانه های برندهای خارجی مانند پژو-سیتروئن، تویوتا، هوندا، هیوندای، فورد و جوینت ونچر با رنو و فیات مربوط میشه(تولیدات ترکیه در سال 2018 مرز یک میلیون و پانصد هزار دستگاه رو رد کرد ولی تو سال های گذشته کاهش پیدا کرده).
    در زمینه قطعه سازی هم ترکیه شرکت های بسیاری داره که برای خودروسازان جهانی قطعه میسازن و درآمدش بسیار بیشتر از خود تولید خودرو هستش.

    موافقم 30
    مخالفم 1
  11. محمد امین اسکندری

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اگر مرز های ترکیه رو ببندن و همین فردا تحریمش کنن حتی ی خودرو هم نمیتونه تولید کنه

    موافقم 5
    مخالفم 30
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2864 ديدگاه)

      از این اگرها و آرزوهای منفی زیاد هست
      خدا رو شکر ترکیه هیچ وقت تحریم های ایران رو تجربه نکرده و از نظر صنعتی خیلی عالی داره پیشرفت می کنه

      موافقم 21
      مخالفم 3
  12. mani9234

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جالبه بدونید موتور این خودرو تماما توسط خود ترکها طراحی و تولید شده.همچنین تکنولوژی باطری هم توسط خودشون بوده که قراره با همکاری یه شرکت چینی باطریها رو تو خاک ترکیه تولید کنن.همچنین این خودرو یه دستیار رانندگی هولوگرافیک داره

    موافقم 22
    مخالفم 1
  13. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    ترکیه هم!
    ترکیه هم…!
    چقدر دردناک بود این خبر…..
    یه احساس پست بودن بهم دست داد…. البته می بایست به اون 🦊 بالایی باید دست بده!
    فکر کنید… ترکیه زد جلومون…
    👳‍♂️👌👉

    موافقم 10
    مخالفم 6
  14. فرزاد

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (319 ديدگاه)

    خداروشکر الان اگه جیبوتی هم خودروی الکتریکی مدرن تولید کنه برای صنعت خودروی مثلا داخلی جای هیچ نگرانی و حسرتی از لحاظ عقب‌ماندگی در تولید خودروهای مدرن نیست چون دو غول ایرانی از اول فقط مونتاژ کار محصولات آم،ریکایی بودند البت به نفع اونا بود تا هزینه‌های صادرات خودرو رو کاهش بدن و الان هم فقط نمایندگی فروش محصولات تستی هستند

  15. وحید

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در هر کجای دنیا کار مثبتی انجام بشه باید خوشحال شد.

    ساخت ماشین برقی کار مثبتی ه و باعث کاهش آلودگی شهرها و در واقع دنیا خواهد شد. جدا از مرزبندهایی که انسانها بوجود آورده اند ین کره خاکی و هوایی که تنفس میکنیم مال همه ماست.

    موافقم 10
  16. محمود

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته تو ترکیه ماشین ارزونه ولی سوخت خیلی گرونه طبقه متوسط و پایین اگر هم خودرو داشته باشه نمیتونه مثل ایران از خودرو خودش استفاده کنه مگر اینکه با خانواده بخواد جایی بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا