شرکت TVR سالهای سختی را تجربه کرده است. سپتامبر ۲۰۲۱ چهارمین سالی است که این برند بازگشت خود را جشن میگیرد. این شرکت در آن زمان از گریفیت جدید با پیشرانه ۸ سیلندر و توزیع وزن بسیار خوب رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده اما یکچیز همچنان ثابت مانده و آنهم نبود گریفیت تولیدی برای خریداری کردن است! در واقع از سال ۲۰۱۷ تاکنون تنها خبر معرفی گریفیت را شنیدهایم و خبری از تولید آن نبوده است.
ظاهراً TVR هنوز هم با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم میکند که اصلیترین آنها سرمایه و تأسیسات تولید است. این شرکت به خاطر برنامههای حمایت از شرکتها در زمان همهگیری کرونا وامی ۲ میلیون پوندی دریافت کرد اما طبق گفته اتواکسپرس، این شرکت به دنبال جمع سرمایه ۲۵ میلیون پوندی بوده و بدون وجود این مبلغ فاز توسعه و تولید گریفیت تکمیل نخواهد شد.
اتواکسپرس همچنین میگوید گریفیت برای استفاده از قوای محرکه هیبریدی و تمام الکتریکی هم طراحی شده است. ظاهراً این را TVR میگوید اما فعلاً جزئیات بیشتری در دست نیست. آیا گریفیت با در نظر گرفتن قوای محرکه الکتریکی توسعه یافته است؟ آیا استفاده از این قوای محرکه بخشی از نیازهای توسعهای برای تولید خودرو است؟ ما سری به اخبار رونمایی گریفیت در سال ۲۰۱۷ زدیم تا ببینیم آیا اشارهای به نسخه هیبریدی یا الکتریکی این خودرو شده است یا خیر و خب چیزی پیدا نکردیم. البته قرار بود تولید این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۸ شروع شود که چنین چیزی هرگز رخ نداده است.
در ژانویه ۲۰۲۱ گفته شد TVR سفارش خریدی به ارزش ۴۰ میلیون پوند برای گریفیت دریافت کرده اما فعلاً وضعیت این سفارشها مشخص نیست ولی با توجه به گذشت چهار سال از رونمایی این خودرو به جرات میتوان گفت وضعیت مالی شرکت کاملاً تغییر کرده است. گریفیت لانچ ادیشن قرار بود قیمت ۹۰ هزار پوندی داشته باشد.
ما نمیدانیم چه آیندهای در انتظار TVR است اما ظاهراً کار روی کارخانه این شرکت در جنوب ولز از اواخر این ماه شروع خواهد شد.
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۰یادش بخیر TVR CERBERA LM با اون طراحی خیره کننده که با ۹۰۰ کیلو وزن و ۵۸۰ اسب قدرت روزی رکورد نسبت قدرت به وزن رو در اختیار داشت
امروزه کم کم متوجه میشیم که اوائل دهه ۹۰ دوران طلایی بود واسه خودش
NAVID۰۰۹۸
۲۶ تیر ۱۴۰۰مالی نیست ، نوچ ؟!
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۰خوب این واکنش شما کاملا طبیعیه دوست من
در دنیای خودرو محصولات کم تیراژ انگلیسی دقیقا دقیقا در نقطه مقابل محصولات پرتیراژ ژاپنی قرار دارن یعنی به جای توجه و تمرکز روی دوام و صرفه اقتصادی ، روی جذابیت هیجان و خاص بودن تکیه میکنن
به عبارت ساده ژاپنی ها اونها رو ندارن و انگلیسی ها اینها رو
NAVID۰۰۹۸
۲۶ تیر ۱۴۰۰نمیدانم !
چه بگویم !
شاید آری !
شاید نه !
Mf1
۲۷ تیر ۱۴۰۰شما بهتره نظرات تاریخیت نگه داری تا بخوای الکی یه نظر بدهی درباره شرکتی یه زمانی cerbera افسانه ای تولیده کرده
محمد امین
۲۶ تیر ۱۴۰۰جلو ماشین خود sls هست ، فقط یکمی همش زدن
عقبش هم شباهت زیادی به سوپرا جدید داره ، و اون رو هم باز همش زدن
نوید محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۰قیافه این بیشتر به شیطان میخوره تا فولکس پست بعدی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰برعکس این شبیه عروسک گریون میمونه!😂
مسعود بهروان
۲۶ تیر ۱۴۰۰کی حاضره 90 هزار چوب بده اینو بخره وقتی گزینه های خیلی زیادی داره واسه خرید …
Reza Waffen SS
۲۶ تیر ۱۴۰۰ارزش نداره
ارشیاsvj
۲۶ تیر ۱۴۰۰من حاضرم.
ادم هرچی نگاش میکنه سیر نمیشه.
GT
۲۶ تیر ۱۴۰۰طراحی بیرونی زیاد جالب نیست ولی کابین زیبایی داره
امیر
۲۶ تیر ۱۴۰۰ماشین قشنگی هست طراحی داخلی خوبی داره. ولی فکر نمی کنم ارزش خرید چندانی
داشته باشه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰داستان این tvr و شرکتش چیه؟ ممنون میشم یکی توضیح بده…
مهردادکمال
۲۶ تیر ۱۴۰۰یه زمانی عاشق تی وی ار و وایزمن بودم چقد این دو موجود عجیب با روح و روان بازی میکردند مخصوصا تی وی ار با رنگهای منحصر به فرد و چراغ های خاصش
Hamid
۲۶ تیر ۱۴۰۰ماشین جالبیه و بنظرم ارزش خرید داره … میشه ی جایی گوشه گاراژ براش در نظر گرفت … ماشین خاصیه!
در ضمن … داخلش هیچ چیز اضافی قرار داده نشده … راندن و راندن و راندن… برای همین ساخته شده …