شما احتمالاً نام TVR ساگاریس را که به دسته نسبتاً کمیابی از خودروهای اسپورت بریتانیا تعلق دارد شنیدهاید. این خودرو بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و تنها به تعداد ۲۱۱ تولید شد. کوپه چهار درب ساگاریس از طراحی بسیار متمایز سود برده و پیشرانه ۶ سیلندر آن که بهصورت خطی نصب شده نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل میکند.
ساگاریس در حالت استوک قدرت ۴۰۶ اسب بخاری در دور ۷ هزار و گشتاور ۴۷۳ نیوتون متری در دور ۵ هزار تولید میکند که این اعداد باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیهای میشوند، عملکردی که حتی با استانداردهای کنونی هم احساسبرانگیز محسوب میشود. البته اگر خواهان قدرت بیشتری هستید احتمالاً به دنبال پیشرانه متفاوتی خواهید بود.
زمانی که ساگاریس عرضه شد همهچیز خوب به نظر میرسید اما این خودرو به محصولی بسیار غیرقابلاعتماد تبدیل شد. برخی افراد مدلیهای تولیدی را به بمبهای متحرک با مشکلات برقی و فنی بسیار زیاد تشبیه کردند. خب پس بهترین کار چه بود؟ تعویض پیشرانه ۴ لیتری استوک با نمونهای پرحرف و حدیث تر!
در ویدئوی جدید منتشر شده توسط کانال یوتیوب درایو ترایب یک ساگاریس با پیشرانه متفاوت معرفی شده است. این خودرو در بطن خود پذیرای پیشرانه ۱۰ سیلندر ب ام و شده و همانگونه که مجریهای این کانال میگویند، ساگاریس با پیشرانه ب ام و احتمالاً غیرقابلاعتمادترین ترکیب دنیاست! نکته دیگر اینکه خبری از کاپوت روی خودرو نیست چراکه ابعاد بزرگ پیشرانه اجازه نصب آن را نداده است.
اما مالک ساگاریس این پروژه را چگونه به سرانجام رسانده است؟ او میگوید دو پیشرانه ۱۰ سیلندر داشته و منتظر نصب آنها روی خودرو بوده است. فردی به او گفته این نیروگاه بزرگ روی ساگاریس نصب نخواهد شد اما با وجود کرونا و قرنطینه شهرها، این فرد چالش نصب پیشرانه روی ساگاریس را پذیرفته و نهایتاً آن را انجام داده است.
M@M@DRZ
۲۰ آبان ۱۴۰۰سر اگزوزا عقبو نگاه به مولا
خواسته از وایپر اسکی نره بنده خدا مونده کجا بزار سر اگزوزو . 😂😂
MC20
۲۰ آبان ۱۴۰۰نمی دونم چرا برات کامنت نگذاشتن . . . اون قدر غریبه نیستی که بگیم نمی شناسنت . . . بماند . . . اون زمانی که معروف بودی و توسکان میساختی اون قدر عجیب غریب و یونیک و ترسناک بودی که خیلی ها روندنت رو حماقت میدونستن . . . راننده می خواست . . . بیاد سمتت با دوتا OO . . . بگذریم . . . من حداقل یادم نمیاد تا حالا از مشکلات برقی و موتوریت شنیده باشم . . . شاید حتما بوده . . . ولی من نشنیدم . . . نمی خوامم بشنوم . . . همیشه میخوام بشنوم ، گنده لات بلکپول ، یک جی تی تمام عیار سنتی کار درست انگلیسیه که هنوزم واسه همه تیتیش مامانیا ، شاخ و شونه میکشه . . . موتور بی امم . . . اصلا بهت نمیاد . . . درش بیار . . . شبیه بچه های بالا میشی . . . تو خودت TVR ی . . . اونا باید ادات و در بیارن . . . یکم مثل تو الوات بشن . . .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ آبان ۱۴۰۰داداش این tvr مال کدوم کشوره؟ یه مدل tvr جدید هستش معمولاً توی رندرینگ خیلی ازش استفاده میکنن،زحمتی نیست یه توضیح مختصر بده ممنونم…
Reza Waffen SS
۲۰ آبان ۱۴۰۰مال بریتانیا هستش
MC20
۲۰ آبان ۱۴۰۰آبتین جان داداش مال شهر کوچک بلکپول از توابع لانکاشر در شمال غرب انگلستان هست ، برند TVR یکی از خودروسازان قدیمی اما گمنام بریتانیاست که همیشه بی سر و صدا به فعالیت های خودرویی خودش ادامه داده ، این خودوساز هم مثل برند جگوار ، هر از گاهی با یکی از مدل های تولیدی خودش ، نظم دنیای اتوموبیل را به هم ریخته . . . Cerbera Speed 12 یکی از شاهکارهای مفهومی این خودروسازه ، تاریخ شرکت TVR مملو از خودروهای اسپرت و توانمندیه که جهان را به وجد می آورده ، اگرچه این شرکت هرگز در حد و اندازه توانش تقدیر نشد ، اما هرگز از موضع خود عقب نشینی نکرده و با وجود دشواری های بسیار در زمینه های کاری ، حتی تا به امروز به فعالیت خودش ادامه داده . . . خودرو تیویآر سربرا اسپید 12 (Cerbera Speed 12) یا اسپید 12 قبل از رونمایی رسمی در سال 1998 در سال 1996 یک بار با نام TVR 7/12 در نمایشگاه خودرو بریتانیا معرفی شده بود که کد 7/12 در اون به پیشرانه 12 سیلندر 7.7 لیتری آن اشاره داشت . . . اسپید 12 به دو منظور طراحی و تولید شد . . . اول شرکت در مسابقه های لومان کلاس GT و دوم ارائه خودرویی بسیار توانمند برای مصارف شهری . . . اما مشکلات سر راه این خودرو استثنایی فراوان بود . . . پیشرانه اسپید 12 از اتصال دو پیشرانه شش سیلندر خطی AJP6 کمپانی TVR به یکدیگر تشکیل شده بود . . . نتیجه کار خودرویی به حجم 7.7 لیتر در قالب V12 بود که توان تولیدی غیرقابل تصوری را تولید می کرد . . . مهندسان TVR تلاش کردن با اتصال پیشرانه به دستگاه داینامومتر توان خروجی پیشرانه اسپید 12 را اندازه گیری کنند . . . نتیجه کار آسیب دیدن دستگاه و شکستن شیفت ورودی آن بود که باعث شد توان واقعی این پیشرانه هرگز اندازه گیری نشود . . . حدس مهندسان پس از اندازه گیری قدرت تنها یک بلوک I6 از پیشرانه V12 اسپید 12 آن بود که قدرت نهایی این پیشرانه فراتر از 1000 اسب بخار است درحالی که اسپید 12 وزنی کمتر از 1000 کیلوگرم داشت !!! اسپید 12 در تعداد محدودی به تولید رسید و در چند مسابقه شرکت کرد اما با تغییر قوانین مسابقات ، ادامه مسابقه براش غیر ممکن شد ، همچنین مهندسان این شرکت در تست های فنی TVR آن را دارای قدرتی فراتر از حد نیاز ، غیرقابل کنترل و بسیار خطرناک ، برای رانندگی شهری بیان کردند که در نتیحه آن پروژه تولید انبود این هیولای انگلیسی برای همیشه کنسل شد تا حضورش به بازی های رایانه ای چون فورزا 4 (Forza 4) محدود شود . . . . . . . . . ….. https://www.mizan.news/files/fa/news/1396/10/22/1474053_268.jpg و https://www.mizan.news/files/fa/news/1396/10/22/1474052_752.jpg و https://www.mizan.news/files/fa/news/1396/10/22/1474051_285.jpg و https://www.mizan.news/files/fa/news/1396/10/22/1474050_518.jpg و https://www.mizan.news/files/fa/news/1396/10/22/1474049_183.jpg و . . . .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ آبان ۱۴۰۰داداش یه دونه ای دمت گرم،مرسی برای اینکه وقت گذاشتی🙏👌عالی بود…
Mad.z.Max
۲۱ آبان ۱۴۰۰به به لذت بردیم :) ممنون که به اطلاعاتمون اضافه میکنی
جناب ایکس
۲۵ آبان ۱۴۰۰واقعا speed 12 ترسناکه. حتی توی بازی های کامپیوتری. اینو میگم که رانندگی باهاش دو برابر کونیگزگ وان جرات میخواد. اولین بار که شناختمش باورم نمیشد همچین ماشینی مال اون سال اینقدر شگفت انگیز و ترسناکه. حتی عجیب تر CCX که سال ها بعد اومد.
MC20
۲۱ آبان ۱۴۰۰آبتین جان قابلی نداشت داداش . . . به نظرم حق مطلب در مورد تی وی آر با دو سه تا کامنت ادا نمی شه . . . انشالاه در آینده بهتر بشه با تی وی آر آشنا بشیم . . . مخلصم و ارادت . . .
MC20
۲۱ آبان ۱۴۰۰Mad.z.Max عزیزم . . . مخلصم . . . چوب کاری می فرمایید قربان . . . این پرت و پلا های ما قابل شما رو نداره . . . داداش . . . مخلصم و ارادت . . .
zeg
۲۰ آبان ۱۴۰۰صد رحمت به خودروسازی هند!
MC20
۲۰ آبان ۱۴۰۰تیویآر، (به انگلیسی: TVR) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای اسپورت و قطعات خودرو، همچنین تولید خودروهای کروکی و کوپه فعالیت مینماید.
شرکت تیویآر در سال ۱۹۴۷ توسط تروور ویلکینسون راهاندازی شد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ توسط کنسرسیومی از سرمایهگذاران بریتانیایی به رهبری لس ادگار خریداری شد و در حال حاضر محصولات خود را در اروپا و ژاپن تولید میکند.
دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی این شرکت در شهر بلکپول ، انگلستان قرار دارد . تی وی آر در طول حیاتش 5 دوره مدیریتی رو تجربه کرده . . اول از 1946 تا 1965 به مالکیت ترور ویلکینسون . . . دوم از 1965 تا 1981 به مالکیت مارتین لیلی . . . سوم 1981 تا 2004 به مالکیت پیتر ویلر . . . چهارم از 2004 تا 2013 به مالکیت نیکولای اسمولنسکی . . . پنجم از 2013 تا الان به مالکیت سندیکایی از تجار انگلیسی به رهبری لس ادگار . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . از خودروهای تولید شده توسط تیویآر میتوان به مدلهایی چون: تیویآر گرانچورا، تیویآر توسکان، تیویآر ویکسن، تیویآر ۴۲۰، تیویآر ۴۵۰، تیویآر گریفیت، تیویآر سربرا، تیویآر تامورا، تیویآر تی۳۵۰، تیویآر توسکان اسپید ۶، تیویآر ساگاریس، تیویآر سربرا ۱۲ دنده اشاره کرد . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . توسکان اسپید 6 محصول تیویآر بوده و از نظر فنی بسیار پیشرفته است . عملکرد این محصول در حد و اندازه بهترین سوپراسپرتهای جهان است. یکی از دلایل خاص بودن برند تیویآر این است که شاسی محصولات آن دستساز بوده و اتومبیلهای آن با دقت زیادی ساخته میشوند. همچنین تیویآر در هنگام تولید محصول، فقط برروی یک مدل تمرکز دارد. با توجه به دقت و کنترل فراوانی که تیویآر در فرایند تولید محصولات خود دنبال میکند؛ نباید ساخت توسکان اسپید 6 با حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت و شتاب 4.2 ثانیه توسط تیویآر باورنکردنی باشد. در این محصول از پیشرانه 6 سیلندر خطی با حجم 3.6 لیتر استفاده شده و توسکان اسپید 6 به راحتی 360 اسببخار قدرت را در 7000 دور در دقیقه تولید میکند . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Mf1
۲۰ آبان ۱۴۰۰داخل بازی فورزا هورایزون ۴ اگر قدرتش افزایش میدادی وچهارتا لاستیک مسابقه ای بنداختی روش کل پیست ها شخم میزد حتی سریعتر از فراری F40C خودروی سبک و با هندلینگ محشر
شاید تو واقیعت هم اگه تیونش میکردن حرف زیاد برا گفتن داشت
m1
۲۰ آبان ۱۴۰۰منو یاد برنامه تخت گاز انداخت که انقدر که این ماشینو تست کردن و به واسطه بریتانیایی بودنش الکی الکی ازش تعریف و تمجید میکردن از ماشینی مثل مثلا فور موستانگ استقبال نشد.
MC20
۲۰ آبان ۱۴۰۰بازگشت سوپر اسپرت TVR پس از ۱۲ سال : شرکت انگلیسی TVR پس از یک دوره غیبت ۱۲ ساله با خودروی Griffith (گریفیث) به دنیای خودروهای اسپرت کوپه بازگشته و تولدی دوباره را تجربه نموده است.
تولید کوپه اسپرت گریفیث از اواخر سال آینده میلادی در تاسیسات این شرکت در انگلیس آغاز خواهد گردید و قیمت آن از ۹۰ هزار پوند آغاز خواهد شد.
لس ادگار، نفر اول کمپانی انگلیسی TVR ضمن توصیف کردن گریفیث با نام ماسلکار (خودروی عضلانی) انگلیسی و برشمردن پیشرفتهای این خودروساز در فناوری و تامین آسایش راننده و سرنشین از فراهم شدن زمینه بازگشت این خودروساز به مسابقات موتوراسپرت سخن گفت.
گریفیث به اندازه یک آستونمارتین Vantage در پارکینگ منزل شما فضا اشغال میکند، اما مطمئناً کم حجمتر از یک پورشه ۹۱۱ و جگوار F-Type است. با این حال، بر خلاف هر یک از رقبا، گریفیث براساس یک ساختار ترکیبی کربنی با وزن کمتر از ۱۲۵۰ کیلوگرم تولید شده است.
پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو ۵ لیتری V8 کاثورث Cosworth تنفس طبیعی بوده که ۵۰۰ اسببخار نیرو تولید کرده و نیرو تولید شده را از طریق یک جعبهدنده دستی ۸ سرعته به چرخهای عقب منتقل مینماید تا راننده شتاب زیر ۴ ثانیه و بیشینه سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت “معادل ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت” را تجربه نماید . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . https://jamejamonline.ir/Media/Free/1396/06/20/636407224443064134.jpg و https://jamejamonline.ir/Media/Free/1396/06/20/636407224446657904.jpg و https://jamejamonline.ir/Media/Free/1396/06/20/636407224447126767.jpg و https://jamejamonline.ir/Media/Free/1396/06/20/636407224448689061.jpg و https://jamejamonline.ir/Media/Free/1396/06/20/636407224446345342.jpg و https://jamejamonline.ir/Media/Free/1396/06/20/636407224447595342.jpg و https://jamejamonline.ir/Media/Free/1396/06/20/636407224459158019.jpg و https://jamejamonline.ir/Media/Free/1396/06/20/636407224448064138.jp . . . . . . . . .
مهردادکمال
۲۱ آبان ۱۴۰۰این جی تی با وایزمن رو اون قد دوست داشتم که مدتها بهشون زل میزدم و ذره ای برام عادی نمیشدن واقعا تو بحث طراحی بی نظیرن امیدوارم دوباره احیا بشن
Mf1
۲۱ آبان ۱۴۰۰با راننده تاپ گر انگلستان مصاحبه کردن وبهش گفتن سختترین وبدترین ماشینی که توی پیست تاپ گر روندی چی بود گفت tvr
MC20
۲۱ آبان ۱۴۰۰وحشی ترین ماشین رام نشدنی . . . بهترین تعریف هست برای TVR