سرانجام شرکت بریتانیایی TVR از محصول جدید خود بنام گریفیت پردهبرداری کرده و بدین ترتیب پس از چند سال غیبت حالا رسماً دوباره به دنیای خودروسازی بازگشته است. این شرکت برای اولین بار از نام گریفیت در سال ۱۹۹۱ برای یک رودستر اسپرت استفاده نمود و حالا برای محصول جدید خود نیز همین نام را انتخاب کره است. تولید گریفیت جدید از اواخر سال آینده آغاز خواهد شد درحالیکه قیمت نسخههای اولیهٔ آن از ۹۰ هزار پوند شروع میشود.
رئیس TVR آقای «Les Edgar» گریفیت جدید را یک ماسل کار بریتانیایی توصیف کرده و گفته است که این خودرو سطحی از کمال، راحتی و کارایی را ارائه میکند که هرگز در محصولات قبلی این شرکت دیده نمیشد. همچنین همزمان با رونمایی از گریفیت، عنوان شده که TVR قصد بازگشت به موتوراسپرت را هم دارد.
گریفیت جدید ۴.۳۱ متر طول، ۱.۸۵ متر عرض و ۱.۲۴ متر ارتفاع دارد که بنابراین ابعاد آن مشابه آستونمارتین ونتیج است اما از پورشه ۹۱۱ و جگوار F تایپ کوچکتر است. همچنین برخلاف رقبا، گریفیت بر روی ساختاری کربن کامپوزیتی ساخته شده و به همین دلیل وزنی کمتری از ۱۲۵۰ کیلوگرم دارد. در زیر کاپوت این اسپرت بریتانیایی نیز یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کاسورث قرار گرفته که ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند؛ بنابراین نسبت قدرت به وزن گریفیت معادل ۴۰۰ اسب بخار به تن است.
گفته شده این خودرو حداکثر سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دارد درحالیکه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر آن نیز زیر ۴ ثانیه خواهد بود. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میگردد. پیشرانه در پشت محور جلو نصب شده و به همین دلیل TVR توانسته است در این ماشین به توزیع وزن ۵۰ به ۵۰ دست پیدا کند. گریفیت همچنین از سیستم تعلیق دو جناقی با کمکفنرهای قابل تنظیم در جلو و عقب بهره میبرد.
در گریفیت بجای استفاده از قطعات آئرودینامیکی مانند اسپویلر عقب و اسپلیتر جلو، TVR از آئرودینامیک اثر زمین استفاده کرده است یعنی کف خودرو را بهصورت کاملاً صاف و مسطح طراحی نموده که به تولید داونفورس در سرعتهای بالا کمک میکند. برای افزایش چابکی خودرو نیز از چرخهای بزرگ و عریض ۲۰ اینچی در عقب و ۱۹ اینچی در جلو استفاده شده است. TVR همچنین اعلام کرده است که در گریفیت از مهندسی هوشمند در بخش سیستمهای کمکرانندهٔ الکترونیکی استفاده کرده درحالیکه خودرو به ویژگیهایی چون ترمز ABS و سیستم کنترل کشش قابل تنظیم نیز مجهز شده است.
دیگر مشخصات و جزئیات رسمی گریفیت جدید هنوز اعلام نشده اما TVR گفته است که در ابتدا، سری اولیهٔ این خودرو را تحت نام Launch Editions در تعداد فقط ۵۰۰ دستگاه عرضه خواهد کرد که از هماکنون قابل سفارش است. این نسخهٔ ویژه از تودوزی تمام چرمی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی متفاوتی برخوردار است.
فرشاد
۱۷ شهریور ۱۳۹۶همهچیش عالی و جذابه به جز طراحی چراغ جلو.
ashkan
۱۷ شهریور ۱۳۹۶یه چیزی تو مایعه های ساگاریس مد نظرم بود
این چیه دیگه
Ferrari SFXSuperFast
۱۷ شهریور ۱۳۹۶سوپراسپرت موتورجلو همیشه جذابیت خاصی داره..
برای تبلیغ از بدترین رنگ ممکن استفاده کردن…
مشکی یا آبی تیره رنگ خیلی بهتری برای اینه
..
کابینش فوق العاده ست
انجینش رو کاسوورث کاردرست ساخته
…قیمتش هم زیاد نیست
.
درمورد چراغ جلوش باید یه نمای خشن تری بهش میدادن
چراغ عقبشم باید فقط از گذشته الهام میگرفتن .نه اینکه چراغ عقب به سبک دهه 90 بسازن
حامد
۱۷ شهریور ۱۳۹۶چه خبر خوبی. ،TVR همیشه خاص بوده والبته بسیار سریع. در ضمن اسم گریفیث قبل از 1991، گمونم از دهه 60 توسط TVR استفاده می شده.
ساسان
۱۷ شهریور ۱۳۹۶طراحی جالبی نداره….نمای عقبم کپی ناشیانه از سوپراسپرت مفهومی تیوتا..بازنمای داخلی قابل تحملتره…
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۷ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز برو طراحی عقب مدل ساگاریس رو نگا کن متوجه شباهت بینشون میشی.
فرامرز
۲۰ شهریور ۱۳۹۶نمای داخل رو هم اون دریچه تهویه در حد پراید خراب کرده!!!
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۷ شهریور ۱۳۹۶خودرویی ساخت شرکت معروف tvr با شاسی فیبرکربنی گوردون مورای و موتور تنفس طبیعی 8سیلندر 500اسبی کازورث و قیمت زیر 100هزار دلار….این خیلی عالیه ،فوق العادس.
ch. چ
۱۸ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم چرا ولی رخ جلوی ماشین منو یاد بنزslsمیندازه(با این تفاوت که چراغای این واقعا خیلی ناموزونه:\)
از نمای عقب هم یه ترکیبی از وایپر و لکسس lfa(تا حدودی)رو میاره تو پس زمینه ذهنت:/
ولی نمای جانبیش عاااالیه
مانی
۱۸ شهریور ۱۳۹۶رخ جلوی ماشین منو یاد بنزslsمیندازه
حسین
۱۸ شهریور ۱۳۹۶به نظر من از رو به رو شبیه مزدا شده است
SERIAL WINNER
۱۸ شهریور ۱۳۹۶.
چراغ جلو بسیار زشت
GOD BLESS AMERICA
۱۹ شهریور ۱۳۹۶به سلامتی TVR هم برگشت، که دوستان عشق جی تی های کوپه لوکس کلی باهاش حال میکنن.
خوش اومدی قهرمان.