دنبال کردن میراث خودرویی خاص همچون فراری F40 هرگز آسان نبوده اما نمیتوان تاریخچه و شهرت F50 را نیز نادیده گرفت. این خودرو که به خاطر گرامی داشت ۵۰ سالگی فراری ساخته شد محصول کمپانی مشهور پینین فارینا بوده و به تازگی یک شرکت با نام اوگور شاهین دیزاین USD به دنبال ادای احترام به این خودرو بوده است.
سوپر اسپورت جدید موردبحث پروجکت فنیکس نام دارد که در حالت کانسپت معرفی شده و دلیل تولیدش نیز گرامی داشت پانزدهمین سالگرد تولد این کمپانی هلندی است. ویژگیهای طراحی پروجکت فنیکس از F50 الهام گرفته و البته جزئیات مدرن زیادی نیز در آن به چشم میخورند.
طبق گفته USD، چالش اصلی در خلق این سوپرکار مفهومی ایجاد توازن بین ویژگیهای قدیمی و جدید بوده است. این خودروساز در واقع میخواسته در عین ادای احترام به طراحی اصلی فراری حس و حال مدرن آن را نیز حفظ کند.
به همین خاطر پروجکت فنیکس دارای عناصر نمادین F50 همچون بال عقب بزرگ و پوشش شفاف محفظه پیشرانه است. خطوط جانبی کشیده شده از سپر جلو تا بخش عقب نیز جزو ویژگیهای خاص این خودرو میباشند. البته برخلاف F50، خطوط جانبی پروجکت فنیکس به چراغهای جلو متصل میشوند.
با وجود ورودیهای هوای یکپارچه روی کاپوت و چراغهای عقب افقی، نمای جلو و عقب این خودرو حس و حال مدرنی داشته اما اگر با فراری F50 آشنا باشید به سادگی تلاش طراحان برای ایجاد شباهت با این محصول فراری را درک خواهید کرد.
USD یک کمپانی طراحی هلندی است که در سال ۲۰۰۷ و با هدف طراحی محصولات خودرویی و صنعتی با روشی بدیع و منعطف تأسیس شده است. این شرکت سرویسهای طراحی کاملی از تحقیقات بازار اولیه گرفته تا طراحی نهایی را ارائه میکند. USD همچنین سرویسهای مربوط به اسکچ های اولیه، رندرها و حتی مدلسازی سهبعدی کامل را انجام میدهد.
RKH7787
۲۵ آبان ۱۴۰۰با اینکه جدیده ولی من f 50 رو ترجیح میدم
چون فراریه! 💪💪💪
AMIR / ARMI
۲۵ آبان ۱۴۰۰من که بیشتر ssc ultimate aero میبینم
مازیار
۲۵ آبان ۱۴۰۰از نمای جانبی چرا جلو و عقب خودرو اینقدر نامتوازن هست؟ انگار کابین بیش از حد بطرف جلو کشیده شده
محمد امین
۲۵ آبان ۱۴۰۰خیلی بهتر از لامبورگینی که میخواست کنتاش رو مدرنیته کنه….، تونستن اینکار رو انجام بدن ، من از نتیجه ی کار خودشم اومد …
یه ویدیو کوتا از عملکرد f50 gt توی پیست یاسمارینا…. این ماشین سال ۱۹۹۶ ساخته شد.. ماشین های شاخ مسابقه ای اون زمان پورشه gts و مکلارن f1 lm
فقط مقایسه کنید … این سطح از اختلاف رو
گیربکس این ماشین ، گیربکس های دوکلاچه امروزی رو شرمنده میکنه
https://www.instagram.com/reel/CV4tB8SIgBc/?utm_medium=copy_link
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ آبان ۱۴۰۰زیاد جالب نیست ولی بازم از سیان فیس لیفت شده بهتره
Reza Waffen SS
۲۵ آبان ۱۴۰۰فراری خودش خوشگلتر بود
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۴۰۰دلم میخواد از فراری F40 براتون بگم
اما کسی هست با این افسانه فراری و مشخصاتش آشنا نباشه ؟؟!!
یکی از Big5 های فراری که در زمان خودش جز بهترین ها بود و هنوزم دلبری میکنه
DBS
۲۵ آبان ۱۴۰۰طبق نظر اکثر افراد صاحب نظر در حوزه خودرو فراری f40 برترین سوپرکار تمام ادوار هست
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۴۰۰اگه بخواهیم تمام جوانب رو بسنجیم با توجه به تکنولوژی اون زمان ، میشه این لقب رو بهش داد
اولین خودروی خیابانی که رکورد ۲۰۰ مایل به بالا رو ثبت کرد
Ali Keyhani
۲۵ آبان ۱۴۰۰F50 اولین فراری ای بود که باهاش آشنا شدم و واسم جایگاهی خاص داره بین فراری ها، مثل f40 و لافراری و البته انزو
R@m!n
۲۵ آبان ۱۴۰۰هیچ وقت F50 نتونست جایگاهه F40 رو بدست بیاره. خودرو فوق العاده ای هم بود واقعا عجیبه برام.
محمد امین
۲۵ آبان ۱۴۰۰بیشتر دلیلش این بود که زمانی که f40 ساخته شد …. در یه سطح بهتر نسبت به رقبا ی هم زمان خودش بود … اما f50 ، در زیر سایه f1 رفت…. البته بازهم مزایای خودش رو داشت
ولی ، وقتی فراری f50 gt رو ساخت …. واقعا دنیا رو تکون داد ، فراری 333sp پیست فیورانو رو در حدود یک و ده میرفت .. و f50 gt از اون هم سریع تر بود در پیست .. و این یعنی بیش از ۱۰ ثانیه از sf90 سریع تر توی یک پیست کوچیک .. اونم در دهه ۹۰
R@m!n
۲۵ آبان ۱۴۰۰F50 GT که عملا یه ماشین مسابقه ای بود و اون اسپویلرش ورای بحثای فنی خییییلی خوشگل بود.
اما کلا تو دنیای سوپراسپرتا اون مدل اولیه یه جورایی سنگه بناست. اگر تو همون مدلای اولیه جذاب باشه مدلای بعدی هم اتومات با اون عقبه جذابیت همراه میشن.