پینین فاریناسایر خودروهای اروپایی

ویریتِک آپریکال، هایپرکاری هیدروژنی با طراحی جذاب پینین فارینا

ویریتک شرکتی بریتانیایی و متخصص در تولید قوای محرکه هیدروژنی است. این خودروساز نسخه نهایی و تولیدی هایپرکار آپریکال با قدرت ۱۰۷۳ اسب بخاری را معرفی می‌کند. این هایپرکار که از قوای محرکه هیدروژنی سلول سوختی بهره‌مند شده وزن زیر یک تن دارد و طراحی آن توسط شرکت مشهور پینین فارینا انجام شده است. آپریکال هم‌اکنون در فستیوال سرعت گوودوود 2022 حضور دارد و اولین نمونه‌های آن از اوایل سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهند رسید.

به لطف تکنولوژی گراف پرو ویریتک که از کامپوزیت‌های سبک‌وزن و سیستم زرین گرافن استفاده کرده، تانک‌های هیدروژن این خودرو جزو ساختاری شاسی مونوکوک فیبر کربنی هستند و وزن را نیز کاهش می‌دهند. سلول‌های سوختی چند صد کیلوواتی و سلول‌های باتری لیتیوم-یون فوق‌العاده پرقدرت ۶ کیلووات ساعتی انرژی لازم برای دو پیشرانه الکتریکی را فراهم می‌کنند.

این شرکت شعاع حرکتی ۵۶۰ کیلومتری را هدف‌گذاری کرده است و تانک‌های هیدروژنی آن نیز ظرفیت ۵.۴ کیلوگرمی دارند. مت فالکس که قبلاً مهندس فرمول یک بوده و ویریتک را نیز تأسیس کرده اظهار می‌دارد هدف از تولید این خودرو پایین نگه داشتن وزن و سواری هیجان‌انگیز بوده است. آپریکال به همین خاطر از سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و تورشن بار پولرود در عقب سود می‌برد. ترمزها نیز شامل دیسک‌های کربن کامپوزیت ۳۹۰ میلی‌متری با کالیپرهای AP ریسینگ هستند. مجموعه قوای محرکه آپریکال قدرت ۱۰۷۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. ویریتک می‌گوید این هایپرکار شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۲ کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

هایپرکار هیدروژنی موردبحث نسبت به نسخه قبلی سال ۲۰۲۱ کاملاً بازطراحی شده هرچند طراحی شیشه جلوی مشابه کونیگ زگ را حفظ کرده ولی هم اکنون از چهره جدید، یک جفت چراغ‌های جلوی LED گیرا، ورودی‌های بزرگ‌تر روی سپر و بال مشابه خودروهای فرمول یک سود می‌برد. در بخش می‌توانیم شاهد چراغ‌های LED نازک، اسپویلر یکپارچه، خط سقف متمایز و الگوی لانه‌زنبوری سپر عقب باشیم که به شکل یک دیفیوزر گیرا خودنمایی می‌کند. آپریکال طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۵۵۰/۱۹۰۰/۱۱۵۰ میلی‌متری دارد.

ویریتک آپریکال فقط به تعداد ۲۵ دستگاه و با کمک پینین فارینا تولید خواهد شد. اتوکار می‌گوید این خودرو قیمتی نزدیک ۱.۵ میلیون پوند معادل ۱.۸ میلیون دلار خواهد داشت و همان‌طور که گفته شد اولین نمونه‌ها از اوایل سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهند رسید. این شرکت علاوه بر هایپرکار موردبحث یک شاسی‌بلند مفهومی با نام تلارو را نیز به نمایش گذاشته است. این کانسپت از تکنولوژی هیدروژن سلول سوختی سود می‌برد. ویریتک قوای محرکه هیدروژنی شرکت‌هایی همچون BAC را تأمین خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    برخلاف باتیستا، قسمت عقب این نسخه اصلا خوب از آب درنیومده

    موافقم 14
    مخالفم 6
  2. Matin2

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (410 ديدگاه)

    😍😍

    موافقم 10
  3. mahdi-es17

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (547 ديدگاه)

    بیا خراجیا چی دارن ما چی داریم
    امروز رفتم نمایندگی ویران خودرو گفتن به دلیل گرمای هوا قادر به تولید رینگ المینیوم و شیشه دودی نیستیم😐💔

    موافقم 22
    1. mahdi-es17

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (547 ديدگاه)

      3ماه صبر کن💔

      موافقم 14
    2. دکتر استاپ

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (249 ديدگاه)

      پس ی گلریزون راه بندازیم براشون کولر بخریم

      موافقم 16
      1. mahdi-es17

        ۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (547 ديدگاه)

        باز خوبه ماشین یکی دیگه بود

    3. mahdi-es17

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (547 ديدگاه)

      جالب اینه ماشین جدید هم معرفی میکنن تو همون ماشین 40سال پیش بیاز بعد بیا یچیز جدید بده

      موافقم 10
      1. دکتر استاپ

        ۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (249 ديدگاه)

        نه تولید بلدن نه مونتاژ بلدن نه تقلید بلدن احتملا برای خنده میگن خودروسازیم

        موافقم 15
  4. ایلیا

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    ظاهرش مثل بقیه هایپرکار ها جذاب نیست ولی این که تونستن وزنی کمتر از یک تن رو ماشین قرار بدن با همچین قدرتی جای تحسین داره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. تحت پیگرد

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    نمای جلو خوبه پشتش اصلا خوب نیست کلا این مدل هایپرکارها شکست میخورن چون هم قیمت بالایی دارن هم کلکسیونی به حساب نمیان

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. JDM lover

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    جلوش خوبه ولی از عقبش خوشم نیومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا