زاگاتو موسترو سال ۲۰۱۵ با پیشرانه ۸ سیلندر مزراتی و سقف تولید ۵ دستگاه را به خاطر میآورید؟ درست هفت سال بعد یعنی امروز شاهد بازگشت این برند ایتالیایی به گردهمایی خودرویی Villa d’Este و معرفی نسخه روباز این خودرو با نام موسترو بارچتا هستیم. بارچتا از نظر ظاهری تقریباً مشابه نسخه استاندارد موسترو بوده اما این نکته بدی نیست زیرا طراحی رتروی خودرو از مزراتی 450S کوپه زاگاتو ۱۹۵۷ الهام گرفته است. جدای از نبود سقف که چیرهدستی طراحان خودرو در حفظ تناسبات را نشان میدهد، بارچتا از بخش عقب بازنگری شده سود میبرد و در عین دیگر پانلهای بدنه عضلانی همچنان در جای خود باقی ماندهاند.
دنیا از سال ۲۰۱۵ تاکنون تغییر کرده است و محصول ۲۰۲۲ زاگاتو با دو نوع پیشرانه ساخت مزراتی معرفی میشود. شما میتوانید این خودرو را با نیروگاه آهنین ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی که قدرت ۴۱۴ اسبی دارد سفارش دهید. گزینه بعدی هم پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربوی جدید MC20 با خروجی ۶۲۱ اسب بخاری خواهد بود.
هر دو پیشرانه در بخش جلو نصب شدهاند و توزیع وزن ۵۰/۵۰ را برای این خودروی ۱۲۰۰ کیلوگرمی به ارمغان آوردهاند. نیروی تولیدی پیشرانهها نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال با استایل مسابقهای به چرخ های عقب فرستاده میشود. البته خبری از کنترل کشش الکترونیکی در این خودرو نیست.
موسترو بارچتا بر پایه شاسی مونوسل فیبر کربنی شکل میگیرد و ساختار کامپوزیتی برای فریم شیشه جلو دارد. همچنین از ساب فریم عقب فولادی برای نصب سیستم تعلیق عقب، اگزوز و باک سوخت استفاده شده است. طراحی سیستم تعلیق جلو و عقب نیز از نوع دوبل جناغی با حالت پوش رود بوده و جذب کنندههای شوک قابل تنظیم نیز در آن به چشم میخورند. رینگهای ۱۹ اینچی تک پیچ هم با لاستیکهای پهن همراه شدهاند. پشت رینگها نیز کالیپرهای ترمز AP ریسینگ خودنمایی میکنند.
درست همانند نسخه کوپه موسترو، بارچتا زاگاتو نیز به تعداد ۵ دستگاه تولید خواهد شد. این خودروها به مشتریان خاص فروخته شدهاند و هر خودرو بر اساس سلیقه خریدار شخصیسازی خواهد شد. هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده است اما با توجه به دیگر پروژههای تولید محدود زاگاتو و سقف تولید پایین موسترو بارچتا، احتمالاً شاهد خودرویی با قیمت هفترقمی خواهیم بود.
نوید
۹ خرداد ۱۴۰۱بجز زیبایی، چیزی میبینین؟ رقم میلیون دلاری برازندشه.
زیزیگولو
۹ خرداد ۱۴۰۱بدنه تمام فیبر کربن و موتور V8 با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گیربکس شش سرعته تو سال ۲۰۱۵ واقعاً یه شاهکار به حساب میومده
یوسف
۹ خرداد ۱۴۰۱زاگاتو استودیو محبوب منه، چندان پرکار نیست ولی هر چی که میده بیرون شاهکاره. نکته جالب دیگه اینکه برخلاف پینین فارینا و ایتال دیزاین که به شرکت های دیگه فروخته شدن، زاگاتو هنوز توسط خانواده زاگاتو اداره میشه.
Mercede kaviani
۲۰ خرداد ۱۴۰۱آیا امکان استفاده ممکن است آیا سوخت پراکسید هیدروژن برای اتومبیل های موتور پیستونی وجود دارد؟
❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️